;
coinex

تخلف 336 میلیارد تومانی سامسونگ در گمرک جمهوری اسلامی ایران

شرکت سامسونگ در حوزه لوازم خانگی و برقی در گمرک جمهوری اسلامی ایران به دلیل دور زدن فوانین دچار تخلفی بزرگ در حدود 366 میلراد تومان شده است.
پنج شرکت اصلی و زیر مجموعه کمپانی کره‌ای سامسونگ با دور زدن قوانین امور گمرکی و واردات کالا با پرداخت تعرفه پایین‌تر از اصل آن به عنوان متخلفین 336 میلیارد دلاری شناخته شده‌اند و باید 1500 میلیارد تومان جریمه بپردازند. در ادامه با تکرا همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری فارس و به گزارش تکرا، شرکت گمرک جمهوری اسلامی ایران، 5 شرکت اصلی و زیر مجموعه به برند سامسونگ در زمینه لوازم خانگی و برقی را به دلیل دور زدن قانون امور گمرکی و واردات کالا با پرداخت تعرفه پایین‌تر از اصل آن به عنوان متخلف 336 میلیارد دلاری اعلام کرده است و برای این شرکت در حدود 1500 میلیارد تومان، جریمه در نظر گرفته است.

طبق بررسی‌های انجام شده، ورود محصولاتی چون درب، کابین، بدنه، کمپرسور، کندانسور، اجزا و قطعات پلاستیکی و غیرپلاستیکی که توسط پنج شرکت اصلی و زیر مجموعه کمپانی کره‌ای سامسونگ به ایران صورت گرفته است، مشمول پرداخت کامل تعرفه واردات بوده است؛ اما این شرکت با دور زدن قانون توانسته تا هزینه کمتری پرداخت کند. در واقع مبلغ تفاوت کالاهای اظهار شد از این شرکت با رعایت ماخذ تعرفه گروه کالایی برای یخچال و فریزر بالغ بر 3 هزار و 362 میلیارد و 291 میلیون ریال بوده است که مبلغ بسیار بالایی برای یک دسته کالا است.

شرکت گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که سامسونگ باید طبق ماده 143 قانون امور گمرکی از 30 درصد تا 7 برابر با تفاوت هزینه اعلام شده در گمرکی از سال‌های 93، 94 و 95 از گمرکات شهید رجایی، چابهار، فرودگاه امام خمین یعنی 100 تا 2353 میلیارد تومان را به عنوان جریمه به دولت بپردازد که میانگین آن مبلغی در حدود 1500 میلیارد تومان است.

جالب است بدانید که چندی پیش کمپانی هموطن سامسونگ نیز یعنی ال جی در زمینه لوازم خانگی به دلیل دور زدن قوانین گمرکات ایران به پرداخت 3 هزار میلیارد تومان جریمه محکوم شده بود که تا به امروز این پرونده نیز در جریان است.

در هر صورت سامانه جامع گمرک جمهوری اسلامی ایران که از سال 92 شاهد اجرایی شدن آن هستیم، باعث شده تا درآمدهای بیت المال بیشتر شود و تمامی تجارت‌های فرامرزی به صورت کلان و خرد کاملا شفاف شود. باید امیدوار بود تا با پیشرفت این سامانه در تمامی بنادر و مراکز تجاری، تخلفات در گمرکات به صورت کوچک و بزرگ کاهش پیدا کند.

نظر شما در مورد رسوایی جدید سامسونگ در ایران چیست؟ آیا می‌توان به قوانین جدید گمرک برای جلوگیری از چنین رسوایی‌هایی، امید داشت؟

.

تهیه و گردآوری: تکرا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر