;
coinex

کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی ؛ تاثیرات تحریم های آمریکا عیان تر از همیشه

تحریم های دولت ایالات متحده علیه هوآوی در درجه اول منجر به فروش زیربرند آنر شد. حالا خبر از کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی در بخش موبایل می رسد.

به نظر میرسد تحریم های آمریکا برای دومین اقتصاد برتر دنیا یعنی چین و البته غول فناوری هوآوی، الزاما مشتی کاغذ پاره نبوده و اثرات گسترده خود را بر توان و پتانسیل های شرکت چینی گذاشته است.

در درجه اول هوآوی برای جلوگیری از غرق شدن همه چیز، ناگزیر به فروش زیربرند آنر شد و بعد هم اخباری از مشکلات گسترده شرکت چینی در تامین قطعات برخی از بهترین گوشی های هواوی 2021 منتشر شد. حالا به نظر میرسد تحریم های آمریکا اثرات جانبی زیادی بر توان تولیدی یکی از بزرگترین عرضه کنندگان موبایل دنیا داشته است.

کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی

تاثیرات تحریم های آمریکا عیان تر از همیشه

کمپانی چینی طی یکی دو سال اخیر یکی از بهترین دوران های خود را از سر گذراند و بدل به یکی از مهمترین و بزرگترین شرکت ها در حوزه تولید اسمارتفون های اندرویدی شده بود. این مسائل انتظارات از هوآوی برای عرضه برخی از بهترین گوشی های 2021 را بالاتر برده است.

اما حالا تحریم های آمریکا سبب کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی شده و این موضوع ظاهرا تا حد زیادی میتواند بر کیفیت محصولات ارائه شده توسط چینی ها موثر باشد.

این مسئله تا حدی بر شایعات دامن زد که حتی اخباری از قصد هوآوی برای فروشکل بخش موبایل به گوش رسید. اما سران شرکت چینی این موضوع را تکذیب کردند و به عزم جدی هوآوی برای ادامه مسیر تاکید کردند. اما این موضوع به این معنا نیست که هوآوی میتواند بی دردسر و به مانند سالهای اخیر قدرتمندانه در عرضه ظاهر شود.

کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی ؛ تاثیرات تحریم های آمریکا عیان تر از همیشه

هوآوی حالا دردسرهای زیادی برای رقابت با بهترین ها از جمله بهترین گوشی های شیائومی 2021، بهترین گوشی های سامسونگ 2021، بهترین گوشی های وان پلاس و بهترین گوشی های ال جی خواهد داشت. شرکت هایی که برای گرفتن سهم هواوی از بازار بسیار حریص شده اند.

به نظر میرسد هوآوی در حال حاضر میزان سفارشات خود از تامین کنندگان اصلی خود را نسبت به سال گذشته تا حد زیادی کاهش داده است. از این موضوع میتوان به طور تلویحی جنین برداشت کرد که هوآوی در سال جدید، گوشی های کمتری تولید خواهد کرد.

یک بررسی تخصصی از میزان سفارش قطعات توسط هوآوی چنین میگوید که هوآوی در سال 2021 تنها چیزی بین 70 تا 80 میلیون دستگاه هوشمند روانه بازار خواهد کرد که این عدد در مقایسه با سال 2020 کاهش حدود 60 درصد را نشان میدهد. هواوی در سال 2020 نزدیک به 190 میلیون دستگاه گوشی هوشمند ساخت و به بازار عرضه کرد.

در کنار آسیبی که کرونا به طور یکسان به عموم شرکت های تولیدی من جمله شرکت های فعال در حوزه فناوری وارد آورد، درگیری های سیاسی شرکت چینی با دولت ایالات متحده آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ، نطفه شکل گیری مشکلات زیادی برای شرکت چینی شد و شرکت چینی در آستانه از دست دادن کامل همکاری کوالکام و گوگل است.

کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی ؛ تاثیرات تحریم های آمریکا عیان تر از همیشه

در حال حاضر کمپانی چینی برای تامین قطعات مبتنی بر فناوری فایوجی مشکلات عدیده ای دارد و این یعنی نباید انتظار بهترین گوشی های 5G در سال 2021 را از هوآوی داشته باشیم.

در نتیجه این موضوع، محصولات هوآوی در بازار فایوجی با تنوع کمتری ارائه میشود و این کمپانی با منابع موجود تنها در بازار 4G حضور قدرتمندانه ای خواهد داشت که میتواند ضرر مالی زیادی در پی داشته باشد. با این حال زیربرند سابق هوآوی، یعنی آنر وضعیت بهتری دارد و حالا علاوه بر رونمایی از آنر وی 40 در تامین قطعات مورد نیاز خود دست باز تری دارد.

با وجود برخی امیدواری ها به تغییر سیاست های دولت آمریکا در قبال هوآوی، با تغییر رییس جمهور، به نظر میرسد دولت بایدن فعلا تصمیم ناگهانی نمیگیرد و در حال بررسی شرایط است. علاوه بر این گزینه مدنظر بایدن برای وزارت بازرگانی، یعنی جینا ریموندو گفته که دلیلی برای برداشته شدن تحریم های هوآوی نمیبیند.

همه این ها توان هوآوی را برای رقابت در حوزه های مختلف از جمله بهترین دوربین گوشی 2021، بهترین گوشی های ضد آب دنیا، بهترین گوشی های گیمینگ 2021، بهترین باتری گوشی 2021، بهترین گوشی های تاشو و ارزان ترین گوشی های 5G دنیا کاهش میدهد.

در این شرایط باید گفت بسیاری از بهترین گوشی های چینی 2021 مانند وان پلاس، ریلمی، اوپو و حتی زد تی ای نیز برای کسب سهم هوآوی رقابت سنگینی در سال جاری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کاهش 60 درصدی ظرفیت تولید هوآوی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر