coinex
راهنمای خرید تکراتو

زمان واریز یارانه تیر 1401 چه زمانی است؟ [تاریخ جدید اعلام شد]

یارانه تیر 1401 در چه زمانی واریز می‌شود؟ آیا اصلا این یارانه برای تیر ماه نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد؟ در ادامه قصد داریم توضیحاتی را درباره زمان واریز یارانه تیر 1401 ارائه دهیم؛ با تکراتو همراه باشید.

طبق اصلاحات جدید دولت درباره مبلغ یارانه، تاکنون دو دوره از یارانه 300 هزار تومانی برای دهک چهارم تا نهم و همچنین یارانه 400 هزار تومانی برای دهک اول تا سوم، پرداخت شده؛ اما تا به الان تنها مرحله اول به صورت نقد قابل برداشت بوده و مرحله دوم هنوز در حساب سرپرستان خانوار مسدود است.

حال سوالی که برای بسیاری از مردم ایجاد شده این است که آیا روال واریز یارانه تیر 1401 به صورت نقدی خواهد بود و یا از ماه آینده کمک معیشتی به صورت کالابرگ در بین مردم توزیع شده و یارانه نقدی متوقف می‌شود؟

بیشتر بخوانید: با یارانه 300 هزار تومانی و قیمت‌های جدید چه می‌توان خرید؟

نحوه پرداخت و زمان واریز یارانه تیر 1401 به چه صورت است؟

یش از یک ماه است که وضعیت پرداختی یارانه‌ها متفاوت شده است؛ دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵هزار تومانی و یارانه معیشتی نیست و قرار شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ توزیع شود.

دولت در پی تخصیص ارز ترجیحی و گران شدن کالاهای اساسی به مردم وعده داد که تا فراهم شدن زیرساخت‌های مورد نیاز برای توزیع کالابرگ الکترونیکی، به منظور جبران اختلاف قیمت کالاها، یارانه 300 و 400 هزار تومانی را به ازای هر نفر، به 9 دهک جامعه پرداخت نماید. همچنین چندی پیش اعلام کرد که در حال حاضر تکامل زیرساخت‌ها برای توزیع کالابرگ، امکان‌پذیر نبوده و واریز یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

زمان واریز یارانه تیر 1401 چه زمانی است؟

حال در چند روز اخیر حجت براتعلی، مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران، اعلام کرده است که طرح کالابرگ از ماه آینده اجرا خواهد شد و دیگر لازم نیست یارانه نقدی واریز شود؛ به جای آن مردم می‌بایست از کالابرگ الکترونیکی برای خرید استفاده کنند.

با توجه به گفته‌های براتعلی، واضح است که یارانه 300 و 400 هزار تومانی از تیر ماه قطع شده و جای خود را به کالابرگ الکترونیکی می‌دهد.

براتعلی در ادامه افزود که این طرح که همانند کوپن دهه 60 بوده و تنها مختص به کالاهایی از جمله نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن اختصاص دارد که قیمت آن‌ها اصلاح شده است. او همچنین بار دیگر یادآور شد که در واقع هدف دولت در این طرح این است که، تمام قیمت‌های اجناس نام‌برده شده به قیمت شهریور 1400 برگردد. درواقع مشتری در هنگام خرید، اجناس را با قیمت قبلی خود خریداری می‌کند. سپس مابقی آن، توسط دولت به حساب فروشنده واریز می‌شود یا در صورتی دیگر، کل مبلغ به حساب بانکی افراد واریز شده، اما فقط می‌توانند این مبلغ را صرف خرید کالاهای اساسی کنند.

بنابراین اگر دولت موفق به توزیع کالابرگ تا ماه آینده شود، خانواده‌ها نباید دیگر منتظر واریز یارانه تیر 1401 به‌صورت نقدی باشند.

زمان پرداخت کالابرگ

از ابتدای کار قرار بود دولت دو مرحله یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای ۹ دهک درآمدی واریز کند تا زیرساخت‌های پرداخت کالابرگ فراهم شود. بعد از آن قرار بود این کمک نقدی، در قالب کوپن الکترونیک به خانوارها تعلق بگیرد. کمی بعد گفته شد احتمالا زیرساخت‌های کالابرگ به زودی فراهم نمی‌شود و فعلا واریز یارانه نقدی ادامه دارد.

اما روز گذشته مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرایی شدن طرح کالا برگ الکترونیک در ماه آینده خبر داد. حجت براتعلی به تسنیم گفته است پرداخت یارانه نقدی تنها دو ماه اجرا می شود و بعد وارد اجرای فاز دوم که پرداخت کالابرگ است می‌شویم. گفته این مقام مسئول به این معناست که یارانه نقدی در تیرماه حذف می‌شود و به جای آن کالابرگ پرداخت می‌شود.

کدام جاماندگان یارانه حق اعتراض دارند؟

بر این اساس سامانه hemayat.mcls.gov.ir  از سوی وزارت رفاه، در دسترس قرار گرفت که ورود به آن برای عموم نیست بلکه تنها افرادی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در آن اقدام کنند که تا فروردین امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یا یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند و  یا هر دو را داشته‌اند، به عبارتی یارانه‌بگیر بوده‌اند و  یارانه مرحله ۱۳۴ (فروردین) را هم دریافت کرده بودند ولی دیگر مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی برای اردیبهشت و خرداد که یکجا واریز شد را دریافت نکرده و حذف شدند.

همچنین افرادی می‌توانند به این سامانه وارد و درخواست بازبینی داشته باشند که حتی یارانه جدید را دریافت کرده‌اند ولی نسبت به دهک‌بندی انجام شده، معترض هستند. کلیه افراد یارانه‌بگیر و آنهایی که دریافتی ندارند، می‌توانند با ورود به همین سامانه hemayat.mcls.gov.ir  و یا از طریق شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از وضعیت دهک خود مطلع شوند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، درباره آخرین وضعیت یارانه جاماندگان و معترضان تیر 1401 گفته که حدود 2.5 میلیون نفر جامانده از یارانه تیر داشتیم و بنابر بررسی‌های وزارت رفاه، از این تعداد گروهی به تشخیص وزارت رفاه در دهک‌های اول تا نهم قرار گرفتند.

طیبه حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت این افراد از سوی وزارت رفاه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده‌اند تا در لیست یارانه‌بگیران تیر قرار بگیرند. حسینی افزود:

علاوه براین از این میان این ۲٫۵ میلیون نفر، برخی هم به تشخیص وزارت رفاه، مشمول دهک دهم درآمدی هستند. طبق برنامه اصلاح ارزترجیحی به این گروه از شهروندان یارانه معیشتی تعلق نمی‌گیرد اما در مقابل حق ثبت درخواست اعتراض و رسیدگی مجدد محفوظ است.

یارانه معترضان نیز هنوز قابل برداشت نیست و فرصت وزارت رفاه نیز برای بررسی موضوع به اتمام رسیده؛ اما هنوز تکلیف یارانه معترضان هم مشخص نشده که گفته می‌شود تغییر استعفای وزیر دلیل این موضوع است. بنابراین این افراد نیز باید منتظر بمانند تا بالاخره وزارت رفاه لیست را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارائه کند.

زمان واریز یارانه تیر 1401

یارانه تیرماه نقدی است یا کالابرگ؟

تجارت‌نیوز نوشته: وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید دولت برای پرداخت یارانه کالایی منتظر گزارش نهایی دوره آزمایشی سامانه‌های کالابرگ است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌افزاید:

تا زمانی که گزارش نهایی دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ آماده نشود، دولت تصمیم جدیدی در مورد یارانه‌ها اتخاذ نمی‌کند. امیدواریم گزارش دوره‌های آزمایشی سامانه‌های کالابرگ در تیر به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادی تصمیم بگیرد که برای ماه‌های بعد، به چه شکلی عمل کند.

محمدمهدی سبحانیان نیز در همین زمینه اظهار داشت:

اگر قرار به پرداخت کالابرگ باشد، یارانه‌ها در قالب اعتبار خرید به کارت‌های افراد پرداخت می‌شود که بر اساس آن مردم می‌توانند در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از آن اعتبار خرید استفاده کنند. سبحانیان گفت: هیچ تغییری در مبلغ و افرادی که یارانه دریافت می‌کنند اتفاق نخواهد افتاد. همان افرادی که تا به امروز یارانه دریافت کرده‌اند و کسانی که بر اساس تقاضا، به فهرست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند، مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد.

یارانه فعلا به همه دهک‌های درآمدی تعلق می‌گیرد اما خانوارهایی که فعلا در ۳ دهگ برخوردار قرار گرفته‌اند، امکان برداشت آن را ندارند.  قرار است نتایج نهایی بررسی اعتراض خانوارهایی که معتقدند جزو این ۳ دهک نیستند، تا پایان خرداد از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود. بخش از مساله به عدم شفافیت در تجارت و کسب و کار بر می‌گردد و استفاده از حساب شخصی در امور تجاری، باعث شده دهک‌بندی‌ها با خطا مواجه شوند.

مبلغ یارانه تیر 1401

بیش از یک ماه است که وضعیت مبلغ پرداختی یارانه ها فرق کرده است. دیگر خبری از یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی نیست. با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود. پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: «پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد». بدین ترتیب مبلغ یارانه تیر 1401 نیز همانند اردیبهشت و خردادماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

آپدیت 1 تیر: 

هنوز پاسخ مشخصی به این سوال ارایه نشده است؛ مثلا وزیر اقتصاد در این باره گفته است:

ما در سیاست عادلانه کردن یارانه‌ها، طی دو ماه اول پرداخت نقدی، زمانی را لازم داشتیم که زیرساخت فنی را آماده و حکم قانون بودجه ۱۴۰۱ را اجرا کنیم که مجلس از ما خواسته بود کالابرگ الکترونیکی را برای کاهش فشار به مردم در نظر بگیریم و امیدواریم تا پایان تیرماه زیرساخت‌های لازم به شکل صد درصدی آماده شود.

وزیر کشور نیز در این باره توضیح داد: پرداخت یارانه‌ها تا زمان آماده‌شدن کالابرگ‌ الکترونیک ادامه خواهد داشت.  بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز در پاسخ به این سوال گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده باشد، پرداخت یارانه‌ها ادامه خواهد داشت.

آپدیت 17 تیر:

خبرگزاری برنا نوشته:

در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۳۷ (تیرماه ۱۴۰۱) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی هفته آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

آپدیت 19 تیر: یارانه 20 تیر واریز نمی‌شود

اعلام کرد که فردا (۲۰ تیر) یارانه‌های معیشتی این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نخواهد شد. طیبه حسینی به خبرگزاری ایسنا گفت زمان واریز یارانه‌ها به محض مشخص شدن اطلاع‌رسانی می‌شود. یارانه‌های نقدی معمولا بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. میزان یارانه‌ها از اردیبهشت امسال هم‌زمان با حذف ارز ترجیحی برای واردات کالای اساسی تغییر کرد و تا سقف ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. هم‌زمان با حذف ارز ترجیحی، قیمت کالاهای اساسی یک‌باره افزایش یافت. در حالی که مردم نسبت به کمتر شدن قدرت خرید و کوچک‌تر شدن سفره‌شان اعتراض می‌کردند، برخی‌ رسانه‌های دولتی ایران، افزایش میزان یارانه را قدمی مثبت برای افزایش قدرت خرید مردم می‌دانستند.

آپدیت 20 تیر: یارانه فردا واریز می‌شود

تاریخ دقیق پرداخت یارانه تیر 1401 روز 21 این ماه اعلام شده است. به گفته سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه معیشتی 300 و 400 هزار تومانی روز یکشنبه 21 تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. بیشتر بخوانید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درمورد یارانه تیر 1401 چیست؟ به نظر شما زیرساخت‌های طرح کالابرگ در این بازه زمانی فراهم خواهد شد؟ طفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (166 نظر)

    اقایان مسئول برا یکبار هم حرف مردم بشنوید . همه میگن کالابرگ نمیخوان.باز شما ساز خودتون میزنید.
    تجربه سبد کالا یادمون هس .صف های ک ابرو و حرمت برا خانواده ها نزاشت و کالاهای بنجل و بی کیفیت ی ک داده شد ب مردم.
    الان من ک تخم مرغ استفاده نمیکنم و لبنیات هم نمی تونم بخورم و تکلیف چی هس .
    اقا لاقل قبوض بشه پرداخت کرد .
    بالا غیرتا او یارو ک گزارش تهیه کرد برا صدا سیما .ک ایقد اخر برا خانواده اضاف امد یارانه ،حالا مردانگی کن بیا نظر مردم بپرس .کالابرگ میخوان یا نقدی😏

    پاسخ

    آی علمای اسلام به داد اسلام برسید آی علمای قم آی علمای تبریز آی علمای مشهد به داد ملت ایران برسید

    پاسخ

    سلام ماکالابرگ نمی خواهیم همون پول نقد برای مردم بهتر خواهشن حرفهای مردم راگوش بدید اگردلسوز مردم هستید

    پاسخ

    از کی کمک میخوای همونا ملت و بدبخت کردن.تمام دولتیا روحانین یا اگه نیستن یکی از خانوادشون هست که کاره ای شده پس یکم دقت کن از کی کمک میخوای.تو ایران فقط باید دست در دست هم میهن خود را کنیم پاک از این زالوها

    پاسخ

    خلایق هرچه لایق

    پاسخ

    نمیخواییم بابا کالا برگتون نمی‌خوایم همون یارانه خودمون رو بریز خودمون تصمیم میگیریم خرج چی کنیم بابا ما کلی قرض داریم ،پول آب و برق داریم ،لوازم مدرسه در راهن، پوشاک مدرسه در راه شما فقط فکر مرغ و تخم مرغ هستید

    پاسخ

    سلام بر دولت مردان محترم ما کالا برگ نخواستیم ما مرغ و گوشت از زمان اولین یارنه تا الان نخوردیم یعنی کلا عادت نداریم بخوریم و یارانه رو خرج کرایه خونه برق و آب مصرف می‌کنیم پس همون نقدی بدید لطفاً ممنون از شما خدا قوت

    پاسخ

    از آقای رئیسی خواهشمندم که همون یارنه نقدی رو به ما پرداخت کنه نه یارانه کالا چون یارانه نقدی بیشتر به کار ما میاد تا کالا برگ چون ما رو اون پول برنامه ریزی بیشتری داریم تا کالا

    پاسخ

    ما کالا برگ نمیخوایم ما نقدی میخوایم وقتی روغن کوچیک میشه ۱۵۰۰۰۰هزار تومن ی کالا برگ تمام لطفا وعده های الکی ندین

    پاسخ

    با سلام واحترام خدمت مسئولین محترم.

    کالابرگ یه چیز غیر عقلانی وغیرمنطقیه، چون مرحم درد مردم تو روز مره زندگی شان نیست، خواهشا عاقلانه تصمیم بگیرید 🙏🙏🙏🙏 مردم که فقط نیاز به مرغ وتخم مرغ ولبنیات وروغن ندارن به چیزهای دیگه هم تو زندگی مردم توجه کنید، خوب مسلما یارانه
    نقدی بهتره.

    لطفا یا خواهشا 🙏🙏🙏🙏🙏🙏
    یارانه نقدی بدهید!!!
    باتشکر

    پاسخ

    سلام ما خودمون روستایم مرغ و تخم مرغ داری خواهش می کنم پولشو بدین‌ما‌الان‌چیزی‌که‌نیاز‌داریم‌پول‌نقد‌که‌اونم‌زیاد‌به‌دستمون‌نمیاد‌‌توروخدا‌پولشو‌بدین‌برا‌کرایه‌ماشین‌وخرج‌تحصیل‌بچه‌هامون

    پاسخ

    باسلام بدون ترید حالا که کارمون بجایی رسیده که منتظر چندرغاز یارانه از طرف دولت باشیم پس بهتر هست که نقدی پرداخت شود ن کالا برگ و یا هر روش دیگری آخه قرار بود طبق گفته مسوولان وشخص رئیس جمهور فقط چهار قلم جنس گرون بشه ولی هیچی نشده الان بخدا هر چیزی از سوپرمارکت خواستم بگیرم که قیمتش 5هزار تومان باشه پیدا نکردم. مسوولان ما ملت رو چی فرض کردن. ارزانی پیشکش مسؤولان اقتصادی مردم بیچاره شدند با این گرونیهای افسار گسیخته. توروخدا فکر اساسی کنید.

    پاسخ

    آغا کالابرگ چیه دیگه مگه بدبختی شکمه تنها هزاران خرج دیگه داریم یکم عدالت داشته باشین خدایی هم بالاسرهست که داره میبینه ، بس کنین دیگه افتضاحیمون رو گذاشتین هیچی نمیتونیم بخریم بچه هزار خرج داره فقط باید وعده های الکی بدیم تاوان این ظلم ها رو کی میده؟ حداقل این شندل غاز و نقد بدین به خورده از نیاز بچه رو تعمین کنیم

    پاسخ

    سلام از موقعه ای ک تصمیم کالابرگ گرفته شده نظر ما مردم یارانه ب صورت نقدیه ن کالابرگ لطفا اگر ب نظرات اهمیت میدین نقد بدین واقعا دیگه داریم زیر بار مشکلات زندگی بااین مخارج له میشیم

    پاسخ

    ما ب پول نقد بیشتر احتیاج داریم کوپن و کالا برگی ک نصفش میپره ب چ درد ما میخوره. من ی فرد معلول اعصاب و روان شدید هستم با تعداد خانوار 4نفره ک جز دهک 4تا 9حسابمون کردن. آخه این چه انصافیه منکه نمیبخشم خداهم نبخشتون. حق ما دهک 1تا3هست

    پاسخ

    سلام من سرپرست خانوارهستم مستاجربا۵تابچه چطورآماردرآوردین حساب کتاب کردین من جزءدهک های اول نبودم خدالعنتتون کنه بدبخت کردین ملت رو

    پاسخ

    ان الارض یرثها عبادی الصالحون….تنهابا یارانه نقدی و اختصاص فروشگاه هاه تعاونی 0برای خرید کالاهای اساسی طرح اجرای عدالت اجتماعی وکمک بمحرومین عملی خواهدبود0000سلیم مهدی هدک بردسکن

    پاسخ

    ما کالا برگ نمیخایم شاید بخوایم یارانمون دارو یا یه چیز دیگه بخریم چرا این همه به مردم ظلم میکنید

    پاسخ

    بنده خدا بزرگای مملکت همه شکماشون سیره مگه به فکر دارو ما هستن

    پاسخ

    دولت محترم کلابرک بد من روستا نمی خورد وسلام

    پاسخ

    سلام …وقت به خیر خدمت رییس جمهور محترم و سایر عوامل خواهشمندم در جهت پرداخت یارانه نقدی مصمم تر باشید چون کالابرگ هیچ دردی را دوا نمی کند مردم پول نقد میخان نه کالابرگ این یارانه رو دارن صرف هزار نوع گرفتاری و بدبختی شون میکنن توروخدا یه کم با انصاف باشید

    پاسخ

    تورو خدا یارانه نقدی ما رو قطع نکنید مابه کالا برگ احتیاجی نداریم ما پول نقد می خوایم آقای ریسی تمام زندگی ما باهمین پول یارانه می چرخه درست است که مبلغی ناچیزه. اما خداشاهده زندگی ما باهمین یارانه می چرخه خواهش میکنم تجدید نظر کنید

    پاسخ

    سلام به ما چه کالابرگ وچه نقدی بدید خوشحال میشیم حق ایرانی بودنمون را دادید
    چرا یارانه به ما نمیدن وقطعش کردن چرا نظر ما را ارسال به سایت ومسئولین نمیکنید ؟؟
    اینها چه حرفی هست یارانه وکوپن مانند دهه سال ۱۳۶۰ به هر ایرانی داده می‌شد فرق وتبعیض بین هیچ فرد ایرانی نبود نباید ملت خوب ایران وامام حسینی وانقلابی ایثارگر همیشه در صحنه را به بهانه دهک ده ۱۰ لغو وحذف یارانه کنید مدیون هستید که ملت را از انقلاب واسلام ودین دل زده میکنید وباعث بانی شما هستید ونفرین خواهید شد دونرخ درکشور اسلامی درست نیست که عده‌ای گران وعده‌ای ارزان بخرند تورم وگرانی برای همه هست مدیریت وزبان خیر خوبی داشته باشیدماهم نیاز به یارانه وکالابرگ داریم از دهک هفت به ده ارتقا دادید چه خوب یکروزه ویکشبه پولدارمون کردید وخودمان خبر نداشتیم باتشکر

    پاسخ

    خدایا یکی نیست به داد این مردم بیچاره برسه

    پاسخ

    سلام ما یارانه نقدی نیاز داریم شما میتونی با کالابرگ مدرسه ثبت نام کنی اگه تونستی ما رو هم باخبرکن. یک کمی هم فکر ما خانم های سرپرست خانوار باشین… من جزء هیچ نهادحمایتی نیستم…

    پاسخ

    کالابرگ به چه دردی میخوره نقد بدین شاید کسی الویتش تو خرید مرغ وتخم مرغ نیست پوشک بچشه و‌شیرخشک تنها حقمونم بگیرید دیگه اصلا بیاید شما تصمیم بگیرید ما چی بخوریم بس کنید لطفاا هر روز مردم دارن بدبخت تر میشن

    پاسخ

    لامصبالااقل نصف یارانه رانقدی بدین نصفش روهم کالابرگ بدین واینقدرمردم راضدودشمن خودنکنید

    پاسخ

    این همه این مردم بیچاره میگن ما کالابرگ نمیخایم و شما همش دنبال به کرسی نشوندن نظراتتونید آقای رئیسی کو اون عدالت این همه ظلم و فقر این مردم دارن میکشن بابا دیگه بسته کالابرگ میدین برا نان و تخم مرغ و فلان…. بقیه جنسا ک اینقد سرسام آور شدن چی ،،به خدا به پیر این مردم کشورشون رو دوست دارن اما دیگه کم آوردن زیر بار گرونی زیر بار فقر زیر بار چشم اشک آلود اعضای خانواده تا کی آخه اگه میگید تا ما همه بمیریم راهی دیگه نداریم

    پاسخ

    ما پول نغد میخایم کالابرگ به چه درد ما میخوره ،،این همه فقر و تنگ دستی این همه بیچارگی داریم میکشیم دیگه بستمونه یکم انصاف داشته باشین دولت…دان
    حداقل همین نغد رو بدین ک بزنیم ب زخم کوچکی..همیشه آدمایی پولدارن و بالا بالان فقط ب زبون میگن ما شمارو درک میکنیم بقرآن شما یه ثانیه نمیتونین جای این فقیرا و گشنه ها بکشین ای کاش بشه یه روز نداری بکشین بعد میفهمین حال این همه داغون و ندارهارو تو مملکت که تنها راهشون شده خودکشی😔

    پاسخ

    آخه بابا جون کالا برگ دیگه چه صیغه هست که مردم باید فقط نان و روغن با تخم مرغ دریافت کنند،چرانظرمردم برای شما مهم نیست با یارانه نقدی مردم فقیر جامعه خودشون اینقدر عقل دارند چه چیزی نیاز خانواده اونهاست،اخه کی شمارو کرده اقتصاد دان کشور ،حقاشما باید برید بز بچرونید مسخره مردم کردید

    پاسخ

    مگه مردم نباید قبض‌های گاز آب وبرق را که هر سال تعرفه بیشتر میشود را پرداخت کنند،چرا دولتمردان فقط فکر جیب خودشون هستند،شما نمیتوانید که انبارهای بزرگ پراز روغن وبرنج را وبرنجن را دستگیر کنید هر صد نفر ده نفرشون رو میگیرید و مابقی را به امان خدا،،،مردم مگر فقط روغن میخورند،یارانه را دولت احمدی نژاد برای پرداخت قبوض به مردم دادن، حالا شما چهار هزار قلم جنس رو گرون کردید که چهار صد تومن به مردم بدین،،پس انسانیت و شرف کجا رفته.

    پاسخ

    سلام اقایان مسول ملت با این یارانه پول تحصیل بچه رو میدن عدهای با این یارانه کرایه خونه هاشونو میدن تعدادی برای درمان هرماه که ازمایش پزشکی رومیدن وویزت میش وپول دارو میدن روی این چندرقاز که حق خود ماست حساب باز کردن عدهای مثل خودم پول قبضهایی که به لطف اقای ریس جمهور محترم چهاربرابر شده رو میدیم ..مانند گداهاها باما برخود نکنین اقای ریسی خداوکیلی چه گلُی به سرما زدین که حالا میخواین گِل رو هم اضافه کنین جناب ریسی میدوننین چند تا پدر شرمنده زن وبچه هاشون هستن نه از کجا باید بدونین به امام زمان قسم یک سوم این مددوجیان کمیته امداد وبهزیستی واجد شرایط هستن بقیه انها یا بصورت پارتی بازی یا از روی کلکی که سوار کردن وارد این ارگانها شدن .شما حتی جنم اینو ندارین برین تحقیق ببینین چنتا خوانواده دارن شبها گرسنه میخوابن از ترس صاحب خونه شبها چراغهارو زود خاموش میکنن که صاحب خونه فکر کنه که خوابن یا بیرون پدر خونه رو صدا نزنه که باز بگن خونه رو تخلیه کن .اقای ریسی من خود تو کویته امداد دیدم چند مدجو را که خونه ماشین ومغازه دارن .شما از روی این تعداد مدجو حساب نکنین که10میلیون خانوار بیبزاعت داریم در ایرانی که شما ریس جمهور هستین باید بدانیند که کمتر از 5میلیون خانواده هست که در رفاهن بقیه یا بدهکار به بانکها هستن یا بدهکار نزول خورها سا مستاجرن وبیکار یا خونه دارن وقست میدن وبیکار فرقی ندارن این سه قشر همشون از سوع تغزیه ویا استرس قطع اب وبرق وگاز ویا بیرون کردن صاحب خانه از خانه اش ویانتوانستن دادن اقساط وطلب طلب کارها ویادرگیر دکترو درمان من خودم سکته مغزی کردم پارسال نتونستم بیشتر از یک ماه دارو بگیرم یا دکتر برم الان پای راستم کلا لمس شده و پوست پام کنده میشه وزخم میشه وپای چپم از ران تازانو لمسه جواب این همه فلاکت راکه برای ما ارزانی داشته اید خدا از شما وخانواده محترم میگیره …..اجرتان مباد بی زجرنزد ان ایزدمننان صاحب روزی

    پاسخ

    سلام.آیا دهک اول و سوم که نه شغل داره و اکثرا بیمار یا بی سرپرست وبانی بعد از خدا؛ که نه ملک وپارتی دارند با دهک نهم که خود مسولین و سرمایه داران هستند تفاوت شون مالی۱۰۰ هزار تومن ناقابل که پول یک کیلو مرغ هورمونی ویخ زده که ۹۹درصد ذبح مرغ حلال نبست آشنا دارم که تو مرغداری است که تلفات مرغ ها هورمونی به چرخه مصرف برمیگردونند. آیا عندالله شما مسولین از این مواد غذایی که بین مردم عام هست وکه حتی ازبس قیمتها وحشتناک بالا مصرف کننده قشر ضعیف توان خرید این مواد غذایی که خطرناک هست وناچار به مصرف هست آیا خودتون مصرف میکنید.انصافا خودتون قضاوت کنید بعدش بعضی بیمارند این کالا هایی که میخواهید بجای یارانه نقدی بدید براشون بسیار مضر است لطفا شما رابه عدالت پیامبر (ص) و عدل حضرت علی (ع)اهل بیت شون این یارانه بسیار ناچیز به شب اول قبر قسم نقدآ بهم مون بدید چون اگر نباشد دگه بلانسبت آبرو مردم در خطر مبشه پول پوشاک جزیی پول آب برق گاز نداره بده که قطع میشه .فقط لطف کنید به اختیار خانواده بگذارید مگر اعدای ندارید دولت مردمی است اگر واقعا بفکر مردم هستید فکر میکنید بعضی از سرپرست ها خرج خانواده نمیکنند با یک سامانه پیامکی در اختیار مردم با دو گزینه نقد یا کالا برگ لطفا بنفع همه هست اقتصاد دان عزیز لطفا درست مشاوره بدید شاید بعضی عزیزان روستایی هستند این مرغ روغن خودشون تولید میکنند بعضی عزیزان هستند که حتی برق ندارند گوشت قرمز یخ زده وارداتی که معلوم نیست گوشت چه حیوانی هست لطفا بفکر آخرت خودتون باشید بالاخره باید شب اول قبر همگی مون تجربه کنیم اون جای دگه نه مقام نه سرمایه ونه پارتی ونه میتونی بگی ما همه مسولین دست مون توی یک کاسه بود. من عباس پوررشیدی هستم ساکن کرمان شهرستان کهنوج فقط از خدا میترسم یک مرگ از خدا طلب دارم اونهم هرجور خدا صلاح بدانند نسیب میشود یا بدست هر دوست دارده…؟مسولین محترم دهک ها پایین آیا ناید میوه بخورند بخدا محمد بسیار کسانی سراغ دارم نزدیک به چهار ساله میوه مصرف نکردند.چطور میخواهید ملتی سالم داشته باشید که چندین ساله ویتامین بدنش تامین نشده بعضی همین یارانه ای که بعد دوازده سال که این چهار سال اوج گرانی بود هست. شد۳۰۰تومن کرایه خانه میدهند آیا کشور داری این است ۳۰۰میدید خودتون قیمت ها دهها برابر بالا رفته بود خودتون چندین برابرش میکنید خودتون با این ۳۰۰ میتونی چکار کنید همین کشور های که ظاهرا دوست مون هستند مثل چین و روسیه چطور با ملت شون رفتار میکنند. آیا کشور چین که جمعیت اش بیست برابر خودمون هست که منابع خدا دادی بسیار کمتر خودمون داره آیا فقیر داره یا روسیه در اوج جنگ ارزش پولش بیشتر میشه. یک میلیون ریال خودمون شده یک کیلو ماست واقعا تاسف داره درتاریخ جهان سابقه چنین بی ارزش شدن پول ملی شون وجود نداره حتی در دوره ای پول افغانی بی ارزش بود در اوج نا امنی که داشتند اما اینقدر پول ملی شون بی ارزش نشده بود.آقایان مسول خیلی زود دیر میشه حد تحمل مردم حدی داره.بخدا محمد خواب دیدم که تعبیرش کردند بسیار خطرناک هست براتون دلم میسوزه به خون شهیدان عزیزامان با خانواده محترم شون چون اونها بودند درخت انقلاب را با خون شون آبیاری کردند.اگر بخواهم چندین کتاب میشه مختصری بود…باتشکر عباس رشیدی☆ (یاالله)☆

    پاسخ

    مگه فقط مرغ روغن گرون شده که فقط به اونا کوپن بدن یه کیک نمیشه واسه بچه خرید بیسکوییت همه چی گرون شده مگه درد فقط شکمه بچه لباس نمیخواد کتاب دفتر لوازم تحریر کرایه خونه با این حقوق ها مگه میشه مخارج رسوند اومدن ازاد کردن بعد میگن مرغ روغن کوپن میدیم مگه درد فقط اوناست مگه فقط اونا گرون شدن احمدی نژاد اومدن یارانه داد گفت اب و برق و گاز ازاد میشه تا مردم صرفه جویی یاد بگیرن روحانی اومدن بنزین گرون کرد اومد یارانه معیشتی داد الان مگه فقط یارانه واسه مرغ روغن که به چهار قلم کوپن بدن پس بقیه چی من اصلا دوس ندارم مرغ بخرم میخوام پول به چیز دیگه بدم یاد گرفتن همش کوپن کوپن میکنن مگه فقط درد ما این چهار قلم جنسه

    پاسخ

    ما کالابرگ نمیخوایم همون بصورت نقدی یارانه رو لطف کنید.

    پاسخ