;
coinex

قابلیت Clear Call در پیکسل 7 چیست و چه کارکردی دارد؟

قابلیت Clear Call یا تماس شفاف باعث تحول در کیفیت مکالمات تلفنی گوشی‌های پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو خواهد شد. در ادامه با این ویژگی بیشتر آشنا می‌شویم.

قابلیت Clear Call یا تماس شفاف در گوشی‌های هوشمند جدید گوگل یعنی پیکسل 7 و 7 پرو، به نظر می‌رسد که همان ویژگی خواهد بود که باعث ارتقا کیفیت مکالمات تلفنی شما خواهد شد؛ اما این قابلیت چگونه این امر را میسر می‌کند؟

این قابلیت را با یک مثال می‌توان تعریف و کارکرد آن را مشخص کرد. تصور کنید در یک محیط شلوغ با میزان زیادی از صداهای بلند مختلف قرار دارید و در این زمان مجبور هستید تا به یکی از مهم‌ترین تماس‌های کاری خود پاسخ دهید. قطعا این صداها مزاحم شما و طرف مقابل مکالمه شما خواهند بود و از طرفی تمرکز شما را نیز بر هم می‌ریزند.

بیشتر بخوانید: قابلیت Photo Unblur در پیکسل 7 ؛‌ بهبود کیفیت تصاویر قدیمی!

قابلیت Clear Call در پیکسل 7 و 7 پرو چگونه کار می‌کند؟

با توجه به این مسائل کیفیت مکالمات صوتی صرفاً از طریق سیم‌کارت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مدنظر کاربران برای انتخاب گوشی‌های هوشمند است. بنابراین به این منظور شرکت گوگل به دنبال ارائه یک سیستم نرم افزاری پیشرفته به نام Clear Call است تا این اهداف را به بهترین شکل ممکن در رقابت با سایر شرکت‌ها انجام دهد. به منظور فعالسازی این قابلیت نرم‌افزاری باید در گوشی گوگل پیکسل 7 یا 7 پرو خود، مطابق راهنمای زیر عمل کنید.

قابلیت Clear Callقابلیت Clear Call

با توجه به سیستم تماس صوتی بدون نویز که قابلیت گوشی‌های سری پیکسل 7 محسوب می‌شود و بر اندروید 13 مبتنی است، دقیقا شکلی از همان سیستم محبوب «نویز کنسلینگ» ایجاد می‌شود تا صداهای مزاحم را هم برای شما و هم طرف مقابل مکالمه شما حذف کند. تراشه گوگل تنسور G2 نیز در این ویژگی نقش مهمی دارد. نکته حائز اهمیت دیگر محرمانه باقی ماندن تمامی مکالمات شما تحت این سرویس نرم‌افزاری است.

با این حال انتقادی نیز به قابلیت تماس شفاف با وجود تمام مزایای آن وجود دارد. این عیب در مورد مکالمات صوتی اینترنتی مانند تماس صوتی از طریق برنامه‌های اسکایپ و واتساپ است، که امکان استفاده از این سیستم در این موارد وجود نخواهد داشت.

شرکت گوگل همچنین تمایل دارد تا قابلیت تماس شفاف یا Clear Call را به سری گوشی‌های گوگل پیکسل 6 نیز وارد کند ولی چون این سری از تراشه تنسور نسل اول گوگل بهره می‌برد، بنابراین احتمال پایین بودن کیفیت این قابلیت نسبت به سری پیکسل 7 به دلیل قدیمی‌تر بودن تراشه وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت Clear Call در پیکسل 7 و 7 پرو چیست؟ آیا توانایی انجام مکالمات بدون صداهای مزاحم را خواهد داشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر