coinex
راهنمای خرید تکراتو

فوری: سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا

سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری و دفتر تسلا نهایی شده است. شنیده ها حاکی است مدت‌ها برای این سفر رایزنی‌هایی در دست انجام بوده است.

روزی نیست که خبری درمورد ایلان ماسک، این کارآفرین پنجاه ساله منتشر نشود. مدیرعامل تسلا و بنیان‌گذار اسپیس‌اکس، علاوه بر میلیارد‌ها دلار ثروت، ماجرای پرفراز و نشیبی در صنایع حساسی مثل خودرو سازی و ساخت موشک پشت سر گذاشته است. ایلان ماسک میلیاردر پرآوازه و بنیانگذار تسلا، اسپیس ایکس و استارلینک در جدیدترین توییت خود گفته به زودی به ایران سفر می‌کند. کارآفرین آمریکایی هفته گذشته در آلمان گیگافکتوری جدید تسلا را تاسیس کرد. سالانه 500 هزار دستگاه خودروی تسلا در آلمان تولید خواهد شد.

ماسک گفته مذاکرات پشت پرده برای تاسیس دفتر تسلا در ایران مدت‌هاست که در سکوت خبری در جریان بوده؛ مذاکراتی که به نظر می‌رسد با موافقت طرفین به سرانجام رسیده و تکنوکینگ به زودی راهی ایران خواهد شد.

سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا

ساخت کارخانه تسلا موتورز در ایران یکی از بندهای قرارداد دو طرفه‌ای است که بین ایلان ماسک و طرفین ایرانی تنظیم شده است. شنیده‌ها حاکی است این کارخانه گیگاپاسارگاد (Giga-Pasargad) نام خواهد گرفت و در نزدیکی شهر شیراز افتتاح خواهد شد.

گیگافکتوری پاسارگاد، در ادامه‌ی کارخانه‌های این شرکت در نوادا، نیویورک، شانگهای چین و برلین ساخته خواهد بود. پنجمین گیگافکتوری تسلا هم‌اکنون در تگزاس در حال ساخت است و دفتر مرکزی شرکت هم در آن‌جا خواهد بود.

ایلان ماسک در آخرین توییت خود نوشته است:

در طول سال‌های گذشته خلاقیت مهندسان ایرانی همواره مرا به وجد آورده است. حالا خبر خوب این است که گیگافکتوری ششم برای آنها خواهد بود. به زودی به ایران می‌روم.

فوری: سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا قطعی شد

بنابه دلایل نامعلومی ماسک توییتش را پس از چند دقیقه حذف کرد. هنوز از جزئیات بیشتر در خصوص سفر ایلان ماسک به ایران اخباری منتشر نشده است. اما این سفر برای علاقه‌مندان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

بروزرسانی: 

ایلان ماسک به ایران نخواهد آمد ؛ سیزدهتون بدر! ☘️🌳

خبر سفر ایلان ماسک به ایران دروغ 13 ما در تحریریه تکراتو بود. اخلاق حکم می‌کند از همه مخاطبانی که به ما اعتماد داشتند و این خبر را باور کردند، عذرخواهی کنیم. کاربران بسیاری نیز زیرک‌تر از این حرف‌ها بودند و به سرعت متوجه اصل ماجرا شدند.

فارغ از جنبه سرگرمیِ ماجرا، خبر سفر ایلان ماسک به ایران، برای ما در تحریریه تکراتو، یک نکته قابل تامل دیگر نیز دارد. لطفا مدتی به این سوال فکر کنید: «چرا باید سفر یک کارآفرین موفق به کشوری دیگر آنقدر غریب و دور از ذهن باشد که رسانه‌های آن کشور فقط به عنوان دروغ 13 بتوانند به سراغ آن بروند؟»

البته همه‌ی آنچه در این خبر خواندید نادرست نبود. هفته گذشته ایلان ماسک واقعا برای تاسیس گیگافکتوری برلین به آلمان سفر کرد. (منبع 😅)

البته ارزش خبریِ این اتفاق در سفر ایلان ماسک به آلمان نبود. هیچ رسانه آلمانی صرفا حضور ماسک در آلمان را موفقیت و دستاورد قلمداد نکرد. بلکه ارزش خبر در تاسیس گیگافکتوری و تولید سالانه هزاران خودروی تسلا در این کشور بود. اگر برای ما صرف حضور کارکتری نظیر ماسک دستاورد محسوب می‌شود، قطعا یک جای راه را اشتباه آمده‌ایم. اینطور نیست؟ نظرتان را در کامنت‌ها در میان بگذارید!

دروغ اول آوریل (April’s Fool) در ایران با نام دروغ 13 شناخته می‌شود. سنتی که احتمالا این روزها بیش از همیشه رنگ باخته است. اما رسانه‌ها در طول سال‌های گذشته خبرهای نادرست زیادی را عامدانه به عنوان دروغ اول آوریل منتشر کرده بودند.

به عنوان مثال در سال 2003 بی‌بی‌سی خبر ترور بیل گیتس را منتشر کرده بود. در ایران نیز برای نخستین بار ابراهیم نبوی، طنز‌پردازِ حالا خارج نشین، خبر آزادی عبدالله اوجالان (فعال سیاسی چپ کرد) را در روزنامه نشاط منتشر کرده بود. روزنامه شرق نیز در سال 83 احتمال سقوط برج میلاد را به عنوان دروغ 13 کار کرد.

اخبار بیشتر:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (311 نظر)

    بیچاره جمشید آرین!! که اختراع را ۲۰ سال پیش تحویل نگرفتند حتی تهدید به مرگش کردند ولی حالا یارو با کپی کردن اختراع آرین اومده و حلوا حلواش می‌کنند!!

    پاسخ

    دوستان عزیز دروغ ۱۳
    واقعا باور کردید؟
    همه هم تحلیل گر شدن

    پاسخ

    مگه دیوانه است بیاد ایران ،فکر میکنید حرف محسن رضایی رو نشنیده، در مورد گروگان گرفتن، پول ازادی گرفتن.امکان نداره همچین ریسکی کنه. خیلی ها دیگه از این ریسک ها نمیکنند.

    پاسخ

    بیاد ایران .اول میبرن بهشت زهرا سر مزار شهدا.بعد چای قلیون .بعد خودش یه سفره خونه میزنه ما هم میریم قلیون میکشیم….

    پاسخ

    اینم داره دولت مردان و مذاکره کنندگان را گول میزنه برجام ۲ را امضا کنن.
    یادتون رفته مدیرعامل توتال اومد ایران زنگنه و دولت وقت چه جور دیتپاچه شدن و… برجام امضا شد و واونا هم نیومدن

    پاسخ

    در ادامه ی همین تویت گفته بود که همراه خودش موشک اسپیس ایکس و ماهواره های استارلینک هم میاره که از قرارگاه فضایی سمنان اونها رو به فضا ارسال کنه تا اینترنت ماهواره ای در ایران هم فعال بشه.
    تویت رو پاک کرده ولی یه نظر نمیاد خبر دروغ باشه

    پاسخ

    گفته شده قرار ملاقاتی هم با رهبر انقلاب تنظیم شده که برای سفر بایدن به ایران رایزنی کنه
    خبر های خوبی به گوش میرسه و به زودی همه مشکلات ایران و آمریکا حل و فصل خواهد شد و قرن جدید قرن شکوفایی ایران خواهد بود 🔥

    پاسخ

    چون هزینه تولید خودرو بخاطر حقوق پایین کارگر و هزینه های دیگه از چین ارزونتر میافته تسلا به فکر راه اندازی چنین کارخانه ای افتاده وقتی هم تولید بشه از همونجا بخارج صادر میشه چیزی دست مصرف کننده داخلی نمیرسه

    پاسخ

    واقعا آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه! نابسامانی های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی از ملت ما کلا تحلیلگر ساخته ولی چه تحلیلگرهایی! روز سیزده امسال واقعا با هر سال دیگه تفاوت داره، از قسمت کامنت های اینجا کاملا مشخصه. حتی روز و مناسبت هاشو فراموش کردن و هر کسی داره قصه و نظریات خودشو میگه. متاسفانه دیگه انسان سالم العقل و ساده و بی آلایش نمونده و هر ایرانی داره به یکسو میدوه.

    پاسخ

    لطفا منبع موثق را اعلام کنید چون من پیدا نکردم!!!!

    پاسخ

    ایلان ماسک نه اولین خارجی سرمایه گذار در ایران نه آخرینش،،، گرچه فردی مثل ایلان ماسک باعث افتخار همه ایرانی هاست که سرمایه گذاری کنه… ولی قضیه اینه که حکومت ایران هیچ اجازه ای به کشورهای دیگه نمیده، چون تمام کل مردم ایران رغبتشون به کالای خارجی مخصوصا آلمانی و آمریکایی هزار برابر بیشتر نسبت به کالای داخلی.
    بعدشم کشوری مثل ایران که همه چیز در قفس بودیم و برندهای معتبر آمریکایی در سرتاسر جهان دیگه نمایندگی زدن، از خداشون هست یک کشوری مثل ایران که تا الانش همش محدود بودیم وارد ایران بشن چون سرمایشون نه 2 برابر بلکه چندصد برابر رشد میکنه…
    یک نمونش مگ دونالد وقتی وارد ایران بشه حداقل یک ایرانی مصرف میکنه

    پاسخ

    در ابتدا بگم این خبر فیکه چرا که به چند دلیل اول و بزرگترینش ما هنوز تحریم هستیم و اتفاقی نیوفتاده دوم مگر تا زمانی خود دولت سهام دار ایران خودرو و سیپا هست در پشت پرده سودهای نجومی میبره میزاره شرکتی اونم مثل تسلا بیاد ماشین روز دنیا به قیمت پراید عرضه کنه و سومین و بزرگترین موضوع خود ایلان ماسک یکی از بزرگترین منتقدان ایرانه حالا منطقی این

    پاسخ

    ایران جز آبرو ریزی هیچی نداره واقعا خاک بر سره این مسئولین

    پاسخ

    مافیا و لابیگری در ایران حتی شرکتهای خوب خودروساز الکتریکی جهان را فراری میده.

    پاسخ

    کاری بکنید که سرمایه گذاری ها ۱۰۰ درصد در ایران انجام شود تا دستمایه تحریم و… قرار نگیرد

    پاسخ

    مگه اینکه عقل شو از دست داده باشه.
    کسایی که این چیزا رو ادعا میکنند اصلا نمی‌دونم کره استعداد این کار و بهتر از ایران داره .
    خنده دار بود.
    اونا می‌دونم تا سه سال دیگه اقتصاد ایران نابود خواهد شد . ولی اونی که داخل کشوره خودشو قول میزنه.

    پاسخ

    مگه دوتا غول تابوت سازی ایران اجازه میدن خودرو باکیفیت و مقرون بصرفه بدست مصرف کننده ایرانی برسه بعید میدونم این دوتا انحصارطلب اجازه بدن از اونور هم برجام هنوز رو هواست

    پاسخ

    چیزی به عنوان دروغ آوریل به گوشتون نخورده ؟ یکم از جهالت در بیاین : ) ، همه هم که کارشناسن

    پاسخ

    سلام بر همگی
    شما میگید ایلان ماسک میاد ایران بخاطر ماشین نه بخاطر ماهواره هاش هست ظاهر ماشین ولی یه چیز دیگری هست این آمریکایی های مثل روباه حیله گر و مکار هستند.

    پاسخ

    نه بابا آمریکایی های حیله گر کثیف باید با چوب بیوفتیم دنبالشون

    پاسخ

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی تک تک خورد گه دانه دانه

    پاسخ

    تا چینیهای به درد نخور هست امکان نداره

    پاسخ

    اینکه توییت میشه و پاک میشه شاید به این علت می‌باشد که کشورهای عربی رو تحریک کنه که با دادن پول و روشه این اتفاق در کشورشون بیوفته و صرفا ی شیطنت مثله تبلیغ بیت کوین هست

    پاسخ

    شما به تنهایی مرز های تنبلی رو تو ایران جا به جا کردی بزرگوار 😄
    خب تا اونجا خوندی دو خط دیگش هم می خوندی دیگه، که می فهمیدی این پست رو تکراتو از سر ناچاری و کمبود محتوا، واسه ی دروغ سیزده نوشته و همه ی محتوای این خبر دروغه 😄

    پاسخ

    من نمیدانم چرا انقدر بعضی ها ادعای بلدیشون میشه….خب تو نظر ندی میمیری؟ یا میگن لالی؟
    چرا باید تو هر سوراخی انگشت کنیم ما ایرانیا؟ چرا سر هر چیزی نظر باید بدیم؟ اصلا گیریم راست بود این خبر…اصلا گیریم توییت کرده و پاک کرده تو چه کاره حسنی که شاید و باید میکنی؟
    تا خر هست خر سوارم هست رو خیلی قشنگ گفتن.

    پاسخ

    خیلی متاسفم برای ایران عزیزم که پای چنین شخص پلید و دغل کاری به ‌کشورم باز بشود.. حیف از خاک پاکمان که پای چنین موجوداتی مانند ایلان ماسک که وجودش مخرب کره زمین است، بدان باز شود…

    پاسخ

    مخرب تر از مسئولین خودمون وجود نداره که طبیعت رو از بین بردن.

    پاسخ

    وانتش کی میاد تو بازار 😄

    پاسخ

    منتظر بمونیم، حتما اونم ساخته میشه، وانت تسلا 😄😄😄😄😄😄

    پاسخ

    اکثر نظر دهندگان خیلی از مرحله پرتند،ایلان ماسک در کشورهای دیگه خودرو با قیمت تمام شده ارزانتر مونتاژ و به کشورهای دیگر صادر می‌کنه وهم کار آفرینی وهم رونق اقتصادی به کشورهای مونتاژ کننده می دهد البته بدون انتقال تکنولوژی ،ضمناقرار نیست کشور مونتاژ کننده مصرف کننده هم باشه.

    پاسخ

    دلم برای جمشید آرین آتش گرفت
    طرح او
    به نام تسلا
    ننگ بر معصومه ابتکار

    پاسخ

    حالا فرض محال که محال نیست….چرا شیراز؟ دیگه از تخت جمشید و پاسارگاد چی مونده که ماسک عزیز بیاد بکنه و ببره .
    ایلان امیدوارم اون دنیا با کورش کبیر محشور بشی….😄😄😄

    پاسخ

    ما که نه باور میکنیم نه انجام میشه چنین چیزی

    پاسخ

    ایلان میخواد تکنولوژی پراید بدزده لامصب

    پاسخ

    واقعا اینو خوب اومدی 😅

    پاسخ