coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیفون‌‌های 2018 ؛ جزئیاتی درباره جدیدترین پرچمداران اپل

در این مطلب قصد داریم به بررسی تمامی شایعات درباره آیفون‌‌های 2018 بپردازیم، محصولی که قرار است در اواخر شهریور به بازار عرضه شود.

درحالیکه طراحی آیفون 10 در مسیر جدیدی قرار گرفت، اما آیفون 8 را می‌توان آخرین نسل از گوشی‌های اپل دانست که نسبت به طرح اولیه آن از ابتدا، تغییر چندانی نکرده است. امسال، آیفون 10 نیز فراموش خواهد شد، چرا که دو مدل جدید آیفون 2018 که قرار است در اواخر شهریور به بازار عرضه شوند، جایگزین مناسبی برای پرچمدار فعلی آیفون خواهند بود.

به آیفون‌های 2018 سلام کنید

آیفون 2018

آیفون اغلب از پسوند S برای نام گذاری گوشی‌های خود استفاده می‌کرد. این شرکت فقط یک بار از پسوند C برای دستگاه خود استفاده کرد که بدنه آن را از جنس پلاستیک ساخت. پیش از این گفته می‌شد که اپل از نام X برای محصولات 2018 خود استفاده نخواهد کرد. گزارشات اخیر نشان می‌دهد که شاید نام پرچمداران جدید اپل، آیفون 11 و آیفون 11 پلاس باشد.

آیفون 6.1 اینچی مانند آیفون اس ای یک گوشی مقرون به صرفه است. درحالیکه به نظر می‌رسید آیفون 6.1 اینچی جایگزین آیفون اس ای باشد، در عوض اپل آیفون اس ای پلاس را معرفی خواهد کرد.

در سال گذشته، ابهاماتی درمورد انتخاب نام محصولات جدید اپل وجود داشت. امسال هم به نظر می‌رسد که این روند عجیب نامگذاری ادامه داشته باشد. نام‌های احتمالی آیفون‌های 2018 در جدول زیر ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: نامگذاری آیفون X ما را به نقطه‌ بدون بازگشت رساند؛ نام آیفون های ۲۰۱۸ چه خواهد بود؟

5.8″ iPhone 6.5″ iPhone
iPhone 11 iPhone 11 Plus
iPhone iPhone Plus
iPhone iPhone Pro
iPhone X iPhone X Plus
iPhone Xs iPhone Xs Plus
iPhone X2 iPhone X2 Plus

تفاوت مدل‌ آیفون‌های 2018

نسخه 5.8 اینچی آیفون که قرار است جایگزین آیفون X شود از تراکم پیکسلی 458 ppi بهره می‌برد. در آیفون 11 پلاس با صفحه نمایش 6.5 اینچی از دقت 480-500 ppi استفاده می‌شود. در این دو محصول، اپل از نمایشگر اولد با قابلیت چند لمسی و همچنین پشتیبانی از قابلیت اچ‌دی‌‌آر و تری‌دی تاچ که آن را صفحه نمایش سوپر رتینا اچ‌دی می‌نامد، استفاده خواهد کرد.

آیفون 2018

آیفون 6.1 اینچی، یکی دیگر از گوشی‌های اپل که قرار است در اواخر شهریور عرضه شود. در ساخت این گوشی با ابعاد متوسط و تراکم پیکسلی 320-330 ppi از پنل ال‌سی‌دی استفاده شده است. این گوشی نیز مجهز به رتینا اچ‌دی خواهد بود. این محصول به احتمال زیاد از اچ‌دی‌آر پشتیبانی می‌کند، اما ممکن است تری‌دی تاچ را ساپورت نکند.

به گفته دیجی تایمز، اپل با نیچیا ژاپن برای ساخت یک نوع جدید فناوری نور پس زمینه ال‌‎ای‌دی که نیاز به اتصالات کوچکتری به عنوان تراشه ال‌ای‌دی 0.3T دارد، همکاری می‌کند.

قلم هوشمند اپل

آیپدی که قرار است در سال 2018 عرضه شود، مجهز به قلم هوشمند خواهد بود، اما آیا این قلم می‌تواند در آیفون های 2018 نیز خودنمایی کند. اگر این اتفاق بیافتد، آیفون 11 پلاس می‌تواند با گلکسی نوت 9 رقابت کند.

بیشتر بخوانید: قلم استایلوس اپل با قابلیت نوشتن روی هوا

طراحی و ساخت

طراحان آیفون‌های 2018 با الگوبرداری از آیفون X به ساخت آیفون‌های جدید می‌پردازند. اپل در سری گوشی‌های جدید خود از تکنولوژی فیس آی‌دی، حسگرها، بلندگو و میکروفون استفاده خواهد کرد.

همانطور که آیفون X از قابلیت فیس آی‌دی استفاده کرد، به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه پیدا کند. علاوه بر تعهد اپل مبنی بر شارژ بی سیم، همچنین انتظار می‌رود که گوشی‌های پرچمدار 2018 کوپرتینو به بدنه شیشه‌ای و قاب فولاد ضد زنگ مجهز شود. اگر پنل پشت آیفون 6.1 اینچی نیز شیشه‌ای باشد، احتمالا اپل از آلیاژ آلومینیوم برای اتصال دو پنل شیشه‌ای پشت و جلو به هم استفاده می‌کند.

آیفون‌های 2018

اپل قصد دارد برای قاب‌های شیشه‌ای خود از رنگ‌های خیره کننده‌ای استفاده کند. در این راه شاید تنها مشکل اپل رنگ آمیزی بر روی فولاد ضد زنگ باشد. بر اساس گزارش مینگ چی، تحلیلگر موسسه KGI، اپل درنهایت گوشی‌های پرچمدار خود را با رنگ طلایی عرضه می‌کند. او حتی می‌گوید که آیفون 6.1 اینچی در طیف وسیعی از رنگها، از جمله آبی، خاکستری، سفید و نارنجی عرضه خواهد شد.

بررسی دوربین آیفون‌های 2018

کاربران انتظار دارند پرچمداران 2018 اپل مانند آیفون X، دوربین دوگانه داشته باشند. دوربین اصلی آیفون ایکس 12 مگاپیکسل و دیافراگم F/1.8 و دوربین تله‌فوتو با دیافراگم F/2.4 و همچنین دارای قابلیت اسلوموشن خواهد بود. با توجه به قیمت، مدل 6.1 اینچی اپل از تک لنز مانند آیفون 8 استفاده می‌شود.

گزارش فوربس نشان می‌دهد که آیفون 6.5 اینچی می‌تواند مجهز به 3 سنسور باشد. اپل می‌تواند با استفاده از یک دوربین سه گانه، شامل لنز واید انگل، تله‌فوتو و به وسیله یک سنسور تک رنگ برای کاهش نویز تصاویر و بهبود دامنه دینامیک، یک دوربین با کارایی فوق‌العاده ارائه بدهد. طرفداران دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو بی‌صبرانه منتظرند تا آیفون نیز در مسیر لنزهای سه گانه قرار بگیرد.

دوربین آیفون‌های 2018

اپل از زمان گوشی آیفون 6 اس تا به امروز با دوربین 12 مگاپیکسل به کار خود ادامه داده است. سونی، سازنده لنزهای گوشی‌های اپل، اخیرا یک لنز با نام تجاری IMX586 با رزولوشن 48 مگاپیکسل را معرفی کرده است. سنسور به کار رفته در این لنز می‌تواند 4 پیکسل را با هم ترکیب کرده و به صورت 12 مگاپیکسل و اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر تصاویر زیبایی را نمایش بدهد. سونی اعلام کرده است که این لنز دوربین در اواخر شهریور عرضه می‌شود. اپل این فرصت را دارد تا از لنز IMX586 در سری جدید گوشی‌های خود استفاده کند.

پردازنده A12

به احتمال بسیار زیاد تراشه های جدید سری A، نسل بعدی پردازنده‌های اپل خواهند بود و بدون شک در دو پرچمدار اپل استفاده می‌شوند. اخیرا آیفون 2018 با iOS12 در بنچمارک گیک بنچ به چالش کشیده شد. ما نمی‌توانیم از صحت نتایج آن اطمینان داشته باشیم، اما اگر نتایج را با نسل قبلی این پردازنده مقایسه کنیم، قطعا متوجه تغییرات خواهیم شد. این پردازنده همچنین دارای فرکانس پایه 2.49 گیگاهرتز است.

پردازنده آیفون‌های 2018

طبق گفته دیجی تایمز، شرکت صنایع نیمه هادی تایوان از تولید نهایی پردازنده‌های 7 نانومتری خبر داده است. انتظار می‌رود تراشه A12 نه تنها عملکرد سریعتر، بلکه کاهش مصرف انرژی نیز داشته باشد. این تراشه درکل باعث بهبود عملکرد دوربین می‌شود، مانند فوکوس اتوماتیک، پردازش پیکسل‌ها و سخت افزار و امکان کاهش نویز در چند باند را فراهم می‌کند.

به طور دقیق، پردازنده A12 باعث بهبود واحدهای پردازش عصبی و بهبود عملکرد فیس آیدی می‌شود.ا نتظار می‌رود که این پردازنده شامل نسل دوم پردازنده گرافیکی نیز باشد. اگر نتایج گیک بنچ درست باشد، A12 یک پردزانده برجسته خواهد بود. ما امیدواریم دو پرچمدار اپل را با 4 گیگابایت رم ببینیم.

بررسی باتری آیفون 2018

همانند آیفون X، دو پرچمدار امسال اپل نیز به دو باتری تک سلولی L شکل مجهز خواهند شد. احتمالا آیفون 6.1 اینچی دارای یک باتری واحد باشد. طبق گزارش‌های اخیر، اپل در حال طراحی تراشه‌ای برای مدیریت انرژی دستگاه‌های خود است. منابع مختلف بیان می‌کنند که این تراشه ممکن است تا سال 2019 آماده نشود، اما اگر تراشه‌ها قبل از تاریخ عرضه آماده شوند، قطعا از این این تراشه در آیفون‌های 2018 اپل استفاده خواهد شد. از جمله وظایف تراشه جدید اپل، مدیریت طول عمر باتری، شارژ بی سیم و کنترل مصرف انرژی خواهد بود.

قیمت محصولات جدید اپل

طبق گفته مینگ چی کو، قیمت آیفون 2018 که مجهز به نمایشگر ال‌سی‌دی است، حدود 600 الی 700 دلار خواهد بود. از سوی دیگر قیمت جایگزین آیفون 10 با صفحه نمایش 5.8 اینچی در حدود 800 تا 900 دلار محاسبه شده است و در آخر آیفون 6.5 اینچی قیمتی در حدود 900 تا 1000 دلار خواهد داشت.

.

منبع: gsmarena

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر