;
coinex

کارزار حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن بین مردم ؛ ماجرا چیست؟

در پی پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس، برخی از کاربران فضای مجازی با جمع‌آوری امضا، اقدام به ثبت کارزار حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن بین مردم کردند.

نزدیک به یک هفته از واریز یارانه جدید و همچنین حذف ارز ترجیحی می‌گذرد که باعث گران شدن اقلامی مانند آرد، روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات شده است. در ادامه این گرانی‌ها، یکی از نمایندگان مجلس به نام جلیل رحیمی جهان آبادی، پیشنهادی را در توییتر خود مطرح کرده است. در این توییت نماینده مردم تربت جام و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، اظهار نظر کرده است که بودجه صدا و سیما حذف شود و این مبلغ به جیب مردم برود.

کارزار حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن بین مردم پس از پیشنهاده نماینده مجلس

او در این توییت نوشته است: «پیشنهاد دارم، الان که یارانه‌های آرد و نان هدفمند به خود مردم پرداخت می‌شود، بودجه صدا و سیما را هم بین مردم تقسیم کنیم. هرکسی دوست داشت اشتراک بخرد و برنامه‌های متنوع صداوسیما و اخبار 20:30 تماشا کند. هر کس دوست نداشت پولش را صرف امورات زندگی کند.»

کارزار حذف بودجه صدا و سیما

پس از این توییت تعدادی از کاربران فضای مجازی، با جمع‌آوری امضا، اقدام به ثبت کارزار حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن بین مردم کردند که متن این درخواست خطاب به رئیس جمهور و رئیس مجلس به این گونه است:

«با توجه به اینکه یارانه کالاهای اساسی که مستقیماً با حیات مردم مرتبط است توسط دولت به اصطلاح «هدفمند» شده است، ساخت بی‌‌شمار شبکه‌‌های تلویزیونی که از پول بیت‌ المال تأمین می‌‌شوند و تعداد بسیار کمی از مردم آن را مشاهده می‌‌کنند فقط هدر رفت بیت‌ المال است. در شرایط فعلی که اکثریت مردم جامعه مشکلات معیشتی فراوانی دارند و وضعیت اقتصادی کشور به هیچ عنوان مساعد نیست، درخواست می‌‌شود بودجه در نظر گرفته شده برای صدا و سیما به شکل مستقیم بین مردم تقسیم شود. چنین پیشنهادی پیش‌تر توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مطرح شده بود. ما حمایت خود را از این پیشنهاد اعلام می‌‌کنیم.»

گفتنیست که با توجه به کیفیت پایین برنامه‌های صدا و سیما که باعث کاهش مخاطبان شده است، علاوه بر مردم، کارشناسان و دست‌ اندرکاران صدا و سیما نیز به خوبی به این موضوع آگاه هستند و آن را تایید می‌کنند. حال با توجه به این موضوع، مجلس در سال 1401 بودجه‌ای معادل با 5 میلیارد و 289 میلیون و 237 هزار تومان برای صدا و سیما تعیین کرده که این مبلغ نسبت به بودجه سال قبل قریب به 50 درصد افزایش داشته است.

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما، در حضور جمعی از هنرمندان برجسته در رابطه با کاهش مخاطبان تلویزیون گفت: «همه ی ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثار که در گذشته با هزینه‌‌های کمتر ساخته می‌‌شد، ماندگارترند؟ همه ما مقصریم و نمی‌‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد کارزار حذف بودجه صدا و سیما و تقسیم آن بین مردم چیست؟ به نظر شما این درخواست توسط رئیس جمهور و نماینده مجلس تایید خواهد شد؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (7 نظر)

    بهتره یک کارزار راه بندازید برای حذف یارانه بنزین هواپیماها ک ۲۰ هزار میلیارد هست و فقط تو جیب اون ۴ درصدی میره ک سفرهای خارجی زیادی دارند. ما ملت ایران نداریم پول ب این سفرها بدیم. چرا باید از جیب ما خرج این ۴ درصدیا بشه ک صداسیما نمیبینند و میرن کنسرت های خارجی رو میبینند؟

    پاسخ

    اتفاقا اونایی که از جیب ملت میخورن و سفرهای خارجی میرن آغازاده‌های همین حکومتند. اکثریت مردم مظلوم ایران برنامه‌های ایدئولوژیک صدا و سیمای میلی رو نمیبینند. 👎

    پاسخ

    دقیقا!
    خرج تجمل‌گرایی و لاکچری‌بازی از جیب مردم

    پاسخ

    کل بودجه صدا و سیما یک صدم بودجه ای که الان برای یارانه 300 و 400 تومنی در نظر گرفته شده نیست(چیزی حدود 5 همت در مقابل 350 همت)، به نظرتون این حرفها و پاس گلهای احساسی و از روی کینه به ضد انقلاب چه هدفی داره؟؟؟!!

    پاسخ

    مشکل امثال شماها اینه که تا کسی مخالف ایدئولوژیتون حرف بزنه به جای بحث منطقی سریع انگ ضدانقلاب و برانداز و … بهش میزنید تا تخطئه‌ش کنید

    پاسخ

    از هیچی بهتره 🤫

    پاسخ

    همش شده ایده الوژیک
    همون بهتر درشو تخته کنن

    پاسخ