coinex
راهنمای خرید تکراتو

علت رفتار مشکوک کروم در رایانه های ویندوزی چیست؟

به تازگی اخباری در مورد رفتار مشکوک کروم منتشر شده است. آنگونه که اعلام شده این مرورگر محتوای رایانه ها را بررسی و اسکن می کند.

به گزارش تکراتو، یک محقق امنیتی به تازگی در مورد رفتار مشکوک کروم سخن گفته است. این رفتار بر روی رایانه های مجهز به ویندوز نمایان است. کلی شورتریج مدیر تولید شرکت سکیوریتی اسکورکارد اعلام کرده است که یک مرورگر نباید محتوای فایل های موجود در یک رایانه را اسکن و بررسی کند.


بیشتر بخوانید: گوگل افزونه های معدن کاوی ارز دیجیتال را حذف می کند!


بررسی رفتار مشکوک کروم در رایانه های ویندوزی

این محقق در مورد رفتار مشکوک کروم اعلام نمود که علت آن اضافه شدن امکانات ضدویروس به نسخه ای از مرورگر کروم است. به نظر می رسد که گوگل از سال قبل نسخه ویندوزی مرورگر کروم را به ضدویروس مجهز کرده باشد. این ویژگی در واقع برای پاکسازی خود کروم استفاده می شود.

مرورگر کروم از مزاحمت های ویروسی جلوگیری می کند!

یکی از مزاحمت های ویروسی که در مرورگرهای اینترنتی وجود دارد، تغییر صفحه اول به نمایش درآمده در آنها است که بدافزارهای تبلیغاتی باعث این امر می شوند و گوگل در تلاش است تا بتواند با اضافه کردن ابزار اسکن از این اقدام جلوگیری کند. البته این عملکرد باعث کند شدن مرورگر کروم می شود.

نکته آخر اینکه این قدام چون بدون اطلاع کاربران انجام می شود، حریم شخصی آنها را نیز نقض می کند. از جمله تخلفات این ابزار اسکن می توان به تغییر بدون اجازه صفحه اول هر کاربر بدون اطلاع و اجازه وی، ارسال اطلاعات مربوط به تاریخچه اسکن ها برای گوگل و غیره اشاره نمود.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع: engadget

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر