;
coinex

آموزش بازیابی اپل آیدی [6 روش ریکاوری Apple ID فراموش شده]

اگر به دنبال حل مشکل فراموش کردن اپل ایدی خود هستید در ادامه همراه ما باشید زیرا تکراتو در این مطلب آموزش بازیابی اپل آیدی ، برای حل این مشکل به شما کمک می‌کند.

اگر به تازگی می‌خواهید وارد قلمرو ios شوید و گوشی آیفون یا یکی از دستگاه‌های اپل را در دست دارید، حتما باید اپل آی دی داشته باشید. شاید با خود بپرسید اپل آیدی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

اپل آیدی در واقع مجوز دسترسی کاربران اپل به قابلیت‌های محصولات و خدمات این شرکت است. در واقع بدون داشتن اپل آیدی نمی‌توانید از هیچ یک از خدمات اپل بهره‌مند شوید.

Apple ID شما حسابی است که برای دسترسی به سرویس‌های اپل مانند App Store ،Apple Music ،iCloud ،iMessage ،FaceTime و … از آن استفاده می‌کنید. این ایدی شامل آدرس ایمیل و گذرواژه‌ای است که برای ورود به سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپل آی دی در واقع هویت کاربر اپل است و روشی است که اپل، شما را شناسایی می‌کند، خریدهای شما را ردیابی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌های اپل شما به طور یکپارچه با هم کار کنند. هر کاربر آیفون، iPad ، iPod و Mac به یک اپل آیدی نیاز دارد که درست کردن آن نیز رایگان است. اگر از iTunes یا App Store استفاده کرده باشید، پس Apple ID را دریافت کرده‌اید.

کلیه اطلاعات تماس، پرداخت و امنیتی که در سرویس‌های اپل استفاده می‌کنید و حتی موقعیت مکانی، شماره تلفن‌ها و عکس‌های شخصی روی گوشی‌تان در اپل آیدی ذخیره می‌شود. اگر اپل آی دی نداشته باشید یا آن را فراموش کرده باشید بسیاری از امکانات را از دست می‌دهید و حتی آپدیت هم دریافت نمی‌کنید.

در صورت فراموشی Apple ID چکار باید کرد؟ حل مشکل فراموش کردن اپل ایدی امکان‌پذیر است؟ ریکاوری اپل آیدی فراموش شده چگونه انجام می‌شود؟ برای آموزش بازیابی اپل آیدی در ادامه همراه ما باشید.

آموزش بازیابی اپل آیدی

در مورد اینکه اپل آیدی چیست و چه استفاده‌ای دارد صحبت کردیم و اکنون به آموزش بازیابی اپل آیدی می‌پردازیم. این مشکل می‌تواند برای هر کسی که از محصولات اپل استفاده می‌کند، اتفاق افتد و نیازی به نگرانی نیست چراکه ریکاوری اپل آیدی فراموش شده امکان‌پذیر است.

اگر از قبل برای خود یک اپل آیدی ساخته‌اید ولی حالا رمز اپل آیدی خود را فراموش کرده‌اید اکنون از طریق آموزش بازیابی اپل آیدی در این مطلب می‌توانید به سادگی مشکل خود را حل کنید. پس با آموزش بازیابی اپل آیدی همراه ما باشید.

روش‌های ریکاوری اپل آیدی فراموش شده

چندین روش مختلف وجود دارد که شما می‌توانید در صوتی که اپل آیدی خود را فراموش کردید از طریق آن اپل آیدی را بازیابی کنید. در ادامه آموزش بازیابی اپل آیدی در مورد روش‌های موجود برای حل این مشکل صحبت می‌کنیم.

  • چک کردن ایمیل
  • پیدا کردن اپل ایدی با شماره تلفن
  • امتحان کردن ایمیل‌های خود
  • ریکاوری با استفاده از سایت اپل
  • پیدا کردن Apple Id با استفاده از دستگاه ios
  • پیدا کردن اپل آیدی از آیتونز با بررسی خریدهای قبل

هر کدام از روش‌های گفته شده در بالا در ادامه به صورت جداگانه بررسی شده‌اند.

چک کردن ایمیل‌

ممکن است در گذشته اپل برایتان ایمیلی ارسال کرده و آیدی شما را در آن ذکر کرده باشد. در این صورت برگرداندن اپل ایدی قبلی کار راحتی است.

در اولین قدم به ایمیلی که با آن حساب اپل خود را ایجاد کرده‌اید بروید و تمامی ایمیل‌هایی که از سوی اپل دریافت کرده‌اید را جستجو کنید و ببینید اپل ایدی فراموش شده شما در این ایمیل‌ها وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون

پیدا کردن اپل ایدی با شماره تلفن

در وبسایت اپل یک قسمت جداگانه برای کسانی که با مشکل فراموش کردن اپل ایدی مواجه هستند وجود دارد. ابتدا به این صفحه مراجعه کنید و نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیلی که با آن اپل آیدی را ساختید وارد کنید، همچنین می‌توانید ایمیل‌های بکاپ را هم در این قسمت وارد کنید.

آموزش بازیابی اپل آیدی

در صفحه بعد باید تاریخ تولدی که زمان ثبت نام و وارد شدن به حساب اپل ایدی وارد کردید را ثبت کنید. اگر این اطلاعات را درست وارد کرده باشید در مرحله آخر دو گزینه برای برای برطرف کردن مسئله فراموشی اپل ایدی در اختیارتان قرار می‌گیرد. گزینه اول از طریق ایمیل است. اگر آن را انتخاب کنید اطلاعات مورد نیازتان به آدرس ایمیلی که موقع ثبت نام وارد کردید ارسال می‌شود.

گزینه دوم مربوط به سوالات امنیتی است. اگر آن را انتخاب کنید باید به 2 سوال امنیتی که موقع ثبت نام و وارد شدن به حساب اپل ایدی به آن‌ها جواب دادید، پاسخ دهید. اگر این گزینه را انتخاب کنید و به سوالات جواب دهید پیدا کردن ایمیل اپل ایدی کار آسانی خواهد بود چرا که در صفحه بعد یک آدرس ایمیل برایتان نمایش داده می‌شود که همان اپل آیدی است.

اگر گزینه ایمیل را انتخاب کنید، یک ایمیل همراه با لینک بازیابی رمزعبور و ورود به اپل آیدی برایتان ارسال می‌شود. آدرس ایمیلی که این پیام برایش ارسال می‌شود همان اپل آیدی شماست.

امتحان کردن ایمیل‌های خود

معمولا اپل آیدی شما آدرس ایمیل شماست. سعی کنید با هر آدرس ایمیلی که ممکن است به عنوان Apple ID از آن استفاده کرده باشید، وارد سیستم شوید. معمولاً آدرس ایمیل ترکیبی از اسم و یک عدد که می‌تواند تاریخ تولدتان باشد، است. این روش ابتدایی‌ترین راهکار برای فراموشی اپل آیدی است. اگر با این راه به نتیجه نرسیدید به سراغ روش‌های بعدی بروید.

بیشتر بخوانید:

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

ریکاوری با استفاده از سایت اپل

در این روش باید به سایت ساخت اپل آیدی بروید و گزینه Forgot Apple ID or password را انتخاب کنید. در ادامه از شما خواسته می‌شود که اپل آیدی خود را وارد کنید، اگر به یاد ندارید روی look it up در زیر باکس کلیک کنید.

آموزش بازیابی اپل آیدی

در این قسمت نام، نام خانوادگی و ایمیل خود را وارد کنید و continue را بزنید. سپس به ایمیل خود بروید، قسمت inbox و یا حتی spam را چک کنید و پیام دریافتی حاوی مشخصات اپل آیدی را مشاهده کنید.

پیدا کردن Apple Id با استفاده از دستگاه ios

اگر از طریق سایر دیوایس‌های اپل قبلا با اپل آیدی خود وارد شده باشید، می‌توانید آی دی خود را در آن‌ها پیدا کنید:

  • برای این منظور روی Settings ضربه بزنید، سپس گذرواژه‌ها یا همان Passwords را انتخاب کنید. در iOS 13 یا بالاتر، گذرواژه‌ها و حساب‌ها (Passwords & Accounts) را انتخاب کنید.
  • روی Settings ضربه بزنید، Messages را انتخاب و سپس به قسمتSend & Receive بروید.
  • به Settings رفته و سپس روی Face Time ضربه بزنید.

اگر آیفون، آیپد یا آیپاد دارید، برای دستیابی به اطلاعات آی دی خود یکی از مسیرهای زیر را انتخاب کنید:

  • Settings » [Your Name] » iTunes & App Store. (در iOS 10.2 و ماقبل: Settings» iTunes & App Store)
  • Settings» [Your Name] .(در iOS 10.2 و ماقبل: Settings» iCloud )
  • Settings » Mail , Contacts , Calenders

آموزش بازیابی اپل آیدی

اگر مک بوک یا کامپیوتر شخصی دارید، برای دستیابی به اطلاعات آیدی خود یکی از مسیرهای زیر را انتخاب کنید:

  • Apple Menu » System Performances »iCloud
  • برنامه ایمیل (Mail) » Mail » Preferences » Accounts
  • برنامه تقویم (Calendar) » Calendar » Preferences » Accounts
  • برنامه Face Time » Face Time » Preferences » Settings
  • برنامه پیام‌ها (Messages) » Messages » Preferences » Accounts

بیشتر بخوانید:

چگونه آیفون خود را به عنوان یک هات اسپات وای فای موبایل تنظیم کنیم

پیدا کردن اپل آیدی از آیتونز با بررسی خریدهای قبل

اگر در خارج از ایران هستید و تجربه خرید از آیتونز دارید و یا در ایران با استفاده از کریدیت کارت خریدی از برنامه آیتونز داشته‌اید، می‌توانید در صورت فراموش کردن اپل آیدی برای پیدا کردن آیدی خود روی این روش هم حساب کنید.

آموزش بازیابی اپل آیدی

  1. وارد اپلیکیشن آیتونز شوید.
  2. یکی از خریدهای خود را در بخش Library انتخاب کنید.
  3. Edit و سپس Get Info را انتخاب کنید.
  4. File را انتخاب کنید.
  5. در قسمت Purchased by اپل آیدی شما قابل مشاهده است.

این آموزش بازیابی اپل آیدی که شامل روش‌هایی مختلف برای بازیابی بود، می‌تواند به شما کمک تا اپل آیدی خود را بازیابی کنید. شما می‌توانید برای پیدا کردن اپل آیدی خود این روش‌ها را بررسی کنید و از آنها نتیجه بگیرید.

در این مطلب که آموزش بازیابی اپل آیدی بود، در مورد ریکاوری اپل آیدی فراموش شده و همچینین حل مشکل فراموش کردن اپل ایدی صحبت کردیم. اگر دچر فراموشی Apple ID شده‌اید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا به خوبی اپل آیدی خود را بازیابی کنید و مشکل خود را در این مورد حل کنید.

سولات متداول

اپل آیدی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

برای استفاده از iPhone، iPad، Apple Watch و انواع مک بوک و آی مک، شما نیاز به یک حساب کاربری دارید که با عنوان اپل آیدی شناخته می‌شود. کاربرد این سرویس این است که دسترسی کاربران به سرویس‌های نرم افزاری همچون اپ استور، مک اپ استور، آیکلود، آیتیونز، آی بوک و فیس تایم و آی مسیج را فراهم می‌کند. هویت کاربران محصولات apple توسط اپل آیدی مشخص شده و با استناد به آن در سرویس‌های نرم افزاری این برند احراز هویت می‌شوند.

Apple id نوعی حساب کاربری ویژه سیستم عامل ios است که به نوعی هویت کاربر محسوب می‌شود. یعنی شما به واسطه اپل آیدی خود در میان سایر کاربران محصولات اپل شناخته می‌شوید. فرقی ندارد که شما کدام یک از مدل‌های آیفون یا آیپد را خریداری کرده باشید؛ به هر حال پیش از استفاده از آن نیاز به یک حساب کاربری ویژه دارید. در غیر این صورت برای دسترسی به برنامه‌های کاربردی و حتی آپدیت‌های سیستم با مشکل مواجه خواهید شد. این حساب کاربری، تمامی محتوای مربوط به شما در سرویس های اپل را ذخیره می کند.

ریکاوری اپل آیدی فراموش شده به چه صورت است؟

هر کدام از کاربران ممکن است به دلایلی دچار فراموشی Apple ID شوند و رمز خود را از یاد ببرند. در این شرایط برای اینکه شما بتوانید دوباره از امکانات اپل استفاده کنید باید اپل آیدی خود را ریکاوری کنید. راه‌های مختلفی برای ریکاوری اپل آیدی وجود دارد که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند. اگر به دنبال آموزش بازیابی اپل آیدی هستید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد این آموزش بازیابی اپل آیدی چیست؟ آیا شما راه حل دیگری برای بازیابی اپل آیدی سراغ دارید؟ لطفا نرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر