coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

چین از ربات انسان‌ نمای یونیتری ‌H1 مجهز به دید 360 درجه رونمایی کرد

چین موفق به ساخت رباتی شده که توانایی دید 360 دارد. ربات انسان‌ نمای یونیتری موسوم به H1 توانایی این را دارد که 5 متر بر ثانیه حرکت کند.

چینی‌ها با تسلا و فیگور و آجیلیتی رباتیکس رقابت می‌کنند به تازگی شرکت چینی «یونیتری» (Unitree) از اولین ربات انسان‌نمای یونیتری خود رونمایی کرد. ربات یونیتری H1 دوپا دارد و با سرعت 5 متر برثانیه حرکت می‌کند. چینی‌ها قصد دارند این ربات را با قیمت کمتر از 90 هزار دلار عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: نسل دوم ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا رسما رونمایی شد [+ویدئو]

«یونیتریH1» با ارتفاع ۷۱ اینچ و حدود ۴۷ کیلوگرم وزن دارد این ربات می‌تواند تا 30 کیلوگرم بار را حمل کند.

مفاصلی در لگن، زانو و مچ پا طراحی شده‌اند که به پاهای ربات تا ۵ درجه آزادی حرکت می‌دهد. از سوی دیگر مفاصل در شانه و آرنج نیز در کل ۴ درجه آزادی دارند. موتورهای M107 این شرکت ۳۶۰ Nm گشتاور برای هر مفصل فراهم می‌کنند. همچنین شرکت قصد دارد انگشتانی انعطاف‌پذیر برای ربات بسازد.

«یونیتریH1» با کمک دوربین حسگر عمق RealSense D435i متعلق به اینتل و همچنین یک ماژول Livox MID360 LiDAR می‌تواند ۳۶۰ درجه محیط اطراف خود را ببیند.

میکرو پردازشگر Dual Intel Core i7-1265U بازده واقعی از این ابزارها تحلیل می‌کند و به ربات اجازه می‌دهد روی سطوح ناهموار با سرعت ۱.۵متر بر ثانیه راه برود. شرکت یونیتری تخمین می‌زند ربات انسان‌نمای مذکور می‌تواند با حداکثر سرعت ۵ متر برثانیه حرکت کند. گفتنی است انرژی مورد نیاز برای ربات به وسیله یک باتری لیتیومی ۸۶۴ وات ساعتی تامین می‌شود.

به هر حال به نظر می‌رسد ربات یونیتری H1 با قابلیت‌های ویژه خود توانایی رقابت با ربات‌های مطرح را خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی قابلیت‌های ربات انسان‌ نمای یونیتری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر