;
coinex

بازیگران سریال دیوار ؛ بیوگرافی و عکس

دیوار یکی از بهترین مجموعه‌های سیروس مقدم بوده که ده سال قبل برای اولین بار از شبکه یک سیما پخش شده است. برای آشنایی با بازیگران سریال دیوار همراه ما باشید.

سریال دیوار در ژانر پلیسی به نویسندگی حمید نعمت‌الله یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیون بوده که کارگردانی آن را سیروس مقدم برعهده داشته است.

در این مجموعه 13 قسمتی که به تهیه‌کنندگی الهام غفوری در سال 1391 ساخته شده، بازیگران مطرحی از جمله آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، فریبا کوثری، مهرداد صدیقیان، کامران تفتی، تینا آخوندتبار به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر زندگینامه بازیگران سریال دیوار ، می‌توانید عکس بازیگران سریال دیوار را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال شب آخر ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال زخم و خنجر ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال دیوار

سیروس مقدم یکی از بهترین و پرطرفدارترین کارگردانان تلویزیون است که کارنامه هنری درخشانی دارد. تا کنون بازیگران توانمند و مطرحی زیادی در آثار او به ایفای نقش پرداخته‌اند، که گاهی حضور آن‌ها در سریال‌های مقدم باعث شده تا به اوج شهرت هنری خود برسند.

بازیگران سریال دیوار

در مجموعه دیوار سیروس مقدم نیز جمعی از بهترین بازیگران کشورمان به ایفای نقش پرداخته‌اند. علاوه بر بازیگرانی که در بخش اول این نوشتار نام بردیم، جمشید صفری، حمیدرضا هدایتی، الهه حسینی، امیر حمیدزاده، علیرضا مهران و نوید پورفرج نیز در سریال دیوار بازی کرده‌اند.

در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال دیوار می‌پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

مهدی سلطانی در نقش جمیل

بازیگران سریال دیوار
زندگینامه بازیگران سریال دیوار

مهدی سلطانی سروستانی در یکم شهریور ماه سال 1350 در شیراز به دنیا آمد. مادر او خانه‌دار و پدرش دبیر و رئیس آموزش و پرورش بوده است.

ایشان دارای لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و دکترای رشته تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه بوده و در حال حاضر عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران است.

سلطانی بازیگری را با اجرای نمایش «چند و چون به چاه رفتن چوپان» از تئاتر شروع کرد و سپس برای بازی در مجموعه «نوروز 73» به کارگردانی حسین فردو جلوی دوربین رفت. او یکسال بعد به طور حرفه‌ای با نقش‌آفرینی در فیلم «کارآگاه» وارد سینما شد.

آقای سلطانی در 39 سالگی با ایفای نقش در مجموعه پرمخاطب «در مسیر زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی شناخته شد. او با بازی درخشان خود در نقش «جمیل میان قافی» در سریال «دیوار» به شهرت رسید.

مهدی سلطانی در اسفند ماه سال 1379 در 29 سالگی با همسرش که خانه‌دار است، ازدواج کرده و ثمره زندگی مشترک آن‌ها تنها یک دختر به نام روژا بوده که متولد سال 1392 است.

فیلم‌های مرد نقره‌ای، رویای سهراب، سراسر شب، اشباح، چ، ملکه، سایه روشن، آخرین بندر، حسن هدایت برخی از آثار کارنامه هنری مهدی سلطانی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های پریناز ایزدیار ؛ از خط ویژه تا ملاقات خصوصی

بهترین فیلم های مریلا زارعی ؛ از زیر سقف دودی تا هناس

آتیلا پسیانی در نقش سرهنگ یونس سبزی

بازیگران سریال دیوار

آتیلا پسیانی از بازیگران سریال دیوار است که در دهم اردیبهشت ماه سال 1336 در تهران به دنیا آمد. او فرزند جمیله شیخی بازیگر مطرح تئاتر است. پسیانی دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی دانشگاه تهران بوده و علاوه بر بازیگری، سخنور و سفیر نیکوکاری هم است.

آتیلا پسیانی سال‌هاست با فاطمه نقوی که او نیز بازیگر بوده، ازدواج کرده و یک دختر و پسر با نام‌های ستاره و خسرو دارد.

وی فعالیت هنری خود را از سال 1346، زمانی که 10 سال داشت، با اجرای تئاتر آغاز کرد. او در سال 1361 با مجموعه تلویزیونی «محله برو بیا» به شهرت رسید.

پسیانی یکی از پرکارترین بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون است، سریال‌های برف بی صدا می بارد، هم بازی، با خانمان، بوم و بانو، مرضیه، زیر پای مادر، آرام می‌گیریم، کشیک قلب، آسمان من، بزم آخر و پرده‌نشین از آخرین مجموعه‌های تلویزیونی هستند که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

فریبا کوثری در نقش پروانه

بازیگران سریال دیوار
عکس بازیگران سریال دیوار

بیوگرافی بازیگران سریال دیوار را با فریبا کوثری ادامه می‌دهیم، او در یکم آذر ماه سال 1345 در زاهدان به دنیا آمد. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم اقتصاد است. کوثری درسال 1367 با بازی در فیلم «مسیر تند باد» بـه کارگردانی مسعود جعفری جوزانی، وارد دنیای بازیگری شد.

فریبا کوثری با نقش‌آفرینی در سریال‌هایی همچون مختارنامه، دلنوازان و معصومیت از دست رفته به یک بازیگر محبوب و مشهور تبدیل شد. او در مجموعه دیوار سیروس مقدم نقش پروانه خواهر جمیل را بازی کرده است.

وی ازدواج را قسمت می‌داند، البته به گفته‌ی خودش وابستگی شدید به خانواده و پدر و مادرش باعث شده فرصت‌های دوره‌ی جوانی را نادیده بگیرید و در تصمیمش به ازدواج تردید داشته باشد. فریبا کوثری مجرد است.

هرماس، عشقولانس، بی‌تابی بیتا، فرزند خوانده، سوپر استار، دل شکسته، شرقی، پگاه و یک داستان واقعی برخی از فیلم‌های کارنامه هنری فریبا کوثری هستند.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سفر سبز ؛ بیوگرافی و عکس

بازیگران سریال پرده نشین ؛ بیوگرافی و عکس

تینا آخوندتبار در نقش خورشید

بازیگران سریال دیوار

پونه آخوندتبار در پنجم خرداد ماه 1366 در تهران به دنیا آمد. او اصالتا مازندرانی بوده و با نام تینا به شهرت رسیده است. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته حسابداری را از دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب دریافت کرده است.

آخوندتبار با توجه به علاقه‌اش به بازیگری، در یک دوره ۶ ماهه کلاس‌های استاد حمید سمندریان شرکت کرد و بازیگری را به طور حرفه‌ای آموخت.

آخوندتبار فعالیت خود را با بازی در فیلم طلاق به سبک ایرانی در سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و یک سال بعد با نقش‌آفرینی در فیلم سینمایی «هرچی خدا بخواد» به کارگردانی نوید میهن‌دوست به سینما راه یافت.

او علاوه بر بازی در مجموعه‌ی دیوار، در سریال‌های دختران حوا ساخته‌ی حسین سهیلی‌زاده و زاویه هفتم به کارگردانی محمود معظمی ایفای نقش کرده است.

وی با ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی رسوایی در سال ۱۳۹۱ به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و متل قو به کارگردانی مسعود نوابی مشهور شد. او از سال ۱۳۹۳از بازیگری فاصله گرفته و به ورزش بوکس می‌پردازد.

مهرداد صدیقیان در نقش امیرحسین سبزی

بازیگران سریال دیوار
بیوگرافی بازیگران سریال دیوار

مهرداد صدیقیان در سی‌ام ببهمن ماه سال 1367 در تهران متولد شد، و تنها یک برادر دارد. او دیپلم ریاضی دارد و فقط دو جلسه دانشگاه رفته است. سال 1384 وقتی 17 سال داشت، برای بازیگری در نقش اصلی فیلم عصر جمعه به کارگردانی مونا زندی تست داد و پذیرفته شد و برای اولین بار جلوی دوربین رفت.

سال 1385 با فیلم اتوبوس شب به کارگردانی کیومرث پوراحمد با زنده یاد خسرو شکیبایی همبازی شد، حضور او در کنار استاد شکیبایی یکی از بهترین اتفاق‌های مسیر بازیگریش بود.

او برای نقش‌آفرینی در فیلم اتوبوس شب، نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر آسیا در جشنواره آسیا پاسیفیک شد. همچنین صدیقیان برای بازی در این فیلم در جشن خانه سینما، جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

مهرداد صدیقیان در یکی از مصاحبه‌هایش گفته است: «برای من خیلی مهم است که اندامم همیشه درست باشد چون بنظرم صورت و اندام یک بازیگر ابزار او هستند و باید همیشه درست و آماده باشند. خیلی حواسم است چه غذایی بخورم ، ورزش کنم و شب‌ها زود بخوابم که در درجه اول برای سلامتی و در ادامه برای بازیگری است.»

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ [بیوگرافی + خلاصه داستان]

بهترین فیلم های مذهبی ایرانی

نوید پورفرج در نقش عباسی

بازیگران سریال دیوار

نوید پورفرج در دوم اردیبهشت ماه سال 1367 در کرمانشاه به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند است. وی فعالیت هنری خود را از زمان دانشگاه آغاز کرد و پس از آن اولین بازی حرفه‌ای خود را با سریال مادرانه در سال 1393 تجربه کرد.

پورفرج در دوره‌های بازیگری هومن سیدی (بازیگری و کارگردان مشهور) شرکت کرد و پس از این کلاس، به ایفای نقش در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی سیدی، دعوت شد، بازی وی در فیلم سیدی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در جشنواره فجر نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد گردید.

کامران تفتی در نقش نصرت بهادر

بازیگران سریال دیوار

کامران تفتی متولد نوزدهم فروردین ماه سال 1358 بوده و در شهرک قصر فیروزه به دنیا آمده است. او اولین فرزند خانواده بوده و تنها یک برادر بنام کیوان متولد 1363 دارد که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند. پدرش «اردشیر تفتی» از کارکنان نیروی هوایی ارتش بوده که سابقه‌ی بازیگری هم دارد.

وی فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته بازیگری بوده و فعالیتش را از تئاتر شروع کرده است. تفتی با ادامه فعالیت بازیگری و بازی در چندین مجموعه وارد قاب تلویزیون شد.

کامران تفتی اخیرا وارد عرصه‌ی نوازندگی، خوانندگی و مجری گری نیز شده است. او در سال 1396 خبر ازدواجش را در برنامه‌ی حالا خورشید رضا رشیدپور، رسانه‌ای کرد.

به هدف شلیک کن، سلام بر عشق، مرگ کسب‌وکار من است، پایان‌نامه، گلوگاه، رسوایی، تولد جنجالی، هفت معکوس و این زن حقش را می‌خواهد برخی از فیلم‌های سینمایی کارنامه هنری کامران تفتی هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایرانی 1401

بازیگران سریال نون خ

الهه حسینی

بازیگران سریال دیوار
عکس بازیگران سریال دیوار

الهه حسینی درسال ۱۳۶۴ در تهران متولدشد. وی دارای مدرک کارشناسی معماری و پژوهش هنر است .

حسینی بازیگری را از سال ۱۳۸۰ با اجرا نمایش آغاز کرد و بازی حرفه‌ای خود توانست برنده جایزه بهترین بازیگر از جشنواره تئاتر دانشجویی فجر برای ایفای نقش در نمایش «خانه عروسک» شود.

او در آثاری همچون سریال تلویزیونی «دیوار»، مجموعه «در مسیر زاینده‌رود»، تله فیلم بام تا بام به کارگردانی مجید تربتی و سریال «هاتف» ساخته‌ی داریوش یاری به نقش‌آفرینی پرداخته است.

الهه حسینی سال‌هاست ازدواج کرده و همسرش رضا دادویی کارگردان سینما و تلویزیون است.

علیرضا مهران

بازیگران سریال دیوار
زندگینامه بازیگران سریال دیوار

در پایان زندگینامه بازیگران مجموعه دیوار می‌رسیم به علیرضا مهران، وی در سال 1359 در تهران به دنیا آمد. او فارغ‌تحصیل رشته نقشه کشی ساختمان است.

علیرضا مهران با شهره مکری (بازیگر تئاتر) ازدواج کرده و ثمره‌ی زندگی مشترک این زوج هنرمند یک پسر به‌ نام فریاد است.

او فعالیت هنری خود را از 20 سالگی با حضور در کانون بازیگری استاد حمید سمندریان و اجرای نمایش در تئاتر آغاز کرد. اولین باری او در نمایش «اتوبوسی به نام هوس» در تالار قشقایی بود. علیرضا مهران پس از بازی در این نمایش، دستیاری کارگردان و طراحی صحنه چندین نمایش را برعهده گرفت.

بازی در سریال دیوار، زیر هشت و سریال مدینه به کارگردانی سیروس مقدم و نیز ایفای نقش در سریال «بچه های نسبتا بد»، علیرضا مهران را به شهرت رساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تاریخی ایرانی

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

داستان سریال دیوار

جمیل شخصی خلافکار و رئیس یک باند تبهکاری است که توسط سرهنگ یونس سبزی، همسر خواهرش دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد. جمیل که ۱۵ سال در زندان بوده‌ است در در آستانه آزادی از دلبستگی و عشق میان دخترش (خورشید) با پسر سرهنگ سبزی (امیرحسین) باخبر می‌شود.

بازیگران سریال دیوار

وی در تمام این سال‌ها به فکر انتقام از سرهنگ سبزی بوده است. جمیل با وجود این که کینه و نفرت نسبت به یونس، همه‌ی وجودش را گرفته، به ازدواج دخترش با پسر خواهرش رضایت می‌دهد. او در روز عقد دخترش از زندان آزاد می‌شود، و حوادث جدیدی در زندگی آن‌ها رقم می‌خورد.

زندگینامه کارگردان سریال دیوار

بازیگران سریال دیوار

سیروس مقدم در یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۳ در بیمارستان شرکت نفت آبادان به دنیا آمد. این کارگردان و فیلمنامه‌ نویس مشهور و محبوب تلویزیون و سینما، فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشکده هنر‌های زیبا تهران است.

مقدم در سال 1377 سریال‌‌های «به سوی افتخار» و «روز‌های زندگی» را ساخت، پس از آن در سال ۱۳۸۰ با سریال پربیننده پلیس جوان، توانست خود را به عنوان یک کارگردان صاحب سبک معرفی کند.

او در سال ۸۴ سریال تماشایی ریحانه را کارگردانی کرد و یکسال بعد با سریال نرگس میان مخاطبان ایرانی به شهرت رسید.

سیروس مقدم در سال ۱۳۹۰ با ساخت سریال پایتخت با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد. مقدم در این سریال خوش ساخت بازیگرانی همچون محسن تنابنده، هدایت هاشمی و احمد مهران فر را به تلویزیون معرفی کرد.

سریال‌های اغما، پیامک از دیار باقی، رستگاران، دیوار، زیر هشت و چاردیواری نیز از آثار ماندگار سیروس مقدم در تلویزیون به شمار می‌آیند.

سیروس مقدم با الهام غفوری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون ازدواج کرده که ثمره این زندگی یک پسر بنام سهیل و دو دختر به‌ نام‌ های آناهید و آزاده است.

بیشتر بخوانید:

سریال حضرت موسی

بهترین فیلم های علی صادقی

عوامل سریال دیوار

  • کارگردان: سیروس مقدم
  • نویسنده: سعید نعمت‌الله
  • تهیه‌کننده: الهام غفوری
  • مدیر تصویربرداری: فرشاد گل‌ سفیدی
  • طراح گریم: مجید اسکندری
  • طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، مجید اسکندری
  • تدوین: خشایار موحدیان، سعید سیاح
  • دستیار اول و برنامه‌ریز: برزو نیک نژاد
  • منشی صحنه: محمدحسین گل ‌افشان
  • دستیار دوم کارگردان: داوود صادق آبادی
  • مجری صحنه: حسین گل فشان
  • عکاس: بهرنگ دزفولی زاده
  • طراح جلوه‌های ویژه: رضا ترکمان
  • طراح بدلکار: علیرضا فتحی
  • مدیر صدابرداری :فرشید احمدی
  • صدابردار :امید قربانی
  • صداگذاری طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالفضل
  • جانشین تولید: محمود اتحادی
  • مدیر تدارکات: آرش دیلم صالحی

سوالات متداول

بازیگران سریال دیوار چه کسانی هستند؟

آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، فریبا کوثری، مهرداد صدیقیان، کامران تفتی، تینا آخوندتبار، جمشید صفری، حمیدرضا هدایتی، الهه حسینی، امیر حمیدزاده، علیرضا مهران و نوید پورفرج در سریال دیوار به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما در خصوص بازیگران سریال دیوار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر