;
coinex

کاربران کروم می توانند نوتیفیکیشن های فیسبوک را بر روی اندروید دریافت کنند

نوتیفیکیشن های فیسبوک. فیسبوک به تازگی نشان داد که او از قابلیت جدید گوگل که اجازه می دهد وب سایت ها، نوتیفیکیشن ها را از طریق نسخه ی اندروید مرورگر کروم ارسال کنند، استفاده می کند.

فیسبوک به تازگی نشان داد که او از قابلیت جدید گوگل که اجازه می دهد وب سایت ها، نوتیفیکیشن ها را از طریق نسخه ی اندروید مرورگر کروم ارسال کنند، استفاده می کند. این یعنی، کاربران فیسبوک می توانند نوتیفیکیشن های مربوط به بروزرسانی ها بر روی شبکه های اجتماعی را به طور مستقیم بر روی مرورگر موبایل – حتی اگر اپلیکیشن فیسبوک بر روی دستگاه موبایلشان نصب نشده باشد- انتخاب کنند. این نتیجه ی همکاری بین گوگل و فیسبوک، با هدف توسعه ی یک استاندارد جدید برای نوتیفیکیشن های وب می باشد.

فیسبوک توضیح می دهد که یک هدف از آوردن نوتیفیکیشن ها از طریق کروم، ارائه ی یک تجربه ی منحصر بفرد از شبکه ی اجتماعی بود، به این معنی که آن دسته از افرادی که از وب سایت موبایل استفاده می کنند، همان قابلیت هایی را داشته باشند، که کسانی که از برنامه ی بومی استفاده می کنند، دارند.

در حالی که شاید اهمیت آن بویژه برای کسانی که عادت دارند از برنامه ی بومی استفاده کنند، مشخص نیست، شاید بتوان گفت که یکی از مزایای اصلی این تغییر برای کسانی می باشد که در کشورهای در حال توسعه هستند و یا آنهایی که مشکل محدودیت دیتا دارند. به این خاطر که حجم کمی از گوشی آنها اشغال می شود. نصب برنامه ی فیسبوک معمولا بیش از ۲۰۰ مگا بایت همراه با ۱۰۰ مگا بایت دیگر یا دیتای کش اضافی حجم اشغال می کند. همین می تواند برای دستگاه های با فضای ذخیره سازی محدود مشکل ساز شود.

مزیت استفاده از وب سایت موبایل در این است که اغلب در عین استفاده ی کمتر از دیتا، سریعتر اجرا می کند. تا به الان، نقطه ضعف اصلی آن، ناتوانی در مطلع کردن از پیام ها و یا برزورسانی های مهم می باشد.

به منظور غیر فعال کردن نوتیفیکیشن های فیسبوک از طریق کروم، کاربران اندروید باید آخرین نسخه ی برنامه ی مرورگر را اجرا کنند. بعد از آن باید به وب سایت موبایل فیسبوک بر روی کروم به نشانی m.facebook.com بروند و ثبت نام کنند. یک درخواست برای اجازه ی ارسال نوتیفیکیشن ها بر روی صفحه باز می شود و کاربران باید بر روی “allow” تپ کنند. برای تغییر تنظیمات بعدی بر روی دکمه ی سه نقطه ی کروم برای منو ضربه بزنید و به تنظیمات (Settings) > تنظیمات سایت (Site Settings) > نوتیفیکیشن ها (Notifications) بروید.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر