coinex
راهنمای خرید تکراتو

هوآوی پی 50 پرو (Huawei P50 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

از سری پرچمداران هوآوی که به علت تحریم ها با تاخیر عرضه شد، هوآوی پی 50 پرو است که مشخصات خیره کننده ای در بخش دوربین و نمایشگر دارد.

طی ماه های اخیر، کمپانی هوآوی با تحریم های گسترده آمریکا رو به رو شده و این محدودیت ها تاثیرات منفی و عمیقی بر روند تولید گوشی های هوشمند این شرکت گذاشته است.

در زمانی که کمپانی های معتبر و برندهای محبوبی مانند سامسونگ، شیائومی و اپل در حال پیشرفت های روزافزون و تصاحب بازار هستند، برند محبوب هوآوی با افت محبوبیت و فروش مواجه شده و زنجیره تولید محصولاتش تا حدودی کند شده است.

کمپانی هوآوی، چند ماه پیش با معرفی و عرضه هوآوی پی 50 پرو، توانست روح تازه ای در کالبد بی جان این برند بدمد و بخشی از گذشته پربار و سرشار خود را بار دیگر در معرض نمایش بگذارد. در این نوشتار قصد داریم به بررسی هوآوی پی 50 پرو (Huawei P50 Pro) بپردازیم و مشخصات فنی آن را به بوته نقد بگذاریم. با تکراتو همراه باشید.

هوآوی پی 50 پرو

گوشی هوآوی پی 50 پرو توانسته در مدتی کوتاه، با سیستم عامل اختصاصی خود رونق تازه ای به خط تولید هوآوی ببخشد. این گوشی که نسخه جدید و تازه وارد هوآوی پی 40 است، در قسمت طراحی و قابلیت ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

هوآوی پی 50 در 7 مرداد 1400 و در دو عضو استاندارد و پرو روانه بازار گوشی های هوشمند شدند. این دستگاه با سیستم عامل اختصاصی هوآوی و تراشه اسنپدراگون 888 رونمایی شد و در زمره یکی از پرچمداران این برند قرار گرفت.

البته همان طور که گفتیم، تاریخ رونمایی و عرضه این دو محصول باید زودتر از مرداد ماه محقق می شد اما به دلیل شرایط سخت تحریمی این شرکت، تاریخ ها کمی جا به جا شد. اکنون به بررسی هوآوی پی 50 پرو می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی سامسونگ گلکسی A72 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

هوآوی پی 50 پرو
قیمت هوآوی P50 Pro / قیمت هوآوی P50 Pro

طراحی و ساخت: مشخصات فنی هوآوی پی 50 پرو

تک تک قسمت های یک گوشی می تواند مهم و حیاتی باشد اما طراحی ظاهری و کیفیت ساخت گوشی از جمله کلیدی ترین قسمت های یک اسمارت فون است چرا که کاربران پیش از بررسی داخل گوشی و سخت افزار و نرم افزار آن، به ظاهر گوشی می نگرند.

هوآوی پی 50 پرو با ابعاد 158.8 در 72.8 در 8.5 میلی متر و 195 گرم وزن گوشی نسبتا سبک و خوش دستی محسوب می شود. در پنل پشتی این گوشی شاهد منحنی زیبا و چشم نوازی در قسمت ماژول دوربین هستیم.

نمایشگر 6.6 اینچی این گوشی بیش از 91 درصد قاب جلویی را پوشانده است. صفحه نمایش اُولد پی 50 پرو خمیده است و یک دوربین سلفی نیز در بریدگی صفحه اش دیده می شود. خوشبختانه سنسور اثر انگشت اپتیکال و اسپیکرهای استریو زیر صقحه نمایش تعبیه شده اند.

در پنل پشتی دو ماژول بزرگ دایره ای شکل وجود دارد که و در امتداد آنها و در قسمت پایینی قاب، لوگوی هوآوی با فونت متوسط دیده می شود. در واقع ماژول ها درون یک دایره بزرگ قرار گرفته اند که به رنگ مشکی است. چهار لنز این دوربین درون دو قاب دایره ای شکل تعبیه شده اند.

دوربین سلفی نیز همان طور که گفتیم در مرکز نمایشگر و بالای صفحه قرار دارد. هوآوی پی 50 پرو در پنج رنگ مشکی، طلایی، سفید، صورتی و آبی عرضه شده است. در فریم سمت راست کلیدهای پاور و کنترل صدا قرار دارند. این دستگاه مانند اکثر پرچمداران بازار از گواهی مقاومت IP68 برخوردار است و می تواند تا عمق 1.5 متری برای 30 دقیقه دوام آورد و البته در برابر نفوذ گرد و غبار هم مقاوم خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو مکس (Apple iPhone 13 Pro Max) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) ؛ قیمت و مشخصات فنی

نمایشگر: مشخصات فنی هوآوی پی 50 پرو

از دیگر بخش های یک گوشی هوشمند مناسب صفحه نمایش و کیفیت تصویری است که در اختیار کاربر قرار می دهد. هوآوی پی 50 پرو از نمایشگری 6.6 اینچی و پنلی از نوع OLED بهره می برد. این صفحه نمایش بیش از 91 درصد قاب جلویی را پوشانده است و کیفیت تصویر 2700 در 1228 را ارائه می کند. میزان پیکسل در هر اینچ در این دستگاه پرچمدار، 450 در هر اینچ است که عدد مناسبی قلمداد می شود. نمایشگر اُولد این گوشی هوشمند، قابلیت نمایش بیش از یک میلیارد رنگ دارد و از طرف دیگر نرخ تازه سازی 120 هرتزی و نرخ حساسیت لمسی 300 هرتزی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

هوآوی پی 50 پرو
مشخصات فنی هوآوی پی 50 پرو / مشخصات Huawei P50 Pro

این صفحه نمایش اُولد لبه های خمیده ای دارد که البته در نسخه استاندارد کاملا تخت است. کوالیتی تصویر در پی 50 پرو کواد اچ دی است و طبق شنیده ها این نمایشگر ساخته دو کمپانی سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی است.

چندی پیش هوآوی پی 50 پرو در بخش نمایشگر بهترین امتیازات را از وبسایت تخصصی و معروف دگزومارک دریافت نمود که نتایج آن نشان می دهند، نمایشگر این دستگاه در قسمت خوانایی امتیاز 70 از 100 را گرفته است.

امتیاز نهایی این صفحه نمایش 93 بوده است که در مقایسه با پرچمداران سامسونگ مانند گلکسی اس 21 اولترا عملکرد بهتری داشته است. در حال حاضر بهترین صفحه نمایش موجود را در میان پرچمداران، پی 50 پرو دارد.

از نقاط قوت نمایشگر اُولد این دستگاه می توان به روشنایی بالا در هنگام پشتیبانی از قابلیت اچ دی آر 10 اشاره کرد. خوانایی بالا در بیشتر سناریو ها و میزان حساسیت بالا و دقیق از دیگر ویژگی های مثبت این گوشی است. اما شواهد دگزومارک نشان می دهند که به هنگام بازی با افت فریم نامناسبی مواجه خواهیم شد که خبر بدی برای طرفداران گیم با گوشی است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی Mi Mix 4 ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

دوربین: مشخصات هوآوی P50 Pro

دوربین های هوآوی پی 50 پرو از بهترین های بازار هستند. از بهترین قسمت های دوربین این گوشی بخش بزرگنمایی یا زوم آن است که در مقایسه با پرچمداران سامسونگ و اپل بهتر عمل نموده است. هوآوی در مراسم معارفه و رونمایی از گوشی پرچمدارش، تاکید بسیاری روی دوربین این سری داشت و اکنون شاهد به ثمر نشستن تلاش های چینی ها هستیم.

در بخش دوربین این مجموعه دو دایره بزرگ می بینیم که چهار ماژول در خود جای داده اند. در مورد طراحی کادر دوربین برخی معتقدند که تاکتیک خوبی از سوی هوآوی بوده و عده ای چنین طرحی را ناشی از بدسلیقگی این کمپانی می دانند.

هوآوی در نسخه های قبلی سری P از بزرگنمایی های 5 و 10 برابری استفاده کرده بود اما در هوآوی پی 50 پرو برعکس نسخه های قبلی از زوم اپتیکال 3.5 برابری بهره می برد اما سوال اینجاست که چرا مانند هر سال بر میزان زوم اضافه نشده و آیا عملا در این بخش با پسرفت مواجهیم؟

پاسخ مسلما یک خیر بزرگ است. هوآوی با زیرکی از چنین سیستم بزرگنمایی استفاده کرده است که در ادامه به آن می پردازیم. هوآوی پی 50 پرو از مجموعه دوربین 40+13+64+50 مگاپیکسلی برخوردار است. دوربین عریض این گوشی 50 مگاپیکسل است و دارای لنزی 23 میلی متری است. این لنز مجهز به فوکوس خودکار چندسویه با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر است که از نسبت کانونی 1.8 بهره مند شده.

هوآوی پی 50 پرو
قیمت Huawei P50 Pro / مشخصات فنی هوآوی پی 50 پرو

در خصوص لنز فوق عریض باید به دوربینی 13 مگاپیکسلی اشاره کنیم که در آن خبری از فوکوس خودکار یا لرزشگیر اپتیکال نیست و از گشودگی دیافراگم 2.2 بهره می برد. از دیگر دوربین های جذاب هوآوی پی 50 پرو، پریسکوپ تله فوتو 64 مگاپیکسلی است که لنزی 90 میلی متری دارد.

این دوربین از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره مند است و در کنار همه اینها زوم اپتیکال 3.5 برابری نیز دارد. گشودگی دیافراگم این لنز عدد 3.5 را نشان می دهد. لنز چهارم و آخرین دوربین این گوشی، دورین سیاه و سفید 40 مگاپیکسلی است.

اکنون زمان آن است به زوم اپتیکال 3.5 میلی متری بازگردیم. دوربین 64 مگاپیکسلی که از زوم اپتیکال 3.5 برخوردار است، با واسطه موتور تصویر ایکس دی اُپتیک و ایکس دی فیوژن پرو تقویت شده است و در نهایت منجر به خلق تصاویری 16 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 90 میلی متر می شود.

کاربران می توانند از زوم 100 برابری نیز استفاده کنند اما کیفیت پایین می آید و عملا کاربرد زیادی ندارد. و اما آنچه شما را جذب این گوشی و دوربینش می کند، زوم 5 تا 20 برابری است. این لنز تله فوتو قدرتمند توانایی دارد که اشیاء دور را به نزدیک بیاورد و با کمک موتور تصویر ایکس دی اُپتیک عکس ها را بهبود بخشد. گستره بزرگنمایی تصویر این لنز 200 برابری است و با این عدد می توانید تصاویری همیشه شفاف داشته باشید.

اگر بخواهیم باز هم به یک وبسایت معتبر در زمینه بررسی و نقد دوربین گوشی های هوشمند رجوع کنیم، بی شک دگزومارک اولین آنهاست. این سایت در بررسی های جامعی که داشته و تست های مفیدی که انجام داده، به این نتیجه رسیده که در حال حاضر بهترین دوربین گوشی جهان از آنِ هوآوی پی 50 پرو است.

امتیازات دگزومارک برای بخش عکاسی، بزرگنمایی و عملکرد فیلم برداری به ترتیب: 149، 107 و 116 بوده است که ارقام خیره کننده ای است. در کل دوربین این پرچمدار مانند هم نسلی های خودش از بهترین های بازار است.

بیشتر بخوانید:

آیفون 13 پرو (Apple iPhone 13 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی و قابلیت ها

آیفون 13 و آیفون 13 مینی (Apple iPhone 13 Mini) ؛ قیمت و مشخصات فنی

نوع نمایشگر OLED
ابعاد نمایشگر 6.6 اینچ
کیفیت تصویر 2700 در 1228 پیکسل
سیستم عامل هارمونی OS
تراشه Kirin 9000 و snapdrago 888
پردازنده مرکزی 8 هسته ای
پردازنده گرافیکی مالی جی 78 و آدرنو 660
حافظه داخلی 128، 256، 512
دوربین عریض 48 مگاپیکسل
دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسل
دوربین تله فوتو 64 مگاپیکسل
دوربین سیاه و سفید 40 مگاپیکسل
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
باتری 4360 میلی آمپر
سرعت شارژ باتری 66 واتی و وایرلس 50 واتی
رنگ بندی مشکی، سفید، صورتی، طلایی و آبی

سخت افزار: مشخصات هوآوی P50 Pro

در بخش سخت افزار قصد داریم از قلب تپنده و عضو حیاتی یک گوشه هوشمند صحبت کنیم. هوآوی پی 50 پرو از دو تراشه بهره مند شده است. اولین تراشه این گوشی کیرین مخصوص این کمپانی است و دومی هم اسنپدراگون 888 نسخه فورجی است.

این دو تراشه از بهترین های موجود اند اما متاسفانه به دلیل تحریم ها و کمبودهایی که در تامین تراشه های جدید وجود داشته است، هوآوی مجبور شده این گوشی پرچمدار را با نسخه اینترنت فورجی روانه بازار کند و شاید در آینده و نسخه پرو پلاس خود از فناوری فایوجی استفاده نماید.

معماری لیتوگرافی این دو تراشه 5 نانومتری است ولی ترتیب قدرت پردازنده های مرکزی و گرافیکی شان متفاوت است. تراشه کیرین 9000 از 8 ماژولی هسته ای تشکیل شده است. ترکیب هسته های این پردازشگر یک هسته کورتکس A77 است که از بیشینه فرکانس 3.13 گیگاهرتزی بهره مند است. سه هسته دیگر این تراشه نیز از کورتکس A77 و با حداکثر فرکانس 2.54 گیگاهرتز برخوردار اند. برای پردازش های سبک نیز چهار هسته کورتکس A55 با توان فرکانسی2.05 گیگاهرتزی استفاده شده.

هوآوی پی 50 پرو
مشخصات فنی Huawei P50 Pro / مشخصات فنی هوآوی پی 50 پرو

پردازنده اسنپدراگون 888 فورجی نیز روی کاغذ ضعیف تر از تراشه کیرین 9000 است و با داشتن یک هسته 2.84 گیگاهرتزی و سه هسته 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.80 گیگاهرتزی به پردازش تسک های سنگین و سبک می پردازد. پردازنده گرافیکی چیپست کیرین 9000 مالی جی 78 است در حالی که ماژول گرافیکی اسنپدراگون آدرنو 660 است.

هوآوی پی 50 پرو از اسلات کارت حافظه جانبی نیز برخوردار است که تا 256 گیگابایت پاسهگوی نیازهای کاربران است. نوع این درگاه حافظه نانو مموری است و از شیار دوم سیمکارت بهره می برد. این گوشی در دو نسخه رم حداقل 8 و حداکثر 12 گیگابایت و 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است.

بیشتر بخوانید:

گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

نرم افزار: مشخصات هوآوی P50 Pro

هوآوی پی 50 پرو از سیستم عامل اختصاصی هوآوی با نام هارمونی او اس استفاده می کند. ویژگی های این سیستم عامل به شرح زیر خواهد بود:

هوآوی پی 50 پرو (Huawei P50 Pro) ؛ قیمت، مشخصات فنی، نقد و بررسی

از جمله قابلیت های این سیستم، اوپن سورس بودن یا متن باز بودن آن است. این یعنی تمام توسعه دهندگان سخت افزاری و نرم افزاری می توانند به کدهای فراخوانی شده این سیستم عامل دسترسی داشته باشند. از دیگر خوبی های این سیستم این است که می تواند در سایر محصولات الکترونیکی مانند تبلت و لپ تاپ هم به کار رود.

با این سیستم عامل می توانید از نقشه و مسیریابی مسترکی بر روی گوشی تان بهره مند شوید. فرض کنید مسیری را می خواهید طی کنید و امکان استفاده از گوشی تان را در طول مسیر ندارید. اکنون می توانید نقشه را روی گوشی خود مشخص کنید و ادامه مسیر را از روی ساعت هوشمندتان طی کنید.

از قابلیت های جذاب گوشی برای گیمرها این است که می توانند در بازی های چند نفره کنترل را روی چندین دستگاه منتقل کنند. قابلیت های دیر این سیستم عامل به شما امکان این را می دهد که از گوشی خود حداکثر استفاده را ببرید.

باتری و قیمت: قیمت Huawei P50 Pro

هوآوی پی 50 پرو از باتری با ظرفیت 4360 میلی آمپری بهره می برد. این باتری مجهز به فست شارژر 66 واتی و شارژر وایرلس 50 واتی است. این عدد نشان می دهد که این گوشی باید در کمتر از 35 دقیقه شارژ کامل شود. قیمت این گوشی در نسخه های مختلف، متفاوت است.

  • هواوی پی 50 پرو با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی: 930 دلار
  • هواوی پی 50 پرو با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی: 1000 دلار
  • هواوی پی 50 پرو با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی: 1150 دلار
  • هواوی پی 50 پرو با رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی: 1250 دلار

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هوآوی پی 50 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    قسمت مشخصات نوشتین snapdrago !! حرف n رو فراموش کردین.

    پاسخ