coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

فوری: سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا

سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری و دفتر تسلا نهایی شده است. شنیده ها حاکی است مدت‌ها برای این سفر رایزنی‌هایی در دست انجام بوده است.

روزی نیست که خبری درمورد ایلان ماسک، این کارآفرین پنجاه ساله منتشر نشود. مدیرعامل تسلا و بنیان‌گذار اسپیس‌اکس، علاوه بر میلیارد‌ها دلار ثروت، ماجرای پرفراز و نشیبی در صنایع حساسی مثل خودرو سازی و ساخت موشک پشت سر گذاشته است. ایلان ماسک میلیاردر پرآوازه و بنیانگذار تسلا، اسپیس ایکس و استارلینک در جدیدترین توییت خود گفته به زودی به ایران سفر می‌کند. کارآفرین آمریکایی هفته گذشته در آلمان گیگافکتوری جدید تسلا را تاسیس کرد. سالانه 500 هزار دستگاه خودروی تسلا در آلمان تولید خواهد شد.

ماسک گفته مذاکرات پشت پرده برای تاسیس دفتر تسلا در ایران مدت‌هاست که در سکوت خبری در جریان بوده؛ مذاکراتی که به نظر می‌رسد با موافقت طرفین به سرانجام رسیده و تکنوکینگ به زودی راهی ایران خواهد شد.

سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا

ساخت کارخانه تسلا موتورز در ایران یکی از بندهای قرارداد دو طرفه‌ای است که بین ایلان ماسک و طرفین ایرانی تنظیم شده است. شنیده‌ها حاکی است این کارخانه گیگاپاسارگاد (Giga-Pasargad) نام خواهد گرفت و در نزدیکی شهر شیراز افتتاح خواهد شد.

گیگافکتوری پاسارگاد، در ادامه‌ی کارخانه‌های این شرکت در نوادا، نیویورک، شانگهای چین و برلین ساخته خواهد بود. پنجمین گیگافکتوری تسلا هم‌اکنون در تگزاس در حال ساخت است و دفتر مرکزی شرکت هم در آن‌جا خواهد بود.

ایلان ماسک در آخرین توییت خود نوشته است:

در طول سال‌های گذشته خلاقیت مهندسان ایرانی همواره مرا به وجد آورده است. حالا خبر خوب این است که گیگافکتوری ششم برای آنها خواهد بود. به زودی به ایران می‌روم.

فوری: سفر ایلان ماسک به ایران برای تاسیس گیگافکتوری تسلا قطعی شد

بنابه دلایل نامعلومی ماسک توییتش را پس از چند دقیقه حذف کرد. هنوز از جزئیات بیشتر در خصوص سفر ایلان ماسک به ایران اخباری منتشر نشده است. اما این سفر برای علاقه‌مندان بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

بروزرسانی: 

ایلان ماسک به ایران نخواهد آمد ؛ سیزدهتون بدر! ☘️🌳

خبر سفر ایلان ماسک به ایران دروغ 13 ما در تحریریه تکراتو بود. اخلاق حکم می‌کند از همه مخاطبانی که به ما اعتماد داشتند و این خبر را باور کردند، عذرخواهی کنیم. کاربران بسیاری نیز زیرک‌تر از این حرف‌ها بودند و به سرعت متوجه اصل ماجرا شدند.

فارغ از جنبه سرگرمیِ ماجرا، خبر سفر ایلان ماسک به ایران، برای ما در تحریریه تکراتو، یک نکته قابل تامل دیگر نیز دارد. لطفا مدتی به این سوال فکر کنید: «چرا باید سفر یک کارآفرین موفق به کشوری دیگر آنقدر غریب و دور از ذهن باشد که رسانه‌های آن کشور فقط به عنوان دروغ 13 بتوانند به سراغ آن بروند؟»

البته همه‌ی آنچه در این خبر خواندید نادرست نبود. هفته گذشته ایلان ماسک واقعا برای تاسیس گیگافکتوری برلین به آلمان سفر کرد. (منبع 😅)

البته ارزش خبریِ این اتفاق در سفر ایلان ماسک به آلمان نبود. هیچ رسانه آلمانی صرفا حضور ماسک در آلمان را موفقیت و دستاورد قلمداد نکرد. بلکه ارزش خبر در تاسیس گیگافکتوری و تولید سالانه هزاران خودروی تسلا در این کشور بود. اگر برای ما صرف حضور کارکتری نظیر ماسک دستاورد محسوب می‌شود، قطعا یک جای راه را اشتباه آمده‌ایم. اینطور نیست؟ نظرتان را در کامنت‌ها در میان بگذارید!

دروغ اول آوریل (April’s Fool) در ایران با نام دروغ 13 شناخته می‌شود. سنتی که احتمالا این روزها بیش از همیشه رنگ باخته است. اما رسانه‌ها در طول سال‌های گذشته خبرهای نادرست زیادی را عامدانه به عنوان دروغ اول آوریل منتشر کرده بودند.

به عنوان مثال در سال 2003 بی‌بی‌سی خبر ترور بیل گیتس را منتشر کرده بود. در ایران نیز برای نخستین بار ابراهیم نبوی، طنز‌پردازِ حالا خارج نشین، خبر آزادی عبدالله اوجالان (فعال سیاسی چپ کرد) را در روزنامه نشاط منتشر کرده بود. روزنامه شرق نیز در سال 83 احتمال سقوط برج میلاد را به عنوان دروغ 13 کار کرد.

اخبار بیشتر:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (311 نظر)

    😃😃😃😃😍👍🏻👍🏻👍🏻

    پاسخ

    اونوقت کی بنجولهای اینارو بخره؟!

    پاسخ

    مگر دزدان سایپاوایران خودرو مرده باشند که همچین نعمتی وارد ایران بشه!!

    پاسخ

    ما خودمون مخترع اولین خودروی الکتریک هوشمنددر دنیا را داریم “آقای جمشید آرین اصل”
    اما این مافیای 7 سر و وابسته به اجنبی ایشون رو از کشورش بیرون کرد و کاخانه ایشون بنام آرمین خودرو رو به یغما برده!
    تسلای ما آرین سونیک و آرمین خودرو در گیلان بود و هست!
    وای بر مردمی که ندای حق رو بشنوند و لبیک به حق نگن!

    پاسخ

    فارغ از کذب بودن این مسئله حتی اگر تحریم ها موضوعیت نداشت و کشورهایی که به ظاهر دوست ما هستند که بنظر من اصلا کشور دوست وجود ندارد و فقط در مقطعی از زمان سود سیاسی یا اقتصادی ایشان با ما همسو می‌شود و فکر میکنیم که فلان کشور دوست ماست هم موقع عقد چنین قراردادی در خواب باشند آیا بنظر شما در داخل کشور دستان کثیفی که از وضعیت فعلی تولید خودرو سودهای هنگفت و بسیار کلانی می‌برند دست روی دست خواهند گذاشت.سودهای عجیب و غیر متعارف بدون ذره ای کیفیت در محصول و برای توجیه مسأله هم چه چیزی بهتر از برجسته کردن تحریم و پنهان شدن پشت آن.اگر وجدان کاری و کمی قناعت در مدیران بالا دست بود حتی با وجود همه‌ی مشکلات براحتی شاهد رقابت سالم و افزایش چشمگیر کیفیت محصولات ساخت داخل می‌بودیم.

    پاسخ

    تا وقتی حکومت آخوندی و عقب افتاده باشه این خبرا واسه ما رویاست

    پاسخ

    در تعجبم چه طور این کامنت شما رو تایید کردند؟

    پاسخ

    من فکر کردم شاید توییت درست باشه، ولی قطعی بود برام که باوجود تحریمها و خصومت آمریکا نسبت به ایران، شدنی نیست و مذاکره هم نمی توانسته که درست باشه مگر بعنوان طرح شده بودن یک ایده قبلاً. تازه بعد از بایدن، باید دوباره منتظر تشدید تحریمها باشیم.
    درضمن آینده ثابت خواهد کرد که ما راه را اشتباه آمده ایم یا آنها… خیلی‌ها ماسک را یک کلاه بردار بزرگ می دانند که شرکتی بزرگتر از مجموع تمام خودروسازان اصلی جهان ایجاد کرده، بوسیله متورم کردن ارزش سهام شرکتش با بازارگرمیهایی که میکند، ولی میزان تولیدات واقعیش بمراتب کمتر از تنها یک شرکت مانند تویوتاست. بقیه پروژه هایش هم که فعلا رو هواست و تعداد ایده های شکست خورده اش بمراتب بیشتر از اونهاییست که الان در جریانست (مانند همان داستان گذاشتن ماشینها در واگن‌های قطار زیرزمینی!!!) و تازه پروژه های درجریان هم که قطعی نیست تا به چه نتیجه ای برسند.
    خود آمریکاست هم معلوم نیست که آینده درخشانی پیش رو داشته باشد و درحال ضعیف شدن تدریجی است.
    از یک دید دیگه، اصلا هم عجیب نیست همچین خبری. ماسک از هر صدتا ایده اش، یکی هم به نتیجه نرسیده (حالا شاید بعداً برسه!!) و به قول معروف صدتا چاقو میسازه، یکیش دسته نداره. حالا اصلا چه فرقی می‌کنه که این دروغ ۱۳ شما باشه یا خودش؟!

    پاسخ

    اول بدم اومد سر کار گذاشتی ولی وقتی کامنت هارو خوندم فهمیدم اصلا تا آخرشو هیچکی نخونده پس حقشونه که به سرشون بیاد این مردم ظاهر بین

    پاسخ

    شما خبر گزاری ها کی راست گفین تمام سال رو دارین دروغ سیزده میگین

    پاسخ

    بله ایرانی ها فقط لایق ماشینهای بنجول چینی هستیم که ۴تا۵ برابر قیمت جهانی همون خودرو به ما میندازن –
    در پشت واردات خودروو از چین جنایتی نهفتست
    چون دقیقا مثل اینکه سرمایه ملی رو بسوزونیم چون این ماشینها فوقش دوسال کار میکنن

    چرا به جای پولهای بلوکه کره ازشون ماشین نگرفتن -چون رانت تو بازار چینه چون سود ۴تا۵ برابری تو واردات خودروی بنجول چینیه
    تیگو۸ قیمت جهانیش ۴۰۰ ملیونه ولی تو ایران یک ملیارد و۶۰۰ ملیون تومان –
    جنایت .ظلم-به هدردادن سرمایه ملی کشور
    لعنت بر رانت خوارهای بی شرف

    پاسخ

    دروغ سیزده باید مقداری باور پذیز باشد اقلا طرف خواننده مطلب چند دقیقه ای احساس باور کند ولی این دروغ اینقدر تابلو بود که من ورود زنان به استادیوم رو بیشتر باور میکردم تا این مطلب هر چند مرتب با اسپری فلفل از بانوان پذیرایی کنن ایلان ماسک فکر نکنم حتی با هواپیما از فضای هوایی ایران رد بشه چون احتمال خوردن موشک اشتباهی کم نیست
    چچ

    پاسخ

    احسنت واقعاً همینطور است.حالا ببین این دولت مردمی سفت وسخت دنبال احیای برجام است اما آمریکایی‌ها حرامزاده تر از این حرفا هستند.والا ما ملت ایران بالاتر از تسلا لیاقت داریم اما نمی گذارن.شما فکرشو بکن چکونه اسرائیل حرامزاده بچه‌های ما رو تو سوریه شهید کرد فکر میکنی بچهای ایرونی واقعأ در سوریه برای اسرائیل خطر بودن؟فکر نمی کنم.مطمئن هستم نه.خب نه سران جهان نه رئیس سازمان ملل جنایت اسرائیل را محکوم نکردن پاسخ آنها انتقام در اربیل عراق بود اما بنظر جنابعالی چگونه شیعه انگلیسی حادثه ورزشگاه مشهد را بوجود آورد؟دقت کن درست دو روز بعداز حادثه ورزشگاه مشهد انگلیس آماده بود یعنی ازقبل برنامه ریزی شده بود برای تسلای رژیم صهیونسیتی پرونده محکومیت حقوق بشری آماده کرده بودن برای بردن آن به شورای امنیت سازمان ملل ومحکومیت حقوق بشری ایران منتظر حادثه ورزشگاه مشهد بودن.کی حادثه ورزشگاه مشهد را رقم زد؟؟گروهی در ایران وبخشی از بانوان عزیز هموطن درمشهد شاید خودشان اصلأ اطلاع نداشتن
    چه خدعه ونیرنگی پشت فروش بلیط جعلی است ونمی دانستند چه سناریوی پست آن اتفاق است اما دیدیم فوری جلسه شورای حقوق بشر ایران را محکوم کرد.واقعأ واقعاً بنظر تو ما ملت ایران با خودمان مشکل حقوق بشری داریم؟تمام سران کشورهای محکوم کننده باید بیایند ایران سر کلاس اساتید حقوق بشری جوانان دانشگاهی ایران درس پس بدهند یاد بگیرن حقوق بشر جنگ علیه ملت های یمن وسوریه وعراق ولبنان و سلاخی روزنامه نگار سعودی وتیرباران عزاداران نیجریه ای نیست
    حقوق بشر بریدن گردن۸۱نفر انسان وجدا کردن سر از تن جوانان بیگناه در یکروز نیست.منظورم ما ملت خودمان باید یکدست باشیم.روزیکه حسن روحانی ازطرف عزیزان اصلاح طلب دولت را بدست گرفت تمام اصولگرایان را از پست ها اخراج کرد.آیا دولت مردمی آقای رئیسی اصلاح طلبان را از پست های کلیدی اخراج کرد؟والا از نظر ملت انتقال بازی ایران و لبنان از تهران ورزشگاه آزادی به ورزشگاه مشهد کار دست مدیران اصلاح طلب دولت است.
    اصولگرایان هیچ همکار خارجی مخالف سایر گروهها ندارن اما عزیزان اصلاح طلب هزاران حامی وعضو خارج نشین دارن در مذاکرات با کشورهای غربی دخالت می کنند اجازه نمیدهند برجام روی ریل پیش برود میگن می خواهند بنام خودشان توافق شود در غیر اینصورت اجازه نمیدهند توسط دولتهای غیر اصلاح طلبی مذاکرات به نتیجه برسد چون می خواهند منافع وثروت کلان همانند ۸سال گذشته به جیب بزنند.ما ملت گرفتار چنین معضلاتی هستیم.

    پاسخ

    آفرین خیلی خوب گفتی چه تحلیل درستی
    بعضی دوستان که تمام سیاه میبینن درست نیست چون مسئول خوب هم زیاد داریم (تو همه گروههای سیاسی)ولی بعضی افرادی که پست های کلیدی به دستشونه یا به دستشون دادن از خدا و قیامت که خبر ندارن بماند انسانیت و وجدان و رحم و میهن دوستی هم که ندارن که جان انسان‌ها براشون مهم نیست و سنگ اندازی هم میکنن تو مسیر درست شدن وضع
    دوستان عزیز وضعیت رو کاملا سفید یا سیاه نبینیم خودمون رو واقع بینانه با بقیه مقایسه کنیم کدوم کشور به اندازه ما تحت فشاره و ضدش کار میکنن دانشمندامون رو که ترور میکنن داروهای مربوط به هسته ای رو که به ما نمیدن هواپیمای مسافربری ما رو که رو خلیج فارس زدن و به فرمانده همون ناو هم جایزه دادن و خودسرانه از تعهد برجام بیرون رفتن و همون تعهداتشان رو هم که امضا کرده بودن عمل نکردن و یا مثلا سردار سلیمانی و همراهانش رو تو خاک کشور دیگه بدون اجازه پرواز ازکشور میزبان و بدون دلیل موجه و ناجوانمردانه به شهادت رسوندن و … که اگر بخوایم بشمریم لیست بلند بالایی میشه از کارهایی که چیزی جز دشمنی نمیشه اسمشو گذاشت و حالا در داخل هم که مهره و نفوذی دارن و کشور ما مدت زیادی نیست که پیشرفت رو شروع کرده در عین حال جنگ و خرابی های اون هم بوده و از زیر صفر شروع کردیم منظورم اینه که واقعیت ها رو ببینیم و در جهت‌ بهتر شدن اوضاع عمل کنیم و در ضمن ما مثل دشمنان تنها ابعاد مادی و دنیوی مدنظرمون نیست

    پاسخ

    تموم شد؟ خیلی تاثیر گذار بود

    پاسخ

    بگو یکم آوریل ایران کلی از نیرنگ وفریب دور بوده باستان شما مضحکه اید

    پاسخ

    عهههههههه . اگه به فرض مهال بیاد دزدهای وطنی مثل ایرانخودرو و سایپا که دولت تمام قد پشتشونه از کجا نان حرام بدست بیارن ؟

    پاسخ

    خودمون می‌سازیم فقط احتمالا ۶برابر قیمت جهانی دراختیار مردم قرار بدیم البته بدون کیفیت مثل سایر خودروسازان محترم

    پاسخ

    دروغ ۱۳هست بابا باورنکنید

    پاسخ

    بابایه مردتوسیاستمدارهای ما پیدا نمیشه جلوی دزدی این خودروسازا رو بگیره…به خدا کشوری که یه صنعت خودروی درستی نداشته باشه بهترین جنگنده هم بسازه مردمش اعتماد به نفس ندارن..بابا یه خودروی کاردرست داخلی درست کنید،مردم لذت ببرن..۱۰۰جور ماشین داره تولیدمیشه همه در پیت با قیمت های کذایی،یه مقدار برای این مردم ارزش قائل شید

    پاسخ

    صد در صد خوشحالم کرده بودید ، چون داشتم به خودرو های تسلا فکر میکردم و پیشرفتی که شاید تو صنعت خودرو سازی ایران دیده بشه .
    اما….

    پاسخ

    یه جوری میگی دروغ سیزده بوده انگار اخبار قبل و بعدش صدق محضه

    ولی خداییش گفتم خداکنه از شر آلودگی و تصادفات راحت شیم

    پاسخ

    اگه واقعی بود خیلی خوب میشد

    پاسخ

    خیلی خوب و پیشرفته بزرگی اگه حکومت دار ها عاقل باشند میتونند فنآوری حاصل از چند ده تجربه رو یک شبه صاحب بشن
    البته اگر اگر اگر و این اگر هاست که کار ما رو به اینجا رسونده

    پاسخ

    ینی نود درصد تا اخر نمیخوننا

    پاسخ

    باسلام مافیای خودرو در ایران مگه میزارند همچنانکه نزاشتند واردات خودرو انجام شود درصورتیکه ایرانیهابهترین ها هستند متاسفانه بالاجبار این خودروهای آشغال را خورد مامیدن وکسی هم جوابگونیست

    پاسخ

    خدا بگم چیکارتون نکنه . لااقل خبر دروغ بودنش رو فردا میذاشتید که یه شب تو عمرمون خوشحال میخوابیدیم . خوشحال از این نظر که بلاخره یه آمریکایی پیدا شد که به تحرمای انریکه نه بگه .

    امیدوارم همواره موفق باشید .

    پاسخ

    اگر تمام بدی ها در یک صندوق جمع شوند، کلید آن صندوق، دروغ است.

    واقعا برای گردانندگان سایت تکراتو متاسف ام

    پاسخ

    چرا با این دروغ ها مردم ایسگا می کنین
    اینا همش دروغه ذهنتون درگیرش نکنین

    پاسخ

    اگرراستهم بود ناباورانه بود. چراکه تولید تسلا سریعا به تسلا پیکانی تبدیل میشد.

    پاسخ

    به نظرم باید از یه جایی شروع بشه به هر حال تا کی خودروی گرون بیکیفیت

    پاسخ

    درسته که گفتن دروغ سیزده ولی شما به چیزی بگید که قابل باور باشه من تیتر را خوندم فهمیدم😐

    پاسخ

    واقعا کارتون زشت بود😐

    پاسخ