;
coinex

غرفه ایران در اکسپو 2020 دبی سوهان و گز می‌فروخته است

غرفه ایران در اکسپو 2020 دبی سوهان و گز می‌فروخته است. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و”کمیسر جنرال” ایران در نمایشگاه اکسپوی دوبی به دستور وزیر صنعت، معادن و تجارت از این سمتد برکنار و هومن رازدار به جای او منصوب شده است. نمایشگاه اکسپو 2020 با یک سال تاخیر به خاطر شیوع کرونا، از 9 مهرماه در بندر دوبی در امارات متحده عربی آغاز به کار کرده و تا 21 فرودین ماه سال برقرار خواهد بود.

اکسپو 2020

هدف امارات متحده عربی از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن موفقیت‌های اقتصادی و تجاری این کشور در سال‌های اخیر و همچنین فراهم کردن فرصتی برای کشورهای دیگر جهت به نمایش گذاشتن دستاوردهای آنهاست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازماندهی غرفه ایران پیشتر مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده بود که به‌جای معرفی دستاوردهای فضایی، هسته‌ای و پزشکی ایران، مشغولِ فروش گز و پسته و سوهان است.

آقای زمانی با دفاع از نحوه برگزاری غرفه گفته بود که “ماهیت اکسپو صنعتی نیست و نمایش دستاوردهای فضایی، هسته‌ای و پزشکی جایی در آن ندارد بلکه این رویداد برخلاف سایر نمایشگاه‌های دیگر منحصرا فرهنگ و هنری بوده است.”

اکسپو 2020
امکانات و دستاوردهای عمده ایران از جمله در بخش فرش بافی، معادن طبیعی، آب هوا و طبیعت بکر و چهار فصل و نظایر اینها نیز در این غرفه نادیده گرفته شده بود.

این خبرگزاری گفته است که ظاهر پاویون ایران نیز “دچار نوعی بی نظمی و آشفتگی بود تاجایی که مطابق اخبار منتشرشده پاویون کشورمان چندین بار ضمن دریافت اخطار به دلیل مسائل ایمنی در معرض پلمب و تعطیلی قرار گرفت.”

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره اکسپو 2020 چیست؟ نضرات خودرا در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر