coinex
راهنمای خرید تکراتو

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود ادامه دارد [+واکنش اسنپ]

اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود از امروز 1 خرداد آغاز شده و تا 5 خرداد ادامه دارد.  رانندگان اسنپ مدت‌ها است که از دستمزد پایین شکایت دارند.

رانندگان اسنپ در طی فراخوانی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود خواستار آن هستند که در اعتراض به عدم افزایش کرایه‌ها، تمامی رانندگان اسنپ در اقدامی همگانی از یکم تا پنجم خرداد از قبول مسافر اجتناب کنند. همچنین رانندگان اسنپ فود نیز مدتی است یه خاطر پایین بودن دستمزد از قبول سفارش اجتناب می‌کنند.

خواسته رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود چیست؟

راتتدگان اسنپ در پی اعتراضشان به کرایه‌های پایین و به تبع آن دستمزد پایین و همچنین نداشتن امنیت شغلی تصمیم گرفته‌اند دست به اعتصاب بزنند. طبق فراخوانی که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود رانندگان از 1 خرداد تا 5 خرداد مسافری را قبول نخواهند کرد.

آ‌پدیت 11 خرداد: به نظر می‌رسد اعتصاب رانندگان اسنپ ادامه دار بوده است. کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته اند بسیاری از درخواست‌های سفر آنها بدون پاسخ از سوی رانندگان همراه بوده است. یکی از کاربران می‌نویسد:

حس میکنم از اول این هفته راننده‌های #اسنپ و #تپسی اعتصاب کردن و سفرها رو قبول نمیکنن به طرز عجیبی صبح‌ها ۱۰ دقیقه منتظر میمونم و نرخ خود به خود افزایش پیدا می‌کنه و بعدش قبول میکنن. تا هفته قبل ۲ دقیقه‌ای قبول میکردن بلا استثنا

رانندگان اسنپ در فراخوان خود خواستار افزایش کرایه‌ها هستند. آنها دلیل این خواسته خود را عدم هماهنگی نرخ کرایه‌ها با هزینه‌های زندگی می‌دانند. پیش تر نیز رانندگان اسنپ در راستای افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی خواستار افزایش نرخ کرایه‌های خود بودند که البته خواسته ایشان توسط شرکت اسنپ رد شد و افزایش قیمتی رخ نداد.

خواسته رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود چیست؟ 

اوج گرفتن مسئله اعتصاب رانندگان نیز از جایی شکل گرفته است که هفته گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد که افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی اینترنتی به کلی منتفی است. اکنون رانندگان در فضای مجازی از هشتگ (یکم تا پنجم را فراموش نکن) استفاده می‌کنند و به این تصمیم اعتراض دارند.

مدیر عامل اسنپ: بهینه بودن قیمت ماموریت اصلی ما است

محمد خلج مدیرعامل اسنپ در گفت و گو با خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که همیشه در دسترس بودن و بهینه بودن قیمت ماموریت اصلی اسنپ بوده است. با این اظهار نظر به نظر می‌رسد اسنپ در موضع خود در خصوص قیمت‌ها ثابت قدم است. خلج به نارضایتی رانندگان از کرایه‌ها اشاره و اضافه کرده است:

درحال‌حاضر با توجه به تورم سالانه‌ و افزایش قیمت خودرو و تأثیرات آن بر نامتعادل شدن عرضه و تقاضا با نارضایتی‌هایی در بحث قیمت‌گذاری و همچنین دردسترس بودن خدمات مواجهیم. بدون شک نیازها و خواسته‌های هر دو گروه از کاربران اسنپ منطقی است و ادامه‌ی فعالیت اسنپ هم در گرو رضایت هر دو گروه است؛ هم رانندگان که در صورت پایین بودن قیمت‌ها از فعالیت در این ناوگان دلسرد می‌شوند و هم مسافران که شاید رفته‌رفته ناچار شوند رفت‌وآمد با اسنپ را از سبد مصرفی خود حذف کنند.

اعتصاب و اعتراض پیک‌های موتوری اسنپ فود

از سوی دیگر رانندگان پیک موتوری اسنپ فود نیز چندی است که دست به اعتصاب زده‌اند و حتی ناوگان اسنپ را دچار مشکلاتی هم کرده‌اند. اگر این روزها از اسنپ فود استفاده کرده باشید به احتمال زیاد با این پیام روبرو شده‌اید:

 اعتراض اعتصاب پیک‌های موتوری اسنپ‌

این پیامی است که مسئولان اسنپ بعد از تماس با آنها اظهار داشته‌اند که به زوذی حل و فصل می‌شود. اما خواسته رانندگان پیک موتوری اسنپ فود نیز مانند خواسته رانندگان اسنپ است؛ آنها نیز به پایین بودن دستمزد، نداشتن بیمه و عدم امنیت شغلی اعتراض دارند. البته اعتراضات رانندگان پیک موتوی اسنپ فود پیش از رانندگان اسنپ آغاز شد. بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های مجازی می‌بینیم رانندگان چندی پیش با تجمع روبروی دفتر اسنپ خواستار رسیدگی به خواسته‌هایشان شده بودند.

مدیرعامل اسنپ: افزایش قیمت خواهیم داشت

مدیرعامل اسنپ اما در ادامه گفت و گو با خبرگزاری‌ها همچنان اعلام می‌کند که تاکسی‌های اینترنتی نیز براساس مصوبات مربوط به نرخ افزایش تاکسی‌های اینترنتی، افزایش قیمت سالانه را متناسب با نرخ تورم خواهند داشت.

با تکیه بر گفته‌های خلج، اسنپ درحال‌حاضر در حال رایزنی با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور است و پس از دریافت مجوزهای لازم، افزایش نرخ مصوب سال 1401 اعلام خواهد شد.

خلج همچنین اظهار داشت که قیمت‌ سفرهای تاکسی‌های اینترنتی به نحوی تعیین خواهد شد که دغدغه‌های معیشتی کاربران راننده و هزینه‌های مربوط به استهلاک، قیمت خودرو و همچنین هزینه‌های سوخت تأمین شود و از طرفی دغدغه‌های کاربران مسافر نیز در تعیین نرخ جدید در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتصاب رانندگان اسنپ و پیک موتوری اسنپ فود چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (274 نظر)

    واقعا تعجب میکنم، روغن 35هزاری شده 230هزار تومان، اسنپ خجالت نمیکشن کرایه 6هزار تا 7تومانی میزنه، اصلا به فکر راننده وهزینه ایتحلا نیستش

    پاسخ

    من از قبل عید پول اسنپو بر خودم حروم کردم،اول صبی مسافر اومده داد هم میزنه زود باش راه بیفت عروس که نمیبری،هرچی سعی کردم با ارامش جوابشو بدم طرف گاوتر از این حرفا بود،وسط اتوبان جوری دستشو گرفتم کشیدم مث *** پخش شد رو زمین،گفتم قرار باشه در طول روز با ده ها نفر مث تو سروکله بزنم که **** میشه تو اعصابم،ریدم تو این 20 تومنی که از تو میخاد بهم برسه،ی سری مسافرا واقعا با شعورن اما ی سری دیگه باید عین خودشون باهاشون برخورد کرد

    پاسخ

    لعنت بهتون با این کرایه هاتون

    پاسخ

    برید اعتصاب کنید با این کرایها اصلا به درد نمیخوره تپسی بهتره لعنت به این اسنپ

    پاسخ

    همتون دارین دروغ میگین.هرکیو میبینم میگه قیمت پایین‌ نبریم‌ ولی دارند جابجا میکنن مسافررو.اگه کسی نمی بره پس چرا قیمت‌ها بالا نمیره.چرا از مسافر پرسیدنی‌ میگه راننده سریع پیدا میشه ‌‌اینکارارو‌ نکنین.وقتی قیمت پایینه قبول درخواست نکنید مسافر مجبوره عجله دارم رو بزنه کرایه افزایش پیدا کنه.

    پاسخ

    ادامه کمپین وعدم قبول سفر حتما موجب افزایش قیمت کرایه می شود

    پاسخ

    سلام آقا کار نکنید ، اونایی که واسشون شغل دومه کار نکنید بزارید این کرایه ها بره بالا
    یه ماه کار نکن ماههای دیگه چند برابر اونو کاسب میشی به مولا

    پاسخ

    دزدی از جیب راننده میکنن
    بیشرفا
    ۲۳ درصد کمیسیون میگیرن
    نشده سر ماه برن مکانیکی ببینن ی جلو بندی چقد خرجشه
    یه روغن موتور اشغال چقدر آب میخوره

    پاسخ

    مگه کمیسیون ها با هم فرق داره؟ از من که 13 درصد کم میگیره

    پاسخ

    مسولین اسنپ اگر یک روز خودشون بجای راننده کارمیکردن..درد راننده رو میفهمیدن…خیلی وقته مسولین دیگه به مردم فکر نمیکنن و فکر جیب خودشون هستن..اینطور نمیمونه،خدا میبینه..مسولین اسنپ و تپسی رو واگذار میکنم بخدا.

    پاسخ

    شماناراحتی ماشین شخصیت سوار می‌شدی ناتوان بودن تورو نمیشه راننده اسنپ جور بکشه.خواهشن نظر بیخودی ندی کرایه اسنپ هرچقدر هم بره بالا بازهم از آژانس کم‌تر است توهم اگه مجبورنبودی اسنپ سوار نمیشدی پس نظر ندی برو یه کار دیگه .

    پاسخ

    اسنپ موتوری به مفت نمی ارزه بقرآن
    ماشینونمیدونم حیف وسیله آدم که
    اینطوری بدوعه برای روزی 150تومن

    پاسخ

    کرایه اسنپ برای دوران قاجار مناسبتره نه الان!!!

    پاسخ

    سلام این همه گرونی اسنپ نه کرایه هاشو بالا برد نه از بیمه تامین اجتماعی نه از کمسیون استهلاک ماشین بالاست پولی که از اسنپ در میاد بدرد نمیخوره یکمی فکر کن تو که کار میکنی یه پنچری بخوای بگیری ۵۰ تومان هر چی پیچ تو اسفالت تو لاستیک نو میره واستهلاک ماشین تو بگاه میدی ارزش داره فقد سودش برا خودشون خوبه
    نت باید بزاری تلفن بزنی ترف یه ساعت تا بیاد منتظرش بمونی تو اوج گرمار که با کرایه که زده اصلا ارزش نداره

    پاسخ

    هر روز شساهد افزایش چند برابری قیمت ها در هگه اجناس هستیم تنها قیمت های تاکسی اینترنتی پایین می آید با این وضعیت نمی شود کار کرد چون هگه اش ضر و زیان هست

    پاسخ

    قیمت یک خامه کوچیک پاک که سال ۹۷ ۱۲۵۰ تومن بود شده ۱۲۰۰۰ تومن.آنوقت من دیروز برنامه رو روشن کردم ساعت ۶.۱۵ صبح از پامنار تا پاسداران،سه راه ضرابخانه رو زده بود ۳۰۰۰۰ تومن.یعنی این همه راه ۲عدد خامه کوچیک بعلاوه ۶ هزار تومن حال اینکه همون سال ۹۷ همین راه رو حداقل ۲۰ هزار تومن کرایه دربست یا آژانس میشد.ینی میشد ۱۳ عدد خامه باهاش خرید ۵۰۰ تومن هم واست میموند.بخندیم یا گریه کنیم

    پاسخ

    اسنپ ظالمه
    صاحبش که نشسته فقط پول میره تو حسابش اونم پول بردگی رانندگان بیچاره

    پاسخ

    از همه بدتر اینکه صاحبان اصلی و موسسان این شرکت دو جوان خارجی هستند یکی آلمانی_عربستانی و یکی اماراتی و پول بردگی کشیدن از رانندگان بیچاره ایرانی میره تو جیب این دو نفر که سالی یه بار یا هرچند سال یک بار میان ایران.والبته باید بگم که ۶۰ درصد از سهام شرکت برای ایرانسله و باقی برای این دو که موسس هم بودن

    پاسخ

    درضمن یک مشکل دیگه اینه که مسافر سفر میگیره تا دویست متر مونده بهش برسیم لغو می‌کنه یا می‌رسی پنچ دقیقه منتظر میمونی بعد لغو می‌کنه یه راهکار بزارین که ما این مشتریها رو به شما معرفی کنیم تا سری بعد با نفر بعد این کارو نکن بخدا ما برای یه لقمه نون داریم میدوایم بنزین از هوا نمیاد وقت ما طلاست این مشتریان باید از اسنپ حذف بشن

    پاسخ

    امیدوارم شما ازونهایی نباشین که نمیزارید اعتصاب راننده های بیچاره به جایی برسه.چون از یکم تا پنجم من خودم کار نمیکردم ازونطرفم درخواست سفر میدادم سریع یه آدم برده صفت سفری که از جهانتاب تا ته دارآباد و ساعت ۵ بعد از ظهر زده بود ۲۹/۵۰۰ رو قبول میکرد.وقتی میومد جلوی در بهش پیام میدادم که دوست خوبم اگر نمیدونی که الان بهت میگم یکم تا پنجم اعتصابه اگرم میدونی که آدم بدردنخوری هستی.من تا الانم کار نکردم.مطمئنم که سازمان حمایت از خود اسنپ گرا گرفته که بیاد اعلام کنه که افرایش کرایه قانونی نیست و شرکت باید مبلغ اضافه دریافتی از مسافرین رو به کیف پول آنها بازگرناند😡تو همون چند روزی که شرکت پیام میداد که میگفت راننده عزیز با توجه به افزایش کرایه ها میتونید درامد خوبی داشته باشید شرکت برنامش این بود که ۳ تا ۴ درصد کرایه رو افزایش بده و با اون پیامها تو بوق و کرنا کنه که من کرایه ها رو افزایش دادم.بعدم به سازمان روسیاه حمایت بگه که تو بیا اعلام کن که اسنپ تو بیخود کردی که افزایش دادی.اسنپم بیاد و به راننده های معترض بگه که شما بشینید سر جاتون مثل یه بچه خوب من برم با سازمان حمایت مذاکره کنم تا افزایش بدم.بعدم بیاد بگه که رانندگان گرامی مفتخریم که اعلام کنیم در پی مجاهدتها و پیگیریهای مداوم و مذاکرات پیچیده مسئولان اسنپ با سازمان حمایت موفق شدیم که تا ۴درصد کرایه ها را افزایش دهیم.متعاقب ایت خبر شما نیز دهنتون و ببندید و مثل بچه ی آدم به بردگی خود بپردازید

    پاسخ

    اسنپ بایدبه فکررانندگان باشه والا من ماشینم ازهفته پیش خراب شده نمیتونم کارکنم وپولی هم ندارم درستش کنم الا چکاربایدبکنم کلا زیربندی خراب شده لنت نداره ماشینم صدا افتاده داخل موتور این مسولین اسنپ چی فکرمیکنن پیش خودشون والا نمیدونم.

    پاسخ

    الحمدالله دیگه همه فهمیدن اسنپ جمع میشه و آژانس برقرار میشه من خیلی وقته اسنپ کنار گذاشتم آزاد کار میکنم پیشنهادم به شما آزاد کار کنید بخدا راضی میشید

    پاسخ

    یک کمیسیون خود اسنپ خیلی زیاد یعنی چی بیست درصد کمسیون باید بشه پنج درصد چون هم قیمت اسنپ پایین با کمسیون زیاد اسنپ وپول بنزین اصلا کار نکنیم بهتره تازه تو ماه خدایی نکرده ماشین عیبی پیدا کنه که انکار مفتی تو ماه برای اسنپ وپول بنزین و مکانیک کار کردیم دوم هم کرایه پایین اسنپ سوم بیمه نبودن رانندگان چهارم چرا مثل رانندگان اینترنتی خارج از کشور چرا سهمیه لاستیک درسال نمی‌دن حداقل در سال دوحلقه لاستیک بدین بابا حداقل کاری کنین ما هم دلمون به یه چیز اسنپ خوش باشه تا بتونیم از پس مخارج زندگی اعم از کرایه خونه قسطها زن بچه هامون بر بیایم بخدا من شش ماه قسط بانک ندادم نمیشه با این وضعیت نمی‌رسم خدا وکیلی اگه پیاممو می‌خونین برای راننده اسنپ کاری کنین من بعد دوازده سال حق بیمه ریختن امسال دیگه نتونستم بریزم کمک کنین به ما مسعولین اسنپ مرسی

    پاسخ

    سلام کرایه ها واقعا پایین هست وازطرفی بیمه نداره بیمه تامین اجتماعی یکی ازشرایطی هست که همه رانندگان اسنپ میخواهند واقعا الزامی هست .

    پاسخ

    سال ۹۶ قیمت یک موتورسیکلت صفر ۲ میلیون بوده کرایه یه مسیر خاص بسته بردم ۲۰ هزار تومن. الان همون موتورسیکلت قیمتش ۲۰ برابر شده اما کرایه همون مسیر شده ۴۰ هزار تومن یعنی دوبرابر!!!
    الان هم شرکت هایی که جدید اومدن پیک استخدام میکنن حتی افغانی و پاکستانی و بدون گواهینامه!!! واقعا متاسفم که دارم تو این کشور زندگی میکنم

    پاسخ

    هرکی دوس داره کار کنه هرکی دوس نداره کار نکنه ,مجبورتون نکردن ,عاشق چشم و ابروی شما نیستن مرم که اسنپ میگیرن ,بخاطر به صرفه بودنشه ,قیمتارو ببرید بالا ببینیم دیگه کی اسنپ مگیریه

    پاسخ

    تو قطعا آدم بی شعوری هستی که فکر می کنی کرایه ماشین باید همیشه ثابت باشه ولی حقوق شما هر سال بالا بره با هزار تا رفاهیات دیگه احمق میشه هر روز قیمت خودرو و قطعات و لاستیک و روغن موتور بالا برود آن وقت کرایه ها ثابت باشه

    پاسخ

    شعر نگو دوست عزیز همونجوری که روغن و لبنیات و مرغ و چیزای دیگه گرون شد و همچنان میخری اسنپم میگیری مطمئن باش اونی که نمیگیره ده بار میگیره

    پاسخ

    مهم نیست قیمتا برن بالا کی اسنپ میگیره، مهم اینه ک تو دیگه اسنپ نگیری، چون منت داری که داری ۲۰ت میده برا ۲۰کیلومتر میدی و خدماتم میگیری، وقتی ایقد کرایه پایینه توام اسنپ میگیری بعد من با اسنپ ب مشکل میخورم

    پاسخ

    سلام من موندم که با این کرایه های پایین چطوری این راننده های بیچاره اسنپ کار میکنن
    تو شهر ما مسیری ک آژانس 30 میبره اسنپ میزنه 13 تومن کمیسیون هم ک ازش کم بشه انگار میشه ١٠ تومن که یک سوم مبلغی میشه ک آژانس میگیره و میبرت تا اون مقصد
    ب عنوان یه مسافر واقعا میگم داره در حق راننده های اسنپ ظلم میشه با این کرایه های پایین و استهلاک و گرونی لوازم خودرو

    پاسخ

    به نظرم رانندگان اسنپ صلواتی دارن کار میکنن
    و اسنپ یک نوع از استعمارگری داره استفاده می‌کنه و خود کار کردن در اسنپ زندگی رانندگان را نابود می‌کنه
    این اصلا کار نیست با این قیمت ها و سواستفاده اسنپ و مسافر
    تا وقتی رانندگان درخواست قبول میکنن خوش بحال مسافر و اسنپ میشه و اب از آب تکون نمیخوره
    کرایه باید با گران شدن و تورم همخوانی داشته باشه
    مگه میشه لوازم خودرو گرون بشه بنزین گرون بشه هزینه زندگی گرون باشه کرایه ثابت باشه ؟!!!!!!
    اسنپ هیچ عاقبتی نداره

    پاسخ

    دوستان راننده های محترم والا 10 روز اسنپ نزنید بخدا نمیمیرین اعتصاب سراسری داریم لطفا توروخدا از 10 خرداد تا بیستم فراخوان 10 روزه داریم خواهشمندم هرکدوم از دوستانی که مال هر شهریه این پیامو میبینه تو گروهای خودشون پخش کنن از 10 تا 20 اگر مشکل رفع نشه بازم ادامه داره با تشکر چرا باید 20 درصد کمسیون بدم با این حجم پایین ایه ها بخدا دارین ب نو بچه هاتون ظلم میکنید

    پاسخ

    سلام خدمت همه ی همکاران.من خودم کرایه های زیر ده تومن اصلا نمیگیرم.بیشتر ساعتای شبانه روز قیمت مسخره و خنده داره.به جز روزای تعطیل یکم بیشتر میشه اونم تایمش معلوم نیست.نیم ساعت یک ساعت….اینقد که من هر سرویسی رو قبول نکردم این اواخر هر یکساعت برام درخواست میومد.الان یک هفته اس که اسنپ کار نمیکنم.اون از وضع کرایه ها.اون از وضع خیابونا.اونم از وضع بیشتر مسافرا که ده تومن دارن میدن انگار که راننده شخصی گرفتن.این اواخر هرشب درگیری با مسافرای دور ار ازجون شما بیشور داشتم.من نمیدونم اینایی که سفرای ارزونرو قبول میکنن وجدان درد نمیگیرن.

    پاسخ

    شما بفرمایید قانون چیه تا ماهم اجرا کنیم

    پاسخ

    بخدا اول انقلاب ما راننده ها نبودیم که قول اتوبوس وتاکسی رو مجانی میکنیم دادیم اینا میخوان وعده هاشونو عملی کنن چرا از جون ومال ما مایه میزارن

    پاسخ

    اسنپ که درآمدش خیلی بالاست باید کمیسیون رو بیاره پایین حداقل 5یا6درصد بیمه هم کنن بالا بردن کرایه دردی رو دوا نمیکنه چون خود ما وخانواده ما هم یه موقع های اسنپ میگیریم باید بصرفه .وراننده ها رو هم حمایت کنه

    پاسخ

    با سلام واقعا این مشکل فقط با کار نکردن حل میشه به نظر من راننده های عزیز گوشی رو خاموش کنید یه مدت شخصی وازاد کار کنیم مسافری که اسنپ بگیره کسی برنداره مجبوره ازاد سفر بکنه کرایه ها اونقدر کم هست که کسانی که خودرو شخصی دارن هم با اسنپ سفر میکنن چون که خیلی با صرفه هست

    پاسخ

    سلام تورا خدا یه زره به فکره ما راننده باشید اگر براتون ارزش قاعلیم یه زره کرایه هارو ببرید بالا وکمیسیونو کم کنید ما فقط با این در آمد فقط فقط خرج خوده وسیله وخرج خونه در میاریم هیچ پسندازی نداریم هیچ آینده ای نداریم تورا خدا نزارید شرمنده ی زنو بچه هامون باشیم

    پاسخ

    تازمانی که اسنپ نبود از کجا امرار معاش میکردید الان هم فکر کنید نیست وقتی دیگه تو اسنپ کار نکنید خود به خود از بین میره به جای اون هم خطی سوار کنید مسافر هم وقتی ببینه دیگه اسنپ راننده نداره مجبور میشه خطی سوار شه

    پاسخ

    با سلام خدمت رانندگان عزیز همانطور که دوستانمان گفتند هنوز فرهنگ اسنپ در ایران خوب جا نیفتاده مسافر عزیز که سوار ماشین میشه باید اینقدر درک و شعور داشته باشه که با این اندک کرایه ای که به راننده میده بابت خدماتی است که راننده محترم برای آن انجام میدهد

    پاسخ

    راننده های اسنب روزی یه سیلی هم بهتون بزنند باز کار میکنید
    ماشینت خراب بشه میفهمی چه خریتیه رانندگی اسنپ

    پاسخ