coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوای با معرفی سیستم خودرو هوشمند خود به نام Qiankun پا به عرصه اتومبیل‌سازی گذاشت

شرکت هواوی، که بیشتر در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، قصد دارد به عنوان یکی از بازیگران عرصه خودرو ورود کند. این شرکت با وجود مواجه شدن با چالش‌هایی که در کسب‌و کار گوشی‌های هوشمند به دلیل تحریم‌های تجاری که علیه او صورت گرفته، توانسته به عنوان یک تامین کننده اصلی خودرو، سیستم خودرو هوشمند خود به نام  Qiankun را در نمایشگاه اتومبیل بی‌نظیر بیجینگ معرفی کند.سیستم خودرو هوشمند به نام قیانکون یک سیستم کمک راننده پیشرفته است که توسط شرکت هواوی توسعه داده شده. این سیستم شامل مجموعه‌ای از فناوری‌های امنیتی و هوش مصنوعی می‌شود که به رانندگان کمک می‌کند تا رانندگی خود را بهبود بخشند و از تصادفات جلوگیری کنند.


بیشتر بخوانید:


سیستم خودرو هوشمند هواوی به نام Qiankun

سیستم خودرو هوشمند هواوی یعنی قیانکون (Qiankun) پس از چهار سال توسعه فشرده، به عنوان یک مهمان مهم برای هواوی در صنعت خودرو به حساب می‌آید. هفت شرکت خودروساز چینی قبلاً از Qiankun در خودروهای خود استفاده کرده‌اند که جایگاه آن را به عنوان سیستم اصلی کمک راننده پیشرفته در چین تثبیت کرده است.

یکی از رویدادهای مهم در مسیر خودرویی هواوی، معامله‌ای بود که با فولکس‌واگن انجام داد. اودی Q6L e-tron ساخت چین که قرار است در سال 2025 رونمایی شود، از سیستم Qiankun (قیانکون) هواوی استفاده خواهد کرد که نشان می‌دهد هواوی برای گسترش جایگاه خود فراتر از مرزهای داخلی رفته قصد دارد در مقیاس جهانی با دیگر رقبا به رقابت بپردازد.

با وجود تنش‌هایی جغرافیایی و تحریم‌هایی که علیه چین و شرکت‌هایی فعال در آن وجود دارد، شرکت‌های خارجی به هواوی به عنوان یک همکار قدرتمند می‌بینند؛ چراکه هواوی با تولید تراشه‌های مختص به خود و استفاده از فناوری‌های ADAS پیشرفته ثابت کرده که می‌تواند رقیب قدری برای این عرصه باشد.

با این حال، صعود هواوی همراه با چالش‌هایی نیز همراه است. این شرکت در سال 2024 با کمبود تامین، تأخیر در تحویل مدل‌های پرچمدار روبرو شد. علاوه بر این، محدودیت‌های تجاری، به ویژه از طرف ایالات متحده، خطراتی را برای برنامه‌های گسترش جهانی هواوی ایجاد می‌کند.

ظهور Huawei منجر به تغییراتی در دینامیک‌های صنعت شده است، به نحوی که تولیدکنندگان خودرو سنتی به دنبال استفاده و شراکت با کمپانی‌های فناوری هستند تا از دیگر رقبا عقب نمانند. غول‌های دولتی چینی مانند چانگان، یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران، دونگفنگ و BAIC، از فناوری ADAS هواوی برای تثبیت جایگاه خود در این عرصه استفاده کرده‌اند.

در نمایشگاه اتومبیل اخیر، Huawei مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته را به نمایش گذاشت که شامل واحدهای کنترل خودرو، LIDAR، سنسورهای تلمتریک، سنسورهای نوری و یک سیستم صوتی نوآورانه که در هدرست‌ها برای تجربه‌های موسیقی شخصی ارائه شده است، می‌شود.

همانطور که هواوی جایگاه خود را در بازار خودروی چین تثبیت می‌کند و برندهای خارجی خود را گسترش می‌دهد، سفر این شرکت در فناوری خودروهوشمند، به نظر وعده‌ی ورود به دورانی از نوآوری و همکاری را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر