coinex
راهنمای خرید تکراتو

مسدودیت کیف‌پول‌های یونی سواپ : 253 آدرس توسط Uniswap مسدود شد

حملات هکری تورنادو کش و سرقت عظیم دارایی‌های کاربران منجر به مسدودیت کیف‌پول‌های یونی سواپ شد. این صرافی حدود 253 آدرس را در لیست سیاه خود قرار داده است.

بر اساس داده‌های Github، پلتفرم Uniswap حدود 253 آدرس کیف پول مرتبط با تحریم‌ها را در لیست سیاه قرار داده است. این اولین بار است که صرافی یونی سواپ اقدام به افشای داده‌های مربوط به لیست سیاه می‌نماید.

بیشتر بخوانید‌: آموزش کار با صرافی یونی سواپ (UniSwap) 

ماجرای مسدودیت کیف‌پول‌های یونی سواپ

در چهار ماه گذشته، صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ با شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین TRM Labs همکاری کرده است. اکثر آدرس‌های مسدود شده به عملیات هک تورنادو کش مرتبط هستند. یونی سواپ و TRM Labs همکاری خود را در اوایل سال جاری آغاز نمودند. هنگامی که کاربران در وب سایت Uniswap فعالیت کنند، TRM Labs آدرس آن‌ها را دریافت کرده و سطح ریسک متناسب با آن را تعیین می‌کند. در مرحله آخر، یونی سواپ مسئولیت تعیین درجه ریسک را به عهده می‌گیرد.

مسدودیت کیف‌پول‌های یونی سواپ : 253 آدرس توسط Uniswap مسدود شد

به گفته Banteg، توسعه دهنده اصلی یرن فایننس (Yearn Finance)، داده‌های حساب مسدود شده توسط جوردن فرانکفورت (Jordan Frankfort)، مهندس یونی سواپ، در GitHub منتشر شده است. با توجه به نظرات فرانکفورت در گیت هاب، صرافی‌ یونی سواپ در ابتدا آدرس‌هایی که به طور غیرمستقیم به آدرس‌های تحریم شده مرتبط بودند را مسدود کرده است.

یونی سواپ از آن زمان تلاش‌های خود را کاهش داده است. این صرافی هم اکنون تنها آدرس‌های تحریم شده یا آدرس‌هایی که به طور مستقیم وجوه هک شده را دریاف کرده‌اند را مسدود می‌کند. بانتگ در خصوص سانسور فرانت اند از طریق TRM Labs توضیح داد: «Uniswap سطح غیرمعمولی از شفافیت را ارائه کرده است.»

طبق نموداری که در Github به اشتراک گذاشته شده است، TRM Labs آدرس‌های هفت نوع فعالیت غیرقانونی را بررسی می‌کند. وجوه دزدیده شده، سرمایه مرتبط با میکسر ترکنش‌ها، آدرس‌های تحریم شده و وجوه مرتبط با کلاهبرداری اخیر چهار مورد از مهم‌ترین موارد بررسی شده توسط TRM Labs به شمار می‌روند.

سه دسته باقیمانده نیز شامل مواردی چون سوءاستفاده جنسی از کودکان، وجوه مورد استفاده جهت تأمین مالی تروریسم و وجوه یک گروه هکری شناخته شده می‌شود. بانتگ اضافه کرد که 30 آدرس از کل آدرس‌های مسدودشده به دامنه‌های ENS ارتباط داشتند. او در ادامه به این نکته اشاره کرد که اکثر دامنه‌های ENS کاربران قانونی شبکه بودند. Banteg در ادامه افزود:

دو عامل مالکیت و ارتباط با آدرس‌های بد بررسی می‌شود. این موضوع به فرآیند مسدودسازی کمک شایانی خواهد کرد. به طور کلی این داده‌ها قرار نبود به صورت عمومی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مسدودیت کیف‌پول‌های یونی سواپ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptodaily

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر