;
coinex

موتورولا Edge 30 Ultra با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ عرضه می‌شود

موتورولا Edge 30 Ultra با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ عرضه می‌شود تا دوربین جدید و جذاب سامسونگ رسما کار خود را آغاز کند.

حدودا یک هفته قبل، سامسونگ ویدیویی را با تمرکز بر قابلیت‌های سنسور 200 مگاپیکسلی خود ISOCELL HP1 منتشر کرد و حالا شایعات از عرضه موتورولا Edge 30 Ultra با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ حکایت دارد.

این کلیپ 83 ثانیه‌ای تاکنون بیش از 3.2 میلیون‌ بار دیده شده است و سامسونگ تاکید دارد که گوشی و رابط کاربری نمایش داده شده در این ویدیو همگی ساختگی هستند و هیچ یک ارتباطی با یک محصول واقعی ندارند. به بیان بهتر، گوشی‌ها و سیستم عامل موجود در ویدیو ارتباطی با هیچ‌یک از محصولات فعلی یا آینده سامسونگ ندارند.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی 2022

موتورولا Edge 30 Ultra با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ

خلاصه آنچه در ویدیو می‌گذرد به چالشی اشاره دارد که مهندسان سامسونگ الکترونیکس برای چاپ یک عکس برعهده گرفته‌اند که با سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 گرفته شده است. یک بوم بزرگ در ابعاد 28 متر در 22 متر که تقریبا یک و نیم برابر یک زمین NBA است.

این تصویر زیبا با لوگوی سامسونگ در گوشه بالا سمت راست آن در مرکز شهر به نمایش درآمده و در پایین آن می‌توانید عبارت «گرفته شده توسط ISOCELL HP1» را ببینید. یکی از مهندسین تیم سامسونگ می‌گوید:

همیشه به این فکر می‌کردم که برای چاپ یک تصویر 200 مگاپیکسلی چقدر باید تلاش کرد.

او در ادامه می‌افزاید:

هرچقدر هم که هیجان‌انگیز محسوب شود، چالش سختی است، زیرا این اولین بار بود که کیفیت یک حسگر تصویر را که هنوز در گوشی‌های هوشمند به کار گرفته نشده است، به نمایش می‌گذاریم.

این تیم خاطرنشان می کند:

انتخاب یک گربه به عنوان سوژه تصمیم دشواری بود. این موضوع باعث شد بر موانع زیادی غلبه کنیم، مانند گرفتن چنین سوژه فعالی با یک تخته تست. با این حال، تیم به این نتیجه رسیدند که موضوع باید چیزی باشد که سطح بالایی از جزئیات را به نمایش بگذارد و در عین حال گربه یک سوژه عکاسی محبوب بود. گرفتن عکس با سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی باعث می‌شود تا عکس بدون افت کیفیت بزرگنمایی شده و قابل برش باشد.

موتورولا Edge 30 Ultra با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ

هیونجونگ کیم که عکاس حرفه‌ای است نیز گفته:

وقتی تصویر خام را تا 100 درصد بزرگ شده دیدم، نمی‌توانستم با چشمانم باور کنم. من واقعا از درجه جزئیات شگفت‌زده شدم. همه تعصبی که بر سر این داشتم که عکاسی با گوشی اشتباه است در این لحظه برطرف شد.

این تصویر را با یک کامیون به محل نصب منتقل کردند و زمانی که وقت باز کردن آن روی نمای ساختمان رسید، از جرثقیل استفاده شد. رئیس تیم عملیاتی سامسونگ می‌گوید:

زمانی که تصویر بزرگ باز شد، عظمت واقعی آن واقعا من را تحت تاثیر قرار داد. این فقط به دلیل اندازه واقعی آن نبود بلکه زمانی که شاهد 200 میلیون پیکسل بودم که قدرت سنسور را به تصویر می‌کشید حیرت زده شدم. جزئیات خیره‌کننده چشم و موهای گربه، من را شدیدا تحت‌تاثیر قرار داد.

البته ابعاد تصویر بزرگتر تنها چیزی نیست که سامسونگ از ساخت یک سنسور 200 مگاپیکسلی در نظر داشته است. مهندسان سامسونگ می‌گویند:

مزیت مهم سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ این است که به کاربر امکان می‌دهد تصویری را ثبت کند که می‌توان آن را بزرگنمایی کرد و بدون هیچ افت کیفیتی برش داد. این سنسور می‌تواند به روش بسیار مناسبی برای ضبط ویدیوهای 8K بدل شود.

اگر همه چیز بنابر برنامه پیش برود و موتورولا اج 30 اولترا (Motorola Edge 30 Ultra) به عنوان یکی از بهترین گوشی های موتورولا (Motorola) عرضه شود، کاربران می‌توانند اوایل ماه آینده تصاویر با کیفیتی را به لطف دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ ثبت کنند. در عین حال شایعات حاکی از این است که گلکسی اس 23 هم با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص موتورولا Edge 30 Ultra با سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر