;
coinex

استفاده از عصاره‌های گیاهی کشور در تولید کرم جوان کننده پوست

استفاده از عصاره‌های گیاهی کشور در تولید کرم جوان کننده پوستاز عصاره‌های گیاهی، ترکیب مؤثری به نام اورسولیک اسید استخراج شده است که فعالیت ضدپیری دارد. یکی از دانش‌آموخته گان مقطع دکتری بیوشیمی دانشگاه تربیت مدرس تهران موفق شده تا این ترکیب ضد پیری را تولید نماید. وی این ترکیب را با انتشار در مقالات معتبر علمی به اثبات رسانده است. دکتر نورالدین بختیاری، مدیر عامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است که توانسته است کرم جوان کننده پوست با برند SIRT را با اخذ مجوز از سازمان غذا و داروی کشور تولید نماید.

وی در مورد فعالیت و تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده است گفت:

عمده فعالیت تحقیقاتی من در ارتباط با مکانیسم مولکولی پیری و STACs بیولوژی است. در همین راستا و در جهت اقدام به تولید داخلی و تبدیل علم به ثروت، شرکت دانش بنیان ما توانست از دل طبیعت و از عصاره‌های گیاهی، ترکیب مؤثری به نام «اورسولیک اسید» استخراج کند و فعالیت ضد پیری این ترکیب را با انتشار مقالات معتبر علمی و ثبت اختراع به اثبات برساند.

وی اشاره نمود که هدف این شرکت دانش بنیان تولید محصولات ضد پیری است و شعار آنها در این زمینه سلامت- پیری است.

دکتر بختیاری در ادامه تشریح کرد:

 Sirt یک پروتئین داستیلاز با فعالیت ضد پیری است که منجر به تنظیم سطح انرژی داخل سلولی می‌شود. اورسولیک اسید می‌تواند به افزایش بیان این پروتئین در اغلب بافت‌های بدن منجر شود، همچنین منجر به افزایش فعالیت این آنزیم شود.

به گفته وی اورسولیک اسید موجود در این کرم جوان کننده پوست و ضد پیری از پوست سیب گرفته شده است و علاوه بر این ترکیبات موثر دیگری نیز دارد که تمامی این ترکیبات خاصیت ضد پیری دارند. وی به همکاری شرکت دیگری نیز در این زمینه اشاره نمود و همچنین اضافه کرد که ترکیبات مؤثر موجود در این کرم جوان کننده پوست و ضد پیری در مقیاس نانو به دست آمده است. این ویژگی به گفته دکتر بختیاری جذب و توزیع سریع مواد به داخل پوست را به همراه دارد.

اورسولیک اسید Ursolic acid یک تریترپنوئید پنتاسایکلیک است و در پوست سیب به مقدار فراوان یافت می‌شود. این ماده به راحتی قادر است حجم توده عضلانی را افزایش داده و توده چربی را کاهش دهد. اورسولیک اسید از سال 1920 به صورت گسترده در گیاهانی مانند رزماری و آویشن پیدا شد. علاوه بر این اورسولیک اسید در کاهش قندخون، کلسترول و تری گلیسیرید نیز موثر است.

.

منبع: isna

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر