;
coinex

آموزش دانلود از پینترست ؛ نحوه دانلود عکس و ویدیو از Pinterest چگونه است؟

به عکس و فیلم‌های پینترست نیاز دارید؟ پس این مقاله‌ی آموزش دانلود از پینترست را از دست ندهید. در این مقاله نحوه دانلود عکس از پینترست و نحوه دانلود ویدیو از پینترست را آموزش می‌‌دهیم.

پینترست در سال‌های اخیر به یکی از پر کاربردترین پلتفرم‌ها تبدیل شده است و افراد زیادی هر روزه از آن استفاده می‌کنند؛ اما جالب است که زیاد درباره‌ی آن صحبت نمی‌شود. پینترست که در سال‌های اول تنها بر مبنای عکس و تصویر راه‌اندازی شده بود، به کاربران خود کمک می‌کرد که ایده‌های خلاقانه‌ای را درباره‌ی هر موضوعی پیدا کنند. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک دستور‌العمل پخت غذا باشید یا بخواهید کاردستی هنری درست کنید، چون پینترست ایده‌‌های جذاب درباره‌ی هر موضوعی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد. اما چطور می‌توان از این عکس‌ها و ویدیو‌ها بهره‌مند شد؟ در ادامه با آموزش دانلود از پینترست با نحوه دانلود عکس و ویدیو از پینترست آشنا می‌شویم.

پینترست یکی از پلتفرم‌های اعتیاد آور است؛ به محض اینکه پینترست را باز می‌کنید، دیگر نمی‌توانید از آن خارج شوید. اگر چیزی توجه شما را جلب کند می‌توانید آن صفحه را بوکمارک کنید یا اینکه در بورد شخصی خود ذخیره کنید. بورد (Board) همان ابزار بوکمارک کردن بصری است. شما می‌‌توانید چندین بورد در پینترست داشته باشید. علاوه بر این، می‌توان این بوردها را به صورت خصوصی یا عمومی ساخت و با دیگران به اشتراک گذاشت.

اما نکته اینجاست که بوردها فقط به صورت آنلاین و از طریق وبسایت یا اپلیکیشن پینترست در دسترس هستند. بنابراین در حالت آفلاین نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. گاهی اوقات بنا بر دلایل مختلف نیاز داریم که عکس‌ها و ویدیوهای پینترست را در گوشی یا کامپیوتر شخصی خود ذخیره کنیم و در صورت آفلاین بودن از آنها استفاده کنیم. اما چه روش‌هایی برای دانلود عکس و ویدیو از پینترست وجود دارد؟

آموزش دانلود از پینترست

روش‌های مختلفی برای دانلود عکس و ویدیو از پینترست وجود دارند که برای گوشی‌های اندرویدی، آیفون و کامپیوترهای دسکتاپ طراحی شده‌‌اند. در ادامه به آموزش دانلود از پینترست می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از پینترست در گوشی‌های اندرویدی

در این قسمت با نحوه دانلود عکس از پینترست در گوشی‌های اندرویدی آشنا می‌شوید که در چند مرحله‌ی ساده خلاصه می‌شود.

  1. اپلیکیشن پینترست در گوشی اندرویدی خود را باز کنید. عکسی که می‌‌خواهید را انتخاب کنید تا صفحه‌ی آن باز شود.
  2. روی آیکون سه نقطه (…) در گوشه‌ی بالا سمت چپ تصویر بزنید و سپس از منویی که باز می‌شود، گزینه‌ی Download image را انتخاب کنید.
آموزش دانلود از پینترست در گوشی‌های اندرویدی
آموزش دانلود از پینترست

اگر اولین بار است که عکسی را از پینترست دانلود می‌کنید، اپلیکیشن از شما می‌پرسد که آیا اجازه دسترسی به مدیای دستگاه اندرویدی شما را دارد یا خیر. روی Allow کلیک کنید و به اپلیکیشن اجازه‌ی دسترسی را بدهید. به محض اینکه عکس دانلود شود، یک پاپ آپ در پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود و به شما می‌گوید که عکس دانلود شده است.

آموزش دانلود از پینترست در گوشی‌های اندرویدی

نحوه دانلود عکس از پینترست با استفاده از روش داخلی خود اپلیکیشن به همین سادگی است. اگر می‌خواهید ببینید که عکس‌ها کجا ذخیره می‌شوند، به اپلیکیشن گالری بروید و فولدر Pins را پیدا کنید. عکس‌هایی که  از پینترست دانلود می‌کنید در این فولدر ذخیره می‌شوند. یا اینکه می‌توانید در مدیریت فایل‌ها و در قسمت فایل‌های دانلود شده، عکس‌‌های پینترست را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دانلود از پینترست در گوشی های آیفون

در این قسمت به یادگیری نحوه دانلود عکس از پینترست در گوشی‌های آیفون می‌پردازیم؛ کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن پینترست در دستگاه iOS خود را باز کرده و عکسی که می‌‌خواهید را انتخاب کنید.
  2. روی آیکون سه نقطه (…) که در بالای نمایشگر دیده می‌شود کلیک کنید. از منوی باز شده، گزینه‌ی Download image را بزنید.
آموزش دانلود از پینترست در گوشی های آیفون
آموزش دانلود از پینترست

اگر پیام خطایی درباره‌ی اجازه‌ی دسترسی روی صفحه ظاهر شد، کافیست به قسمت تنظیمات (Settings) دستگاه iOS خود بروید و قسمت Privacy را باز کنید. در این قسمت روی گزینه‌ی Photos ضربه بزنید.

آموزش دانلود از پینترست

حالا اپلیکیشن پینترست را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در قسمت بعدی که صفحه‌ی Allow Photos Access است، گزینه‌ی Read and Write را انتخاب کنید. حالا دوباره به اپلیکیشن پینترست بروید و گام دوم برای دانلود عکس را دنبال کنید.

آموزش دانلود از پینترست

آموزش دانلود از پینترست در دسکتاپ

متاسفانه نحوه دانلود عکس از پینترست در نسخه دسکتاپ به خوبی دانلود از اپلیکیشن نیست. پینترست در نسخه‌ی مرورگر دسکتاپ به شما اجازه‌ی دانلود عکس را نمی‌دهد. بنابراین باید از همان روش قدیمی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

  1. برای نحوه دانلود عکس از پینترست در دسکتاپ کافیست که عکس مورد نظر را انتخاب کرده و صفحه‌ی آن را باز کنید.
  2. سپس روی عکس راست کلیک کنید و در منویی که ظاهر می‌‌شود، گزینه‌ی Save image as را انتخاب کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که در آن باید اسم و جایی که عکی در آن ذخیره می‌شود را انتخاب کنید. در آخر گزینه‌ی Save را بزنید.
آموزش دانلود از پینترست
آموزش دانلود از پینترست

نحوه دانلود عکس از پینترست بورد

اگر می‌خواهید تمام عکس‌های بورد پینترست را در دسکتاپ خود دانلود کنید، روشی برای شما در نظر گرفته شده است. برای این کار به افزونه کروم (Chrome)‌ نیاز دارید که با اسم Image Downloader شناخته می‌شود. این افزونه فقط به پینترست محدود نیست و شما می‌‌توانید با استفاده از آن،‌ چندین عکس را از هر وبسایتی دانلود کنید. برای آموزش دانلود از پینترست بورد مراحل زیر را انجام دهید:

مرورگر کروم را در کامپیوتر خود باز کنید. روی لینک Image Downloader Chrome کلیک کنید. وقتی که افزونه لود شد، گزینه‌ی Add to Chrome را بزنید.

نحوه دانلود عکس از پینترست بورد
آموزش دانلود از پینترست

بعد از اینستال شدن افزونه، آیکون آن را در گوشه‌ی سمت راست و بالای مرورگر کروم مشاهده خواهید کرد. حالا به وبسایت پینترست بروید و بوردی که در نظر دارید را باز کنید.

بیشتر بخوانید:

10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند

نحوه حل مشکل تیک تاک

نحوه دانلود عکس از پینترست بورد
آموزش دانلود از پینترست

در مرحله‌ی سوم، روی آیکون Image Downloder کلیک کنید. از قسمت پاپ آپی که باز می‌شود، تیک قسمت Select All را بزنید.

آموزش دانلود از پینترست
نحوه دانلود ویدیو از پینترست

در آخر گزینه‌ی Download را بزنید. یک پیام روی صفحه ظاهر می‌‌شود که اگر کروم به شکلی تنظیم شده که همیشه قبل از دانلود، محل ذخیره عکس را بپرسد، ممکن است که چندین پنجره برای دانلود هر کدام از عکس‌‌ها باز شود. اگر با این تنظیمات مشکلی ندارید، گزینه‌‌ی yes را بزنید. در غیر اینصورت گزینه‌ی No را انتخاب کنید.

آموزش دانلود از پینترست
نحوه دانلود ویدیو از پینترست

اگر می‌خواهید چندین پنجره برای پرسیدن مسیر دانلود عکس روی صفحه باز نشود، باید به قسمت تنظیمات دانلود بروید. برای این کار روی آیکون سه نقطه که در بالا و سمت راست مرورگر کروم قرار دارد بروید و از منوی باز شده، گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات، گزینه‌ی Advanced را انتخاب کرده و قسمت دانلود‌ها را باز کنید. حالا تیک گزینه‌ی Ask where to save each file before downloading را بردارید. بعد از اینکه این قسمت را غیرفعال کردید، دو مرحله‌ی سوم و چهارم را بار دیگر انجام دهید. مشاهده می‌کنید که کروم تمام عکس‌‌های آن صفحه را دانلود می‌کند.

نحوه دانلود ویدیو از پینترست

دانلود فیلم از پینترست به چند روش امکان پذیر است. در ادامه به آموزش نحوه ویدیو از پینترست می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

روش اول: ویدیو دانلودرهای پینترست

برای یادگیری نحوه دانلود ویدیو از پینترست در روش اول به ویدیو دانلودر نیاز دارید که یکی از ساده‌ترین روش‌هاست. چندین وبسایت هستند که با استفاده از آنها می‌توانید ویدیوی پینترست را دانلود کنید.

  1. به وبسایت پینترست بروید و صفحه‌ی ویدیویی که می‌خواهید دانلود کنید را باز کنید.
  2. URL صفحه را کپی کنید.
  3. حالا روی لینک pinterestvideodownloader کلیک کنید.
  4. در صفحه‌ای که باز می‌شود، URL را در باکس مربوطه پیست کنید.
  5. حالا دکمه‌ی دانلود را بزنید.

وبسایت‌های دیگری هم هستند که به این شکل عمل می‌کنند؛ مثل expertsphp و  expertstool.

روش دوم: 2GET.video

  1. به وبسایت پینترست بروید و ویدیویی که می‌خواهید را پیدا کنید.
  2. کلمه‌ی 2get را در نوار آدرس در کنار نام دامین بنویسید؛ مثل pinterest2get.com/pin/…
  3. با این کار به صفحه‌ی دانلود وصل می‌شوید.

حالا که با نحوه دانلود ویدیو از پینترست آشنا شدید، بد نیست کمی هم درباره‌ی کاربردهای این پلتفرم حرف بزنیم. پینترست یک وبسایت و اپلیکیشن موبایلی است که توسط بن سیلبرمن، پال شیارا و ایوان شارپ راه‌اندازی شد. این سرویس با هدف جمع‌آوری اطلاعات از سرتاسر فضای وب کار خود را آغاز کرد. بد نیست شما هم یک حساب کاربری در پینترست بسازید و اپلیکیشن آن را نصب کنید تا بتوانید از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید.

شما هم می‌توانید در پینترست مطابی را به اشتراک بگذارید. علاوه بر این می‌توانید هر محتوایی را از اینترنت انتخاب کرده، لینک آن را به اشتراک بگذارید و بورد  بسازید. تمامی این کارها با کلیک روی دکمه‌ی Pin it انجام می‌شود. در سال 2015 ویژگی دیگری به پینترست اضافه شد؛ حالا علاوه بر متن، با عکس هم می‌توانید موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید.

پینترست چیست؟

پینترست چیست؟

نام این شبکه اجتماعی از ترکیب دو کلمه Pin به معنی برجسته کردن، برچسب گذاری یا پونز و Interest به معنای علاقه مندی شکل گرفته است. دلیل اصلی این نامگذاری این است که شبکه اجتماعی پیترست بستری از موضوعات گوناگون در قالب تصاویر، مطالب و لینک های فراوان است. در نتیجه در پینترست به دنبال هر موضوعی که بگردید دست خالی نخواهید بود و به علاوه میتوانید از دریای پینترست، علایق خود را مشخص و علامت گذاری کنید.

پینترست مجموعه ای از ایده ها و راه حل های خلاقانه را برای هرچیزی که دنبال آن باشید برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر خیاط هستید، میتوانید آخرین روش های دوخت لباس را پیگیری کنید، اگر نمیدانید برای شام چه بپزید، اگر قصد مسافرت دارید اما نمیدانید به کجا، اگر قصد کاهش وزن دارید و هر مورد دیگری، قطعا در پینترست راهکارها و ایده هایی مناسب پیدا میکنید. البته خودتان هم میتوانید دست به کار شوید و ایده ها و راهکارهای جذابی که در حوزه شناخت خود دارید را با دیگران به اشتراک بگذارید.

شاید ویژگی جذاب این شبکه اجتماعی مدیا محور، ارائه فهرستی از تصاویر مرتب شده و جذاب به عنوان نتیجه جستجو باشد، نه فهرستی ازتیترها و لینک ها که در سایر موتورهای جستجو با آن مواجه میشوید.شما با انتخاب هر تصویر به مطالب و اطلاعات مربوط به آن هدایت می شوید. اگر نتابج دقیق تری را بخواهید می توانید از دسته بندی های پیشنهادی پینترست استفاده کنید یا کاربرانی با سلایق مشابه با خود را دنبال کنید.

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

طراحی و توسعه پینترست

درباره تاریخچه طراحی و ارائه برنامه هم بد نیست اطلاعاتی داشته باشید. این شبکه اجتماعی در سال 2009 توسط مدیر عامل فعلی آن بن زیلبرمن و تیم او طراحی شد و نسخه بتای آن روی وب در سال 2010 در دسترس عموم افراد قرار گرفت.

در سال 2011، مجله معروف تایم، پینترست را در مقاله ای با عنوان 50 وب سایت برتر سال 2011 جا داد. در زمستان همان سال پینترست با بیش از 11 میلیون بازدید در هفته، در زمره 10 شبکه اجتماعی برتر جهان قرار گرفت.

پینترست هم اکنون خدمات خود را روی وب برای استفاده در کامپیوتر، تبلت و موبایل ارائه کرده و اپلیکیشن‌های آن برای کاربران اندروید و آی او اس نیز مدت هاست که در دسترس هستند.

احتمالا این روزها باید نام اپلیکیشن پر سر و صدای کلاب هاوس را شنیده باشید. اگر هنوز نمیدانید کلاب هاوس چیست شدیدا توصیه میکنیم اپلیکیشن کلاب هاوس چیست را ببینید. در نهایت برای آشنایی با کلاب هاوس و کار با آن حتما آموزش ساخت روم در کلاب هاوس، دعوتنامه کلاب هاوس چیست، دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر، کشف یک باگ امنیتی در کلاب هاوس، دانلود کلاب هاوس اندروید، افزایش فالوور کلاب هاوس، کد دعوت رایگان کلاب هاوس و دیلیت اکانت کلاب هاوس را ببینید.

همچنین سایر مطالب آموزشی تکراتو در حوزه اپلیکیشن مانند آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت، دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)، آموزش کار با اپلیکیشن بایننس، آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)، ارسال ویدئو با حجم بالا از طریق واتس اپ، چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل تنظیم کنیم و آموزش کار با اسنپ چت را هرگز از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: guidingtech

نظر شما در خصوص آموزش دانلود از پینترست چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی عالی بود مرسی.
    من خودم برای دانلود ویدیو از پینترست از سایت givefast{dot}link هم استفاده میکنم خیلی جالبه

    پاسخ