coinex
راهنمای خرید تکراتو

نقد فیلم Here Are The Young Men (مردان جوان اینجا هستند 2020) ؛ جوانان دنیای تکنولوژی

در این نوشتار به نقد فیلم Here Are The Young Men یکی از فیلم های نسبتا موفق سال 2020 از نظر گیشه آنلاین، نویسندگی و کارگردانی اوین مکن توجه خواهیم داشت. این اثر از روی رمانی با همین نام به نویسندگی راب دویل ساخته شده است. با ما همراه باشید تا به بررسی و نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند این فیلم بپردازیم.

بزرگ شدن یکی از سختترین کارهای دنیاست که انجامش هم دست خود انسان نیست. به خصوص وقتی که شما یک نوجوان قابل نفوذ باشید. نوجوانی نفوذپذیر با تصوراتی متناقض از تبدیل به یک مرد یا زن بالغ شدن.

اقتباس بلند پروازانه Eoin C. Macken از رمان Here Are The Young Men در این فیلم مردان جوانی تولید کرده است که نور خشونت به نابالغترین حالت آنها منعکس کرده است.

فیلم Here Are The Young Men به دنبال سه رفیق میرود که مدرسه را ترک کرده‌اند. آنها مشتاق تابستان داغ و رابطه جنسی هستند و خود را در آغوش مواد مخدر و بی‌مسئولیتی رها می‌کنند.

کرنی با بازی فین کول تأثیر زیادی روی سایر افراد گروه دارد و به نوعی سر دسته آنها محسوب میشود. گروهی که شامل متیوی حساس با بازی دین چارلز چپمن و البته گوشه گیر، و رِضِ به ظاهر افسرده با بازی فردیا والش پیلو است. آنیا تیلور جوی نیز به عنوان دوست دختر متیو و در نقش جِن نام کاراکتر جن است نه ماهیتش ظاهر میشود.

ما در ابتدای فیلم با انتهای آن آشنا میشویم و یکی از معدود ابتکارهای کارگردانی فیلم همین فرم است. کلیت ماجرا به صورت فلش‌بک ادامه پیدا میکند. ابتدایی که نشانگر این است که انتهای خوبی در انتظار این سه نفر نیست از آنجایی که با پلان حضور متیو در مراسم تشییع جنازه آغاز میشود. سپس فلش بک زده میشود و ما وقایع اتفاقیه دو ماه قبل را میبینیم.

نقد فیلم Here Are The Young Men (مردان جوان اینجا هستند 2020)

جوانان دنیای تکنولوژی

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم Here Are The Young Men خواهید خواند به شرح زیر است:

  • جوانان دنیای تکنولوژی
  • جوانیِ آمریکایی
  • نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
  • عطف، تغییر، چرخش
  • آدرنالین را دریاب
  • واقعیتی فراموش شده
  • عوامل و بازیگران

کارگردان اثر این مردان تازه بالغ شده را درکسوت شورشی‌هایی به ما نشان میدهد که آماده تف کردن به چشم و چال دنیا هستند. کلاس درس را به هم می‌ریزند و ماشین معلم را به گند می‌کشند.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

البته فیلم Here Are The Young Men جوری پرداخت شده که به نظر میرسد هر دو عمل هیچ نتیجه‌ای را به همراه ندارد. نگرش آنها به زندگی و انرژی لایزالشان در نزاع و جدال کلوپ شبانه و ضرب و شتم تحت تاثیر مخدر ادامه پیدا می‌کند. اما آنچه در نهایت پدیدار می‌شود تفکر است. تامل در مفهوم زندگی که با یک اتفاق رخ میدهد.

آنها شاهد مرگ کودکی در یک تصادف جادهای میشوند که آنها را وادار به اندیشیدن در مفهوم و معنای زندگی میکند. کارگردان اثر آقای مکن تم‌های تکراری فیلم تین ایجری را تکرار میکند. درین فیلم بزرگسالان ناکافی یا نادیده گرفته شده‌اند. ایده‌های منتج به ظهور و بروز مردانگی درین فیلم همیشه حول محور پرخاشگری، وحشیگری و بددهنی میچرخد. هر سه این پسرها از دست رفته به نظر میرسند.

در جریان روایت فلش‌بک گونه فیلم تمرکز فیلمساز بر روی رابطه بین متیو و کرنی است و سعی در حل و فصل ماجرای فیمابین این دو نفر دارد. چراکه اولی شروع به زیر سوال بردن نفر دوم میکند. درین بین تنها شخصیت زن قابل توجه در فیلم دوست دختر متیو، جن همانطور که گفته شد جِن اسم کاراکتر است نه ماهیتش.

لازم به ذکر است مکن با تدوین نسبتا قابل قبول و باور پذیرکارش را به فیلم نزدیکتر کرده است. او برای اینکار تدوین سریع، فیلترهای قرمز و تار را به کار میگیرد. با استفاده ازین تدوین مناسب و همانطور که گفته شد تمرکز کار بر روی رابطه بین متیو و کرنی قرار میگیرد.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

بچه‌های گل سعی کنید توی زندگی آدمای بهتری باشید ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

علیرغم وجود سبک و سیاق نو در فیلمسازی مکن، آنچه در نهایت ظهور میکند یک داستان اخلاقی به غایت کلیشه‌ای و پندآمیز است. داستانی که در آن افراد تشویق میشوند در زندگی خود آدمهای مسئولیتپذیری باشند و به هنجارها احترام بیشتری بگذارند.

در فیلم Here Are The Young Men با چهار مرد جوان سروکار داریم: کوکر، رض، کرنی و متیو. این چهار نفر در مواجهه با خلائی که در زندگی بعد از مدرسه خود با آن مواجه میشوند تصمیم میگیرند اولین تابستان خود را پس از آزادی در عیاشی کامل به سر ببرند.

هر یک از آنها به روش خود برای حفظ ارتباط خود با واقعیت تلاش میکنند. واقعیتی که آنها را تحقیر میکند اما هرج و مرجی را که نمیتوانند با آن روبرو شوند پنهان میکند.

این هرج و مرج در کرنی به صورت یک جامعه شناسانه که شخصاً در پرتوی خشونت زندگی میکند و دنیای درونیاش را همچونGrand Theft Auto   میگذراند و سعی میکند آن را در دنیای واقعی اجرایش کند، بروز عینی پیدا میکند. شخصیت پردازی کرنی نسبتا خوب از آب درآمده است.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

او شخصیتی بدون هدف است که در شهر عیاشی میکند. او همیشه به دنبال فرار از خانواده بوده است. قتل، خودکشی، تجاوز و شکنجه به طور ناگهانی وارد زندگی او میشود و راهی برای خروج از آنها پیش پایش قرار میگیرد که پیامدهای اخلاقی عمیقی به همراه دارد.

جوانیِ آمریکایی ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

متیو و سه دوست او اولین تابستان پس از فارغ‌التحصیلی را پشت سر میگذارند. آنچه باید آغاز سرگرمی و آزادی باشد در این چهار نفر جای خود را به بیقراری و ناآرامی میدهد.

این فیلم همچنان نقد ریزی به وجود بیکاری بعد از فارغ التحصیل شدن در آمریکا میزند و خیلی سطحی از رویش عبور میکند. جوانانی که با خروج از مدرسه به سمت مشروبات الکی و مخدر و بازیهای ویدئویی میروند. غافل ازینکه این کارها در عوض باعث قطع ارتباط آنها با دنیای واقعی میشود.

کارگردان اثر نگاهی تیره و تار اما صادقانه به جامعه در عصر اینترنت میاندارد، جایی که به جنسیت با خشونت و به عنوان دوزهای روزانه سرگرمی رفتار میشود و همهچیز درآن روزمصرف و ساختگی است. یکی از نقاط ضعف جدی او اما همانطور که اشاره شد عدم توجه به مسئله زن است. هیچ شخصیت زنی درین فیلم درست ازآب در نیامده است.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

درباره رمان ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

داستان این رمان در تابستان سال 2003 اتفاق میافتد و از سه شخصیت اصلی پیروی میکند: متیو که نویسنده اثر در فصلهای اول او را به صورت اول شخص نوشته و رض و کرنی که در سوم شخص با آنها برخورد میکنیم. آنها به همراه دوستانشان کوکر و جن  اوایل تابستان را پس از اتمام دوران مدرسه و در اصل ترک آن در نوشیدنی الکلی و مواد مخدر غرق میشوند. با گذر زمان اوضاع بدتر میشود.

افسردگی و روانپریشی برخی از اعضای گروه را تسخیر میکند. با پیشرفت روایت داستان آنها به گروهی که من آنها را “گروهی با پایان نه چندان خوش” مینامم تبدیل میشوند. این گروه شخصیتهای فزاینده و تحت تاثیر قرارگیرندهای دارند.

عطف، تغییر، چرخش ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

اولین نقطه عطف در فیلم زمانی رخ میدهد که این سه پسر شاهد مرگ یک کودک در یک تصادف جادهای هستند. به نظر میرسد این رویداد آسیبزا به تدریج سه نفر را تکان میدهد و متیو را به طور خاص چراکه بعدها شروع به زیر سوال بردن دوستی خطرناکش با کرنی میکند.

درگیریهای آنها زمانی بارزتر میشود که کرنی شروع به آزار و اذیت یک مرد بیخانمان میکند و متیو را هل میدهد تا مقداری مواد مخدر کشنده به او بدهد. رفتاری که با آن در فیلم پرتغال کوکی هم سر و کار داشتیم. رفتاری روان پریشانه با ریشههای عصیان و سرخم نکردن به سیستم.

اما این رفتار درین فیلم در نیامده و تبدیل به شامورتی بازی یک پسر بچه لوس شده است. رفتاری که هیچ دیدگاه روانشناسانهای در آن پدیدار نمیشود بجز یک شوی سینمایی و فضاسازی برای مخاطب بچهسال. درین فیلم همه بزرگسالان در حاشیه روایت باقی میمانند.

دوست دختر متیو، جن (آنیا تیلورجوی) نقش تأثیرگذارتری را ایفا میکند و به عنوان نوعی “صدای وجدان” عمل میکند. به نظر میرسد او بسیار بالغتر و خودآگاهتر از این سه پسر است.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

آدرنالین را دریاب ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

دنیای این سه نفر دور از جذابیت نیست اما یک فضای پرانرژی هالیوودی بین آنها وجود دارد. آنها همیشه به دنبال هیجان بعدی هستند. از یک طرف مواد مخدر و پارتی از طرف دیگر آیندهای که برای هیچکدامشان اهمیت ندارد.

با این حال آنها هنوز هم در اتاق های خواب کوچک خود در خانه های پدر و مادرشان مشغول بازیهای ویدیویی هستند. از طریق رابطه متیو با جن (آنیا تیلور- جوی) یک نگاه اجمالی به بلوغ انداخته میشود. اما رابطه غالب در این فیلم متشکل از متیو است که تلاش میکند ارتباط خود را با کرنی که رفتارهای سادیسیتی از خود بروز میدهد حفظ کند.

کرنیای که اقداماتش بیشتر خصمانه و خطرناک شده است. تصادف که شاهدش میشوند درصد بالایی از احساسات سرکوب شده را در این جوانان برانگیخته میکند. خشونت به عنوان یک مضمون اصلی این فیلم را فرا گرفته است. جهانی که آنها میبینند علیه آنهاست.

والدین غیر درگیر که توسط معلمان مدرسه نادیده گرفته میشوند و آینده یک علامت سوال ناراحت کننده برای آنهاست. این فیلم سعی دارد به بررسی شیوههای مختلف بروز خشونت بپردازد.

هر یک از این سه شخصیت واکنش متفاوتی نسبت به چیزی که دیدهاند بروز میدهند. درونی سازی و رفتارهای خود تخریبی رض در طول فیلم افزایش مییابد .در حالی که کرنی پیشتر به عصیان آغشته به توحش رسیده است.  متیو مجبور است با هر دو دوست خود کنار بیاید و تناقضی در رفتار آنها میبیند. اجباری که در نتیجه دنیای خودش و احساس خودش را خرد میکند.

درین فیلم مردان جوان یک بلوغ تاریک و آغشته به مخدر را تجربه میکنند. شخصیتها به لبههای تاریک زندگی میروند. بیرون آمدن ازین تاریکی و حفظ مسئولیتها و هنجارهای اخلاقی برای آنها اهمیتی ندارد. این فیلم به بررسی روان مردان جوان می پردازد.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

واقعیتی فراموش شده ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

واقعیت عبارت است از جمع یا جمع کل آنچه واقعی یا موجود در یک سیستم است بر خلاف آنچه که فقط تخیل است. این اصطلاح همچنین برای اشاره به وضعیت هستی شناختی اشیاء استفاده می شود و نشانگر وجود آنها است. از نظر فیزیکی واقعیت کلیت یک سیستم شناخته شده و ناشناخته است.

سؤالات فلسفی در مورد ماهیت واقعیت یا هستی یا بودندِگی تحت عنوان موضوع هستی شناسی در نظر گرفته می شود که شاخه اصلی متافیزیک در سنت فلسفی غربی است. سوالات هستی شناسی همچنین در شاخه های متنوعی از فلسفه از جمله فلسفه علم فلسفه دین فلسفه ریاضیات و منطق فلسفی مطرح است.

اینها شامل سوالاتی در مورد اینکه آیا فقط اشیاء فیزیکی واقعی هستند (یعنی فیزیکالیسم) هستند یا آیا واقعیت اساسا غیرمادی است (مثلاً ایدئالیسم) آیا موجودات غیرقابل نظارت فرضی ناشی از تئوری های علمی وجود دارند آیا خدا وجود دارد آیا اعداد و سایر اشیا انتزاعی وجود دارد و آیا جهان‌های ممکن وجود دارد؟

درینجا با گروهی از دوستان جوان مدرسه طرف هستیم که فارغ از تحصیل شدهاند و به دنیای “واقعی” فرو رفته اند. متیو از هیچ چیز واقعی مطمئن نیست اما هوشمند و حساس است.

او نوجوانی مستعد است اما مبتلا به مشکلات روانی و هیچ ایدهای برای آینده خود ندارد. کرنی را من به یک بشکه پودر تشبیه میکنم که با خیال پردازیهای سادیستی زندگی خود را میگذراند.

این پسران تمایلی به مواجهه با بزرگسالی یا کار ندارند. روزهای خود را با نوشیدن سیگار کشیدن قرص خوردن و شوخی های مبتذل و دعوا میگذرانند.

کرنی در مورد تصاویر حملات 11 سپتامبر وسواس خاصی دارد.  رویدادی که وی آن را تحقق نهایی جهانبینی نیهیلیستی خود می داند و آن را “ارگاسم نفرت”مینامد.

وقتی این ترکیب با کمبود فرصت و دنیایی واقعی که به نظر نمیرسد آنها را کند مواجه میشود یک کوکتل مرگبار ایجاد میکند. دویل نویسنده کتاب اورجینال در ترسیم غمِ بیانناپذیر این جوانان و عدم دقت آنان در وضعیت کنونیشان بسیار عالی عمل کرده است اما فیلم اثر با فاصله از کتاب عقب است.

از به تصویر کشیدن درام و روایت آن بگیرید تا شخصیت پردازی دقیق و بجا. به ویژه در مورد متیو که یک شخصیت کاملا واقعی و ملموس است ضعیف عمل شد است. کرنی که شخصیتی یک بعدی دارد را هم فیلمساز به درستی نپخته است. در عوض داستان فیلم نسبتا زیرکانه و دل انگیز اتفاق میافتد.

نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند
نقد فیلم Here Are The Young Men ؛ نقد فیلم مردان جوان اینجا هستند

عوامل و بازیگران ؛ نقد فیلم Here Are The Young Men

  • به کارگردانی اوین مکن
  • تهیه شده توسط ریچارد بولگر و نوح سی هاوسنر
  • نوشته شده توسط راب دویل و اوین مکن بر اساس اینجا مردان جوان هستند توسط راب دویل
  • بازیگران: دین چارلز چاپمن، فین کول، آنیا تیلور-جوی و فردیا والش-پیلو
  • موسیقی توسط رایان پوتستا
  • فیلمبرداری: جیمز ماتر
  • ویرایش شده توسط کالین کمپبل
  • کشور: ایالات متحده و ایرلند
  • زبان: انگلیسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بررسی و نقد فیلم Here Are The Young Men چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر