;
coinex

احراز هویت کاربران پلتفرم های آگهی اجباری میشود!

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد که زین پس احراز هویت کاربران پلتفرم های آگهی اجباری میشود. در ادامه این خبر با ما باشید.

اواسط شهریور ماه دادستانی در نامه‌ای پلتفرم‌‌های فعال در حوزه نیازمندی خودرو و مسکن را موظف کرد تا کاربران خود را از اول مهر از طریق سامانه امتا احراز هویت کنند.

از آن‌زمان نهادهای بسیاری چون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و انجمن صنفی کارفرمایی فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران نسبت به احراز هویت کاربران کسب‌وکارها از طریق سامانه امتا اعتراض کردند. به باور آنها نباید احراز هویت از این طریق اجباری شود.

البته هردو این نهادها احراز هویت کاربران از سوی این پلتفرم‌ها را الزامی می‌دانند؛ اما تاکید کرده‌اند که انتخاب روش احراز هویت باید برعهده کسب‌و‌کار باشد.

احراز هویت کاربران پلتفرم های آگهی اجباری میشود!

اخیرا معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به منظور پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی و قیمت‌سازی‌ها در فضای مجازی و در بستر پلتفرم‌های آگهی آنلاین، ابلاغیه‌ای برای این پلتفرم‌ها داشته است؛ به‌طوری که در قدم اول، پلتفرم‌های یادشده از ابتدای مهرماه ملزم به احراز هویت کاربران و کالا‌های ارایه‌شده در دو حوزه خودرو و مسکن هستند.

احراز هویت کاربران پلتفرم های آگهی اجباری میشود!

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی درخصوص ضرورت و نحوه انجام احراز هویت کاربران و کالا‌های ارایه شده در دو حوزه یاد شده گفت: با بررسی که در روند رسیدگی به جرایم فضای مجازی داشتیم با چالشی مواجه شدیم که ناشی از گمنامی‌‌در فضای مجازی بود و باعث می‌شد تا بزهکار در اثر احساس امنیتی که به واسطه این گمنامی ‌به دست آورده به رفتار مجرمانه خود ادامه دهد و به‌صورت مرتب و مکرر این رفتار را در فضای مجازی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

جواد بابایی گفت: در واقع رابطه معنادار و مستقیمی ‌‌بین گمنامی ‌‌و جرایمی‌‌که در حوزه فضای مجازی اتفاق می‌افتد وجود دارد و طبیعی است که وقتی مجرم و بزهکار متوجه می‌شود که پیگرد وی با مشکل مواجه می‌شود جرات و جسارت بیشتری برای ارتکاب جرم پیدا می‌کند.

وی چنین ادامه داد: زمانی که ابراز هویت کاربر به همراه احراز هویت کالا در کنار هم و توام با یکدیگر انجام شود جلوی آگهی‌ها موهوم و قیمت‌ساز و دلال‌بازی گرفته خواهد شد که این امر اتفاقا به نفع سکو‌ها هم است؛ چرا که از این اقدام که بستری برای سوداگری و کلاهبرداری هستند دور خواهند شد. وقتی که با احراز هویت بستر برای مجرمان ناامن شود بزهکاری در این بستر کمتر می‌شود و کسب‌وکار نیز با خیالی آسوده‌تر به ارایه خدمت می‌پردازد. وی تأکید کرد: این کار برای خود پلتفرم‌ها نتیجه خوبی خواهد داشت و باعث می‌شود به جای اینکه بخواهند پاسخگوی رفتار عده‌ای بزهکار و مجرم با استفاده از بستر پلتفرمی‌ خود باشند، تمرکز بیشتری در کسب‌وکار‌های خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

احراز هویت کاربران پلتفرم های آگهی اجباری میشود. نظر شما در این باره چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر