;
coinex

تهدید روسیه توسط رئیس جمهور آمریکا ؛ جنگ جهانی در راه است؟

بایدن روسیه را تهدید کرده است که ضربه‌های دردناکی به صنایع نظامی‌ آن‌ها خواهد زد. اما آیا تهدید روسیه توسط رئیس جمهور آمریکا به معنای جنگ است؟

دولت اوکراین اعلام کرد که شمار تلفات اصابت موشک روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک، به دست‌کم ۱۶ کشته و ۵۹ زخمی رسیده است. متحدان اوکراین این حمله را محکوم و گروه ۷ آن را مصداق جنایت جنگی توصیف کرد. در این راستا بایدن در توئیت‌های خود با بیان مواردی، روسیه را تهدید کرد.

بیشتر بخوانید: انفجار شدید قیطریه ؛ 4 مغازه با خاک یکسان شد!

تهدید روسیه توسط رئیس جمهور آمریکا

بنا بر گزارش مقام‌های محلی، روز دوشنبه یک موشک شلیک شده از سوی ارتش روسیه، به این مرکز خرید شلوغ در این شهر واقع در مرکز اوکراین اصابت کرده و باعث انفجار و آتش سوزی گسترده شده است.

تهدید روسیه توسط رئیس جمهور آمریکا ؛ جنگ جهانی در راه است؟
جو بایدن و پوتین

موشک در حالی به سمت این منطقه شلیک شده که شهر کرمنچوک از مناطق جنگی دور است و هیچ ارتباطی نیز با فعالیت‌های نظامی اوکراین ندارد. رئیس جمهوری اوکراین در پیامی در فیسبوک اعلام کرد: “این مرکز خرید در آتش است و امدادگران در حال مبارزه با آتش هستند.” ولودیمیر زلنسکی در پیامی دیگر نیز اشاره کرد:

این مکان هیچ ارزش نظامی یا استراتژیک نداشت. روسیه از سر ناتوانی به شکار شهروندان عادی ادامه می‌دهد. ما نمی‌توانیم از مسکو انتظار رفتار شایسته و انسانی داشته باشیم.

در پی این اتفاقات، بایدن در سری توئیت‌های خود نوشت:

گروه هفت ضربه زدن به مجتمع صنایع نظامی پوتین را در آن نقاطی که برایش دردناک‌تر است و جلوگیری از حمایت اقتصاد رو به فروپاشی‌اش توسط ذخایر بانک مرکزی ادامه دهد. پوتین را از منابعی که برای جنگش نیاز دارد محروم کنیم.

گروه هفت به شکل ثابت و مشترک تعهد خواهد داد که از اوکراین حمایت می‌کند و تحریم‌های بی‌سابقه ما برای مجازات پوتین تشدید می‌شود. این تحریم‌ها به مرور زمان روی هم تلنبار می‌شوند تا اقتصاد روسیه از اقتصاد جهان کنار گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره تهدید روسیه توسط بایدن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر