;
coinex

نخستین اپراتور خصوصی پست آغاز به کار می کند

نخستین اپراتور خصوصی پست آغاز به کار می کند

به گفته مدیرعامل نخستین اپراتور خصوصی پست، در ایران متوسط تعداد مرسوله به ازای هر نفر 8 عدد در سال است در حالی که این تعداد در سایر کشورها از جمله سوئیس ۷۰۰ و در آمریکا 1000 مرسوله است. این ارقام ظرفیت بالای بازار پست ایران برای رشد را نشان می دهد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، محمدحسن ترابی در یک نشست خبری به معرفی نخستین اپراتور خصوصی پست پرداخت و در این مورد اعلام کرد که پس از ملی شدن شرکت پست، طبق مقررات دولت موظف است در مدت یک سال دو اپراتور پست خصوصی را فعال نماید، البته به گفته وی اکنون بیشتر از یک سال پشت سر گذاشته شده است.

وی هدف از این اقدام را ارائه خدمات با کیفیت‌ و سرعت بیشتر به مردم اعلام نمود و تاکید کرد که این کار موجب  ارائه خدمات پستی بهتر به تمام افراد جامعه خواهد شد.

مدیرعامل نخستین اپراتور خصوصی پست، مهرداد فاخر نیز اعلام کرد که طی نامه‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تیپاکس در مزایده انتخاب دو اپراتور پست خصوصی کشور برنده شده است ولی به گفته وی هنوز پروانه فعالیت برای آن صادر نشده است.

وی همچنین به پتانسیل رشد بازار پست ایران اشاره نمود و متوسط تعداد مرسوله برای هر نفر در سال در کشور ایران را 8 عدد دانست. این تعداد به ازای هر نفر در سال در کشور سوئیس 700 و در آمریکا 1000 مرسوله است.

وی همچنین تاکید نمود که نخستین اپراتور خصوصی پست سابقه کار در حوزه پستی کشور را دارد و پس از اخذ پروانه می‌تواند فعالیت‌هایی که تا قبل از این نیاز به مجوز داشتند را نیز ارائه نماید. به گفته وی از زمانی که پروانه اخذ می‌شود 6 ماه فرصت برای ارائه خدمات وجود دارد و پروانه صادر شده از تاریخ صدور در سطح ملی دارای دوره انحصار سه ساله و در سطح استانی فاقد دوره انحصار است.

مهرداد فاخر، از ویژگی‌های مهم پروانه‌های پست خصوصی به دیده شدن خدمات متقابل درباره سرویس‌ها اشاره نمود به این معنی که اپراتورهای خصوصی و شرکت ملی پست می‌توانند درباره ارائه سرویس‌ها از صفر تا صد تفاهم داشته باشند. ممکن است تمام سرویس‌ها توسط شرکت پست یا بخش خصوصی ارائه گردد یا به صورت اشتراکی باشد.

فاخر همچنین درباره بازار مورد نظر اپراتور پست خصوصی اعلام نمود که رویکرد آنها بیشتر شکل‌گیری مدل تجاری است، البته با کسب و کارهای جدید که قبول مرسوله از مکان موردنظر توسط بخش خصوصی و تحویل به مکان تعیین شده را فراهم می‌کند. به گفته وی امکان دارد ارائه خدمات آنها از طریق اپلیکیشن نیز باشد.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر