;
coinex

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟ ؛ شیوه رویداد جنگ های آیندگان

امروزه جنگ، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است. اگر می‌خواهید بدانید که جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟ با ما همراه باشید.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟ این یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که شاید برای شما پیش بیاید. اخیراً با پیشرفت عمل و فناوری، دیگر منتظر جنگ‌هایی مشابه گذشته نیستیم. به همین دلیل هم شاید برای بسیاری از افراد سؤال پیش بیاید که در آینده، با چه نوع جنگ‌هایی مواجه خواهیم بود؟ ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی این موضوع مهم پرداخته‌ایم و آن را برای شما بررسی کرده‌ایم. پس اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی کسب کنید، ما را تا انتها همراهی نمایید.

همان طور که می‌دانید، امروزه نمی‌توانیم انتظار جنگ‌هایی مشابه گذشته را داشته باشید. در گذشته، برای جنگیدن از سپر و نیزه استفاده می‌شد. بعد از گذشت مدتی هم از اسلحه، توپ و تانک برای انواع مبارزات استفاده می‌شد. با گذشت زمان و توسعه فناوری، تکنولوژی روی این موضوع نیز تأثیر گذاشته و نوع جنگ‌ها را تغییر داده است.

باتوجه‌به توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم، ما انتظار جنگ‌های متفاوتی در آینده را داریم. برخی می‌گویند که دیگر جنگ‌هایی که در آن‌ها از تفنگ و اسلحه استفاده می‌شد، خبری نیست. اگر شما هم درباره جنگ های آینده مشتاق هستید، ما را تا انتها همراهی کرده و از این اطلاعات به بهترین شکل استفاده نمایید. این موضوعات می‌تواند کمک شایانی به شما داشته باشد و اطلاعات شما را تا حد زیادی بالا ببرد. پس تنها چند دقیقه وقت گذاشته و این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

باتوجه‌به جنگ‌های اخیر، بسیاری از افراد منتظر یک جنگ جهانی بودند. اگر شما می‌خواهید بدانید که احتمال جنگ جهانی سوم چقدر است می‌تواند نوشتار مربوط به آن را مطالعه کنید.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

علاوه بر این، جنگ سایبری روسیه و آمریکا بر سر جهان هم ممکن است برای شما هیجان‌انگیز باشد. اگر به این نمونه مطالب علاقه دارید، پس احتمالاً لیست بهترین جت جنگنده 2021 نیز برای شما جذاب باشد. با خواندن این لیست، می‌توانید بهترین و جدیدترین هواپیماهای جنگی را بهتر بشناسید.

در سال 2021، تغییرات اساسی و بسیار مهمی در سیاست‌های دفاعی و امنیتی بریتانیا رخ داد که اهمیت بالایی برخوردار بودند. اخیراً اغلب ملت‌ها در تلاش هستند که بخش غالب بودجه خود را برای فناوری دیجیتال، هوش مصنوعی و فضای مجازی صرف کنند. به همین دلیل هم هزینه بسیار کمتری برای سخت‌افزارها و سربازان سنتی در نظر گرفته می‌شود.

همه این‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که دولت روسیه نیروهای خود را در اوکراین مستقر کرده و به همین دلیل هم مسکو از ناتو می‌خواهد که نیروهای خود را به عقب براند. از سوی دیگر، کشور چین هم شروع به سروصدا کردن کرده است و قصد دارد تایوان را حتی به‎‌زور باز پس بگیرد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هنوز در گوشه‌وکنار دنیا، جنگ‌های کوچکی که به‌صورت منطقه‌ای است، روی می‌دهد. در کشور اتیوپی، جنگ‌های داخلی در حال وقوع است، مناقشه‌ای که در اوکراین رخ داد، جان بیشتر از 14000 نفر را گرفت، جنگ در سوریه هم مانند آتشی در زیر خاکستر، منتظر وقوع است و داعش هم هنوز در قسمت‎‌هایی از آفریقا، در حال یکه‌تازی است.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

با وجود موضوعاتی که ذکر کردیم، به نظر شما جنگ های آینده که بین قدرت‌های بزرگ جهان روی می‌دهد، چگونه خواهد بود؟ به نظر شما غرب می‌تواند با چالش‌هایی که در آینده با آن‌ها روبرو می‌شود، مقابله کند؟ در این نوشتار، بیشتر به بررسی این مسئله می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در ابتدا باید بدانید، این است در حال حاضر هم جنگاوری آینده در حال وقوع است. جنبه‌های مختلفی از یک درگیری یا جنگ بزرگ در میان غرب (مثل روسیه) و چین در حال وقع است و تمرین‌هایی نیز شده است. هم‌اکنون این درگیری‌ها در حال وقوع است.

در روز 16 نوامبر، روسیه یکی از ماهواره‌های خود را در فضا آزمایش کرد. او این کار را با منهدم کردن یکی از ماهواره‌های خود انجام داد. علاوه بر این، چین هم موشک‌های هایپرسونیک خود را در تابستان مورد آزمایش قرار داد. در این آزمایش‌ها متوجه شدند که سرعت این موشک‌ها سرعت بیشتر از سرعت صوت را از خود ارائه دادند. امروزه، حملات سایبری برای اخلال یا سرقت، بسیار رایج شده است. این موضوع، جنگاوری زیر آستانه نام دارد.

دو نمونه موشک هایپرسونیک

شاید برای شما جالب باشد که بدانید دو نمونه موشک هایپرسونیک اهمیت زیادی در جنگ های نظامی آینده دارند. نکته جالب‌توجه درباره موشک‌های هایپرسونیک گلاید این است که شناسایی آن‌ها در مقایسه با موشک بالستیک، بسیار راحت‌تر است این کار را رادارها انجام می‌دهند. موشک نوع FOBS قبل از این‌که سرعت بگیرد، به‌طرف هدف خود و در مدار پایین قرار می‌گیرد.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

در زمان ریاست جمهوری کلینتون و اوباما، میشل فلورنوری به‌عنوان یکی از سیاست‌گذاران پنتاگون بود. او مسئول تعیین استراتژی‌های ایالات متحده بود. او عقیده دارد که ازآنجاکه غرب بر خاورمیانه تسلط ویژه‌ای دارد، موجب شده که به دشمنان خود این امکان را داده که از نظر بعد نظامی، فاصله بسیار کمی برقرار شود.

میشل فلورنوری در ادامه می‌گوید که آن‌ها در یک نقطه عطف کاملاً استراتژیک قرار دارند. این نقطه عطف، برای مواقعی در نظر گرفته می‌شود که ایالات متحده و بریتانیا در اقدامات خرابکارانه در افغانستان و عراق تسلط داشتند و بعد از آن هم از فکر این موضوع خارج شدند. بدین ترتیب، آن‌ها دید خود را به قدرت‌های وسیع‌تر باز می‌کنند.

در جملات فوق‌الذکر، فلورنوری به طور واضع به کشورهای چین روسیه اشاره می‌کند. در این گزارش که به‌صورت کاملاً امنیتی، دفاعی و سیاسی مربوط به دولت بریتانیا اشاره شد. به همین دلیل هم این کشور به‌عنوان رقیبی حاد و استراتژیک برای غرب توصیف شد. همچنین او می‌افزاید که هنگامی که آن‌ها بیشتر به خاورمیانه تسلط داشتند، کشورهای ذکرشده بادقت شیوه‌های جنگی غرب را موردمطالعه قرار دارند. بعد از این‌که موضوعاتی از آن‌ها یاد گرفتند، به سرمایه‌گذاری عظیم روی آوردند.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

سرمایه‌گذاری روی شیوه‌های متفاوت جنگ

مهم‌ترین بخش مربوط به این سرمایه‌گذاری، مختص به فعالیت‌های سایبری است. در این میان، حملات خطرآفرینی شکل گرفته‌اند که هدف آن‌ها این است که پایه و اساس جوامع غربی را تضعیف کنند. علاوه بر این، آن‌ها می‌خواهند که بر انتخابات‌ها نیز تأثیر گذاشته و اطلاعات حساس را مورد سرقت قرار دهند. البته همان طور که می‌دانید، این کارها فاصله زیادی با کارهای مربوط به جنگ دارند و حتی به‌راحتی هم تکذیب می‌شوند.

اما اگر درگیری‌هایی که هم‌اکنون در میان غرب و روسیه بر سر اوکراین وجود دارد به جنگ منجر شود، چه می‌شود؟ اگر تنش‌های میان ایالات متحده و چین بر سر تایوان وجود دارد به جنگ منجر شود، این جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

مئیا نوونز که در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک مسئول پژوهشگر ارشد است، تأکید می‌کند که چین برای این‌که از نظر نظامی برتری داشته باشد، از داده استفاده می‌کند. نوونز عقیده دارد که در صورت امکان، این درگیری‌ها در یک فضای به‌‌خصوص و با تغییرات زیادی روی خواهد داد و این موضوع تا حد زیادی وابسته به دامنه اطلاعاتی است.

علاوه بر این، او از تأسیس نیروی حمایت استراتژیک توسط ارتش آزادی‌بخش چین خبر داد. او افزود که این مؤسسه می‌تواند امکانات سایبری و جنگ‌های الکترونیکی و همچنین فضایی را مورد بررسی قرار دهد. این موضوع، اهمیت فراوان جنگ های نظامی آینده را به نمایش می‌گذارد.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

اما این موضوع به چه معناست؟ این بدان معناست که شاید مهم‌ترین چیزی که در هر درگیری و تنشی با آن روبرو می‌شویم، حملات بزرگ سایبری از همه جهات است. در این حملات، آن‌ها سعی می‌کنند که در ارتباطاتی مانند ماهواره‌ها، اخلال ایجاد کنند. برای مثال، آن‌ها می‌توانند کابل‌های حیاتی کیف دریا که وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارند، ببرند. آن‌ها با انجام این کار، طرف مقابل خود را به‌اصطلاح کور می‌کنند.

بدین منظور، سؤالاتی از فرانتس اشتفان گدی درباره معنای چنین اتفاقاتی پرسیده شد. حتی امکان دارد که تلفن‌های همراه ما از کار افتاده و حتی بنزینی در دسترس نباشد. حتی ممکن است ما با مشکلات پخش مواد غذایی روبرو شویم.

سرمایه‌گذاری قدرت‌های بزرگ روی توانایی‌های سایبری

اشتفان گدی که متخصص آینده جنگاوری در مؤسسه حمایت استراتژیک است، باور دارد که موارد بالا بسیار امکان‌پذیر هستند. او گفت که هم‌اکنون، قدرت‌های بزرگ روی مسائلی مانند توانایی‌های سایبری سرمایه‌گذاری می‌کنند. حتی آن‎ها در تلاش هستند که بتوانند توانایی‌های جنگ الکترونیکی خود را افزوده و درنتیجه، ماهواره‌ها را مسدود و ارتباطات را مختل نمایند. آن‌ها در این درگیری‌ها، هم نیروهای مسلح و هم جوامع را مورد هدف قرار دادند.

آیا می‌خواهید بدانید که بزرگ‌ترین خطر در جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟مهم‌ترین موضوعی که ممکن است این اخلال‌ها را تشدید کند، کارهای ناخواسته است. اگر ارتباط ماهواره‌ای شما قطع و به آن دسترسی نداشته باشید و درعین‌حال، افراد مربوط به برنامه‌ریزی در ستادهای فرماندهی نشسته و از آن اطلاعی نداشته باشند، ممکن است کار بعدی شما بسیار سخت باشد.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

نوونز اعتقاد دارند که این برنامه‌ریزان برای مقابله با این وضعیت، دارای دو گزینه منطقی هستند. بهتر است آن‌ها یا پاسخ حداقلی یا حداکثری بدهند. این گزینه‌ها می‌توانند برای تشدید شرایط و تنش‌های جنگ های آینده دامن بزنند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که احتمالاً در جنگ های نظامی آینده تأثیر خواهد داشت، هوش مصنوعی است. فرماندهان و برنامه‌ریزان با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند تصمیم‌گیری بسیار راحت‌تری داشته باشند. این امر به فرآوری سریع اطلاعات کمک بسزایی می‌کند.

در این مورد خاص، ایالات متحده بر دشمنان خود برتری قابل‌توجهی دارند. میشل فلورنوری اعتقاد دارد که این موضوع، توانایی جبران کاستی‌های غرب ناشی از ارتش آزادی‌بخش چین را دارد. او باور دارد که یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید این کاستی‌های موجود را جبران و برنامه‌ریزی تهاجمی یا دفاعی دشمنان خود را پیچیده کنید، این است که انسان و ماشین را با یکدیگر جفت کنید. برای مثال، اگر شما یک برنامه انسانی با هدایت 100 برنامه غیرانسانی داشته باشید، امکان جبران عدم توازن کمی را خواهید داشت.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر، غرب در حوزه خطرناکی حال عقب افتادن از چین و روسیه است. در این میان، موشک‌های برین‌صوتی و پرتاب‌هایی مشاهده شد که این امکان را دارند که سرعتی بین 5 تا 27 برابر سرعت صوت به پرواز درآیند. همچنین این موشک‌ها کلاهک‌های هسته‌ای و غیرهسته‌ای را به همراه دارد.

علاوه بر این، روسیه خبر داد که آزمایش این موشک‌های برین‌صوتی زیرکن با موفقیت همراه بود. این کشور ادعا می‌کند که می‌تواند همه سازمان‌های دفاعی و تهاجمی موجود در دنیا را بی‌اثر کنند. این یک موفقیت بزرگ در روسیه به شمار می‌آید.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

راه‌اندازی سامانه هدایت‌پذیر

یک سامانه با سفینه هدایت‌پذیر برین‌صوتی به نام دانگ فنگ 17، برای اولین‌بار در چین و در سال 2019 رونمایی شد. سامانه مذکور این توانایی را دارد که در مسیر غیرقابل‌پیش‌بینی در جو حرکت کند و کسی نیز نمی‌تواند آن را به‌راحتی متوقف سازد. تا به اینجا، به برخی از سؤالات شما در رابطه‌ با این‌که جنگ های آینده پاسخ دادیم. در ادامه، به بررسی برخی اطلاعات دیگر در این زمینه خواهیم پرداخت.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید آزمایش‌هایی که ایالات متحده برای سامانه‌های آمریکایی انجام داده، چندان موفقیت‌آمیز نبوده‌اند. بعدازاین که این تسهیلات به زرادخانه چین وارد شد، واشنگتن دچار تردیدهایی برای دفاع از تایوان در برابر چین گشت. این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائل درباره جنگ های نظامی آینده است.

بااین‌حال، با این‌که وارد سال 2022 شده‌ایم و شاهد جنگ روسیه و اوکراین بوده‌ایم، مشاهده کردیم که روسیه در مرز اوکراین با تسهیلات سنتی مثل سرباز، خودروهای زرهی و تانک‌هایی تجمع کرده‌اند. همان تجهیزاتی که اگر روسیه بخواهد به دریای بالتیک حمله کند، از آن‌ها استفاده خواهد کرد. اگرچه کارشناسان می‌گویند که این کشور دارای عناصر لازم برای جنگ‌های سایبری یا الکترونیکی تهاجمی نیز هست.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

لازم به ذکر است که بریتانیا برای ایجاد آمادگی در جنگ های آینده ، تصمیماتی برای سرمایه‌گذاری گرفته است. این منطقه قصد دارد از تعداد نیروهای سنتی خود کاسته و به شمار فناوری‌های جدید خود بیفزاید. متخصص آینده جنگاوری به نام فرانتس اشتفان گدی می‌گوید که نتیجه مطلوب این تصمیم، قطعاً بعد از 20 سال نمایان خواهد شد. این در حالی است که تا آن زمان، شکافی خطرناک در این میان وجود خواهد داشت.

او اعتقاد دارد که در پنج تا ده سال آینده که با کاهش نیروها مواجه هستیم، ممکن است اتفاقات بسیار خطرناکی رخ دهد. درعین‌حال، بسیاری از این توانایی‌ها و تکنولوژی‌های مدرنی که نیازمند بلوغ لازم برای تأثیر بر این عملیات هستند، نرسیده‌اند.

او اعتقاد دارد که زمان پنج تا ده سال آینده را می‌توان یکی از خطرناک‌ترین و مهم‌ترین چالش‌ها برای امنیت دولت‌های غربی به شمار آورد. اما آیا با این اتفاق، همه چیز از بین رفته است؟ خانم میشل فلورنوری عقیده دیگری داشته و باور دارد که راه‌حل درست برای این موضوع، شامل دو بخش اساسی می‌شود؛ این بخش‌ها، مشاوره و همکاری تنگاتنگ با متحدان و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش‌های درست است.

جنگ های آینده چه شکلی خواهند بود؟

او می‌گوید که در صورت همکاری درست و سرمایه‌گذاری روی مفاهیم مناسب و قابل‌قبول، می‌تواند این راه‌حل‌ها را تسریع بخشیده و آن‌ها را تا حد زیادی توسعه دهیم. این امر موجب می‌شود که از بروز جنگ در میان قدرت‌های بزرگ جهان، پیشگیری کنیم. او اعتقاد دارد که با انجام این کار، آن‌ها هم می‌‌توانند به خواسته‌های خود رسیده و همچنین منطقه هند را در آینده‌ای نه‌چندان دور، آرام نگه داریم.

کلام آخر

جنگ های آینده یکی از بحث‌برانگیزترین سؤالاتی است که برای بسیاری از افراد پیش بیاید. اگر این موضع برای شما هم سؤال پیش آمده، کمی وقت گذاشته و این مقاله را مطالعه فرمایید. ما در این نوشتار از تکراتو، به بررسی جنگ های نظامی آینده پرداختیم. این موضوع می‌تواند به شما نشان دهد که در آینده، جنگ‌ها چگونه شکل خواهند گرفت.

سؤالات متداول

سرمایه‌گذاری روی شیوه‌های متفاوت جنگ با چه هدفی روی می‌گیرد؟

این کار غالباً با هدف تضعیف پایه و اساس جوامع غربی، تأثیر در انتخابات و سرقت اطلاعات انجام می‌گیرد.

در آینده، جنگ‌ها چگونه خواهند بود؟

اخیراً با پیشرفت علم، اغلب کشورهای بزرگ دنیا بیشتر از آنکه بخواهند روی شیوه‌های سنتی جنگ سرمایه‌گذاری کنند، بر موضوعات جدید و سایبری سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

آیا جنگ روسیه و اوکراین سایبری است؟

در سال 2022، روسیه با تانک، سرباز و نیروهای نظامی به اوکراین حمله کرد.

بیشتر بخوانید:

منبع: bbc

نظر شما درباره جنگ های آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    با سلام لطفا در ترجمه مطالب دقت نموده و به نرم افزار های ترجمه زیاد اعتماد نکنید .مطالب فاقد پیوستگی و انسجام و بار علمی بوده و در سطح بسیار نازلی ارایه شده است.

    پاسخ