coinex
راهنمای خرید تکراتو

چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است؟

از آنجایی که دخترخانم‌ها اهمیت بیشتری به دکوراسیون اتاق خوابشان می‌دهند، تزیین و طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه می‌تواند یک کار لذت بخش و خلاقانه باشد. مهم‌ترین بخش طراحی، تصمیم‌گیری در مورد این است که چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است؟

فرقی نمی‌کند دختر شما در چه سنتی باشد، از کوچک 5 ساله گرفته تا یک خانم جوان 20 ساله، در هر صورت دخترها به رنگ‌های شاد و تزئینات علاقه زیادی دارند. جدای از این موضوع، طراحی اتاق خواب دخترانه باید به صورتی باشد که تمام نیازهای او را فراهم کند و باعث راحتی و آرامش او در اتاق خوابش باشد. در این راهنما، موارد کلیدی مورد نیاز برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را بررسی می‌کنیم و نکات و ایده‌هایی را برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه و اینکه چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است را ارائه خواهیم داد.

1. تخت و رختخواب

اولین جواب برای این سوال که چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است، تخت خواب است. نقطه کانونی هر اتاق خواب تخت است و انتخاب مناسب آن برای ایجاد یک فضای خواب راحت و دلپذیر ضروری است. تختی را انتخاب کنید که متناسب با سبک و اندازه اتاق باشد. برای اتاق خواب دخترانه  از تخت‌های دو نفره و بزرگ تا تخت‌های دو طبقه، تخت‌خواب‌های زیر شیروانی، تخت‌های سایبان و موارد دیگر می‌توانید استفاده کنید.

برای اتاق خواب‌های کوچک سراغ تخت‌های بزرگ نروید و به جای آن می‌توانید از تخت‌های شبک شیروانی که زیر آن کمد و قفسه قرار دارد استفاده کنید.

چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است؟

فراموش نکنید که دخترها وسایل بیشتری برای نگه‌داری دارند و سعی کنید به سراغ تخت‌هایی بروید که فضای زیرین آن‌ها کشو و قفسه‌بندی باشد.

2. کمد و قفسه

مرتب نگه داشتن اتاق خواب دختران برای حفظ محیطی تمیز و بدون درهم و برهمی کلیدی است. برای این منظور شاید نیاز به کمد و قفسه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بیشتر دیده شود.

حتما نیاز به یک کمد ایستاده برای آویزان کردن لباس‌های بلند مانند لباس‌های مهمانی، مانتو و روپوش مدرسه و دانشگاه وجود دارد. برای جا دادن سایر لباس‌ها نیز می‌توانید در بخش‌های مختلف اتاق کشو ایجاد کنید. در صورتی که جای کافی برای قراردادن کمد ندارید، می‌توانید از ترکیب کمد، میزتحریر و تخت استفاده کنید.

قفسه های دیواری یا قفسه های کتاب را برای نمایش کتاب ها، وسایل تزئینی و کلکسیونی نصب کنید. قفسه های شناور هم کاربردی و هم شیک هستند.

از فضای زیر تخت برای نگهداری استفاده کنید. می‌توانید قاب‌های تخت را با کشوهای داخلی پیدا کنید یا از سطل‌های ذخیره‌سازی زیر تخت استفاده کنید.

3. میز تحریر و مطالعه

برای دختران و نوجوانان در سن مدرسه و دانشگاه، یک منطقه مطالعه اختصاصی برای انجام تکالیف، پروژه‌ها و فعالیت‌های مربوط به تحصیل بسیار مهم است.

به همین دلیل اگر هنوز نمی‌دانید که چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است، باید در ابتدای امر باید یک میز تحریر در اتاق در نظر بگیرید. میزی را انتخاب کنید که متناسب با اندازه و سبک اتاق باشد. میز گوشه‌ای برای اتاق‌های کوچک‌تر یا یک میز جادار با فضای کاری زیاد برای اتاق‌های بزرگ‌تر در نظر بگیرید.

برای میز تحریر یک صندلی راحت و ارگونومیک را انتخاب کنید که در طول ساعات طولانی مطالعه باعث خستگی نشود. نور مناسب برای مطالعه ضروری است. اطمینان حاصل کنید که میز مطالعه دارای یک چراغ رومیزی با روشنایی قابل تنظیم باشد.

4. فرش

حتی اگر کف اتاق خواب موکت شده باشد، باز هم خرید یک فرش برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ضروری است. ترجیحا یک فرش با رنگ روشن و دخترانه مانند صورتی، آبی کمرنگ و یا کرم انتخاب کنید که فضای اتاق را دلگیر نکند.

5. قسمتی برای نشستن

رقت و آمدهای دوستانه در میان دختران بسیار معمول است و این موضوع باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در نظر گرفته شود. اگر اتاق به اندازه‌ی کافی جا دارد یک کاناپه رحتی کوچک به همراه یک میز به قسمتی از آن اضافه کنید. اگر اتاق کوچک است و جایی برای اضافه کردن صندلی بیشتر وجود ندارد، می‌توانید تعدادی بالش راحتی و یا باکس به اتاق اضافه کنید. باکس‌ها می‌توانند هم به عنوان فضای ذخیره‌سازی وسایل و هم به عنوان نیمکت برای نشستن مورد استفاده قرار بگیرند.

6. چراغ و لوستر

نورپردازی در داخل فضاها به دلیل تأثیرات مثبتی که بر روحیه افراد دارد و نیز از نظر زیبایی‌شناختی، بسیار اهمیت دارد. در صورتی که منزل شما به گونه‌ای طراحی شده باشد که اتاق خواب دخرت شما به صورت کافی نور طبیعی از محیط خارجی را دریافت می‌کند، در طول روز می‌تواند به راحتی بدون نیاز به لامپ یا لوستر از نور خورشید بهره‌برید تا کارهای روزمره خود را انجام دهد. اما اگر اتاق خواب نور کافی از بیرون دریافت نمی‌کند، باید برای قسمت‌های مطالعه، آرایش و همچنین کمد لباس‌ها نور کافی به صورت خطی و یا لامپ هالوژن در نظر بگیرید.

برای نورپردازی در ساعات شب، ما پیشنهاد می‌کنیم از انواع لوسترهای سقفی و دیواری، هالوژن‌ها و چراغ‌های مطالعه استفاده کنید. نورپردازی با اصول حرفه‌ای و منطقی تأثیر چشم‌گیری بر زیبایی و جذابیت طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دارد.

7. میز آرایش

یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید در نظر بگیرید، میز آرایش است. در صورتی که میز آرایش در اتاق وجود نداشته باشد، لوازم آرایش در کل اتاق پخش و پلا خواهند شد و ظاهری نا منظم در همه‌ی روزها در اتاق وجود خواهد داشت.

اگر اتاق به اندازه‌ی کافی برای میز آرایش جا ندارد، می‌توانید از ترکیب میز تحریر و میز آرایش استفاده کنید. برای اینکار میز تحریر به صورت یک باکس طراحی می‌شود که در زیر آن آینه و لوازم آرایش قرار می‌گیرد.

چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است؟

8. فناوری و سرگرمی

در مورد اینکه چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است، موارد مربوط به فناوری و گزینه های سرگرمی باید بر اساس علایق و سن او در نظر گرفته شود. بهتر است تلویزیون و یک سیستم موسیقی یا بلندگو برای پخش موسیقی یا پادکست در اتاق خواب او وجود داشته باشد. همچنین مکانی برای قرار دادن لپ تاپ و وسایل الکترونیکی باید در نظر گرفته شود.

کلام آخر

اینکه دقیقاً چه وسایلی برای اتاق خواب دخترانه لازم است، باید بر اساس سن و ترجیحات فردی او تصمیم گرفته شود. اما نکاتی که در این مقاله ذکر شد، به صورت کلی برای تمام اتاق خواب‌های دخترانه در هر سنی ضروری هستند. با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین ترجیحات فردی دخترتان می‌توانید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مورد نظر او را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر