;
coinex

چگونه برای شروع کسب و کار خود آماده شویم؛ عوامل موفقیت چه خواهد بود؟

چگونه برای شروع کسب و کار خود آماده و موفق شویم؟

شروع کسب و کار و بیزینس شخصی می‌تواند کمی ترسناک و پر استرس باشد، اما در کنار آن، یکی از ارزشمندترین تجربه‌های زندگی‌تان است. طبیعی است که باید کارهای زیادی را در شروع انجام دهید، ولی اگر از تمام پتانسیل‌هایتان استفاده کنید، قطعا موفق خواهید شد و از این موفقیت لذت خواهید برد.

بهترین بخش در شروع یک کسب کار، این است که برای خودتان کار می‌کنید و هر دستاوردی که به ثبت برسانید، برای خودتان است، نه شرکت یا گروهی دیگر. قبل از اینکه کسب و کار خود را شروع کنید، چیزهای زیادی را باید در نظر بگیرید؛ مثل مزایای خود اشتغال زایی و اینکه چگونه می‌توانید به عنوان یک کارآفرین موفق شوید.

مزایای خود اشتغال زایی

وقتی به این فکر می‌کنید که رئیس خودتان هستید، شاید اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، آزادی در وقت است و اینکه مسئولیت خاصی در این قبال ندارید. فواید زیادی در این مورد وجود دارد؛ ولی فراموش نکنید که قرار نیست خود اشتغال زایی سراسر منفعت باشد، راه اندازی کسب و کار خودتان، مزایای زیادی دارد و بیشتر از کار کردن در جایی دیگر برایتان لذت بخش خواهد بود. در زیر با مزایای بیشتر آن آشنا می‌شوید:

پس انداز پول: وقتی که برای خودتان کار می‌کنید، پول کمتری، به خصوص برای چیزهای بی‌فایده و غیر ضروری، خرج می‌کنید و در هزینه‌های اضافی هم صرفه جویی می‌کنید. همچنین می‌توانید بعضی از قبوض خانه مثل تلفن، اینترنت و برق را روی مالیات حساب کنید. اگر هم بچه دارید، هیچ نگرانی برای خرج کردن پول در مهد کودک نخواهید داشت.

تنوع بیشتر در کار: وقتی یک شغل سنتی دارید، باید دائما کارهای تکراری را هر روز انجام دهید و کمتر مهارت‌های جدید یاد می‌گیرید در حالی که وقتی برای خودتان کار می‌کنید، شانس بیشتری برای تنوع در شغلتان پیدا می‌کنید، به خصوص اگر کارمزدی کار می‌کنید یا به اصطلاح، فریلنسر هستید. چون پروژه‌های متفاوتی برای مشتریان مختلف انجام می‌دهید.

عدم سر و کله زدن با همکاران: اگرچه شاید در گذر زمان کمی از دیگران دور شوید، ولی از ماجراهایی که با همکاران دارید، خلاص می‌شوید. یعنی دیگر مجبور نیستید به سخن چینی‌ها و حرف‌های بی منطق دیگران گوش دهید و با حواشی کمتر، کمتر هم عصبانی یا ناراحت می‌شوید. اگر رئیس خودتان باشید، دیگر مجبور نیستید با کسانی که شما را آزار می‌دهند، کار کنید.

چگونه در خود اشتغال زایی موفق شویم

در زیر مواردی را برای موفقیت در کار، قبل از اینکه کاری را شروع کنید، می‌بینید. این کار ارزشمند است؛ اما باید بدانید پایتان را کجا بگذارید تا در چاه نیفتید!

مخاطب هدف را بشناسید: اولین چیزی که باید بدانید، شناختن مخاطب هدف است. افرادی محصول و خدمات شما را خواهند خرید (همچنین خانواده، دوستان و آشنایان). شما باید یاد بگیرید که مشتریانتان چه کسانی هستند، جایگاه کسب و کارتان در بازار کجاست، چرا مشتریان به محصول یا خدمات شما نیاز دارند و… . همچنین شما باید رفتار بازار را تحلیل کنید تا ببینید رقیبانتان چه کار می‌کنند و به مشتریان چه چیزی پیشنهاد می‌دهند.

در فضای دیجیتال حضور داشته باشید: بعد از اینکه مخاطب هدف را شناختید، وقت فروش و بازاریابی فرا می‌رسد. حضور دیجیتالی، یک نیاز محسوب می‌شود و در بازاریابی شما موثر است. البته نیازی نیست پول زیادی در این مورد خرج کنید. راه‌های زیادی برای کسب و کار کم هزینه و حتی رایگان در فضای مجازی وجود دارد. شما فقط باید توجهات را در فضای آنلاین جلب کنید.

برای هر چیزی آماده باشید: شما باید مطمئن شوید که برای بدترین اتفاقات هم آماده هستید، چون تنها با صعود نمی‌توانید بیزینس موفقی داشته باشید. البته نگران نباشید، همه چیز خوب پیش خواهد رفت؛ اما باید تمام اتفاقاتی که احتمال دارد رخ دهد را در نظر بگیرید و برایش آماده باشید.

.

منبع: lifehack

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر