;
coinex

ایران خودرو TF21 رسما رونمایی شد

از ایران خودرو TF21 که به عنوان دومین محصول ایران خودرو شناخته می‌شود، رسما رونمایی شد. پیش‌تر قرار بود این خودرو در اواخر شهریور ماه به بازار معرفی شود که رونمایی از آن به تعویق افتاد.

ایران خودرو TF21 نام دومین محصول ایران خودرو است که اولین بار در خرداد ماه سال جاری طراحی های اولیه آن صورت پذیرفت. این خودرو که قرار است جایگزین خودرو 206 شود دیروز با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد و مدیرعامل ایران خودرو رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اعلام سن فرسودگی خودروها

با ایران خودرو TF21 آشنا شوید

به گفته مسئولین شرکت ایران خوردو، ایران خودرو TF21 قرار است به زودی در تیپ‌های مختلف با گذر از تمامی استانداردهای 85 گانه به بازار عرضه شود. به نظر می‌رسد این اولین خودرویی در کشور باشد که تمامی این استانداردها را پاس خواهد کرد، البته اگر استانداردها به صورت دستوری اجرا نشوند می‌توان به تولید با کیفیت این خودرو امیدوار بود.

رضایی منش، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران خودرو درباره TF21 می‌گوید: «خودرو TF21 در کلاس سگمنت B و یک خودروی کراس لوک است. در حال حاضر، مباحث مربوط به طراحی دیتیل دیزاین این خودروی نهایی شده است و شهریور 1402 به مرحله صنعتی سازی و تولید انبوه خواهد رسید.»

رضایی منش در این زمینه ادامه داد:

«طبق برنامه اعلام شده مراحل طراحی و  تولید انبوه TF21 در حدود 18 ماه بوده است و این محصول همه استانداردهای ۸۵ گانه را پاس خواهد کرد. اسمارت بودن و کراس لوک بودن هدف ما از تولید و ساخت این خودرو بوده است و هزینه ساخت و طراحی این خودرو حدود ۳۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان بوده است.»

ایشان درباره خط تولید 206 و ایران خودرو TF21 توضیح داد: «پروژه TF21 ابتدا با موتور سری TU و سپس در مراحل بعدی با موتور سه‌سیلندر تولید خواهد شد. پس آن که پروژه TF21 به تولید انبوه رسید، خودرو پژو 206 از خط تولید خارج می‌شود.

طراحی‌های اولیه از ایران خودرو TF21 اولین بار در خرداد ماه سال 1401 به نمایش گذاشته شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود طرح نهایی در اواخر شهریور سال جاری به بازار معرفی شود که این اتفاق به تعویق افتاد.

مدیرعامل‌ایران خودرو در مراسمی که برای پایان تولید سمند و 405 برگزار شده بود به تاریخ رونمایی از ایران خودرو TF21 اشاره کرده و گفته بود که تا چند روز آینده این خودرو هاچبک به طور رسمی به بازار معرفی خواهد شد و از آن به عنوان یک کراس اوور جمع و جور که بر مبنای پلت فرم 206 طراحی شده و در داخل کشور توسعه یافته، یاد کرد.

اولین جرقه استراتژی جدید شرکت ایران خودرو در بهمن سال گذشته با حذف تولید خودروهایی مانند سمند و پژو 405 با هدف ارتقا و بهبود محصولات و افزایش رضایت مشتریان زده شد و ایران‌خودرو تصمیم گرفت بالاخره ماشین‌های با کیفیت و مطابق با فناوری‌های روز دنیا مانند ریرا و ایران خودرو TF21 جبران مافات کند که باید دید در آینده و با تولید خودروهای جدید این تصمیم‌ها اجرایی خواهند شد یا دنباله‌رو نسل‌های قبلی محصولات‌ایران‌خودور خواهند بود.

البته ناگفته نماند که طبق گفته‌های مسئولین ایران خودرو طی چند روز آینده 2 تا 3 خودروی دیگر نیز به بازار معرفی خواهند شد. چه انقلابی!

علاوه بر این مدیرعامل ایران خوردو در جریان مراسم پایان تولید سمند و 405 به بیان اطلاعاتی از اولین کراس اوور ملی شرکت ایران خودرو پرداخت و گفت 47 دستگاه ریرا تا 10 روز آینده برای انجام تست‌های فنی تولید خواهد شد.

محصول تازه معرفی شده ایرن خودرو یک محصول در رده B است و جایگزینی برای 206 به شمار می‌رود که البته در همان نگاه اول 206 را برای شما تداعی می‌کند. این خوردو در مدل پایه مجهز به پیشرانه TU3A با گیربکس 5 سرعته دستی است و به پیشرانه کاربردی پژو 206 در تیپ 2 و 3 شباهت زیادی دارد. علاوه بر این در مدل فول آپشن TF21 قرار است از پیشرانه 3F ایپکو با گیربکس 6 سرعته اتومات استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره محصول جدید ایران خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر