;
coinex

سرویس AI Foundations انویدیا برای طراحی آسان مدل‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی شده معرفی شد

اخیراً سرویس AI Foundations انویدیا به منظور ایجاد مدل‌های هوش مصنوعی شخصی‌سازی‌شده جهت استفاده کسب‌ و کارها از سرویس ابری راه‌اندازی شده است.

سرویس AI Foundations انویدیا یک سرویس خدمات ابری جدید از سوی شرکت نام‌آشنای انویدیا است که به کسب‌وکارها توانایی ساخت مدل‌های هوش مصنوعی را به شکل راحت‌تری می‌دهد، لذا استفاده‌کنندگان این سرویس قادر خواهند بود تا از مدل‌های زبانی بزرگ بهره برده و برای آموزش آن‌ها متناسب با نیازشان اقدام کنند.

این سرویس‌های ابری مشابه با الگوهایی خالی بوده که شرکت‌ها امکان افزودن پایگاه‌های داده خود جهت آموزش به آن‌ها را دارند. به همین جهت برخلاف چت‌بات‌هایی همچون ChatGPT که اطلاعات خود را از کل شبکه اینترنت کسب می‌کند، مدل‌های هوش مصنوعی انویدیا توانایی ایجاد مدل‌های اختصاصی را خواهند داشت.

در همین راستا، شرکت انویدیا طی بیانیه‌ای مطبوعاتی خبر از راه‌اندازی مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله BioNeMo ،NeMo و Picasso برای کاربران داده است. مدل اول یک موتور تبدیل متن به تصویر شبیه DALL-E و مدل دوم انشعابی از مدل اول به‌منظور اجرای تحقیقات پزشکی و مدل سوم یک مدل تولید تصویر، ویدیو و اشکال سه‌بعدی به حساب می‌آیند. البته هر سه مدل تاکنون در حالت پیش‌نمایش هستند.

بیشتر بخوانید: قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT رسما به مرورگر اپرا افزوده شد

ساخت مدل‌های هوش مصنوعی با سرویس AI Foundations انویدیا

همچنین به بیان انویدیا در سرویس ابری NeMo با Getty Images قرارداد همکاری منعقد شده است تا از تصاویر این کتابخانه در مدل‌های تبدیل متن به تصویر یا متن به ویدیو بهره‌مند شوند. از طرفی Getty قرار است در مقابل درآمدهای حاصله هنرمندان حق بهره دریافت کند.

سرویس AI Foundations انویدیا

لازم به ذکر است که مدل‌های مذکور توانایی آموزش با چیزی بالغ بر 8 تا 530 میلیارد پارامتر را دارند. این یعنی مدل‌های مذکور توانایی دستیابی به تقریباً سه‌برابر 185 میلیارد پارامتر GPT-3.5 را دارند. مدل BioNeMo نمونه مناسبی از پیاده‌سازی این ایده بوده که به‌صورت ویژه جهت استفاده علوم پزشکی و دارویی توسعه یافته است. خود مدل BioNeMo از شش مدل هوش مصنوعی دیگر متشکل از AlphaFold2 از دیپ‌مایند و ESM2 از متا ایجاد شده است.

افزون بر این، انویدیا با همکاری ادوبی نیز قصد اجرای پروژه شفافیت و مسئولیت‌پذیری در فرایند آموزش مدل‌های هوش مصنوعی را دارد. در این پروژه از ویژگی تحت عنوان Do Not Train رونمایی شده که به کاربران امکان عدم اعطای مجوز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از محتواهای آن‌ها را می‌دهد. لازم به ذکر است که خود ادوبی، رقیب DALL-E به‌نام Firefly را معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی سرویس AI Foundations انویدیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر