coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نحوه فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ ؛ چگونه پروکسی تلگرام ویندوز را فعال کنیم؟

فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ می‌تواند با دردسر کمتری شما را به یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌ها در ایران متصل کند. در ادامه این مطلب همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ این روزها به یکی از دغدغه‌های کاربران تبدیل شده است. البته یک پرسش مهم در این مورد وجود دارد و آن این است که آیا استفاده از این قابلیت جدید تلگرام قانونی است. پاسخ دقیقی نمی‌توان داد. در ادامه این نوشته بیشتر با این قابلیت تلگرام آشنا خواهیم شد و پاسخ خواهیم داد که فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ چگونه است و چرا بهتر است از این قابلیت بهره برد.

فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ

چگونه پروکسی تلگرام دسکتاپ را فعال کنیم؟

پس از آنکه تلگرام در ایران فیلتر شد. نسخه آلفای این اپلیکیشن مانند سایر نسخه‌های با آپدیت جدید همراه شد که از قابلیت جدیدی خبر می‌داد. قابلیتی تحت عنوان ام.تی.پروتو پروکسی (Mtproto proxy). با این حال فعالسازی ام تی پراکسی (MTProxy) و ورود به تلگرام بدون فیلترشکن قطعا بهترین روش و پر سرعت ترین روش استفاده از تلگرام است.

نحوه فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ
نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

تلگرام MTproto Proxy سامانه است که با استفاده کردن از آن پروکسی‌ها می‌تواینید بدون آنکه به اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای تغییر دهنده آیپی نیاز داشه باشید، از تلگرام محدودشده در کشور استفاده کنید. این قابلیت تلگرام مدتهاست بر روی پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید، آی.او.اس و ویندوز در دسترس کاربران قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت چندانی میان فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ با فعال سازی پروکسی تلگرام برای اندروید یا آیفون وجود ندارد. در واقع به طور کلی ما با فرآیندهای یکسانی طرف هستیم که در جزئیات اندکی با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه این نوشتار با بررسی نحوه فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ با تکراتو همراه باشیم تا این پدیده را بیشتر با هم بررسی کنیم.

چگونه پروکسی تلگرام دسکتاپ را فعال کنیم؟

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز چگونه است؟

اگر از آن دسته‌ای هستید که اخبار مربوط به پیام‌رسان‌ها را دنبال می‌کند، احتمالا در جریان هستید که آپدیت ام.تی.پروتو پروکسی تلگرام دیدا از سیستم انتقال نسل دوم خود استفاده می‌کنند. سامانه‌ای که با استفاده از پروکسی‌های آن می‌توان بدون استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده آی.پی از تلگرام در ایران استفاده کرد. همانطور که اشاره کردیم در این نوشتار قصد داریم نحوه اتصال پروکسی MTProto را به شما آموزش دهیم.

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که کاربران این روزها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، استفاده از پروکسی تلگرام است. بسیاری بلد نیستند از این قابلیت استفاده کنند و بسیاری دیگر حتی در فعال کردن آن نیز مشکل دارند.

در یکی از آخرین بروزرسانی های پیام‌رسان تلگرام که برای گوشی های اندروید ارئه شده و اپ استور در ابتدا به دلیل اعتراضات دولت روسیه از انتشار آن خودداری کرد، ولی در ادامه به آن تن دارد، قابلیت جدیدی تحت عنوان پروکسی به تلگرام اضافه شد. این بروزرسانی بعدها به تلگرام آلفا مخصوص ویندوز نیز رسید. اما چگونه پروکسی تلگرام دستکاپ را فعال کنیم.

فعالسازی قابلیت ام تی پراکسی MTProxy در تلگرام نیازمند آپدیت بودن تلگرام شماست، بنابراین چنانچه تلگرامتان آپدیت نیست می توانید آخرین نسخه تلگرام را دانلود کنید یا اینکه بگذارید تلگرام خودش آپدیت بشود به صورت اتومات که برای آپدیت اتومات لازم است به تنظیمات تلگرام رفته و از آنجا بخش آپدیت را پیدا کرده و روی چک کردن برای آپدیت کلیک کنید

برای شروع توجه داشته باشید که لازم است اپلیکیشن تلگرام آلفا مخصوص ویندوز خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. این نکته‌ای است که حتما باید مدنظر قرار دهید. پس از آنکه نرم افزار را نصب کردید، در بش پایین سمت چپ پنجره آیکونی شبیه به سپر نمایان می‌شود. اگر این اتفاق نیافتاد می‌‌بایست به بخش Setting مراجعه و پروکسی را فعال کنید.

نکته بسیار مهمی که حائز اهمیت است این است که توجه داشته باشید شما حتما باید از آخرین نسخه رسمی تگرام دسکتاپ استفاده کنید. به هیچ عنوان استفاده از نسخه‌های غیررسمی توصیه نمی‌شود. استفاده از آنها می‌تواند به بروز مشکلات امنیتی در سیستم شما منجر شود.

بیشتر بخوانید:

در تلگرام برخی کانال‌ها هستند که هر روز پروکسی‌های تازه برای کاربران معرفی می‌کنند. حتما بایستی در یکی از این کانال‌ها عضو شوید. (در واقع در ابتدا نیاز است با استفاده از نرم‌افزارهای ضدمحدودیت در یکی از این کانال‌ها اضافه شوید.) پس از آن لینکی که در هر یک از پست‌های این کانال‌ها هست را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این لینک گزینه «Connect Proxy» نمایش داده می‌شود.

پس از آنکه بر روی این گزینه کلیک کردید مدتی صبر کنید. در این مدت در بالای صفحه اول تلگرام‌تان نوشته شده : Connecting to Proxy. مدتی بعد اتصال برقرار می‌شود و آیکون سپر آبی رنگ‌شده نمایش داده می‌شود. حالا می‌توانید از تلگرام بدون محدودیت و فیلتر به راحتی استفاده کنید.

نحوه فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ
نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

البته توجه داشته باشید که به هر کانال پروکسی نباید اطمینان کرد. کانال‌های زیر کانال‌های قابل اعتمادی هستند:

اگر به هر دلیل تمایل نداشتید از این روش دیگر استفاده کنید و استفاه از نرم‌افزارهای دیگر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید مجدد وارد تلگرام شده و از بخش تنظیمات گزینه Use Proxy را غیرفعال کنید. حالا اگر از نرم افزارهای رفع محدودیت استفاده کنید، آیکون سپر ناپدید می‌شود. ولی اگر امکان اتصال تلگرام به اینترنت مهیا نباشد، آیکون سپر در گوشه پایین سمت چپ با حالت بی‌رنگ نمایش داده خواهد شد.

مهمترین نکات در فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ

نکاتی ضروری در باب نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

  • یک: هنگام استفاده از پروکسی‌های تلگرام یک کانال تبلیغاتی نمایش داده می‌شود که در بالای همه چت‌های شما خواهد بود. شما عضوی از این کانال به شمار نمی‌آید و نباید نگران باشید. این قابلیتی است که خود سازنده‌های تلگرام برای ترویج بیشتر این قابلیت ترتیب داده‌اند. این کانالها ضرفا تبلیغاتی هستند و پس از ورود به آنها تلگرام خود این نکته را به شما گوش زد می‌کند.
  • دو: پس از آنکه فعالسازی پروکسی تلگرام دسکتاپ را با موفقیت به پایان رساندید می‌توان به خیال راحت نرم افزار تغییر دهنده آی.پی خود را خاموش کنید.
  • سه: اتصالات پروکسی به دلیل مختلف پس از مدتی از کار می‌افتند و شما نیاز است وارد کانال‌های یادشده شوید و پروکسی‌های به روزتر را فعال کنید.
  • چهار: استفاده از پروکسی تلگرام دسکتاپ این مشکل را دارد که سرعت کار با تلگرام را کاهش می‌دهد. اما در سوی دیگر میزان مصرف اینترنت‌تان در مقایسه با روش‌های دیگر کمتر خواهد بود.با استفاده از این روش حجم مصرفی اینترنت شما نسبت به حالت استفاده از اپ های تغییر دهنده آی پی کاهش می یابد و اپ های داخلی و بانکی نیز به مشکل نمی خورند!

بیشتر بخوانید:

  • پنج: استفاده از نرم افزارهای ضدفیلترینگ این امکان را مهیا می‌کنند که همه اپلیکیشن‌های مسدود شده متصل باقی بمانند. اما با استفاده از پروکسی تلگرام ویندوز تنها تلگرام قابل استفاده است و نرم افزارهای دیگر نظیر توییتر کماکان غیرقابل استفاده هستند. هرچند برخی کانال‌ها نیز پروکسی‌هایی را برای توییتر معرفی می‌کنند که خود مبحث جدایی است.
  • شش: پیام‌رسانی تلگرام کماکان با استفاده پروکسی به صورت اند تو اند (End-to-End) کدگذاری شده است و هیچ شخص/سرور ثالثی نمی‌تواند این پیام‌ها را از حالت کدگذاری شده خارج کند.
  • هفت: برای آنکه بتوانید پروکسی‌های خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید، می‌‌توانید بر روی آیکون سپر کلیک کنید. حالا فهرست تمام پروکسیه های استفاده شده نمایان می‌شود و می‌تواند موارد از کار افتاده را Delete کنید. همچنین می‌توانید سرعت کار با تلگرام را در هر یکی از این پروکسی‌ها مشاهده کنید و آن پروکسی که سرعت بالاتری دارد را انتخاب کنید.

پروکسی تلگرام دسکتاپ چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی MTProto تلگرام چگونه کار می‌کند؟ چطور تلگرام توانست با استفاده از این قابلیت بر محدودیت‌های اعمال شده بر این اپلیکیشن غلبه کند. پروکسی ام.تی.پروتو به طور کلی به سه بخش تقسیم می‌شود‌: 1. زبان درخواست API که به وسیله آن درخواست ها و پاسخ های سرور به پیام های دوتایی (باینری) تبدیل می شوند. 2. لایه Cryptographic که در آن تمام پیام ها و داده ها قبل از انتقال رمزنگاری می شوند. 3. ماژول حمل و نقل (Transport) که در آن داده های رمزنگاری شده توسط یکی از پروتکل های شبکه (udp، tcp، http و یا https) منتقل می شوند.

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز
نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

آیا فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ قانونی است؟

درست است که در واقع کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست دادستان کل کشور، برای موضوع فیلترینگ تلگرام تصمیم‌گیری می‌کنند، اما همه فیلترینگ تلگرام را از چشم آقای وزیر ارتباطات می‌بینند. به طور کلی هر زمان که یک وبسایت، شبکه اجتماعی یا اپلیکیشنی فیلتر می‌شود، قاطبه مردم وزیر ارتباطات را مسئول این موضوع می‌دانند. در صورتی که باید بدانیم وزیر ارتباطات تنها عضوی از این کارگروه به شمار می‌آید.

آذری جهرمی، وزیر ICT در مورد قانونی بودن یا نبودن فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ می‌گوید:

کسانی که فیلترشکن می‌فروشند، هیچ اتفاقی برای آن‌ها پیش نمی‌آید چون طبق قانون فروش فیلترشکن جرم نیست. آن‌ها از زیرساخت‌های همین کشور هم استفاده می‌کنند. باید این موضوع در مرکز ملی فضای مجازی حل و فصل شود.

در سوی دیگر اما آنچه وزیر ارتباطات می‌گوید قابل بحث است. برخی از مسئولان باور دارند که استفاده از فیلترشکن عنوان جزایی دارد و قابل تعقیب و پیگیری نیز می‌باشد. اما برخی از حقوق‌دانان با مسائل حقوقی قانون جرایم رایانه‌ای آشنایی دارند، معتقدند که نص قانون به صراحت نمی‌تواند بگوید استفاده از فیلترشکن و ورود به شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده با مجازات همراه است. به طور کلی در هیچ موردی موضوع ورود به سایت‌ها یا عضویت در آنها جرم انگاشته نمی‌شود و مجازاتی برای آن در قانون تعیین نشده است. اما در خصوص فروش فیلترشکن یا تولید آن چطور؟ این مسئله دیگری است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس قوانین جرایم رایانه‌ای، دقیق‌تر بگوییم بر اساس ماده 1: «هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده، دسترسی یابد، به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۲۰ میلیون ریال یا هر دو محکوم خواهد شد.» اما کارشناسان می‌گویند هدف قانون‌گذار در این مورد «حمایت از داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی» در مقابل انواع مختلف هک‌هاست و نه فیلترینگ.

یا استفاده از پروکسی تلگرام ویندوز ایمن است؟

همانطور که از نامش پیداست، عبارت MTProto که مخفف Mobile Telegram Protocol  است، پروتکلی امنیتی می‌باشد تلگرام آن را با هدف عبور از موانع مسدودسازی تلگرام توسط تیم توسعه‌دهنده‌اش ایجاد کرده است. نسخه‌های جدیدتری از این پروتکل‌ بارها توسعه داده و در آپدیت‌ها استفاده شد. شاید یکی از نکات مهم این باشد که این پروتکل هیچ ارتباطی با فناوری بلاک چین ندارد.

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز
نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

در قابلیت MTProto پیام‌های  به صورت رمزنگاری شده و «کاربر به کاربر» (Client to Client) منتقل میشوند. این بدان معناست که در حال عادی یک پیام رمزنگاری می‌شود (encrypted) و از طرف کاربر به سرور می‌رود. در سرور رمزگشایی (decryption) شده و بار دیگر برای ارسال به سوی گیرنده دیگر رمزنگاری مجدد (Re-encrypt) خواهد شد.

اما در قابلیت ام.تی.پروتو پراکسی تلگرام آن پیام رمز نگاری شده توسط فرستنده بدون‌ آنکه در سرور (یا هر شخص ثالث دیگری) رمزگشایی شود، مستقیما به سوی گیرنده ارسال می‌شود. چنین اقدامی به این معنی است که امکان شنود پیام‌ها در یک سرور شخص ثالث تقریبا غیرممکن است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:‌ techrato

نظر شما در خصوص فعال سازی پروکسی تلگرام دسکتاپ چیست؟ آیا راه دیگری سراغ دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    کل این راهنمایی ها یک ریال ارزش نداشت
    از ما اعدادومشخصاتمیخواهداز کجا باید پیداش منیم کدام سرمر کدام پرت ده هزار کلمه نوشتی یک ریال ارزش عملی نداره

    پاسخ

    اصلا وصل نمیشه یک راهنمایی بفرمایید

    پاسخ