coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروشگاه تو در یک موتور جستجوی کالا نیست. چرا؟

فروشگاه تو در یک موتور جستجوی کالا نیست. چرا؟ در اینترنت یک بازار رقابتی راه افتاده و نشان دادن محصول و خدمات در این بازار شلوغ مهم است. برای رقابت در اینترنت باید از امکاناتی که در اختیارت می‌گذارد استفاده کنی. یکی از این امکانات موتور جستجوی کالا است.

خریدار می‌خواهد بازار اینترنت را بگردد؛ چون تعداد فروشگاه‌های اینترنتی زیاد شده و در کنار فروشگاه‌های معتبر، فروشگاه‌هایی هستند که قیمت محصولاتشان مناسب‌تر است. در یک فروشگاه اینترنتی مشتری می‌تواند وارد موتور جستجوی کالا در سایت فروشگاه شده و کالای خود را پیداکند. انجام دادن این کار، استفاده از موتور جستجوی کالا در فروشگاه‌ها، برای مشتری که می‌خواهد بازار اینترنت را بگردد طول می‌کشد و زمان‌بر است.

فروشگاه تو در یک موتور جستجوی کالا نیست. چرا؟

رقابت در فضای اینترنت

بازار فروش رقابتی است و فروشگاه‌های اینترنتی برای افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد با هم رقابت شدیدی دارند. برای فروش محصول هر راهی که می‌دانی را باید امتحان کنی.

وقتی اینترنت آمد فروشگاه‌ها هم در آن کم‌کم وارد شدند چون دیده شدن در آن بهتر است.  فروشگاه اینترنتی در یک مکان جغرافیایی خاص محصول خود را نمی‌فروشد. بازار اینترنتی خیلی گسترده است و می‌توانی محصولت را به مشتریان زیادی عرضه کنی. هر چه بازار شلوغ شود رقابت هم در آن سخت‌تر می‌شود.

در بازار فروش اینترنت باید بتوانی دیده شوی. برای دیده شدن راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بعضی از این راه‌ها اشاره کوتاهی می‌کنم:

  • محیط کاربری جذاب: یکی از اولین راه‌ها محیط کاربری جذاب است. محیط کاربری باید طوری طراحی شود که مشتری راحت بتواند در آن بگردد. معمولاً یک موتور جستجوی کالا و خدمات در فروشگاه‌ها وجود دارد که با این موتور جستجوی کالا و خدمات مشتری می‌تواند فروشگاه را سریع‌تر بگردد و از وجود کالا و یا خدماتی که می‌خواهد باخبر شود.
  • سئو: از راه‌های دیگر برای دیده شدن استفاده از اصول سئو در طراحی سایت فروشگاه است. سئو بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو است. موتور جستجو انسان نیست و تو باید با زبان خودش به او بگویی که سایت تو چگونه است. با رعایت سئو، موتور جستجو سایت تو را بهتر ارزیابی می‌کند و محصولات و خدمات تو را به کسی که می‌خواهد نشان می‌دهد. در صفحه‌ی اول جستجو بودن کافی نیست و باید به فکر بالای صفحه‌ی اول باشی که رقابت برای آن خیلی شدید است؛ به خصوص که فروشگاه‌های معتبر را نمی‌توان به این راحتی شکست داد.
  • تبلیغات کلیکی:در اینترنت خدمات تبلیغی به‌صورت تبلیغات کلیکی ارائه می‌شود. تبلیغات در سایت‌های دیگر هم می‌تواند جواب دهد. با تبلغیات کلیکی که در اینترنت ارائه می‌شود، در سایت‌های اینترنتی می‌توانی فروشگاه و محصولاتت را معرفی کنی. اما این تبلیغات هزینه دارد و امکان بازدهی آن ممکن است کم شود و جذابیت این تبلیغات ماندگار نیست.
  • فروش در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی:در بعضی فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی این امکان وجود دارد که بتوانی محصول خودت را در این فروشگاه‌ها بفروشی. برای شروع راه خوبی به نظر می‌آید. اگر کار فروش را تازه شروع کردی می‌توانی فعلاً از باز کردن فروشگاه اینترنتی منصرف شوی و از طریق یک فروشگاه معتبر اینترنتی به فروش محصول خود بپردازی. با این کار، قبل از اینکه فروشگاه اینترنتی خودت را باز کنی اعتبار به دست می‌آوری.

سایت‌های همکار در فروش

بازاریاب کسی است که برای محصولات و خدمات تو مشتری پیدا می‌کند. در بازار رقابتی اینترنت بازاریاب‌ها هم جای خود را بازکرده‌اند. وقتی در اینترنت محصولی را جستجو می‌کنی شاید دیده‌ای، سایتی که موتور جستجو نشان می‌دهد یک فروشگاه نیست اما در صدر جستجوها قرار دارد؛ چرا؟ با کنجکاوی می‌توانی وارد سایت شوی. با وارد شدن در این سایت‌ها می‌بینی که در مورد محصول مورد نظر محتوایی ارائه داده که قوی است و اعتماد کاربران زیادی را جلب کرده. در انتهای محتوا هم یک پیشنهاد برای تو دارند. وقتی کلیک می‌کنی به یک فروشگاه منتقل می‌شوی. بازاریاب اینترنتی قوی ظاهر شده است. در موتور جستجوی کالا و خدمات در این سایت‌ها به دنبال محتوای کالا هستی نه خود کالا.

سایت همکار در فروش می‌تواند به دلیل محتوای قوی و همچنین سئوی قوی‌تر در صدر بایستد و نقش واسطه را برای فروش محصول بازی کند. اعتبارش از صاحبان فروشگاه‌ها شاید بیشتر است و محصولی که او پیشنهاد می‌دهد اعتماد بیشتری را به خود جلب می‌کند. در واقع این سایت‌ها این ادعا را دارند که محصولات را خوب می‌شناسند و می‌توانند محصول باکیفیت را معرفی کنند.

همچنین این سایت‌ها با محتوایی که ارائه می‌دهند آگاهی خریدار را زیاد می‌کنند تا تصمیم درست‌تری بگیرند. به همین دلیل بعضی خریداران ترجیح می‌دهند خرید اینترنتی را از این سایت‌ها شروع کنند؛ در موتور جستجوی کالا در این سایت‌ها به انتخاب درست‌تری می‌رسند.

سایت‌های همکار در فروش دیگری وجود دارند که کار متفاوتی انجام می‌دهند. در این سایت‌ها می‌توان ثبت‌نام کرد و به‌عنوان همکار برای آنها در فروش کالا کمک کرد. نتیجه‌ی کار این سایت‌ها به اعضایشان بستگی دارد؛ ممکن است کار محتوایی کنند، یا تبلیغاتی، یا چیزی بین اینها.

موتور جستجوی کالا

در بسیاری موارد مشتری به دنبال خرید کالا در یک فروشگاه خاص نیست. او می‌خواهد فروشگاه‌های مختلف را بگردد و محصولی با کیفیت و قیمت بهینه بخرد. در موتورهای جستجوی معمولی، مشتری باید برای این کار، فروشگاه‌هایی که در جستجو بالا می‌آیند را یک‌به‌یک ببیند و اطلاعات فروشگاه‌های مختلف را جمع کند و در نهایت تصمیم خود را بگیرد. این کار برای مشتری زمان‌بر است.

سایت‌هایی هستند که کارشان جستجوی محصولات در بازار است. این سایت‌ها با اطلاعاتی که از بازار در دست دارند امکان جستجوی کالا را در بین فروشگاه‌های اینترنتی مختلف برای مشتری فراهم می‌آورند. مشتری می‌تواند علاوه بر اطلاعات محصول، تعداد فروشگاه‌ها و قیمتی که هر یک پیشنهاد می‌دهند را در زمان اندکی به دست بیاورد. به این سایت‌ها موتور جستجوی کالا می‌گویند.

از امکاناتی که این سایت‌ها دارند امکان ثبت فروشگاه در آنهاست. فروشنده مایل است که محصولش دیده شود و وقتی سایت‌هایی وجود دارند که کارشان جمع کردن اطلاعات بازار است و بازار را ارزیابی می‌کنند نباید از آن عقب ماند. فروشگاه‌های تازه اینترنتی و کوچک می‌توانند در این نتایج بازاری سهم خودشان را بردارند. این فروشگاه‌ها باید به فکر ثبت نام در این سایت‌ها بیفتند تا دیده شوند.

یک موتور جستجوی کالا آمده است. از دست نده!

موتورهای جستجوی کالا در رقابت با یکدیگر هستند و هر روز ممکن است ببینی که رده‌بندی آنها عوض می‌شود. برای همین بهتر است سعی کنی در هرکدام فروشگاهت را ثبت کنی. «2 ثانیه» موتور جستجوی کالا است که اگر فروشگاهت را در آن ثبت نکردی بهتر است عجله کنی.

موتور جستجوی کالا

صفحه‌ی اصلی سایت «2 ثانیه» ساده است. مکان جستجو در وسط صفحه قرار دارد. در بالای صفحه دسته‌بندی محصولات را می‌توانی ببینی. در پایین صفحه دسترسی به بخش‌های سایت دیده می‌شود. در این سادگی کاربر به‌راحتی متوجه می‌شود که این موتور جستجوی کالا می‌خواهد برای او کالا و محصولی را جستجو کند؛ ذهن او را به موضوع دیگر منحرف نمی‌کند. در پایین صفحه‌ی اصلی سایت می‌توانی به لیست فروشگاه‌ها دسترسی داشته باشی.

به چند دلیل مهم توصیه می‌کنم در این موتور جستجوی محصول و کالا فروشگاه خودت را حتماً ثبت کنی:

  • اگر می‌خواهی بازدید فروشگاهت زیاد شود.
  • اگر می‌خواهی اعتبار فروشگاهت را بالا ببری.
  • به دانش فنی خاصی نیاز نداری.
  • افزایش فروش را تجربه می‌کنی.
  • در فروشت رشد را زود می‌بینی، سریع‌تر از گوگل
  • در سازگاری با سایت مشکلی نداری.
  • پشتیبانی داری.

ثبت فروشگاه هم در «2 ثانیه» سخت نیست:

  • یک فرم در اختیارت می‌گذارند که باید پر کنی.
  • در عرض 48 ساعت پس از ثبت فروشگاه، سایت بررسی لازم را انجام و به درخواست تو جواب می‌دهد.
  • سپس باید حساب کاربری‌ات را شارژ کنی.
  • بعد سایت اطلاعات محصولات فروشی‌ات را دریافت و در دو ثانیه دسته‌بندی می‌کند.
  • در آخر، محصولات فروشگاهت در سایت «2 ثانیه» به نمایش درمی‌آید.

هنگامی که داری فروشگاهت را ثبت می‌کنی، کارشناسان سایت سؤالات تو را بی‌جواب نمی‌گذارند.

فقط باید توجه کنی در این موتور جستجوی کالا نمایش محصولات زیر ممنوع است:

  • محصولاتی که با قوانین جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد.
  • دخانیات
  • آنتی‌ویروس ESET

وقتی خریدار در این موتور جستجوی محصول و کالا جستجو می‌کند، در صفحه‌ی نتایج گزینه‌هایی وجود دارد تا راحت‌تر بتواند بین نتایج، کالا و فروشگاه مورد نظرش را پیدا کند. می‌تواند کالاها را بر حسب چهار فاکتور محبوبیت، گرانی، ارزانی و جدید بودن تنظیم کند. در سمت راست صفحه امکان جستجو در بین خود نتایج وجود دارد و در این سمت محدوده‌ی قیمتی را می‌توان تعیین کرد. سمت راست و پایین‌تر، انواع برند کالای مورد نظر وجود دارد و بر حسب مشخصات خاص کالای مورد نظر نیز می‌توان در نتایج فیلتر کرد. در پایین صفحه‌ی نتایج، محتوایی در مورد کالای مورد نظر که به ویژگی‌های کالا و نکات خرید آن پرداخته است وجود دارد.

«2 ثانیه»، موتور جستجوی کالا، امیدوار است که تجربه‌ی خوشایندی از ثبت فروشگاه خود در این سایت داشته باشی و از رقابت در بازار فروش اینترنتی عقب نمانی و افزایش درآمد را تجربه کنی.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر