;
coinex

فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ ؛ تاریخِ سخت کشی!

مجازات اعدام در طول تاریخ برای جرم های سنگین برقرار بوده است. اما تا به حال به تنوع روش های اعدام فکر کرده اید؟ در فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ با ما باشید.

مجازات اعدام همواره در طول تاریخ مجازاتی برای مهمترین و سنگین ترین جرایم در کشورها و فرهنگ های مختلف محسوب میشده است. عمولا سنگین ترین جرم در هر فرهنگ که معمولا ارتباطی با عقاید یا جامعه داشته است‌، مشمول مجازات اعدام میشده است.

البته در حال حاضر و در بسیاری از کشورهای دنیا دیگر اعدام ملغی شده، مگر در کشورهای پیشرفته ای چون کره شمالی که هنور امر اعدام با جدیت در آنها پیگیری می‌شود. علی الخصوص که هنوز در کره شمالی، خلاقیت در امر مقدس اعدام رعایت میشود و بحث تنوع همچنان در مسئله روش های اعدام حاکم است.

امروزه حتی در کشورهایی که اعدام هنوز جاری و ساری است، حداکثر تلاش بر این است که اعدام به شیوه ای انجام شود که کمتر وحشیانه و خشن باشد. اما در گذشته و در طول تاریخ، همواره تلاش بر این بود که افراد به وحشیانه ترین و فجیع ترین حالت ممکن اعدام شوند.

امروز در تکراتو قصد داریم برخی از فجیع ترین روش های اعدام در طول تاریخ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ

در طول تاریخ و در سراسر جهان، کشور‌های مختلف روش‌هایی خلاقانه برای پایان دادن به زندگی مجرمان و محکومین به مرگ داشتند. هدف اصلی در اغلب موارد این بود که طرز اعدام کردن باید طوری باشد که فرد اعدامی بدترین درد و شکنجه را برای طولانی‌ترین مدت ممکن تجربه کند.

در برخی موارد نیز شیوه اعدام نمادی سمبولیک از چیزی خاص بود. اما چقدر از بدترین روش ها اعدام در تاریخ میدانید؟ امروز شما را با وحشیانه ترین روش های اعدام در تاریخ آشنا میکنیم.

این روش های اعدام را البته میتوانیم نوعی شکنجه طولانی مدت یا دردناک بدانیم که منجر به مرگ یا همان اعدام میشد. در حقیقت خلاقیت به کار رفته در نوع اعدام در مورد نوع زجر و دردی است که بر قربانی تحمیل میشود. فهرست فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید:

قفسه مرگ

یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ با استفاده از قفسه مرگ انجام میگرفت. این وسیله برای یک کار طراحی شده و آن، جدا کردن مفاصل قربانی از یکدیگر است. این نوع قربانی به عنوان دردناک ترین نوع شکنجه در قرون وسطی شناخته می شود. این نوع وسیله از یک قاب چوبی تشکیل شده که بالا و پایین آن یک دسته وجود دارد.

فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ
فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ

دست ها و پاهای قربانی به این دسته ها بسته می شده و دو فرد دیگر دسته ها می چرخاندند. این کار باعث جدا شدن مفاصل کمر قربانی و گاها خارج شدن آن ها از بدن وی می شده است. در بعضی موارد هم اندام قربانی به عنوان مثال کتف ها و یا پاهای قربانی کنده می شده است.

غرق شدن با همراهی مارها

به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ این روش که با عنوان «مجازات کیسه» یا «Poena Cullei» نیز شناخته می‌شود در مورد کسانی اعمال می‌شد که مرتکب قتل والدین خود می‌شدند.

وحشیانه ترین روش های اعدام در دنیا
وحشیانه ترین روش اعدام در دنیا

این افراد را در داخل کیسه‌هایی چرمی که پر از حیوانات موذی زنده بود انداخته و در آب غرق می‌کردند.

وحشیانه ترین روش های اعدام در دنیا
وحشیانه ترین روش اعدام در دنیا

بر اساس مدارکی که درباره این روش اعدام بدست آمده، ابتدا تنها تعدادی مار سمی در این کیسه‌ها انداخته می‌شدند، اما در دوران حکومت امپراطور هادریان، معمول‌ترین روش برای این نوع اعدام این بود که یک سگ، یک خروس، یک میمون و یک افعی همراه با فرد محکوم در داخل کیسه قرار گرفته و پس از بستن در کیسه، آن را در دریا می‌انداختند.

اسکافیسم یا قایق

این روش اعدام که «Scaphism» نامیده می‌شود یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ ایران باستان برای کسانی بود که به جرم‌های بزرگی مانند قتل و خیانت متهم می‌شدند.

محکومین به اعدام را در داخل یک تنه خالی شده درخت یا بین دو قایق (به همین دلیل به این روش اعدام روش «قایق ها» نیز گفته می‌شود) قرار می‌دادند و به زور به آن‌ها شیر و عسل می‌خوراندند.

این روش اعدام در باتلاق‌ها یا جایی که قایق‌ها در معرض آفتاب قرار داشته باشند انجام می‌شد. قربانیان نه تنها مجبور بودند مقادیر زیادی شیر و عسل در معده خود بریزند بلکه این مواد را روی تمام نقاط بدن آن‌ها می‌مالیدند.

وحشیانه ترین روش های اعدام در دنیا
وحشیانه ترین روش اعدام در دنیا

این موضوع باعث می‌شد که انواع حشرات موذی و حتی موش‌ها به این مواد جلب شده و در نتیجه قربانی زنده زنده توسط این موجودات خورده شود.

قربانیان علاوه بر این شرایط دردناک بعد از مدتی دچار اسهال شدید می‌شدند که با ضعف مفرط و از دست رفتن آب بدن همراه می‌شد. اما این افراد نگون بخت در اثر کاهش آب بدن ناشی از اسهال شدید نمی‌مردند، زیرا همواره به زور به آن‌ها شیر و عسل خورانده می‌شد.

رفته رفته در اثر کثافت اطراف بدن فرد، دیگر موجودات موذی مانند کرم‌ها نیز به این ضیافت جهنمی پیوسته و سپس وارد بدن فرد شده و رفته رفته بدن او را از درون می‌خوردند تا در نهایت قربانی پس از روز‌ها رنج طاقت فرسا و فراتر از حد تصور جان می‌باخت.

بیشتر بخوانید:

شکنجه با موش

این مورد یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ است. تنها ماندن با یک موش برای خیلی ها خودش یک شکنجه تمام عیار محسوب می شود ! اما این نوع شکنجه در قرون وسطی راضی کننده نبوده است . یکی از بدترین نوع آن ها ، نوعی شکنجه بوده است که در آن یک یا چند موش (جونده) را درون قفسی که از یک سمت باز بوده است قرار داده و قسمت باز را روی بدن قربانی قرار می دادند.

انواع اعدام در طول تاریخ
انواع اعدام در طول تاریخ

سپس به قسمت بالای قفس آتش اضافه کرده و موش ها را می ترساندند . موش ها که در حالت طبیعی از آتش فرار می کنند برای آسیب ندیدن راهی جز ورود به بدن قربانی و پاره کردن آن نداشتند . با این کار در بدن قربانی آسیب های مرگباری به وجود می آمد .

لینگچی یا قصابی کردن آرام

«لینگچی» (Lingchi) یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ بود که در چین انجام می‌شد. در این روش، قربانی در اثر برش‌های متعددی که آرام آرام و در زمانی طولانی در بدنش ایجاد می‌شد درد و رنجی غیرقابل تصور را تجربه کرده و در نهایت در اثر خونریزی زیاد جان می‌داد.

متصدیان و اجرا کنندگان اعدام باید تا جایی که می‌توانستند برش‌های بیشتری در بدن فرد اعدامی ایجاد کرده و بدون این که باعث مرگ سریع او شوند تکه‌های از گوشت بدن او را مانند قصابی جدا کنند.

وحشیانه ترین روش های اعدام در دنیا
وحشیانه ترین روش اعدام در دنیا

این روش اعدام به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ با عنوان «مرگ با هزار برش» نیز شناخته می‌شد. روش اعدام لینگچی در قرن دهم میلادی ابداع شده و تا سال ۱۹۰۵ استفاده می‌شد که در نهایت توسط دولت چین ممنوع گردید.

بر اساس مدارکی که از دوران سلسله مینگ در چین بجای مانده، می‌توان گفت که برخی از قربانیان تا پیش از مرگ بیش از ۳٫۰۰۰ برش در بدنشان دیده اند در حالی که در برخی موارد این شکنجه تنها ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامید و قربانی بسیار زودتر از موارد دیگر جان می‌داد.

اره کردن بدن

یکی از وحشتناک ترین روش اعدام در تاریخ مربوط به اروپای قرون وسطی بود. در این روش بدن فرد محکوم را با اره قسمت میکردند.

در دوران قرون وسطی در اروپا، قربانیان معمولاً به خاطر جرم‌هایی مانند جادوگری، زنا، قتل، کفرگویی و ارتداد و دزدی کردن به مرگ با شیوه اره کردن محکوم می‌شدند. در دوران روم باستان معمولاً محکومین را به صورت افقی و با استفاده از اره به دو نیم تقسیم می‌کردند در حالی که چینی‌ها در مورد خلاقانه‌تر عمل می‌کردند.

وحشیانه ترین روش های اعدام در دنیا
وحشیانه ترین روش اعدام در دنیا

آن‌ها قربانی را از پاهایش آویزان کرده و سپس بدن او را به صورت عمودی به دو تکه تقسیم می‌کردند. این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ باعث رنج و شکنجه بیشتری می‌شد، زیرا با آویزان کردن فرد جریان خون بیشتر و بهتر به سمت مغز وجود داشت و بدین ترتیب فرد برای مدت بیشتری هوشیاری خود را حفظ می‌کرد.

در دوران روم باستان نیز گفته می‌شد که امپراطور کالیگولا هنگام اره کردن قربانیان حضور داشته و همزمان با تماشای درد و رنج افراد غذایش را میل می‌کرد، زیرا این کار باعث می‌شد اشتهای او تحریک شده و لذت بیشتری از خوردن غذا ببرد.

بیشتر بخوانید:

کفش های سیمانی

روش کفش های سیمانی اولین بار توسط مافیای آمریکایی برای از بین بردن دشمن های خود استفاده شده است . پای خیانت کاران و جاسوس ها را درون محفظه ای قرار داده و آن را با سیمان پر می کردند.

وحشیانه ترین روش های اعدام در دنیا
وحشیانه ترین روش اعدام در دنیا

پس از خشک شدن سیمان ، قربانی را زنده زنده درون دریا یا سایر مکان ها با آب عمیق می انداختند. میتوان از این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ در دوران معاصر یاد کرد.

چرخ کاترین

این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ اعدام که با عنوان «چرخ کاترین» نیز شناخته می‌شود (زیرا سنت کاترین اهل الکساندریا با این روش کشته شد) در دوران قرون وسطی در اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بدترین روش های اعدام در کشورهای مختلف
بدترین روش اعدام در کشورهای مختلف

این روش بیشتر در کشورهای اروپایی در قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفت. در این روش دست و پای قربانی به پره های یک چرخ بزرگ چوبی (معمولاً چرخ یک ارابه) بسته می شد. سپس هم زمان با چرخاندن چرخ، جلاد با استفاده از یک چکش آهنی بزرگ استخوان های بدن قربانی در هم می شکست.

بعد پایان کار، قربانی به حال خود رها می شد تا بمیرد. معمولاً 2 تا 3 روز طول می کشید تا قربانی بر اثر کم آبی جانش را از دست بدهد. گاهی نیز برای تسریع فرآیند، قربانی به همراه چرخ واگن مانند یک پرچم به اهتزاز درمی آمد تا زنده زنده خوراک پرنده ها شود.

اعدام با گیوتین

این نوع اعدام که ایده‌ی آن در اواخر دهه‌ی ۱۷۰۰ شکل گرفت، یکی از نخستین روش‌های اعدامی بود که با این فرض به وجود آمده بود که هدف از مجازات اعدام پایان دادن به زندگی است نه تحمیل درد و رنج. گرچه در حقیقت هدف از این اعدام چنین بود، ولی حال یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ محسوب میشود.

بدترین روش های اعدام در کشورهای مختلف
بدترین روش اعدام در کشورهای مختلف

هرچند این روش مشخصا به عنوان یکی از شکل‌های انسانی اعدام ابداع شد اما در فرانسه غیرقانونی اعلام شده است و آخرین مورد آن در ۱۹۷۷ اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید:

ازدواج جمهوری خواهان

علاوه بر گیوتین و سوزاندن در آتش ، این روش توسط ژان باتیست در طول انقلاب فرانسه استفاده شد . در یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ ، مردان و زنان را برهنه کرده و با زنجیر به هم متصل می کردند ، سپس آن ها را درون آب یخ زده می انداختند تا غرق شده و یا از شدت سرما بمیرند.

بدترین روش های اعدام در کشورهای مختلف
بدترین روش اعدام در کشورهای مختلف

اگر آب یخ زده در دسترس نبود ، آن ها را با شمشیر و سر نیزه می کشتند . این روش بیشتر برای راهبه ها و کشیش ها مورد استفاده قرار می گرفت .

یقه فلزی

اعدام با استفاده از «گاروت» (Garrote) یا یقه فلزی به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ برای اولین بار در سال ۱۸۱۲ به عنوان جایگزینی برای به دار آویختن مورد استفاده قرار گرفت. در طی قرن نوزدهم میلادی دستکم ۷۳۶ نفر به این روش در اسپانیا اعدام شدند.

معمولاً کسانی که مرتکب قتل، راهزنی یا اعمال تروریستی شده بودند به این روش اعدام محکوم می‌شدند. قربانی را روی صندلی مخصوص نشانده و پشت او را به پشتی چوبی آن تکیه می‌دادند.

بدترین روش های اعدام در کشورهای مختلف
بدترین روش اعدام در کشورهای مختلف

سپس یک طناب حلقه شده که از درون سوراخ‌هایی در پشتی صندلی رد شده و به یک چرخ سکان مانند در پشت آن وصل شده بود به دور گردن قربانی انداخته می‌شد و در نهایت با چرخاندن چرخ، فرد خفه می‌شد.

یک نمونه چینی از این روش نیز وجود داشت که از کمان برای خفه کردن محکومین استفاده می‌کرد. با گذشت زمان تغییراتی در این روش اعدام ایجاد شد تا سبک و سیاقی انسانی‌تر به اعدام محکومین داده شود. اما در نهایت مشخص شد که این روش نیز مرگی آسان‌تر و انسانی‌تر از دار زدن را برای افراد رقم نخواهد زد و سرانجام کنار گذاشته شد.

گاو برنجی

نام دیگر این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ، گاو سیسیلی می باشد که برای اولین بار در یونان باستان ابداع شده است. در این روش یک تکه بزرگ از فلز برنج را ذوب کرده و آن را به شکل یک گاو می سازند ، این گاو تو خالی بوده و امکان ورود و خروج اشیا به داخل آن وجود داشته است . قربانی را درون گاو قرار داده و در آن را قفل می کردند . سپس آتشی را زیر شکم گاو روشن کرده و اجازه می دادند که حرارت آتش گاو را داغ و سوزان کند.

بدترین روش های اعدام در کشورهای مختلف
بدترین روش اعدام در کشورهای مختلف

با این کار فرد قربانی درون گار ، زنده زنده کباب می شد و با سر و صدای زیاد جان خود را از دست می داد . گاو را طوری طراحی کرده بودند که صدای قربانی در حال سوختن ، به شکل صدای غرش گاو نر به گوش تماشاچی ها و سایر افراد برسد .

چنگال دو سر

این وسیله از یک تکه فلز یک پارچه که دو سر آن به شکل چنگال تیز است ساخته شده که به یک بند چرمی متصل است . یک سر این وسیله به زیر چانه فرد و سر دیگر آن روی چناغ سینه وی قرار می گرفته است.

بدترین روش های اعدام در کشورهای مختلف
بدترین روش اعدام در کشورهای مختلف

از بند چرمی نیز برای بستن و محکم کردن وسیله روی گردن قربانی استفاده می شده است . با این وسیله اگر سر قربانی کمی پایین بیاید گلو و سینه وی شکافته شده و باعث زجر کشیدن وی می شود که سبب میشود آنرا در فهرست فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

الاغ اسپانیایی

یکی از دستگاه های شکنجه در طول تفتیش عقاید در اسپانیا ، الاغ اسپانیایی نام داشته است . این وسیله یکی از وحشتناک ترین دستگاه ها برای شکنجه محسوب می شود.

انواع اعدام در طول تاریخ
انواع اعدام در طول تاریخ

قربانی را به صورت برهنه روی یک چهار پایه به شکل الاغ قرار می دادند ، در قسمت بالایی این چهار پایه یک تیغه تیز V شکل وجود داشت که قربانی در واقع روی آن می نشست . بعد از آن ، شکنجه گر کم کم به پاهای قربانی وزنه هایی را اضافه می کرد تا اینکه قربانی به وسیله تیغه تیز از وسط به دو نیم تقسیم شود .

اعدام با فیل

یکی از وحشتناک ترین روش اعدام در تاریخ با استفاده از فیل صورت میگرفت!  این روش اعدام که با عنوان «گونگا رائو» (gunga rao) نیز شناخته می‌شد اغلب در آسیا و هند مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در موارد معدودی نیز در کشور‌های غربی به کار گرفته شده است.

این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ در دوران قرون وسطی در هند استفاده می‌شد. قربانیان معمولاً سربازان دشمن یا مردم عادی بودند که مرتکب جنایاتی از قبیل: دزدی، نپرداختن مالیات و شورش شده بودند. اگر چه امکان استفاده از حیوانات زیادی برای کشتن محکومین وجود داشت، اما از فیل‌ها برای این کار استفاده می‌شد، زیرا آن‌ها را طوری آموزش می‌دادند که قربانیان را شکنجه کرده و سپس به زندگی او پایان دهند.

انواع اعدام در طول تاریخ
انواع اعدام در طول تاریخ

برای مثال فردی که فیل را هدایت می‌کرد می‌توانست به او دستور دهد که ابتدا اعضای بدن قربانی را خرد کند و در نهایت با فشار دادن پای خود روی سر قربانی، سر او را خرد نماید.

یک دیگر از انواع اعدام در طول تاریخ با استفاده از فیل‌ها نیز توسط یک جهانگرد فرانسوی به نام فرانسوا برنیه روایت شده که در آن فیل با استفاده از چاقو‌هایی که به خرطومش وصل شده بود اعضای بدن فرد محکوم را می‌برید و در نهایت فرد در اثر خونریزی یا ضربات فیل جان می‌باخت.

سوزاندن و البته کباب انسان!

یک روش ساده و رایج و البته از جمله فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ که تقریباً در همه جا مورد استفاده قرار می گرفته است. در این روش اگر زندانی اعدامی به تنهایی اعدام می شد، چاره ای جز تحمل سوختن بدنش را نداشت.

انواع اعدام در طول تاریخ
انواع اعدام در طول تاریخ

اگر شانس با قربانی یار می بود، او را همراه با چند تن دیگر می سوزاندند که در این حالت، به احتمال زیاد قربانیان در همان ابتدای کار به علت استشمام گاز مونوکسید کربن حاصل از مقادیر زیاد چوب، بی‌هوش می شدند.

انواع اعدام در طول تاریخ
انواع اعدام در طول تاریخ

کباب کردن نیز یکی دیگر از انواع اعدام در طول تاریخ محسوب میشود. این روش هم تا حدودی شبیه به سوزاندن است؛ با این تفاوت که شانس بی‌هوش شدن بر اثر دود و گاز مونوکسید، از فرد گرفته می شود. در این روش فرد محکوم روی زغال داغ، زنده زنده کباب می شد.

بیشتر بخوانید:

اعدام با توپ

سابقهٔ اعدام با توپ به قرن شانزدهم میلادی می‌رسد و تا اوایل قرن بیستم از آن استفاده می‌شد. امپراتوری پرتغال از سال ۱۵۰۹ و در طول قرن‌های شانزدهم و هفدهم در سراسر سرزمین‌هایش، از سری‌لانکا تا موزامبیک و برزیل و امپراتوری گورکانیان هند در طی قرن‌های هفدهم و هجدهم، به‌ویژه علیه شورشیان، از این روش بهره می‌بردند.

انواع اعدام در جهان
انواع اعدام در جهان

بااین‌حال از نظر تاریخی روش اعدام با توپ بیشتر با دولت استعماری راج بریتانیا شناخته می‌شود. حاکمان بریتانیایی، با استفاده از شیوه‌هایی که پیشتر از سوی حاکمان گورکانی اعمال می‌شد، اعدام با توپ را از نیمهٔ دوم قرن هجدهم در هند به کار گرفتند و به‌ویژه پس از شورش‌های سال ۱۸۵۷، برای مجازات شورشیان و نیز سربازان فراری بومی آنان را به دهانهٔ توپ می‌بستند.

یک اعدام خلاقانه در انگلستان

بر اساس قوانین بریتانیای قدیم، این روش اعدام آخرین و بدترین مجازاتی بود که برای افراد متهم به خیانت اعمال می‌شد. زنانی که به خیانت متهم شده بودند برای جلوگیری از لکه دار شدن عفت عمومی زنده زنده سوزانده می‌شدند.

انواع اعدام در جهان
انواع اعدام در جهان

تا سال ۱۸۷۰، کسانی که در بریتانیا به خیانت به کشور یا ملکه متهم شده بودند به یک نرده یا سورتمه بسته شده و توسط اسب به محل اعدام کشیده می‌شدند. در آنجا فرد را دار می‌زدند، اما بدون این که به یکباره زیر پای او را خالی کنند.

بدین ترتیب فرد فقط در شرایط خفگی قرار می‌گرفت بدون این که گردن او خرد شود. در حالی که قربانی آخرین نفس‌های خود را می‌کشید او را پایین آورده و اعضای تناسلی او را قطع کرده و شکم او را پاره می‌کردند.

انواع اعدام در جهان
انواع اعدام در جهان

سپس اندام‌های داخلی بدن او بیرون کشیده شده و سر از تنش جدا می‌کردند. در نهایت جنازه بدون سر او را به چهار قسمت تقسیم می‌کردند. معمولاً سر و دست و پا‌های قطع شده را نصفه نیمه می‌جوشاندند تا از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری کنند و در ادامه در دروازه شهر‌ها به نمایش می‌گذاشتند تا مایه عبرت شاهدان شود.

این روش به عنوان یکی از فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ، ابتدا در سال ۱۲۴۱ برای اعدام ویلیام مائوریس به کار گرفته شد که به علت دزدی دریایی به مرگ محکوم شده بود. قانون مربوط به خیانت در سال ۱۸۱۴ این روش اعدام را ممنوع کرده و دار زدن و قطع کردن سر و اعضای بدن بعد از مرگ را جایگزین آن کرد.

بیشتر بخوانید:

صندلی الکتریکی

در این روش اعدام که منشأ آن ایالات متحده آمریکا است، فردی که قرار است اعدام شود را به یک صندلی چوبی مخصوص می‌بندند و جریان برق را به وسیله یک الکترود که روی بدن فرد قرار دارد از بدنش عبور می‌دهند.

این روش اعدام که توسط کارمندان توماس ادیسون ایجاد شده است تنها در ایالات متحده، و به مدت چندین دهه در فیلیپین (اولین بار در سال ۱۹۲۴ تحت اشغال آمریکا و آخرین بار در سال ۲۰۱۸) استفاده می‌شد.

انواع اعدام در جهان
انواع اعدام در جهان

پس از آنکه فرد محکوم به صندلی متصل می‌شود، چرخه (زمان و ولتاژ مختلف) مختلفی از جریان الکتریکی متناوب به منظور آسیب رساندن به ارگان‌های داخلی بدن به فرد منتقل می‌شود.

اولین اثر جریان الکتریکی بیهوشی فوری و مرگ مغزی است. پس از آن جریان برق منجر به مرگ اعضای حیاتی بدن می‌شود. مرگ اغلب به علت تحریک بیش از حد قلب به وسیله برق صورت می‌گیرد.

با قفس دار زدن

در اسکاتلند قدیم، این روش اعدام بیشتر برای کسانی که مرتکب قتل شده بودند به کار گرفته می‌شد. بر اساس قانون کشور در مورد قتل که در سال ۱۷۵۲ به تصویب رسیده بود، جنازه قاتلان اعدام شده تکه تکه یا در غل و زنجیر از جایی بلند آویزان می‌شد.

انواع اعدام در جهان
انواع اعدام در جهان

این روش اعدام در اواخر دهه ۱۷۷۰ منسوخ شد، اما تا سال ۱۸۳۴ همچنان در قانون کشور برای مجازات قاتلان وجود داشت. یکی از دلایل کاهش استفاده از این روش اعدام این بود که جنازه افراد اعدام شده در محل‌های عمومی نگه داشته می‌شد که مشکلات متعددی را برای مردم عادی ایجاد می‌کرد.

دباغی یا زنده زنده پوست کندن!

انواع اعدام در جهان
انواع اعدام در جهان

همان طور که از نام این روش پیداست، فرد مفلوک باید نظاره گر کنده شدن پوست بدن خود می بود. قربانی معمولاً به علت عفونت، شوک یا از دست دادن خون، در بهترین حالت پس از چند ساعت، و در بدترین حالت پس از چند روز، جان خود را از دست می داد.

بیشتر بخوانید:

اعدام مغولی

در این نوع از اعدام، فرد خاطی را داخل یک فضای بسته قرار می‌دادند که هیچ خروجی نداشته باشد. گاهی اوقات این روش مجازات به معنای حبس ابد بود، اما در مواردی دیگر نیز فرد در این فضای بسته رها می‌شد تا در اثر گرسنگی و تشنگی جان دهد.

وحشتناک ترین روش های اعدام در تاریخ
وحشتناک ترین روش اعدام در تاریخ

تصویری که برای اولین بار در سال ۱۹۲۲ در مجله نشنال جئوگرافیک منتشر شد یک زن مغولی را نشان می‌داد که در درون یک جعبه چوبی قرار داده شده و در بیابان به حال خود رها شده بود تا بمیرد.

عکاس این عکس که آلبرت کان نام داشت گفته بود که خود شاهد التماس‌های زن مذکور برای غذا بوده است. اما کان مجبور بود این زن گرسنه را در حال مرگ رها کند، زیرا چنین مردم شناسانی اجازه دخالت در سیستم قضایی دیگر کشور‌ها و فرهنگ‌ها را جایز نمی‌دانند.

استفاده از بامبو

این روش در آسیا شرقی و با الهام از طبیعت و بهره گیری از سرعت رشد بی نظیر درخت بامبو (که می تواند تا 30 سانتی متر در روز رشد کند)، انجام می گرفته است! در این شیوه قربانی روی تعدادی بامبوی تیز و آماد شده قرار می گرفت.

وحشتناک ترین روش های اعدام در تاریخ
وحشتناک ترین روش اعدام در تاریخ

به این صورت درخت بامبو به آرامی در داخل بدن فرد فرو رفته و شروع به رشد می کرد. به علاوه برای جلوگیری از مرگ زود هنگام، به قربانی غذا و آب داده می شده است.

عقاب خونین

منشأ و مکان استفاده از این روش به درستی مشخص نیست، ولی گفته می شود که وایکینگ ها برای ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان از این روش استفاده می کرده اند. در این روش، قربانی بر روی شکم خوابانده می شده است.

وحشتناک ترین روش های اعدام در تاریخ
وحشتناک ترین روش اعدام در تاریخ

ابتدا پوست و گوشت کمر برداشته شده تا ستون فقرات به درستی دیده شود. سپس دنده ها از ستون فقرات جدا شده، شکسته و به خارج برگردانده می شدند تا ظاهری شبیه به بالهای یک عقاب پیدا کنند. در انتها، جلاد اثر هنری خود را با بیرون کشیدن ریه های قربانی از پشت کمر، تکمیل می کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فجیع ترین روش های اعدام در تاریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر