;
coinex

ترفندهای گلکسی اس 8 سامسونگ؛ هر آنچه که از نظر شما پنهان مانده است

ترفندهای گلکسی اس 8

گلکسی اس 8 شما یک غول به تمام معناست. اما آیا می‌دانید چگونه از تمامی قابلیت‌های آن استفاده کنید؟ در اینجا شما را با برخی از ترفندهای گلکسی اس 8 آشنا می‌کنیم. در ادامه با تکرا همراه باشید.

کارهای زیادی وجود دارد که گلکسی اس 8 سامسونگ شما می‌تواند انجام دهد. اما خودتان را برای کشف تمامی آنها اذیت نکنید. دو نکته را به خاطر داشته باشید؛ اول این که تمامی این قابلیت‌ها به درد بخور نیستند و دوم این که با خواندن این مقاله خودتان را از شر گشتن در تنظیمات گوشی و پیدا کردن این قابلیت‌ها خلاص خواهید کرد. با تنظیمات گلسی اس 8 شروع می‌کنیم.

دکمه دستیار صوتی بیکسبی را به صورت دستی تنظیم کنید

 

ترفندهای گلکسی اس 8

سامسونگ یک دکمه جداگانه را تنها به بیکسبی، دستیار صوتی شخصی که هنوز منتشر نشده، اختصاص داده است (چیزی که امروزه به ندرت دیده می‌شود). می‌خواهید به سلیقه خود این دکمه را تا زمان انتشار بیکسبی به یک کار دیگر اختصاص دهید؟ تکرا به شما می‌گوید چگونه این کار را انجام دهید. در ابتدا بدانید که این دکمه اختصاصی بیکسبی در لبه سمت چپ گوشی درست زیر دکمه تغییر صدا قرار گرفته است. در حال حاضر چندین اپلیکیشن برای این کار وجود دارد؛ ما تمامی آن‌ها را امتحان کردیم و اپلیکیشن bxActions بهتر از بقیه عمل کرد. این اپلیکیشن را می‌توانید به سادگی از گوگل پلی (Google Play) دانلود کنید.

ابتدا این اپلیکیشن را دانلود کنید، سپس از قسمت Settings گزینه Accessibility را انتخاب کرده و از طریق Services این اپلیکیشن را فعال کنید. پس از آن اپلیکیشن bxActions را باز کرده و گزینه Remap را لمس کنید. یکی از گزینه‌های موجود مانند Google Assistant، دوربین (Camera) یا هر گزینه دیگری که می‌خواهید را انتخاب کرده و App را بزنید. حال هر زمان که دکمه بیکسبی را فشار دهید یک لحظه به صفحه اصلی بازمی‌گردید و سپس اپلیکیشنی که انتخاب کرده اید باز می‌شود.

این تنظیمات را به سرعت تغییر دهید

ما تمامی تنظیماتی که گلکسی اس 8 دارد را یک به یک شمردیم و تعداد آن‌ها به هزاران گزینه رسید! در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که کدام یک از آن‌ها ارزش تغییر کردن دارند که صفحه نمایش شما زیباتر به نظر برسد و چگونه می‌توانید از قابلیت‌های پنهان این گوشی استفاده کنید.

کیفیت صفحه نمایش را ارتقا دهید

ترفندهای گلکسی اس 8

اول این که لازم است کیفیت صفحه نمایش را به حداکثر برسانید. جهت این کار به تنظیمات رفته و از قسمت Display گزینه Screen resolution را انتخاب کنید. سپس نوار ظاهر شده را به سمت راست بکشید تا کیفیت تصویر به WQHD+ برسد و سپس Apply را بزنید.

شب‌ها راحت تر بخواهید

سامسونگ قابلیتی برای کاربرانش قرار داده است که شب‌ها نور آبی را از صفحه نمایش حذف می‌کند؛ گفته می‌شود که این کار تاثیراتی روی مغز دارد که باعث می‌شود راحت تر بخوابید. فیلتر نور آبی را این گونه فعال کنید: به تنظیمات رفته و از قسمت Display گزینه Blue Light Filter را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که آن را بر روی حالت Turn on as scheduled و Sunset to sunrise قرار داده و اجازه دهید خود گلکسی اس 8 مدیریت کند. همچنین جهت راحت تر خوابیدن گزینه Do not disturb شدیدا توصیه می‌شود. یک فایده ی این کار از سری ترفندهای گلکسی اس 8 این است که تمامی تماس‌ها و اعلانات در ساعات مشخصی غیر فعال می‌شوند. برای فعال کردن این تنظیمات از قسمت Sounds and vibration گزینه Do Not Disturb را فعال کنید.

ویجت‌ها را به صفحه قفل اضافه کنید

ترفندهای گلکسی اس 8

این دسته از ویجت‌ها که FaceWidgets نام دارند بر روی صفحه نمایش همیشه روشن نمایش (اگر بر روی ساعت دوبار کلیک کنید) نمایش داده می‌شوند. می‌توانید در میان این ویجت‌ها جا به جا شوید و با کمک آن‌ها، بر روی پخش موسیقی کنترل داشته باشید و برنامه‌ها و آلارم‌های خود را ببینید. برای فعال کردن این ویژگی این مسیر را دنبال کنید: Settings Lock screen and security Information and FaceWidgets FaceWidgets

سه روش برای باز کردن قفل گوشی

چهره، چشمانتان و اثر انگشت؛ تمامی این سه عضو بدن شما اکنون می‌تواند جهت باز کردن قفل گلکسی اس 8 شما استفاده شود. البته به خاطر داشته باشید که این سه روش امنیت یکسانی ندارند و بر‌خی از آن‌ها امن تر و برخی دیگر ناامن اند. قابلیت تشخیص چهره گلکسی اس 8 کاملا قابل اعتماد نیست اما هم حسگر اثر انگشت و هم اسکنر عنبیه چشم به خوبی امنیت شما را تضمین می‌کنند.

از شر اپلیکیشن‌های اضافه خلاص شوید

ترفندهای گلکسی اس 8

یکی از مهم ترین ترفندهای گلکسی اس 8 این مورد است. گوشی‌های سامسونگ معمولا با اپلیکیشن‌هایی (چه اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ و چه شرکت‌ها) ظاهر می‌شوند که به هیچ دردی نمی‌خورند و فقط فضا اشغال می‌کنند. برخی از آن‌ها مانند Samsung Health مفید هستند اما آخرین باری که از VZ Navigator استفاده کرده اید را به خاطر دارید؟! روش پاک کردن یا حداقل غیر فعال کردن این اپلیکیشن‌ها بسیار ساده است. انگشتتان را بر روی اپلیکیشن مورد نظر قرار داده و نگه دارید و سپس از منوی ظاهر شده گزینه Uninstall و یا Disable را لمس کنید.

نکات و ترفندهای گلکسی اس 8

اسکرین شات بگیرید

گلکسی اس 8 دکمه اصلی ندارد اما نگذارید نبودن این دکمه مانع گرفتن اسکرین شات از گوشیتان شود! روش‌های جدیدی برای این کار وجود دارد و ما شما را با این ترفندهای گلکسی اس 8 آشنا می‌کنیم.

یکی از این روش‌ها این است که دکمه پاور گوشی و دکمه پایینی تغیر صدا را هم‌زمان فشار دهید. و اما دیگری؛ برای این کار از طریق تنظیمات به قسمت Advanced Features رفته و در قسمت Smart Capture می‌بینید که اگر دستتان را در عرض صفحه نمایش گوشی بکشید، اسکرین شات شما ثبت می‌شود.

عمر باتری را به حداکثر برسانید

می‌دانید چه کسی دوست دارد باتری تلفن همراهش سریع تمام شود؟ هیچکس! در این قسمت از ترفندهای گلکسی اس 8 روش به حداکثر رساندن عمر باتری را به شما آموزش می‌دهیم. روش‌های قدیمی مانند کم کردن نور گوشی و این چیزها را که همه می‌دانند حال با چند ترفند جدید آشنا شوید.

صفحه نمایش همیشه روشن را غیرفعال کنید

ترفندهای گلکسی اس 8

از قسمت تنظیمات گزینه Lock screen and security را باز کرده و Always On Display را انتخاب کنید. پس از این تنها می‌توانید با فشار دادن دکمه پاور، ساعت و تاریخ را ببینید.

اپلیکیشن‌ها را در حالت خواب قرار دهید

ترفندهای گلکسی اس 8

وقتی اپلیکیشنی را در حالت خواب قرار می‌دهید، آن اپلیکشن دیگر در حال فعالیت نخواهد بود و اعلاناتی هم برایتان نخواهد فرستاد که یعنی دیگر باتری هم مصرف نمی‌کند. برای این که آنها را از حالت خواب خارج کنید، تنها کافی است اپلیکیشن را باز کنید.

برای این که اپلیکیشنی را در این حالت قرار دهید، انگشتتان را بر روی آیکون آن قرار داده و نگه دارید و سپس از منوی باز شده گزینه Sleep را انتخاب کرده و OK را بزنید.

این لیست تقریبا خلاصه ای از تمامی تنظیمات به درد بخور گلکسی اس 8 است؛ امیدواریم که این ترفندهای گلکسی اس 8 برای شما مفید واقع شود.

.

منبع: cnet

 

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر