;
coinex

گزارش: ویندوز 11 مورد استقبال کاربران قرار نگرفته است

ویندوز 11 چندی پیش توسط مایکروسافت عرضه شد، اما نتوانست آن طور که باید مورد استقبال و محبوبیت کاربران قرار گیرد. حال این نسخه، جای خود را کم کم به نسخه جدیدتری می‌دهد که تغییرات گسترده و کاربردی‌ای بر روی آن اعمال شده است.

مایکروسافت نسخه جدیدی در پاییز گذشته نسخه جدیدی از ویندوز را راه‌اندازی کرد که در آن زمان، نسبتا موفق بود؛ اما در مجموع نتوانست آنطور که باید، انتظار کاربران را برآورده کند. در این مطلب قصد داریم به دلایل عدم محبوبیت ویندوز 11 پردازیم. برای اطلاع از جزییات این مطلب در ادامه با تکراتو همراه شوید.

دلایل عدم محبوبیت ویندوز 11

طبق گزارشات پلتفرم AdDuplex که مقدار توزیع نسخه‌های مختلف هر سیستم عامل و نرم‌افزاری را مورد بررسی قرار داده، ویندوز 11 در اوایل عرضه خود در پاییز رشد پایداری در زمینه توزیع داشته است؛ اما پس از آن، توزیع این ویندوز با مشکل مواجه شده و به سرعت افت چشمگیری داشت.

گزارش: ویندوز 11 مورد استقبال کاربران قرار نگرفته است

روش جمع‌آوری اطلاعات در AdDuplex به این‌گونه است که این موسسه، در هر یک از تحقیقات خود از قریب به 5000 برنامه کاربردی که هر یک از آن‌ها نیز از AdDuplex SDK v.2 استفاده می‌کنند، بهره می‌برد. گزارشات جمع‌آوری شده از توزیع این ویندوز تقریبا از 60000 رایانه است. شاید این نمونه کوچک به نظر برسد، اما اطلاعات لازم را در دسترس قرار خواهد داد.

طبق گزارشات AdDuplex، استقبال کاربران از ویندوز 11 در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه تقریبا یکسان بوده است. بر اساس بخش دیگری از داده‌های منتشر شده، تا 29 مارس، سهم ویندوز 11 حدود 19.4 درصد بوده و در ماه فوریه بیش از 19.3 درصد است. همچنین ویندوز 10 نسخه 21H2، نیز در این زمان نسبت به کل بازه زمانی انتشار شده این ویندوز، کاهش رشد داشته است.

اما این نکته را نیز باید اضافه کرد که این ویندوز در ماه مارس، تبدیل به محبوب‌ترین نسخه ویندوز شد. درواقع نرخ استفاده از ویندوز 10 نسخه 21H2 در ماه فوریه، به 21 درصد و در ماه مارس به 28.5 درصد رسیده بود. اما سهم ویندوز 10 نسخه 21H1 در همین بازه زمانی، از 27.5 درصد به 26.5 درصد کاهش یافته است. با این حال، ویندوز 11 رتبه سوم را از لحاظ محبوبیت، برای خود ثبت کرده است.

بدیهی است که با نزدیک شدن به پایان دوره پشتیبانی ویندوز 10 نسخه 20H2، شاهد افزایش سهم چشمگیری در ویندوز 10 نسخه 21H2 باشیم. اما مایکروسافت قصد دارد که آپدیت‌ها را به طور منظم عرضه کند تا حتی پس از پایان دوره پشتیبانی از این ویندوز، کاربران بتوانند آپدیت‌های ویندوز 10 نسخه 20H2 را دریافت کنند. نکته دیگری که در افت چشمگیر محبوبیت ویندوز 11 بسیار تاثیرگذار است، این موضوع می‌تواند باشد که همه رایانه‌های شخصی، نمی‌توانند پاسخگو نصب این سیستم عامل باشند. همین مورد نقش به‌سزایی در کاهش سهم ویندوز 11 دارد.

گفتنیست که ارتقا به ویندوز 11 برای کاربران کاملا اختیاری است. بدیهی است که اختیاری بودن نصب این ویندوز، نمی‌تواند به افزایش سهم آن کمکی کند. از نکات مثبت این ویندوز، ساده‌سازی فرآیند انتخاب یک مرورگر است. درواقع شما می‌توانید در آپدیت KB5011563 که در اوایل این هفته منتشر شده، مرورگر پیش‌فرض را تنها با چند کلیک ماوس تغییر دهید. این ویژگی دقیقا مشابه همان چیزی است که در ویندوز 10 اتفاق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دلایل عدم محبوبیت ویندوز 11 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر