coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ با عبور از اپل پرفروش‌ترین برند موبایل جهان شد؛ اوج‌گیری در عصر رکود!

آمار فروش گوشی هوشمند در سه ماهه نخست سال 2023 حاکی از موفقیت سامسونگ در عبور از اپل، به عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل جهان با وجود افت جهانی فروش موبایل است.

اخیراً سامسونگ موفق شده تا دوباره، جایگاه اول را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به‌دست آورد. از طرفی اما کاهش جهانی فروش موبایل روی موفقیت اخیر سامسونگ تاثیرگذار بوده است. اپل و شیائومی هم به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند.

بنابراین حتی کاهش قیمت برخی محصولات و ارائه طرح‌های فروش ویژه هم نتوانسته موفق به جلوگیری از افت جهانی فروش موبایل شود و به نظر این روند همچنان تداوم یابد. لازم به ذکر است که رویه مذکور، روی اقبال کاربران به محصولات پایین‌رده تأثیرات فراوانی داشته؛ زیرا تورم جهانی، مشکلات اقتصادی بزرگ‌تری را برای قشر مخاطب این دستگاه‌ها، فراهم آورده است.

بیشتر بخوانید: آمار فروش گوشی در سه ماهه نخست سال 2023 ؛ تداوم برتری سامسونگ و ادامه سقوط شیائومی!

قرارگیری سامسونگ در جایگاه پرفروش‌ترین برند موبایل جهان

سامسونگ توانسته با سهم 22 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل به پرفروش‌ترین برند موبایل جهان شود و اپل و شیائومی به ترتیب با 21 و 11 درصد در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. همچنین میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه ابتدایی سال 2023 نسبت به مدت مشابه در سال پیش، کاهش 12 درصدی را تجربه کرده است.

پرفروش‌ترین برند موبایل جهان

سامسونگ طی هفته‌های اخیر سوددهی ضعیف خود را به علت کاهش تقاضا برای محصولات نیمه‌رسانا پیش‌بینی کرده بود. اما وضعیت این شرکت باتوجه محبوبیت گلکسی S23 اولترا و فروش نسبتاً خوب آن، چندان با مشکل روبرو نشده است. به عقیده کارشناسان با وجود مشکلات فعلی، سامسونگ تنها تولید‌کننده گوشی‌های هوشمندی بوده که موفق به ثبت رشد مثبت در مقایسه با سه‌ماهه قبلی شده است.

پرفروش‌ترین برند موبایل جهان

لازم به ذکر است که کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند، یکی از معضلات بزرگ تولیدکنندگان در سال پیش میلادی بوده و به نظر این روند در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری میلادی هم تداوم پیدا کند. طبق گزارش مقدماتی انتشار یافته از سوی موسسه Canalys، سامسونگ موفق به کسب رتبه نخست از نظر تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده در این بازه زمانی شده؛ جایگاهی که در گزارش‌های قبلی، در تصاحب اپل بوده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قرارگیری سامسونگ در جایگاه پرفروش‌ترین برند موبایل جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر