;
coinex

ماجرای طرح ساماندهی رمزارزها به کجا رسید؟

بازار پر شور و شلوغ رمزارزها مجلس را بر آن داشته تا طرحی را برای صیانت از حقوق سرمایه گذاران تصویب کند. اما واقعا ماجرای طرح ساماندهی رمزارزها به کجا رسید؟

قرار است که ظرف دو ماه آینده طرح ساماندهی بازار رمزارزها تصویب و نهایی شود. حالا رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وضعیت این طرح را در انتظار تائید مدیران جدید بانک مرکزی اعلام کرد. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا وضعیت این طرح را بررسی کنیم.

همان طور که پیش تر نیز در تکراتو گفتیم، بازار رمزارزها در کشور ما با استقبال زیادی رو به رو شده است و روز به روز بر تعداد معامله کنندگان و سرمایه گذاران افزوده می شود. از آنجایی که ورود به این بازارها مستلزم ریسک زیاد است، مجلس به فکر ساماندهی یک طرح افتاد.

ماجرای طرح ساماندهی رمزارزها به کجا رسید؟

پیش تر در تکراتو درباره طرح ساماندهی رمزارزها و جزئیات آن، مطالبی را خواندیم. اکنون محمدرضا پور ابراهیمی در خصوص وضعیت این طرح در مجلس گفته است:

جلسات کمیته رمز ارز کمیسیون اقتصادی آغاز شده و متن طرح پیشنهادی این کمیسیون به بانک مرکزی ارائه شده است. ما منتظر هستیم تا مدیریت جدید بانک مرکزی نظر خود را در مورد طرح پیشنهادی ساماندهی رمزارزها اعلام کنند. پس از اظهار نظر بانک مرکزی و تعیین چارچوب متن، مواردی را که مورد توافق با بانک است در متن طرح اضافه خواهد شد. همچنین در مواردی که اختلاف نظر وجود دارد، سعی خواهیم کرد به جمع‌بندی برسیم.

ماجرای طرح ساماندهی رمزارزها به کجا رسید؟

ایشان همچنین بیان نموده است که در تصویب و بررسی های این طرح تمام تلاش مجلس این بوده است که نظرات و مشورت های تخصصی بانک مرکزی و تیم اقتصادی رمزارزها گرفته شود و پیش بینی کرده است که این طرح تا دو ماه دیگر برای تصویب و تبدیل شدن به قانون نهایی می شود.

همچنین پور ابراهیمی در خصوص این سوال که آیا ممکن است دولت در این زمینه دخالت کند و بخواهد لایحه بدهد، گفته است:

اگر دولت بخواهد لایحه دهد بایستی در کمیسیون اقتصادی دولت بررسی شده، هیئت وزیران آن را تصویب کند و سپس به مجلس ارائه شود. این موضوع زمان بر بوده و چندین ماه طول خواهد کشید. از همین روی دولت می‌تواند نظرات خود را در طرح مجلس اعمال کند.

همچنین بیان نموده است:

طبیعتا اختلاف نظرهایی هم وجود دارد اما مبنای تصمیم در مورد این طرح، کمیسیون و صحن علنی است. این دستگاه‌ها در بسیاری از موارد همراه بوده و گاه نظرات متفاوتی داشتند که این امری طبیعی است و با این رویکرد جلو می‌رویم که متن را نهایی کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ماجرای طرح ساماندهی رمزارزها به کجا رسید؟ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر