;
coinex

ورود فورد به دنیای متاورس : غول ماشین‌سازی وارد NFT شد!

ورود فورد به دنیای متاورس جدیدترین تجربه حضور شرکت‌های خودروسازی دنیا در این حوزه به شمار می‌رود. فورد قصد دارد محصولات خود را در قالب NFT به فروش برساند.

شرکت فورد به جمع خودروسازانی که توکن‌های غیرمثلی را صادر یا بررسی می‌کنند پیوست. شرکت فورد (Ford)، خودروساز آمریکایی، با توجه به اعتبار خود قصد ورود به فضای متاورس را دارد. این غول خودروی آمریکایی 19 علامت تجاری مجزا برای تمامی برندهای کلیدی خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: ورود رنو به متاورس ؛ همکاری خودروساز فرانسوی با Sandbox

ورود فورد به دنیای متاورس

شرکت Dearborn در میشیگان واقع شده است. این شرکت قصد دارد به صورت مجازی محصولاتی نظیر خودرو، کامیون، وانت و پوشاک را ارائه کند. از دیگر برنامه‌های دیربورن می‌توان به حضور در مارکت پلیس‌های NFT اشاره کرد.

ورود فورد به دنیای متاورس : غول ماشین‌سازی وارد NFT شد!ورود فورد به دنیای متاورس : غول ماشین‌سازی وارد NFT شد!

به گزارش U.Today، شرکت هیوندای، غول خودروسازی کره جنوبی نیز تاکنون چندین درخواست برای اخذ علامت تجاری در فضای متاورس و NFT ثبت کرده است. هیوندای قصد دارد لوازم ورزشی، کفش، عینک، تجهیزات ورزشی و سایر موارد را نیز به صورت مجازی عرضه کند.

مرسدس بنز، هیوندای، لامبورگینی، بنتلی و دیگر خودروسازان بزرگ جهان نیز مجموعه‌های NFT خود را منتشر کرده‌اند. W Motors، تولیدکننده هایپرخودروهای لوکس در ماه آگوست وارد فضای متاورس شد.

فعالیت شرکت‌های خودروسازی در متاورس

اوایل هفته جاری، رنو کره جنوبی، زیرمجموعه خودروساز معروف فرانسوی و سندباکس (Sandbox)، پلتفرم محبوب متاورس، خودروهای مجازی Renualt را معرفی کردند. شرکت ایتالیایی آلفا رومئو (Alfa Romeo) نیز برای ذخیره سوابق تعمیر و نگهداری خودروهای خود دست به تولید توکن غیرمثلی مخصوص زد.

خودروسازان با سرعت بالا وارد فضای NFT می‌شوند، اما همچنان مشخص نیست که آیا متاورس نقش کاربردی برای این شرکت‌ها خواهد داشت یا خیر.

مقاله تحقیقاتی جدیدی که توسط Vanarama منتشر شده نشان می‌دهد که برخی از طرفداران NFT مایلند هزینه بیشتری برای خودروهای مجازی نسبت به خودروهای حقیقی بپردازند. به عنوان مثال تصویری از خودروی نیسان GT-R به قیمت 2.3 میلیون دلار فروخته شد. این مبلغ 10 برابر بیشتر از قیمت واقعی نیسان GT-R است.

توکن NFT ویدیوئی از یک لامبورگینی در حال انفجار نیز اخیراً به قیمت 250 هزار دلار فروخته شد. این میزان نیز از قیمت یک لامبوی واقعی بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ورود فورد به دنیای متاورس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر