;
coinex

چشم انداز نهایی واقعیت مجازی فیس بوک چه خواهد بود؟

چشم انداز نهایی واقعیت مجازی فیس بوک چه خواهد بود؟

در حال حاضر، واقعیت مجازی مانند آکیولس ریفت فیس بوک، احساس مبارزه با بیگانگان فضایی یا حضور در زمان دایناسورها را برای کاربران فراهم کرده و آنها را به شکلی جادویی به جهان دیگری منتقل می کند.

اما چشم انداز فیس بوک برای واقعیت مجازی بسیار ساده تر و در عین حال عمیق تر است. فیس بوک قصد دارد این تکنولوژی را در نهایت به حدی برساند که افراد احساس کنند حقیقتا در یک اتاق و در کنار هم حضور دارند. فواید این مدل از واقعیت مجازی اجتماعی “VR Social” بی حد و اندازه است.

یاسر شیخ، یکی از اعضای تیم محققان آکیولس ریفت در کنفرانس سالانه ی فیس بوک اعلام کرد که واقعیت مجازی می تواند برای کسانی که مصاحبه های شغلی انجام می دهند، مفید باشد. حتی می توانید با دوستان قدیمی خود که در حال حاضر در نقاط مختلف زندگی می کنند، در یک محل مجازی جمع شده و با هم بازی و گفت و گو کنید. این تجربه تا اندازه ای واقعیست که اگر در بازی تقلب کنند، متوجه می شوید.

یاسر شیخ گفت: “عملکرد دقیق واقعیت مجازی اجتماعی، به ما این امکان را می دهد که تبار خودمان را با انتخاب های شخصیمان بیان کنیم.” این نوع از تکنولوژی می تواند مرز ها و فواصل بی اهمیت را از بین ببرد. نمی توان انتظار داشت که واقعیت مجازی بتواند احساس عمیق شنا کردن در آب و یا پرواز کردن در فضا را القا کند؛ با اینحال، قدرت ارتباط انسانی بسیار عمیق تر است.

شیخ توضیح داد که شناخت کم فرزندانش از بستگان راه دور، باعث ناراحتی او می شود؛ با اینحال او امیدوار است که واقعیت مجازی بتواند اعضای خانواده را از فواصل دور به هم نزدیک کند.

یاسر شیخ در ادامه به ارائه ی منافع مقیاس بزرگ این برنامه، و همچنین مدت زمانیhttps://techrato.com/wp-admin/post-new.php که برای دست یابی به آن لازم است، پرداخت. در حال حاضر، آکیولس ریفت تجربه ای را ایجاد می کند که گویی دو کاربر به صورت همزمان با یکدیگر بازی می کنند. اما تنها صورت و دست های آنها قابل ردیابی است. به منظور دست یابی به درک کامل تعاملات، فیس بوک باید بتواند که تمام اعضای بدن را ردیابی کند. مردم باید بتوانند هر حرکت کوچکی که در جهان واقعی اتفاق می افتد را احساس کنند. لازم است که این کارها با تکنولوژی های ارزان تر و سبک تر انجام شود.

او اضافه  کرد: “ما تا تحقق این نوع از رفتار اجتماعی در فضای واقعیت مجازی ، راه زیادی در پیش داریم.”

به اعتقاد شیخ، غیر ممکن کردن تشخیص دنیای واقعی از مجازی، یکی از چالش های بزرگ تکنولوژی در دنیای امروز بوده و راه زیادی تا موفقیت وجود دارد؛ اما چشم انداز نهایی فیس بوک، ایجادد تعاملات مجازی، به شکلی کاملا طبیعی است.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: techinsider


عصر تکنولوژی، تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر