coinex
راهنمای خرید تکراتو

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 ؛ ویژگی های جدید اینستا

تکراتو در این نوشتار، قرار است به بررسی تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 بپردازد. اگر شما هم می‌خواهید از بهترین قابلیت های جدید اینستاگرام مطلع شوید، همراه ما باشید.

اینستاگرام یکی از بهترین برنامه‌های رسانه اجتماعی به شمار می‌رود که به دلیل قابلیت‌های منحصربه‌فردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توانسته است محبوبیت قابل‌توجهی از آن خود کند. این اپلیکیشن با هر آپدیت جدید، تغییرات جدیدی ایجاد می‌کند که باعث افزایش کارایی آن می‌شود.

در آپدیت اینستاگرام 2022 ، ویژگی‌های بسیار جذاب و متفاوتی به این اپلیکیشن اضافه شد. این به‌روزرسانی‌های منظم نشان می‌دهند که اینستاگرام هر لحظه به دنبال افزایش کیفیت و عملکرد خود است؛ از استوری‌های جذاب گرفته تا اخبار، تصاویر، ویدئوها و لایوهای موجود در این اپلیکیشن، همه و همه باعث می‌شوند که اینستاگرام به یک اپلیکیشن برای دریافت اطلاعات از سراسر جهان تبدیل شود.

تمام کاربرانی که به‌صورت حرفه‌ای از اینستاگرام استفاده می‌کنند، دائماً به دنبال آپدیت‌های جدید این اپلیکیشن هستند تا بتوانند استفاده بهینه‌تری از آن داشته باشند. اخیراً در سال 2022 ویژگی‌های جدیدتری به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند که می‌توانند در استفاده بهینه از اینستاگرام به شما کمک زیادی کنند. در ادامه می‌توانید برخی از این قابلیت‌های جدید را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید:

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

جدیدترین تغییرات اینستا در سال 2022 باعث می‌شوند که کاربران بتوانند با استفاده از روش‌های منحصربه‌فرد، با یکدیگر در ارتباط باشند. این قابلیت‌های جدید اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا منجر به درآمدزایی آن‌ها از این اپلیکیشن می‌شود.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022
تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

شاید برای شما جالب باشد که بدانید شیوع ویروس کووید ۱۹ تأثیر زیادی بر قابلیت‌های جدید اینستاگرام گذاشته است. استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای انتشار اطلاعات در این اپلیکیشن است. یکی از مهم‌ترین دلایلی که اینستاگرام با قابلیت‌های جدید خود به تولیدکنندگان محتوا کمک کرده است، این بوده که باعث افزایش تعامل بین مخاطبان می‌شود.

علاوه‌براین، برخی از آپدیت‌های جدید این اپلیکیشن برای افزایش امنیت نوجوان‌ها و کودکان طراحی شده‌اند. با استفاده از این قابلیت‌ها، والدین می‌توانند محتوا و مطالبی که فرزندان آن‌ها مشاهده می‌کنند را کنترل کنند.

سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS و متا به دنبال این هستند که با بکار گرفتن قابلیت‌های جدید، بتوانند تجربه لذت‌بخش‌تری از این اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار دهند. پس در اولین فرصتی که با آپدیت جدید اینستاگرام روبرو شدید، حتماً آن را نصب کنید و از به‌روزرسانی آن برای سایر اعضای خانواده خود نیز غافل نشوید.

ریلز

یکی از جدیدترین و بهترین تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 این است که به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدئوها را با زیبایی بیشتری با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این ویژگی، تنها کافی است که به بخش ریلز رفته و روی آیفون دوربین در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

سپس می‌توانید انواع قالب‌ها را برای ریلز مشاهده کنید. یکی از حالت‌هایی که دوست دارید را انتخاب کرده و به طور خودکار می‌توانید صدای انتخابی خود را تنظیم نمایید. سپس طول ویدئو متناسب با الگوی انتخابی شما تغییر خواهد کرد.

بهترین بخش ریلز در اینستاگرام این است که هنگامی که شما یک ریل را با بیشتر از سه ویدئو ایجاد می‌کنید، اینستاگرام ریل شما را به‌عنوان یک قالب در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر، اگر یک ریل با سه کلیپ یا بیشتر از آن مشاهده کنید و بخواهید آن را برای خود بسازید، با استفاده از بخش قالب‌ها این ویژگی برای شما امکان‌پذیر خواهد بود.

ویژگی‌های مشابه با تیک‌تاک

ویژگی‌های جدیدی در اینستاگرام مشاهده می‌شدند که ویدئوهای موجود در قسمت فیلم را به‌صورت تمام صفحه به نمایش می‌گذاشتند. یکی از مواردی که در این ویژگی‌ها مشاهده می‌شود، این بود که کاربران ویدئوهایی را مشاهده می‌کردند که اصلاً آن‌ها را دنبال نکرده بودند. بعد از انتقادات زیادی که توسط اینفلوئنسرهایی مانند کارداشیان‌ها به این ویژگی مشابه تیک‌تاک شد، اینستاگرام اعلام کرده که این ویژگی‌های آزمایشی را کاهش خواهد داد یا حتی متوقف خواهد کرد.

ویژگی Shop in-chat

یکی دیگر از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 که برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد، Shop in-chat است. همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام دیگر یک اپلیکیشن ساده برای اشتراک‌گذاری فیلم یا عکس نیست؛ بلکه این اپلیکیشن به‌تازگی در حال ورود به تجارت الکترونیکی است.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام که به‌تازگی متا اعلام کرده است، این بوده که کاربران می‌توانند مستقیماً از درون برنامه خرید اینترنتی انجام دهند. درحالی‌که کاربران بخواهند یک محصول را به‌صورت اینترنتی در اینستاگرام خریداری کنند، باید به پیج ادمین موردنظرخود پیام داده و سفارش خود را نهایی کنند.

در همین حین، آن‌ها می‌توانند در خود اینستاگرام سفارش خود را نهایی کرده و به‌صورت آنلاین خرید کنند. در این ویژگی، کاربران این امکان را دارند که سفارش‌های خود را پیگیری هم کنند. این ویژگی یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد برای کسب‌وکارها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

قابلیت Notes to fam

علاوه بر استوری‌های اینستاگرام که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند، این اپلیکیشن به‌تازگی قابلیت جدیدی ارائه کرده است که Notes to fam نام دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد که بتوانند یادداشت‌های خود را با افرادی که در لیست کلوز فرند (Close Friends) خود قرار دارند، به اشتراک بگذارند.

خوب است بدانید که این یادداشت‌ها به‌صورت یک اعلان نمایش داده نمی‌شوند، بلکه آن‌ها در یک پنل جداگانه در بالای بخش مکالمات و چت‌ها قرار می‌گیرند. این ویژگی که یکی از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 است، به این دلیل موردتوجه کاربران قرار گرفته که اگر آن‌ها نخواهند پیام خود را مانند سایر پیام‌ها در قسمت چت به نمایش بگذارند، می‌تواند از این ویژگی استفاده کند.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

زیرا در بسیاری مواقع، اگر پیام‌ها زیاد باشند، ممکن است پیام شما در میان سایر موارد موجود در چت‌ها گم شوند. در نهایت، باید بدانید که کاربران برای استفاده از یادداشت‌ها در اینستاگرام، تنها مجاز به استفاده از 60 کاراکتر هستند. تمام یادداشت‌های نوشته‌شده شما بعد از 24 ساعت ناپدید خواهند شد.

زیرنویس خودکار برای ویدئوها و ریلز

در ماه مارس، یک ویژگی برای اینستاگرام معرفی شد که در آن می‌توانستیم به ویدئوها کپشن اضافه کنیم؛ اکنون ویژگی جدیدتری معرفی شده که می‌توان زیرنویس هم به آن‌ها اضافه کرد. مهم‌ترین هدف این قابلیت هم این است که افرادی که توانایی شنیداری خوبی ندارند، بتوانند به‌راحتی از اینستاگرام و ویدئوهای مفید موجود در آن استفاده نمایند. علاوه‌براین، ممکن است برخی از افراد ترجیح دهند ویدئوها را با صدای بسیار کم یا قطع شده تماشا کنند.

این قابلیت برای ریلز هم فعال است که باعث افزایش طرفداران زیادی می‌شود. اگر به این ویژگی علاقه ندارید و می‌خواهید آن را غیرفعال کنید، تنها کافی است که به تنظیمات پیشرفته رفته و گزینه زیرنویس‌ها را خاموش کنید.

بعد از انجام این کار، باید توجه داشته باشید که زیرنویس‌ها برای تمام ویدئوهای شما غیرفعال خواهند شد و دیگر ویدئوها زیرنویس نخواهند داشت. این ویژگی یکی از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 است که جذابیت زیادی دارد. آیا می‌خواهید دوباره آن‌ها را فعال کنید؟ برای انجام این کار، تنها کافی است که مجدداً روی منو کلیک کرده و گزینه مدیریت کپشن را انتخاب و آن را مطابق میل خود تغییر دهید.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

ایجاد بازار اینترنتی خود

یکی از جدیدترین تغییرات اینستا در سال 2022 که مزایای زیادی برای اینفلوئنسرها و کسب‌وکارهای آنلاین دارد، این است که همه می‌توانند بازار مربوط به خود را ایجاد نمایند. در این اپلیکیشن، شما می‌توانید علایق خود را مشخص کرده و بر اساس آن‌ها، بهترین برند مربوط به خود را دریافت نمایید.

با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید تمام بازارهای موجود با سلایق خود را مشاهده کرده و بهترین مورد را انتخاب نمایید. این ویژگی به همراه یکی از قابلیت‌های که پیش‌ازاین ذکر کردیم، باعث تسهیل پرداخت در اپلیکیشن می‌شود و می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش فروش اینترنتی کسب‌وکارها داشته باشد.

لوگو و متن نوشته

برای این‌که این برنامه بتواند به کاربران خود کمک بیشتری کند، از لوگو و متن نوشته‌های جدیدی استفاده کرده است و آن‌ها را در آپدیت اینستاگرام 2022 در اختیار آن‌ها قرار داده است. در این آپدیت، شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از لوگوها و متن نوشته‌های مختلف با طراحی‌های متنوع را مشاهده نمایید که می‌تواند تأثیر زیادی در افزایش زیبایی پیج اینستاگرام شما داشته باشد. رنگ این لوگوها و متن نوشته‌ها به‌گونه‌ای هستند که باعث می‌شود به شما احساس زنده بودن ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

نظارت والدین بر فعالیت نوجوان‌ها

نظارت والدین بر فعالیت نوجوان‌ها هم یکی دیگر از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 به شمار می‌رود که اهمیت زیادی برای پدر و مادرها دارند. ازآنجاکه اینستاگرام توانایی تشخیص سن‌وسال کاربران خود را ندارد، ممکن است هرگونه مطلبی به هر گروه سنی نمایش دهد.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

ازاین‌رو، این ویژگی به کمک والدین آمده است تا بتوانند فعالیت فرزندان خود در این شبکه اجتماعی را کنترل و نظارت کنند. این ویژگی که در 16 مارس در اختیار کاربران قرار گرفته بود، نیاز به رضایت کاربران هدف، یعنی نوجوانان دارد.

با استفاده از این ویژگی، والدین این امکان را دارند که اکانت‌های دنبال شده فرزندان خود را ردیابی و حتی زمان صرف‌شده آن‌ها را برای گذراندن در اینستاگرام، تنظیم نمایند. این قابلیت درحال‌حاضر در ایالات متحده عرضه شده و انتظار می‌رود تا ماه‌های آینده در اختیار کاربران سراسر جهان قرار بگیرد.

تنظیم لایوها

لایو اینستاگرام که از سال 2016 در اختیار کاربران قرار گرفته بود، تأثیر زیادی در افزایش عملکرد و رابطه کاربران دارد. چه راهی بهتر از این‌که کاربران بتوانند به‌صورت زنده با یکدیگر در ارتباط باشند؟ اکنون به منظور حرفه‌ای‌تر کردن استفاده از این قابلیت، آپدیت اینستاگرام 2022 به کاربران این امکان را می‌دهد که لایوهای خود را بهتر تنظیم کنند.

با استفاده از این ویژگی، می‌توانید لایوهای خود را بهتر از قبل مدیریت کنید و اگر نمی‌خواهید برخی افراد لایو شما را ببینند، به‌راحتی می‌توانید آنها را حذف کنید. شاید برای شما جالب باشد که با استفاده از این قابلیت، می‌توانید کامنت‌های لایو خود را برای یک کاربر خاص خاموش کنید. این ویژگی یکی از بهترین تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 محسوب می‌شود.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022
آپدیت اینستاگرام 2022

افزودن ریلز در استوری

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، استوری‌ها تأثیر بسیار زیادی در افزایش عملکرد کسب‌وکارها و سایر حساب‌های کاربری در اینستاگرام دارند. این ویژگی باعث شده که اینستاگرام تصمیم بگیرد که ریلز را هم به استوری‌های خود اضافه کند. ریلز به شما این امکان را می‌دهد که با جریان روز همراه باشید و از قابلیت‌های این اپلیکیشن استفاده نمایید.

برای استفاده از این ویژگی، تنها کافی است که روی هایلایت استوری‌ها کلیک کرده و گزینه ایجاد (Create) که در بخش پایین قرار دارد را انتخاب نمایید. سپس می‌توانید به‌راحتی به استوری خود صدا اضافه کرده و آن را با تصویر موردنظرخود هماهنگ سازید تا خارق‌العاده‌ترین ریل را با کاربران خود به اشتراک بگذارید.

لایک استوری

یکی دیگر از جذاب‌ترین قابلیت های جدید اینستاگرام که تأثیر زیادی در بهبود عملکرد یک اکانت دارد، لایک استوری است. این ویژگی که در فوریه 2022 عرضه شد، به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون ارسال کردن پیام در دایرکت، نظر مثبت خود را درباره استوری کاربران دیگر نشان دهند.

مزیت این قابلیت این است که دایرکت افراد شلوغ نمی‌شود و با مراجعه به بخش استوری، می‌توانند مشاهده کنند که چه کسانی به استوری آن‌ها علاقه نشان داده‌اند. برای لایک کردن استوری‌ها می‌توانید در پایین استوری‌های اشتراک گذاشته شده، روی آیکون قلب کلیک کنید. نام کسانی که استوری شما را لایک کرده‌اند، در اول لیست نمایش داده می‌شود.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

آواتارهای سه‌بعدی

آواتارهای سه‌بعدی را هم می‌توان یکی دیگر از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 دانست که جذابیت بسیار زیادی دارد. این آواتارها را می‌توانید در استوری‌ها و دایرکت‌ها استفاده کنید. برای نشان دادن عملکرد بهتر در این قابلیت، شما می‌توانید این آواتارها را کاملاً شخصی‌سازی کنید.

این بدان معنی است که شما این امکان را دارید که آواتارهای مخصوص به خود را با رنگ پوست و مدل موی مرد علاقه خود ایجاد نمایید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید متا قصد دارد از این آواتارها در فیس‌بوک هم استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

مشاهده فعالیت‌های شما

با استفاده از این قابلیت، شما این امکان را دارید که به‌راحتی فعالیت‌های خود را در اینستاگرام مشاهده نمایید. این مورد که یکی از قابلیت های جدید اینستاگرام محسوب می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که تمام فعالیت‌های خود را مدیریت کنند. منظور ما از فعالیت‌ها شامل مواردی مانند مدیریت پست‌ها، استوری‌ها، IGTV و ریلز است. علاوه بر این، شما می‌توانید تعاملات خود مانند لایک‌ها و کامنت‌ها و واکنش‌های مربوط به استوری را مدیریت کنید.

این بدان معنی است که اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که تعاملات ذکرشده را حذف و یا بایگانی نمایید. همچنین اینستاگرام یک قدم فراتر رفته و به شما این امکان را می‌دهد که کامنت‌ها و لایک‌های مربوط به یک بازه زمانی خاصی را جست‌وجو کنید. برای استفاده از این قابلیت، باید گزینه Your activity را پیدا کنید.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

برنامه‌ریزی برای لایو

یکی دیگر از تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 این است که شما می‌توانید برای لایوهای خود برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. این ویژگی باعث می‌شود که شما تعامل بهتر و کاربردی‌تری با مخاطبان خود داشته باشید. شما می‌توانید این قابلیت را در بیو اینستاگرام خود تنظیم کنید و سایر افراد می‌توانند به‌راحتی آن را مشاهده نمایند. پس دنبال‌کنندگانی که به لایو شما علاقه داشته باشند، می‌توانند روی آن کلیک کرده و به‌راحتی از آن مطلع شوند.

ریمیکس ویدئوها

یکی دیگر از قابلیت های جدید اینستاگرام که جذابیت زیادی برای کاربران دارد این است که آن‌ها می‌توانند ویدئوها را با یکدیگر ریمیکس کنند. این ویژگی که در سال 2021 عرضه شد، همه کاربران اینستاگرام را در طول دوره قرنطینه کووید 19 به خود سرگرم کرد. بااین‌حال، این پلتفرم به‌تازگی به‌روزرسانی شده است و اینستاگرام اعلام کرده که این به‌روزرسانی روی ویدئوهای ارسال‌شده قبلی تأثیری نخواهد داشت.

ترتیب در ویدئوهای موجود در فید

اینستاگرام در تلاش است که به کاربران خود بیشتر از قبل استقلال بدهد. یکی از تغییرات اینستا در سال 2022 این بود که کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که چه محتوا و ویدئوهایی در فید آن‌ها ظاهر شود. بدین‌ترتیب، اینستاگرام تنها محتواهایی را به کاربران نشان می‌دهد که احتمال می‌دهد علاقه بیشتری به آن‌ها دارند. پس برای مشاهده ویدئوهایی که به آن‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را حتماً لایک کنید.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

NFTها

یکی از هیجان‌انگیزترین تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 این است که مجموعه NFTها را راه‌اندازی کرده است. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام، گنجینه‌های NFT خود را با سایرین به اشتراک می‌گذارید. این ویژگی را می‌توان گامی بزرگ در افزایش علاقه کاربران به NFTها دانست. علاوه‌براین، خالقان NFTها می‌توانند با استفاده از این ویژگی پول زیادی کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

داشبورد حرفه‌ای

علاوه‌بر موارد ذکرشده، در آپدیت اینستاگرام 2022 شاهد داشبورد حرفه‌ای بودیم که روشی عالی برای صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها است. با استفاده از این ویژگی، صاحبان مشاغل می‌توانند تمام عملکرد‌های خود در اینستاگرام را پیگیری کرده و به‌راحتی کسب‌وکار خود را ارتقا دهند. شما می‌توانید اطلاعات ارزشمندی درباره تعامل سایر افراد کسب کنید و بدانید که چه زمان‌هایی آنلاین هستند یا به پست‌ها نگاه می‌کنند.

در نتیجه، می‌توانید بهترین زمان برای پست و استوری گذاشتن را بدانید. پس برای افزایش تعداد مشتریان خود، بهتر است که تگ‌های زیادی در پست استوری خود بگذارید تا مشتریان شما بتوانند به‌راحتی محصول موردنظر خود را پیدا کنند.

لوکیشن در استوری‌ها

در آپدیت های 2022 اینستاگرام این امکان را دارید که حتی به استوری‌های اینستاگرام هم تگ لوکیشن اضافه کنید. با استفاده از این ویژگی می‌توانید کاربران را پیدا کنید که فاصله مکانی کمی با شما دارند. علاوه‌براین، می‌توانید استوری‌های کاربران نزدیک خود را هم پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط و تعامل بهتری داشته باشید. به‌طورکلی، این ویژگی یک ابزار عالی برای بهبود بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است.

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022

کلام آخر

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به شمار می‌رود که قابلیت‌های منحصربه‌فرد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این برنامه برای ارائه عملکرد بهتر، آپدیت‌های جدیدتری ارائه می‌دهد و در آن ویژگی‌های بهتری عرضه می‌کند. در این مقاله سعی کردیم تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 را به شما معرفی کنیم؛ این نوشتار به شما کمک می‌کند که اطلاعات جامعی درباره ویژگی‌های جدید این اپلیکیشن به دست بیاورید و بهترین استفاده از آن‌ها کنید.

سؤالات متداول

تغییرات آپدیت جدید اینستاگرام 2022 شامل چه مواردی می‌شود؟

در سال 2022، آپدیت‌های زیادی در اپلیکیشن اینستاگرام انجام شد که از مهم‌ترین تغییرات این به‌روزرسانی‌ها می‌توان به ریلز، Shop in-chat، یادداشت، زیرنویس برای ویدئوها و نظارت والدین بر فعالیت نوجوان‌ها اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکرشده، قابلیت‌های دیگری نیز در این اپلیکیشن اضافه شده‌اند که می‌تواند تأثیر زیادی در بهبود کارایی و عملکرد شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

منبع:

prestigeonline

netinfluencer

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر