;
coinex

آلکرافت جی تی ، یک خودروی الکتریکی تولید محدود با قابلیت‌های خاص!

آلکرافت جی تی ، یک خودروی الکتریکی تولید محدود با قابلیت‌های خاص!

پیشرفت سریع موتورهای الکتریکی باعث شده است که هر روز خودروهای جدیدی معرفی شوند؛ آلکرافت جی تی هم یکی از خودروها است که توانایی‌های بالقوه‌ای دارد.

آلکرافت موتور کامپنی (Alcraft Motor Company) یک خودروساز انگلیسی است؛ این سازنده اخیرا اعلام کرده است که می‌خواهد یک خودروی شوتینگ بریک الکتریکی را با نام آلکرافت جی تی (Alcraft GT) با کارایی بالا و حجم زیاد فضای صندوق بار تولید کند. آلکرافت جی تی در حال حاضر ترکیبی از چند ویژگی تئوری محسوب می‌شود و هنوز به یک خودروی واقعی تبدیل نشده است.

دیوید آلکرافت (David Alcraft)، موسس و مدیرعامل شرکت آلکرافت موتور کامپنی گفته است که قصد ندارد خودروی جدیدش را به تعداد انبوه تولید کند بلکه در واقع می‌خواهد با ترکیب کردن مهندسی کلاسیک بریتانیایی و فناوری خودروسازی مدرن یک خودروی نمایشی را به تعداد محدود بسازد. وی در این زمینه گفته است:

ما می‌خواهیم در قالب یک شرکت خودروسازی بریتانیایی فناوری‌های پیشرفته خودروسازی را با اصولی کلاسیک ترکیب کنیم تا محصولی خاص را برای بازار خودروهایی که آلایندگی کمی تولید می‌کنند، عرضه کنیم. ما در نظر داریم که یک طراحی پیشرفته را با دینامیک‌های برجسته و راندمان بالای موتورهای الکتریکی ترکیب کنیم تا خودرویی را با راندمان و مطلوبیت زیاد و همچنین کارایی مناسب وارد بازار کنیم. ما امیدوار هستیم که بتوانیم با عرضه آلکرافت جی تی در قالب چنین محصولی، یک فضای باز را در صنعت خودروهای تولید محدود الکتریکی برای شرکت آلکرافت موتور ایجاد کنیم.

آلکرافت جی تی

آلکرافت به جای تولید یک خودروی اس یو وی یا سدان معمولی، آلکرافت جی تی را در قالب یک خودروی دو در منحصر بفرد ساخته است؛ خودرویی که علی رغم تکمیل نبودنش پتانسیل‌های زیادی برای پیشرفت در خود دارد. آلکرافت جی تی در قسمت دماغه خود تصویر خودروی لوسید ایر (Lucid Air) را در ذهن تداعی می‌کند اما در قسمت خطوط سقف و چرخ‌های برآمده خود بیشتر ویژگی‌های خودروی آستون مارتین ونکویش زاگاتو شوتینگ بریک را به ارث برده است.

سازنده انگلیسی در ساخت خودروی جدید خود انتهای ستون بی بدنه را به یک سقف از جنس فیبر کربن متصل کرده است تا از این طریق امنیت بیشتری را برای سرنشینان فراهم سازد و علاوه بر این آلکرافت جی تی را زیباتر کند. جی تی از یک شیشه جلوی بزرگ و درهایی بدون ستون هم بهره می‌برد به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که سرنشینان این خودرو فضای روشن و بسیار جاداری را در اختیار بگیرند. این خودرو همچنین به یک فضای بار 500 لیتری مجهز شده است تا کارایی بیشتری را در اختیار سرنشینان خود بگذارد.

آلکرافت جی تی

آلکرافت موتور گفته است که آلکرافت جی تی در حال حاضر تنها یک خودروی الکتریکی است اما امکان اضافه کردن یک موتور بنزینی هم به آن وجود دارد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازنده انگلیسی خودروی جدید این سازنده از دو صندلی بهره می‌برد اما امکان عرضه آن در قالب یک خودروی 2 + 2 هم وجود دارد.

مشخصات فنی آلکرافت جی تی

خودروی جدید شرکت آلکرافت موتور، توان پیمایش 483 کیلومتر مسافت را دارد. این اتوموبیل آینده نگرانه از سه موتور الکتریکی و یک پک باتری چند سلولی بهره می‌برد که قدرتی معادل 600 اسب بخار و گشتاوری معادل 1140 نیوتون متر را تولید می‌کنند و می‌توانند در مدت 3.5 ثانیه آلکرافت جی تی را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند.

جی تی برخلاف سایر خودروهای الکتریکی که به چند باتری با آرایش خطی مجهز هستند، از چند باتری با آرایش تی شکل که بین صندلی سرنشینان و راننده قرار دارد، بهره می‌برد. بدون شک در حال حاضر خودروهای الکتریکی سریع‌تری هم مثل تسلا مدل اس پی 100 دی (Tesla Model S P100D) در بازار وجود دارند که می‌توانند در مدت زمانی معادل 2.5 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسانند اما باید در نظر داشت که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در عرض 3.5 ثانیه هم مشخصه چندان کم رنگی نیست.

آلکرافت جی تی

طبق اطلاعات موجود آلکرافت جی تی قرار است که با قیمتی در بین 168,500 تا 187,950 دلار وارد بازار شود.

.

منبع: newatlas

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر