;
coinex

چرا رجیستری گوشی های سامسونگ به سال آینده موکول شد؟

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رجیستری گوشی های سامسونگ به سال آینده موکول خواهد شد. وی در مورد دلایل این امر نیز سخن گفت.

به گزارش تکراتو، از زمان اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، انواع مختلف برندها به ترتیب مشمول این طرح شده‌اند. البته هنوز تعدادی از برندها نیز باقی مانده‌اند که قرار بود تا پایان سال جاری مشمول این طرح شوند. در ابتدا برند اپل بود که مشمول طرح شد و در ادامه سایر برندها مانند، گوگل، بلک بری، پیکسل و … بودند که قرار بود بعد از آنها سامونگ، هواوی و … نیز همگی مشمول این طرح شوند.


بیشتر بخوانید : برندهای جدید مشمول رجیستری ؛ سامسونگ، نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی


علت تاخیر در رجیستری گوشی های سامسونگ

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد طرح رجیستری تلفن همراه سخن گفت و اعلام نمود که رجیستری گوشی های سامسونگ با تاخیر همراه خواهد بود. محمد جواد آذری جهرمی در مورد این علت تاخیر توضیحاتی را ارائه نمود. وی براساس گزارش دبیر کمیته طرح ثبت تلفن همراه، دلایل زیر را علت تاخیر در رجیستری گوشی های سامسونگ و موکول کردن آن به بعد از تعطیلات اعلام کرد :

  • سهم ۵۰ درصدی برند سامسونگ در بازار ایران و استفاده بیشتر کاربران از آن
  • تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال جاری
  • جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف کننده نهایی

اعلام برندهای مشمول طرح رجیستری تا پایان سال جاری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود در مورد رجیستری گوشی های سامسونگ در سال آینده، اعلام نمود که قرار است سه نشان تجاری تا پایان سال مشمول طرح رجیستری شوند. به دنبال اجرای طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی‌های تلفن همراه وارداتی در کشور، ۴ برند هواوی، نوکیا، سونی و تکنو تا پایان سال جاری مشمول این طرح قرار خواهند گرفت. بنابراین از ۱۹ اسفندماه سال جاری باید خریداران دو برند هواوی و نوکیا پس از خرید گوشی، از صحت اصالت گوشی خود مطمئن شوند و مطابق با دستورالعمل اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، نسبت به فعالسازی و ثبت گوشی خود در شبکه ارتباطی کشور اقدام نمایند.

قرار است در ادامه یعنی از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال جاری نیز، دو برند سونی و تکنو به این طرح اضافه شوند. بنابراین در سال جاری اکثر برندهای تلفن همراه مشمول رجیستری خواهند شد. طرح رجیستری تاکنون برای ۵ برند آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل، بلک بری و ال جی اجرایی شده است.

 

بیشتر بخوانید :

.

منبع : mehrnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر