coinex
راهنمای خرید تکراتو

بازیگران سریال عشق کوفی [بیوگرافی + عکس]

عشق کوفی به کارگردانی حسن آخوندپور، تازه‌ترین مجموعه شبکه سه سیماست که به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع) از این شبکه پخش می‌شود. ما در این نوشتار به خلاصه داستان و زندگینامه بازیگران سریال عشق کوفی می‌پردازیم.

این سریال تاریخی و عاشقانه به تهیه‌کنندگی سعید سعدی در 15 قسمت ساخته شده است. در این مجموعه بازیگران مشهور محبوبی از جمله لعیا زنگنه، ثریا قاسمی و نادر سلیمانی به نقش‌آفرینی پرداختند.

فیلمنامه‌ی این اثر نوشته‌ی فائزه یارمحمدی و یزدان محمد کاظمی است. در ادامه قصد داریم بیوگرافی کارگردان، بازیگران و همچنین عکس بازیگران سریال عشق کوفی را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال عقرب عاشق [عکس + بیوگرافی]

بازیگران سریال بازپرس [عکس + بیوگرافی]

بازیگران سریال عشق کوفی

عشق کوفی تازه‌ترین اثر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. مجموعه عشق کوفی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و زمان بازپخش این سریال ساعات ۱ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۴ عصر روز بعد است. طراحی پوستر این سریال عاشقانه و تاریخی بر عهده احسان حسینی بوده و سروش خطایی عکاسی آن را انجام داده است.

بازیگران سریال عشق کوفی
بازیگران سریال عشق کوفی

در سریال عشق کوفی علاوه بر بازیگرانی که در ابتدای این نوشتار نام بردیم، بازیگرانی همچون سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، مهسا مهجور، محمد اشکان فر، مژگان اخلاقی، جمال‌الدین بیات، معصومه زینتی صافی، احسان محسنی کیاسری، عمار تفتی و  سید جواد هاشمی نقش‌‌های اصلی این سریال را ایفا کرده‌اند.

لعیا زنگنه بازیگر با تجربه و قدیمی تلویزیون، نقشی متفاوت را در سریال عشق کوفی ایفا می‌کند. سعید سعدی تهیه کننده این سریال در پاسخ به این سوال که چطور بازیگرانی مانند لعیا زنگنه که مدتی با تلویزیون همکاری نداشتند، راضی به نقش‌آفرینی در عشق کوفی شدند، گفت: «ایشان و برخی از دوستان مدت‌ها بود که از تلویزیون دور بودند و با استفاده از ارتباطاتی که وجود داشت به این اثر دعوت شدند. خود فیلمنامه و این که بازیگران در این ژانر کار نکرده بودند هم برایشان اهمیت داشت و علاقمند بودند تا در نقشی جدید حضور پیدا کنند.»

لعیا زنگنه

بازیگران سریال عشق کوفی

بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی را با لعیا زنگنه آغاز می‌کنیم. او یکم مهر ماه سال ۱۳۴۴ در تهران به دنیا آمد. زنگنه دانش‌آموخته‌ی کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران بوده و یک دوره آموزش نقاشی را نیز گذرانده‌ است. وی در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (نمایش عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی کنج تنهایی نقش‌آفرینی کرد.

زنده‌یاد امین تارخ استعداد هنری لعیا زنگنه را کشف کرد و سپس زنگنه با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد دنیای بازیگری تلویزیون و سینما شد. ایفای نقش در نمایش یادگار سال‌های شن به کارگردانی علی رفیعی در ۱۳۷۱ نخستین کار حرفه‌ای او در تئاتر بود. ایشان بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با فیلم راز مینا ساخته‌ی عباس رافعی آغاز کرد.

این بازیگر محبوب در سریال‌ در قلب من، در پناه تو، مدار صفر درجه، اغماء و پدر که از بهترین سریال های ایرانی به شمار می‌آیند، به ایفای نقش پرداخته است. لعیا زنگنه سال‌هاست ازدواج کرده و یک فرزند دختر دارد.

سعید شریف

بازیگران سریال عشق کوفی
عکس بازیگران سریال عشق کوفی

سعید شریف متولد دهه ۶۰ در تهران است. او فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرده و پس از آن برای بازی در چند فیلم و سریال موفق جلوی دوربین رفته است. وی در مجموعه «یاغی» به کارگردانی محمد کارت در نقش دایی «ابرا» ایفای نقش کرده است.

فیلم ناکوک، سریال‌های ششمین نفر و آخرین بازی، از دیگر آثار کارنامه هنری سعید شریف هستند.

سعدی، تهیه کننده «عشق کوفی» در توضیح چرایی انتخاب بازیگرانی همچون سعید شریف و شبنم قربانی که مشهور نیستند، برای برخی نقش‌ های اصلی این سریال گفته بود: «با توجه به حساسیتی که روی کار وجود داشت به این نتیجه رسیدیم که بهتر است در کنار بازیگران مطرح، برای دو نقش اصلی «عشق کوفی» از بازیگران غیرشناخته شده استفاده کنیم که هم چهره‌‌های جدیدی را به مخاطب معرفی کنیم و هم این که مخاطب ذهنیت و تصویر نوستالژیکی از این بازیگران نداشته باشد و در نهایت شفافیت بیشتری برای ایفای نقش حاصل شود تا اثرگذاری نقش کمتر نشود.»

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ایرانی

بهترین سریال های طنز ایرانی

شبنم قربانی

بازیگران سریال عشق کوفی

شبنم قربانی در نوزدهم تیر ماه سال 1368 در تهران به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی مقطع کاردانی رشته‌ی کامپیوتر است. قربانی در 27 سالگی در دوره‌های بازیگری موسسه کارنامه شرکت کرد و یک سال بعد با تئاتر «یک مساوی چهار» روی صحنه رفت. سپس در مهر ماه 1396 در نمایش «سایکوسیس» به ایقای نقش پرداخت.

او یک سال بعد با بازی در سریال لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان برای اولین بار جلوی دوربین رفت. قربانی در سال 1398 کنار شهاب حسینی با فیلم اولین برف (Ensilumi‎) محصول کشور فنلاند، وارد سینما شد. بازی ایشان در نقش سارا در سریال ملکه گدایان مورد توجه بسیاری از اهالی هنر قرار گرفت.

شبنم قربانی در نهم اسفند ماه سال 1399 با امین میرشکاری (صدابردار سینما و تلویزیون) ازدواج کرد.

زندگینامه بازیگران سریال عشق کوفی را بازیگر مطرح سینما و تلویزیون، ثریا قاسمی ادامه می‌دهیم.

ثریا قاسمی

بازیگران سریال عشق کوفی
زندگینامه بازیگران سریال عشق کوفی

مولود ملاقاسم، نام شناسنامه‌ای ثریا قاسمی، بازیگر مشهور سینما و تلویزیون است. وی در بیست‌ و هشتم آذر ماه سال ۱۳۱۹ در رشت به دنیا آمد. وی تا مقطع دیپلم به تحصیل پرداخت و پس از آن در 21 سالگی فعالیت خود را از گویندگی در رادیو ارتش شاهنشاهی آن زمان آغاز کرد.

بعد از رادیو، وارد عرصه دوبلوری شد و سپس با اجرا در تئاتر و بازی در فیلم کوتاه به فعالیت هنری خود ادامه داد. قاسمی در سال 1351 در 32 سالگی با نقش‌آفرینی در فیلم آرامش در حضور دیگران، برای اولین بار جلوی دوربین به نقش‌آفرینی پرداخت و این آغازی شد برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های موفق بسیاری که با حضور درخشان در آن‌ها نامش در ذهن ببیندگان ماندگار شده است.

ثریا قاسمی برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مارال و همچنین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره کانزاس سیتی برای نقش‌آفرینی در همین فیلم شد. او در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم ویلایی‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

مادر ایشان، خانم حمیده خیرآبادی (مادر سینمای ایران) است. ثریا قاسمی در سال 1349 زمانی که 30 سال داشت، با رحیم برفراز ازدواج کرد که ثمره‌ی این زندگی سه فرزند به نام‌های بابک، بهروز و بنفشه است.

نادر سلیمانی‌

بازیگران سریال عشق کوفی

زندگینامه بازیگران سریال عشق کوفی را با نادر سلیمانی‌فرد ادامه می‌دهیم. وی زاده‌ی چهاردهم اسفند ماه سال ۱۳۴۵در آبادان است. او پس از تحصیل در رشته بازیگری برای کار و زندگی ساکن تهران شد و با پری صمدی ازدواج کرد. آن‌ها یک دختر به نام هومان و یک پسر به نام بارسین دارند.

سلیمانی با بازی در سریال‌های تلویزیونی ساعت خوش در سال‌های ۱۳۷۳–۱۳۷۴ و باغ مظفر (۱۳۸۵) به کارگردانی مهران مدیری به عنوان بازیگری کمدی شناخته شد. او از بازیگران سریال جادوگر نیز بوده که یکی از سریال های شبکه نمایش خانگی 1401 به شمار می‌رود.

این بازیگر مطرح به اسباب بازی علاقه شدیدی دارد. آرزویش این بوده که روزی خلبان شود اما نشد. او تا سال 1361 ورزشکاری حرفه‌ای در رشته‌ی کشتی و وزنه‌برداری بود. در حال حاضر عکاسی را حرفه‌ای دنبال می‌کند. سلیمانی صاحب رستوران دخمه است و در مغازه حرفه‌ای از فروش و تعمیر هواپیما و هلی کوپترهای کنترلی شراکت دارد.

نادر سلیمانی‌ در سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری ایفای نقش داشته است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم «ضد» برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد.

بیشتر بخوانید:

بازیگران سریال سوران [بیوگرافی + عکس]

بهترین سریال های کمدی خارجی

سوگل طهماسبی

بازیگران سریال عشق کوفی
بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی

سوگل طهماسبی در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۶۴به دنیا آمد و دارای مدرک کاردانی گرافیک است. طهماسبی سال اول دبیرستان در اهواز موفق به دریافت جایزه از جشنواره تئاتر استان شد. داور این جشنواره مریم معترف بوده و کیانوش عیاری نیز در این جشنواره حضور داشت و سوگل طهماسبی برای بازی در سریال روزگار قریب، به‌عنوان اولین تجربه‌ی حرفه‌ای بازیگری‌اش، از سوی آن‌ها انتخاب می‌شود.

گشت ویژه، بچه مهندس، دنگ و فنگ روزگار، گاندو، سلام آقای مدیر، سرگذشت، آرمیتا و بیگانه‌ای با من است، سریال‌هایی هستند که سوگل طهماسبی در آن‌ها حضور داشت.

وی در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، بخاطر حضور در فیلم هنگامه موفق به کسب دیپلم افتخار بازیگری شد.

حسین سلیمانی

بازیگران سریال عشق کوفی

حسین سلیمانی سی‌ام شهریور ماه سال 1363 در تهران به دنیا آمد. رشته تحصیلی وی در دبیرستان ریاضی و فیزیک بوده و در کنکور رتبه 26 را کسب کرده است. اما دانشگاه را ناتمام رها کرد و از ادامه تحصیل در رشته شیمی انصراف داد.

اولین بار در 13 سالگی برای بازی در فیلم «مهر مادری» به کارگردانی کمال تبریزی جلوی دوربین رفت و بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت. او که کودکی سختی را تجربه کرده است، توانست با حقوق و جایزه این فیلم به بخشی از آرزوهای آن دورانش برسد.

سلیمانی در سال 1382 با فیلم «مارمولک» در نقش غلامعلی بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشت و 10 سال بعد با مجموعه شبکه خانگی شاهگوش دوباره درخشید.

حسین سلیمانی از بازیگران موفق و توانمندی است که علاوه بر بازیگری در زمینه‌های دستیاری کارگردانی، مجری طرح، بازیگردان، عکاسی، ساخت فیلم کوتاه و ترانه‌سرایی نیز فعالیت می‌کند.

مریم کاویانی

بازیگران سریال عشق کوفی
عکس بازیگران سریال عشق کوفی

مریم کاویانی یکی دیگر از باریگران سریال عشق کوفی است که متولد یکم تیر ماه سال 1349 اهواز است. او دارای مدرک فوق‌لیسانس پرستاری است. پدر و مادر او اصالتا مازندرانی هستند. وی اولین فرزند خانواده بوده و تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد.

شغل اصلی مریم کاویانی پرستاری بوده و از سال 1381 به طور کاملا اتفاقی وارد دنیای بازیگری شده است. او با بازی در مجموعه پرببینده‌ی «او یک فرشته بود» به کارگردانی علیرضا افخمی که در رمضان سال 84 از شبکه دو سیما پخش شد به شهرت رسید. وی در این سریال نقش همسر حسن جوهرچی را ایفا کرده بود.

کاویانی تاکنون در سریال‌های تلویزیونی زیادی همچون، به دنیا بگویید بایستد، روز رفتن، شکرانه، خط شکن، روزگار قریب، پنجمین خورشید، فاصله‌ها و در قصه‌ها زندگی می‌کنند، ایفای نقش کرده است.

مریم کاویانی دو بار ازدواج کرده و یک پسر دارد که متولد ۱۳۷۶ از ازدواج اولش است. وی در سال ۱۳۹۷ با رامین مهمان‌پرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در لهستان ازدواج کرد، اما پس از سه سال زندگی مشترک از هم جدا شدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های چینی 2023

بهترین سریال های کره ای 2023

نادر فلاح

بازیگران سریال عشق کوفی

نادر فلاح مبرمی زاده‌ی شهریور ماه سال ۱۳۵۲ در کرمان است. فلاح فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ادبیات نمایشی و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه آزاد است. او از 16 سالگی فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد. وی با نقش‌آفرینی در فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین به طور جدی وارد عرصه سینما شد.

وی تا کنون در فیلم‌های زیادی از جمله گیتا، سد معبر، لانتوری، خانه دختر، طبقه حساس و خط ویژه بازی کرده است.

بازی نادر فلاح با فیلم چند متر مکعب عشق بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را برای بازی درخشان خود در این سریال دریافت کند و نیز نامزد جایزه جشن حافظ و جشنواره فیلم شهر شود.

نادر فلاح سال‌هاست که ازدواج کرده و حالا دو فرزند دختر دارد. او در موسسه ماهان به مدیریت امیر دژاکام به آموزش بازیگری دوره بداهه‌سازی و خلاقیت مشغول است.

مهسا مهجور

بازیگران سریال عشق کوفی
زندگینامه بازیگران سریال عشق کوفی

مهسا مهجور، متولد هجدهم اسفند ماه سال ۱۳۵۳ است. وی دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و فارغ‌التحصیل دیپلم بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما است.

او بازیگری را با ایفای نقش در فیلم رخساره به کارگردانی امیر قویدل آغاز کرد. مهجور از شاگردان گلاب آدینه و عضو گروه مروارید است. وی با اجرای، مسابقه تلوزیونی راز سیب به شهرت رسید.

مهسا مهجور در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی «آثار کلاسیک روس (لوبنیا)» برای بازی در نمایش دو نفره «جنایت و مکافات» به کارگردانی چیستا یثربی شد.

مهسا مهجور سال‌هاست ازدواج کرده و دختری بنام لنیا دارد که متولد تیر ماه سال 1395 است. وی در حال حاضر به تدریس در دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر مشغول است.

سید جواد هاشمی

بازیگران سریال عشق کوفی

بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی را با سید جواد هاشمی که یکی دیگر از هنرمندات این مجموعه است، به پایان می‌رسانیم. وی متولد 1344/10/27 در بندر انزلی است.

وی تحصیلکرده‌ی رشته کارگردانی از دانشگاه تهران است و از 14 سالگی با نمایش حج ابراهیم، حج عاشورا کار خود را در تئاتر آغاز کرد. وی در سال 1363 به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام شد و علاوه بر تدریس، در زمینه سرود و آهنگ‌های انقلابی شروع به فعالیت کرد.

هاشمی سال 1365 با بازی در فیلم سینمایی پرواز در شب به کارگردانی رسول ملاقلی پور بازیگری را در سینما تجربه کرد. یک سال بعد با ایفای نقش در فیلم تلویزیونی سیمرغ وارد قاب تلویزیون شد.

سید جواد هاشمی متاهل است و دو فرزند به نام‌های محسن و فاطمه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های اکشن

خلاصه داستان سریال عشق کوفی

پس از پرداختن به بیوگرافی بازیگران سریال عشق کوفی ، سراغ قصه‌ی این مجموعه عاشقانه و تاریخی می‌رویم که روایتگر یک عشق در سال ۶۱ هجری قمری است که تحت تأثیر رویدادهای کوفه و کربلا تغییر می‌کند. این ماجرای عاشقانه تا واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر جزییات بیشتری درباره‌ی داستان این مجموعه رسانه‌ای نشده است.

بازیگران سریال عشق کوفی

سعدی تهیه‌کننده سریال عشق کوفی در پاسخ به این که تا چه حد نسبت به موفقیت «عشق کوفی» خوشبین است، گفت: «با توجه به فضای سریال احساس می‌کنم که مخاطب از آن راضی باشد. فیلمنامه، کارگردانی، ترکیب بازیگران، زاویه نگاه قصه و خود سوژه از جمله عواملی است که می‌تواند «عشق کوفی» را در کانون توجه قرار دهد.»

بخشی از لوکیشن‌های این سریال در شهرک سینمایی نور فیلمبرداری شده، اما لوکیشن‌های اصلی سریال «عشق کوفی» در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران تصویربرداری شده است. البته ناگفته نماند که حدود پانزده درصد این مجموعه هم در شهر آبادان فیلمبرداری شده است.

کارگردان سریال عشق کوفی

بازیگران سریال عشق کوفی

حسن آخوندپور متولد 1360/10/1 در مشهد است. وی در یازده سالگی روی صحنه تئاتر رفت و فعالیت هنری خود را آغاز کرد. آخوندپور نخستین فیلم کوتاه خود را در ۱۶ سالگی ساخت. او در ۲۶ سالگی شرکت تولید فیلم خود را در مشهد تاسیس و شروع به تولید فیلم کرد.

وی در سی سالگی با کارگردانی «شهری که هرگز نمی‌خوابد» پا به دنیای کارگردانی گذاشت و پس از آن در سال 1395 با ساخت فرشته دختر احمد و فیلم کوتاه باهر توانست در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یابد.

آخوندپور اولین سریال تلویزیونی خود را که «زیر سقف آرزو» نام داشت، در سال ۱۳۸۶ تولید کرد و پس از آن «روشنا»، «ترانه پائیزی»، «زیبا»، «آغاز»، «تلخ و شیرین» و «به رنگ باران» ساخت.

الهه شه‌پرست، بازیگر نقش اول فیلم فرشته دختر احمد در جشنواره بین‌المللی فیلم ماربیااسپانیا، کاندیدای جایزه بهترین بازیگر شد و فیلم کوتاه باهر که موفق به حضور در بخش کرنر فستیوال کن شده بود، با حضور در جشنواره فیلم‌های ایرانی سان‌فرانسیسکو توانست جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را برای حسن آخوندپور و جایزه بهترین بازیگر زن را برای محیا دهقانی به ارمغان آورد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال عشق کوفی نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

لعیا زنگنه، ثریا قاسمی، نادر سلیمانی، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر فلاح، سوگل طهماسبی، مریم کاویانی، مهسا مهجور، محمد اشکان فر، مژگان اخلاقی، جمال‌الدین بیات، معصومه زینتی صافی، احسان محسنی کیاسری، عمار تفتی و سید جواد هاشمی بازیگران سریال عشق کوفی هستند.

سریال عشق کوفی کی پخش می‌شود؟

مجموعه عشق کوفی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و زمان بازپخش این سریال ساعات 10:45 صبح و 13:15 ظهر روز بعد است.

سریال عشق کوفی چند قسمتی است؟

این سریال در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی حسن آخوندپور ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال عشق کوفی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    یه چند لحظه فیلم عربی نسازین. ممنون. اگه بین عرب بازیهاتون وقت کردید یه فیلم از تاریخ ایران هم بسازید

    پاسخ

    اصلاقابل قیاس بامختارنامه نیست،بازیگران ضعیف.فقط اقای نادرسلیمانی خوب بازی مییکنند.

    پاسخ

    خوشحال و خرسندیم که الان بیست سالی هست برنامه های صدا و سیمای عزیزتونو نمیبینیم…..
    بسیار بسیار بسیار مشعوفیم و شادان

    پاسخ