;
coinex

شرکت اسپیس ایکس آزمایش موشک هایش را از سر می گیرد

شرکت اسپیس ایکس آزمایش موشک هایش را از سر می گیرد

در حالی که علت نهایی انفجار موشک فالکون 9 اسپیس ایکس (سانحه ای که ماه گذشته رخ داد) هنوز هم به خوبی مشخص نشده، شرکت اعلام کرده، تحقیقاتش به حدی رسیده است که دور بعدی آزمایشات را با اطمینان از سر گیرد. این شرکت فضایی خصوصی اکنون می گوید، مرحله آزمایشی موشک های خود را طی روزهای آینده در تگزاس پیگیری خواهد کرد. همچنین شرکت اسپیس ایکس امیدوار است، پروازهای فضایی اش را تا پایان سال از سر بگیرد.

بنا به تحقیقات مامورین شرکت اسپیس ایکس احتمالاً عمده ترین علت سانحه سپتامبر، شکاف عمیق در سیستم برودتی هلیوم مربوط به مخزن اکسیژن مایع مرحله دوم موشک بوده باشد. این در حالی است که محققان شرکت، طی شرایط آزمایشی، بارها فشار و درجه حرارت مخزن را در هنگام بارگذاری هلیوم مورد بررسی قرار داده بودند. حال به نظر می رسد، اسپیس ایکس شرایط بارگذاری هلیوم را به حد قابل اطمینانی رسانده است.

این می تواند خبر بسیار خوبی برای شرکت اسپیس ایکس باشد، چرا که می تواند تلاشی برای جلب اعتماد دوباره شرکای شرکت باشد که درباره از بین رفتن محموله های آینده خود نگران هستند. قطعاً شرکای شرکت، می خواهند اطمینان حاصل کنند، روی دادن سوانحی مشابه در آینده بسیار بعید خواهد بود. اسپیس ایکس هم نیاز دارد تا نشان دهد، برای برنامه های بلند مدت پروازهای سرنشین دار و استعمار مریخ، با موانع مشابهی مواجه نخواهد شد.

.

منبع: engadget

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر