coinex
راهنمای خرید تکراتو

فعال شدن آی پی های مسدود شده روسیه بعد از فیلترینگ تلگرام

سازمان نظارت بر ارتباطات الکترونیکی روسیه از فعال شدن آی پی های مسدود شده این کشور بعد از فیلترینگ تلگرام خبر داد. 8 میلیون آی پی فعال شدند.

به گزارش تکراتو، بعد از فیلترینگ تلگرام در روسیه، بیش از ۸ میلیون آی پی مسدود شده بودند که بالاخره فعال شدند. نهاد نظارتی روسیه تاکید کرد که این آی پی‌ها متعلق به شرکت آمازون هستند که پیام‌رسان تلگرام از آن‌ها برای دور زدن فیلترینگ استفاده می‌کرده است.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ تلگرام در روسیه مسدود شدن برخی سرویس های گوگل را نیز به دنبال داشت


فعال شدن آی پی های مسدود شده در روسیه

دولت روسیه دسترسی مجدد کاربران به آی پی های فیلتر شده را فراهم کرد. پیش از فیلترینگ، سازمان امنیت فدرال روسیه بارها از مسئولان پیام‌رسان تلگرام خواسته بود، دسترسی به رمزهای تلگرام را ارائه کنند تا پلیس روسیه بتواند به حساب‌های کاربری و گفت‌وگوهای مشکوک به اقدامات تروریستی دسترسی داشته باشد.

اما تلگرام مخالفت کرد و بالاخره ۱۳ آوریل حکم فیلتر شدن تلگرام صادر شد و نزدیک به ۲۰ میلیون آی پی که عمدتا متعلق به آمازون و گوگل بودند با دستور نهادهای نظارتی فیلتر شدند. با این حال تلگرام علی رغم فیلتر شدن، به دلیل بهره‌مندی از وی پی ان داخلی همچنان در دسترس کاربران روسی قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید:

.

منبع:isna

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر