;
coinex

هرآنچه باید در مورد پیکسل 2 گوگل بدانید؛ تاریخ، قیمت و شایعات

گوشی هوشمند پیکسل گوگل / پیکسل 2پیکسل 2 نام احتمالی جدیدترین پرچم‌دار گوگل است که در ادامه به بررسی اطلاعات پیرامون این محصول خواهیم پرداخت. با تکرا همراه شوید.

پس از موفقیتی که گوشی هوشمند گوگل پیکسل به همراه داشت بعید به نظر نمی‌رسید که گوگل نسبت به عرضه نسل بعد این تلفن هوشمند و نسخه بزرگ‌تر آن، پیکسل ایکس ال، اقدام کند.

انتظار می‌رود که پرچم‌داران نسل بعدی گوگل در اواخر سال ۲۰۱۷ روانه بازار شوند. با این حال، می‌خواهیم نگاهی به شایعات و اطلاعاتی که در مورد پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال منتشر شده بیندازیم تا با گوشی‌های هوشمند آینده گوگل بیشتر آشنا شویم.

کمپانی گوگل قبل از عرضه گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس ال محصولاتی تحت برند نکسوس روانه بازار می‌کرد؛ اما سال گذشته به ساخت محصولات جدیدی از برند نکسوس خاتمه داد و گوشی‌های هوشمندی را به نام پیکسل و پیکسل ایکس ال معرفی کرد.

گوشی‌های هوشمند جدید گوگل نسبت به محصولات گذشته از کیفیت ساخت به‌مراتب بهتر و سخت‌افزاری توانمندتر بهره می‌برد. پیکسل و پیکسل ایکس ال، محصولات پرچم‌دار گوگل محسوب می‌شدند که توانایی رقابت با گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون 7 و گلکسی اس 8 را داشتند.

محصولات جدید گوگل توانستند نظر منتقدان را به خود جلب کرده و امتیازات خوبی را از سایت‌های معتبر دنیا دریافت کنند. با این حال، مشکلاتی از نظر طراحی یا سخت‌افزاری در پیکسل و پیکسل ایکس ال مشاهده می‌شد که انتظار داریم گوگل در پرچم‌داران نسل بعدی خود آنها را رفع کند.

  • این محصولات چه هستند؟ پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، جدیدترین گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار گوگل هستند.
  • چه زمانی به بازار عرضه می‌شوند؟ اواخر سال ۲۰۱۷، احتمالاً در ماه اکتبر.
  • چه قیمتی خواهند داشت؟ احتمالاً هم قیمت با نسل قبلی یا کمی بیشتر از آنها خواهند بود.

زمان عرضه و قیمت گوگل پیکسل 2

اطلاعات مهم لو رفته:

  • به احتمال زیاد پیکسل 2 در اکتبر عرضه می‌شود
  • انتظار قیمت یک محصول پرچم‌دار را باید داشت

گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال در اکتبر ۲۰۱۶ رونمایی شدند. همین موضوع نیز باعث شده تا حدس بزنیم که نسل بعدی این تلفن‌های هوشمند نیز در اکتبر ۲۰۱۷ معرفی شود.

با وجود اینکه گوگل سری جدیدی معرفی کرده است؛ اما سری پیکسل در حقیقت از برنامه عرضه‌ی سری نکسوس پیروی می‌کند. گوشی‌های هوشمند سری نکسوس نیز در ماه اکتبر یا سپتامبر سال به بازار عرضه می‌شدند.

یکی از مسئولان بخش سخت‌افزار گوگل نیز تایید کرده است که امسال شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند جدیدی از سری پیکسل خواهیم بود. البته اطلاعات بیشتری در مورد این محصولات ارائه نکرده است؛ اما حداقل می‌دانیم که باید منتظر عرضه پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال باشیم.

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم پیکسل 2 احتمالاً با قیمتی بیشتر از پیکسل روانه بازار می‌شود. البته امیدواریم که این گفته صحت نداشته باشد. پیکسل با قیمت ۶۴۹ دلار روانه بازار شد و پیکسل ایکس ال نیز ۷۶۹ دلار قیمت داشت؛ بنابراین اگر شایعات صحت داشته باشد باید منتظر قیمتی بالاتر از ارقام ذکر شده باشیم.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل

چند مدل دیگر همراه با پیکسل 2 عرضه می‌شود؟

اطلاعات مهم لو رفته:

  • شایعات خبر از عرضه دو تلفن هوشمند دیگر در کنار پیکسل 2 می‌دهند

با عرضه پیکسل و پیکسل ایکس ال، انتظار داشتیم که گوگل جانشین هریک از این محصولات را برای عرضه در سال ۲۰۱۷ در نظر بگیرد؛ اما به نظر می‌رسد که برنامه‌های دیگری برای طرفداران گوشی‌های پیکسل در نظر گرفته شده است و در کنار پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال شاهد عرضه گوشی هوشمند دیگری نیز خواهیم بود.

البته در آخرین گزارش‌ها اعلام شد که پیکسل 2 ایکس ال ساخته نمی‌شود و گوگل به ساخت تنها ۲ تلفن هوشمند جدید اکتفا کرده است.

درواقع گوگل می‌خواهد محصولی عرضه کند که از نمایشگری با ابعاد ۵.۹۹ اینچ بهره می‌برد. این گوشی هوشمند تقریباً شبیه به موتورولا نکسوس 6 خواهد بود که در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد. کمپانی موتورولا در آن زمان اعلام کرد که از نظر آنها چنین نمایشگری برای یک گوشی هوشمند بسیار بزرگ است؛ اما گوگل از آنها خواسته که تلفن هوشمندی مجهز به نمایشگر بزرگ بسازد.

به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی دوباره تکرار شده است و گوگل درخواست ساخت محصولی را داده که از نمایشگر بزرگی بهره می‌برد. البته چنین درخواستی دور از ذهن نیست؛ زیرا محصولاتی به بازار عرضه شده است که از نمایشگری با ابعاد بالا برخوردار هستند و کاربران نیز از این محصولات استقبال کرده‌اند.

شایعاتی نیز وجود دارد که به عرضه سه تلفن هوشمند جدید از سری پیکسل اشاره می‌کند. طبق این شایعات، امسال شاهد عرضه‌ی پیکسل 2، پیکسل 2 ایکس ال و گوشی هوشمند سوم با رمز Taimen خواهیم بود که پیش‌تر به آن اشاره شد و دارای نمایشگری با ابعاد ۵.۹۹ اینچ است. پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس نیز دارای اسم رمز Walleye و Muskie هستند که در برخی از شایعات به کنسل شدن Muskie یا پیکسل 2 ایکس ال اشاره شده است.

نمایشگر گوگل پیکسل

نمایشگر گوگل پیکسل 2

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • بهره بردن از نمایشگر منحنی
  • دارای ابعاد ۵.۶ اینچ با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹
  • بهره بردن از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۳۲۰ پیکسل

یکی از شایعاتی که در مورد گوشی هوشمند گوگل پیکسل 2 وجود دارد این است که در این محصول از نمایشگر منحنی استفاده شده است.

گوگل تلاش کرده است که برای استفاده از چنین تکنولوژی در جدیدترین پرچم‌دارش با ال‌جی به توافق برسد. همین امر نیز امکان بهره بردن پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال از نمایشگر منحنی را افزایش می‌دهد. در شایعات به این موضوع نیز اشاره شده که ال‌جی در حال ساخت یک تلفن هوشمند با نمایشگر منحنی است.

طبق بنچمارکی منتسب به گوشی هوشمند پیکسل 2 که در فضای مجازی منتشر شده است پرچم‌دار جدید گوگل از نمایشگر ۵.۶ اینچی بهره می‌برد و دارای نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۳۱۲ پیکسل است.

استفاده از نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ باعث می‌شود که پیکسل 2 تبدیل به محصولی با نمایشگر فوق عریض شود. ال‌جی جی 6 و گلکسی اس 8 نیز از چنین نسبت ابعادی برخوردار هستند. رزولوشنی که این محصولات دارند به آنها کمک می‌کند تا بتوانند گزینه‌ی مناسب‌تری برای پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم گوگل باشند.

در هر صورت، منبع دیگری ابعاد نمایشگر پیکسل 2 را ۴.۹۷ اینچ خوانده و گفته است که نسخه‌ی بزرگ‌تر از نمایشگری با ابعاد ۵.۹۹ اینچ بهره می‌برد.

از قابلیت‌های دیگری که گفته می‌شود پرچم‌داران نسل بعدی گوگل به همراه دارند نمایشگر همیشه روشن است. این قابلیت به کاربر کمک می‌کند حتی در زمانی که نمایشگر خاموش باشد نیز بتواند اعلانات را مشاهده کند. قابلیت جدیدی نیز به نام رنگ‌های شفاف اضافه شده و اجازه شخصی‌سازی برای صفحه همیشه روشن نیز وجود دارد.

استفاده از این قابلیت‌ها و بهره بردن از نمایشگری مجهز به پنل آمولد باعث می‌شود که تکنولوژی به کار رفته در پیکسل 2 شبیه به گلکسی اس 8 باشد.

درنهایت باید گفت که بهره بردن از نمایشگری که از رزولوشن QHD برخوردار است پیکسل 2 را در رده‌ی رقبایی قرار می‌دهد که آماده برای استقبال از پلتفرم واقعیت مجازی دی‌دریم هستند. باید دید که گوگل چقدر می‌تواند از توانایی‌های پیکسل 2 استفاده کرده و آنها را به کاربران معرفی کند.

طراحی گوگل پیکسل 2

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • مجهز به حسگر اسکنر اثرانگشت در پشت
  • مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک
  • بهره بردن از حاشیه‌ی بسیار کم
  • احتمال حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

اولین تصویری که از پیکسل 2 منتشر شده، طراحی را به ما نشان می‌دهد که بسیار شبیه به پیکسل است. پیکسل 2 از بدنه‌ای بهره می‌برد که ترکیب شیشه و فلز است. البته قسمت شیشه‌ای نسبت به قبل کوچک‌تر شده و حسگر اسکنر اثرانگشت در قسمت فلزی تعبیه شده است. میزان حاشیه‌ی نمایشگر نیز نسبت به گذشته کاهش یافته است.

البته کاهش میزان حاشیه نمایشگر تنها به پیکسل 2 ایکس ال محدود می‌شود و پیکسل 2 از همان میزان حاشیه‌ای برخوردار است که در پیکسل مشاهده کردیم.

گوگل سعی کرده است تا حد ممکن اطلاعات کمی از طراحی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال منتشر شود. به همین علت هنوز به طراحی نهایی این محصولات آشنایی نداریم.

با این حال، از تصاویری که تاکنون منتشر شده است می‌دانیم که پیکسل 2 با محصول نسل قبل شباهت ظاهری بسیاری خواهد داشت. البته با این تفاوت که ممکن است جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از این تلفن هوشمند حذف شود.

آنچه تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند تفاوت بسیار کم پیکسل 2 با پیکسل است؛ اما این موضوع در مورد پیکسل 2 ایکس ال کاملاً متفاوت است. میزان حاشیه در پیکسل 2 ایکس ال به‌قدری کاهش یافته است که می‌توان آن را بدون حاشیه نامید.

با این وجود نمی‌توان به تصاویر منتشر شده اکتفا کرد و ممکن است که محصول نهایی با آنچه مشاهده کرده‌ایم تفاوت بسیاری داشته باشد.

نمای کامل گوگل پیکسل

در شایعات دیگری به این موضوع اشاره شده است که پیکسل 2 دارای طراحی مقاوم در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک است. منبع معتبری صحت این موضوع را تایید کرده است.

در رندرهایی نیز به این موضوع اشاره شده است که پیکسل 2 فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. در صورتی که این اتفاق رخ دهد باید با هدفون‌های قدیمی خداحافظی کنیم و یک هدفون بی‌سیم تهیه کنیم یا از مبدل برای اتصال جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری به گوشی هوشمند استفاده کنیم.

درنهایت می‌توان گفت که گوگل احتمالاً به طراحی که پیکسل داشت اکتفا کرده و در محصول جدیدش تنها تغییراتی اعمال خواهد کرد. اضافه شدن مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و خاک می‌تواند اقدام خوبی باشد. البته گوگل برای باریک‌تر کردن گوشی هوشمند جدیدش، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را حذف می‌کند.

دوربین و باتری گوگل پیکسل 2

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلوی ۷ مگاپیکسلی
  • بهینه‌تر شدن عملکرد دوربین اصلی

طبق گفته‌های یک منبع معتبر، پیکسل 2 مجهز به یک دوربین بهینه شده خواهد بود. البته این موضوع جای تعجبی ندارد؛ اما آنچه حائز اهمیت است پیشرفت‌هایی است که در دوربین اصلی پیکسل 2 مشاهده خواهیم کرد.

در تصویری که از گوشی‌های هوشمند پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال منتشر شده است می‌توان مشاهده کرد که در هردو تلفن هوشمند از دوربین اصلی متفاوتی استفاده شده است.

در یک بنچمارک به مدلی اشاره شده که از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است که می‌تواند با فرمت 4K فیلم‌برداری کند. یک دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی نیز در جلوی این تلفن هوشمند قرار خواهد داشت. تقریباً این مشخصات شبیه به دوربین‌های استفاده شده در پیکسل هستند. این تلفن هوشمند دارای دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بود.

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در مورد باتری استفاده شده در پیکسل 2 منتشر نشده است. با این حال، حدس زده می‌شود که در جدیدترین پرچم‌دار گوگل از یک باتری با ظرفیت ۲۷۷۰ میلی‌آمپرساعت استفاده شود. باتری استفاده شده در پیکسل 2 ایکس ال نیز از ظرفیت ۳۴۵۰ میلی‌آمپرساعت برخوردار خواهد بود.

قاب پشتی گوگل پیکسل

درنهایت باید گفت که انتظار داریم باتری و دوربین اصلی در پیکسل 2 با پیشرفت‌هایی روبه‌رو شود. البته این موضوع هنوز از طرف گوگل تایید نشده است.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزار گوگل پیکسل 2

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • بهره بردن از ۴ گیگابایت حافظه رم
  • دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی
  • تراشه اسنپدراگون 836

در شایعاتی به این موضوع اشاره شده است که پیکسل 2 گوگل اولین تلفن هوشمندی خواهد بود که از تراشه جدید اسنپدراگون 836 ساخت کوالکام بهره می‌برد. تراشه اسنپدراگون 836 درواقع مدل بهینه‌شده‌ای از اسنپدراگون 835 است که میزان عملکرد آن نسبت به مدل اولیه ۱۰ درصد افزایش یافته است. علاوه بر افزایش عملکرد، میزان مصرف انرژی نیز در این تراشه بهبود یافته و انرژی کمتری نسبت به مدل اصلی مصرف می‌کند.

باید در نظر گرفت که پیکسل اولین تلفن هوشمندی بود که از تراشه اسنپدراگون 821 استفاده می‌کرد؛ بنابراین امکان صحت داشتن این شایعه افزایش یافته و بعید به نظر نمی‌رسد که گوگل در پرچم‌دار آینده‌اش از جدیدترین تراشه ساخت کوالکام استفاده کند.

در شایعه‌ی دیگری نیز به این موضوع اشاره شده و گفته شده که پیکسل 2 از تراشه‌ی جدیدی بهره می‌برد. در این شایعه به نکته‌ی دیگری نیز اشاره شده است. به نظر می‌رسد که گوگل در حال کار روی گوشی هوشمند جدیدی است که در کنار پیکسل 2 روانه بازار کند. این تلفن هوشمند در رده محصولات مقرون به‌صرفه قرار می‌گیرد و از سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت به پیکسل 2 برخوردار است.

البته بعید به نظر نمی‌رسد که این محصول از سری پیکسل نباشد و با نام دیگری روانه بازار شود. از طرفی ممکن است که گوگل بخواهد در کنار پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال، یک فبلت به بازار عرضه کند. در هر صورت می‌توان انتظار داشت که در ماه اکتبر شاهد رونمایی از حداقل ۳ تلفن هوشمند جدید گوگل باشیم.

این فبلت که از لقب Taimen بهره می‌برد در بنچمارکی نیز ظاهر شده است. در این بنچمارک شاهد گجتی هستیم که از پردازنده‌ای با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز بهره می‌برد و دارای ۴ گیگابایت حافظه رم است. امتیاز کسب شده در این بنچمارک نیز خبر از ساخت محصولی به توان سخت‌افزاری بالا می‌دهد.

بنچمارک گوگل پیکسل 2

قدرت سخت‌افزاری محصولات جدید گوگل برابر با پرچم‌داران موجود در بازار است. از این نظر ممکن است که هر سه تلفن هوشمند جدید گوگل از تراشه اسنپدراگون 835 بهره ببرند. البته این موضوع ممکن است تغییر یابد و دستگاه‌های آزمایش‌شده در بنچمارک‌ها نیز نمونه‌های اولیه‌ای باشند که از تراشه اسنپدراگون 835 بهره می‌بردند. در این صورت احتمال اینکه محصولات نهایی گوگل از تراشه اسنپدراگون 836 برخوردار باشد افزایش می‌یابد.

از دیگر موضوعاتی که نظر ما را به خود جلب کرده، بهره بردن پیکسل 2 در بنچمارک‌ها از سیستم‌عامل اندروید O و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است.

امکانات دیگر گوگل پیکسل 2

مهم‌ترین اطلاعات لو رفته:

  • قاب حساس به لمس مانند اچ‌تی‌سی یو 11

طبق بعضی از گزارش‌هایی که از منابع مختلف منتشر شده است به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد از بدنه حساس به لمس در گوگل پیکسل 2 ایکس ال استفاده کند. استفاده از این قابلیت به شما کمک می‌کند که با فشار بدنه اقدام به فعال کردن گوگل اسیستنت کنید یا کارهای مختلف دیگری را انجام دهید.

البته هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه آیا پیکسل 2 نیز از این قابلیت بهره می‌برد منتشر نشده است. استفاده از این قابلیت می‌تواند به این معنی باشد که اچ‌تی‌سی بار دیگر وظیفه ساخت گوشی‌های هوشمند گوگل را به عهده گرفته است.

آنچه تاکنون گفتیم شایعات و اخبار منتشر شده از گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال بود؛ اما در ادامه می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که علاقه ‌داریم پرچم‌داران بعدی گوگل به همراه داشته باشند.

۱. قیمت کمتر نسبت به پیکسل

باید قبول کرد که پیکسل و پیکسل ایکس ال قیمت بالایی داشتند که باعث می‌شد بسیاری از کاربران توانایی خرید این محصولات را نداشته باشند. شاید تنها گوشی هوشمندی که از این محصولات گران‌تر بود آیفون 7 پلاس بود.

آنچه باعث می‌شد که پیکسل انتخاب بهتری نسبت به باقی محصولات موجود در بازار نرسد؛ قیمتی بود که این تلفن هوشمند به همراه داشت. گوگل می‌توانست با پایین آوردن قیمت نهایی، کاربران بیشتری را علاقه‌مند به خرید تلفن هوشمند خود کند.

۲. نمایشگری شارپ‌تر

پیکسل دارای رزولوشن 1080p بود که برای یک پرچم‌دار گزینه‌ی مناسبی محسوب نمی‌شود. این در حالی است که بیشتر رقبای پیکسل از رزولوشن QHD بهره می‌بردند.

گوگل برای اینکه بتواند پیکسل 2 را در حد رقبای این تلفن هوشمند بیاورد نیازمند استفاده از رزولوشن QHD در جدیدترین پرچم‌دارش است. البته بعید به نظر می‌رسد که برای پیکسل 2 از رزولوشن 4K استفاده کند؛ اما استفاده از این فرمت در پیکسل 2 ایکس ال می‌تواند گزینه‌ی خوبی به نظر برسد.

نمایی از قاب پشتی گوگل پیکسل

۳. طراحی زیباتر نسبت به پیکسل

از نظر کیفیت ساخت نمی‌توان ایرادی جدی به پیکسل گرفت؛ اما آنچه گوگل در طراحی پیکسل در نظر نگرفته است زیبایی ظاهری این تلفن هوشمند است.

مشکلی در استفاده از پنل شیشه‌ای یا پنل فلزی نیست؛ اما طراحی باید چشم‌نواز باشد تا کاربران نسبت به داشتن چنین محصول گران قیمتی علاقه نشان دهند.

۴. مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب

متاسفانه مقاومت در برابر نفوذ قطرات آب به ویژگی تبدیل نشده است که هر پرچم‌داری به آن نیاز دارد. با این حال، کمپانی‌های مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و پرچم‌دارانی به بازار عرضه می‌کنند که در مقاوم در برابر نفوذ قطرات آب است. یکی از محصولاتی که امیدواریم از این قابلیت برخوردار باشد پیکسل 2 گوگل است.

۵. باتری با عمر مفید بیشتر

بهره بردن از باتری با عمر بالا دقیقا موضوعی است که از هر یک از گوشی‌های هوشمند جدید انتظار داشتیم و هر بار با محصولی مواجه شدیم که عمر مفید از یک روز کمتر بود.

در مورد پیکسل 2 نیز امیدواریم که این تلفن هوشمند از باتری با عمر مفید بالا برخوردار باشد یا حداقل نسبت به پیکسل پیشرفت‌هایی در زمینه مصرف انرژی به همراه داشته باشد.

۶. بلندگوهای استریو

مانند برخوردار بودن از بدنه‌ای مقاوم در برابر نفوذ قطرات آب، بهره بردن از بلندگوهای استریو نیز از ویژگی‌هایی است که بعضی از پرچم‌داران موجود در بازار از آن برخوردار نیستند.

استفاده از بلندگوهای استریو به کاربر اجازه می‌دهد تا تماشای ویدیو یا فایل‌های صوتی، حتی انجام بازی‌ها لذت‌بخش‌تر شود.

۷. پیشرفت دستیار هوشمند گوگل اسیستنت

دستیار هوشمند گوگل اسیستنت یکی از دلایلی بود که توجه کاربران و رسانه‌ها به سمت گوشی هوشمند پیکسل جذب شد. بهینه شدن این دستیار هوشمند برای گوگل پیکسل 2 می‌تواند امر مهمی باشد؛ زیرا پرچم‌دار آینده گوگل به آن نیاز دارد.

این تلفن هوشمند تنها شاهد بهینه شدن سخت‌افزارش نسبت به نسل گذشته است و بهره بردن از امکانات جدید یا امکانات بهتر می‌تواند دلیلی برای استقبال کاربران از این تلفن هوشمند باشد.

.

منبع: Techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر