;
coinex

علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک ها چیست؟

با وجود گذشت بیش از 4 ماه از دستور دولت، بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن امتناع می‌کنند. اما علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک ها چیست؟

در شرایطی که چهار ماه از دستور دولت سیزدهم برای پرداخت وام ودیعه مسکن می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از امتناع بانک ها از پرداخت وام ودیعه مسکن است. برخی شهروندان می‌گویند که بانک‌ها مدعی هستند که در این باره هنوز بخشنامه بانک مرکزی را دریافت نکرده‌اند اما بانک مرکزی می‌گوید که بخشنامه ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید:‌ مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟

علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک ها

در شرایطی که مدت زیادی از دستور دولت برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن می‌گذرد، بسیاری از افراد هنوز موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشده‌اند چراکه بانک‌ها می‌گویند بخشنامه‌ای در این باره دریافت نکرده‌اند. مصطفی قمری وفا، رئیس روابط عمومی بانک مرکزی در این باره گفته:

بانک مرکزی این بخشنامه را ابلاغ کرده و بانک‌ها منتظر دریافت آیین‌نامه وزارت راه‌وشهرسازی هستند.

علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک ها چیست؟

این بدان معنا است که بخشنامه بانک مرکزی ابلاغ شده اما خبری از آیین‌نامه وزارت راه و شهرسازی نیست. نتیجه اما برای مستاجران یکی است و آن‌ها همچنان نمی‌توانند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند. از سوی دیگر در آستانه تابستان که فصل رایج عموم جابجایی‌ها و تمدیدها است، این شرایط می‌تواند بسیار مشکل‌ساز شود.

این همه ماجرا نیست و حتی بنابر برخی اخبار، متقاضیان حتی نمی‌توانند در سامانه اعلام شده ثبت نام کنند. ثبت نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن هم از روز 12 خرداد 1401 آغاز شده اما برخلاف دو سال گذشته، امسال اوضاع متفاوت است. سقف اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح بین 40 تا 100 میلیون تومان است و متقاضیانی که سال گذشته وام گرفته باشند امسال تنها باید به دریافت مابه‌التفاوت وام اکتفا کنند. سود این وام 18 درصد و بازپرداخت آن نیز 5 ساله است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره علت عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط بانک ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر