;
coinex

بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است؟

اکثر عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای میلیون‌ ها تومان برای خرید تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری سرمایه گذاری می کنند تا یک کسب و کار موفق راه اندازی کنند. دزدی یا آسیب تصادفی می تواند به طور قابل توجهی بر درآمد عکاسان تأثیر بگذارد و به طور بالقوه آن ها را از پذیرش مشتریان باز دارد. اینجا است که بیمه دوربین عکاسی به کمک عکاس می‌ آید.

بیمه نامه های سرقت اموال تنها اگر دوربین شما در منزل باشد، خدماتی به شما ارائه می دهد اما زمانی که در جاده هستید یا در محل کار می کنید شامل بیمه نمی شوید. عکاسان حرفه ای می توانند بیمه اموال تجاری و سایر سیاست ها را برای محافظت از تجهیزات گران قیمت خود داشته باشند.

بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است؟

با داشتن بیمه دوربین عکاسی و رعایت چند نکته ساده برای محافظت از تجهیزات خود، می توانید شرایط پیش بینی نشده را از به خطر انداختن کسب و کار و درآمد خود دور کنید.

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است و چه بیمه نامه هایی برای یک کسب و کار عکاسی بهترین هستند و چگونه استفاده از بیمه دوربین عکاسی می تواند بخش مهمی از مدیریت ریسک را انجام دهد.

بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است؟

نکاتی برای محافظت از تجهیزات عکاسی

از آنجایی که دوربین ها قابل حمل و گران هستند و به راحتی به صورت آنلاین به فروش می رسند، هدفی طبیعی برای سارقان هستند. علاوه بر بیمه دوربین، به یاد داشته باشید که از لوازم جانبی مناسب برای ایمن نگه داشتن دوربین دیجیتال و لنزهای خود استفاده کنید. با استفاده از کیف دوربین و درپوش لنز هر زمان که عکس نمی‌گیرید، از خراشیدن روی بدنه یا لنز دوربین خودداری کنید. برای کاهش خطر افتادن دوربین، یک بند گردن اضافه کنید.

بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است؟

بیمه دوربین چیست؟

اغلب بیمه دوربین عکاسی می تواند تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری را برای تعمیرات و تعویض های ناشی از انواع خطرات پوشش دهد. بیمه دوربین به مدل های گران قیمت محدود نمی شود. شما معمولاً می‌توانید بیمه‌نامه دوربین را برای هر چیزی از یک دوربین عکاسی ساده گرفته تا دوربین بدون آینه یا DSLR حرفه‌ای دریافت کنید. بیمه دوربین همچنین ممکن است از تجهیزات دوربین شما محافظت کند، از جمله: بدنه اصلی دوربین، صفحه نمایش ال سی دی، لنزها، فلش های خارجی، مکانیزم های شاتر، باتری های دوربین و غیره.

بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است؟

آیا به بیمه دوربین نیاز دارید؟

اگر یک دوربین و لوازم جانبی گران قیمت دارید، بیمه دوربین عکاسی می تواند از بودجه شما در برابر تعمیرات یا تعویض های گران قیمت محافظت کند. خرید بیمه نامه دوربین از یک شرکت بیمه دستگاه های الکترونیکی می تواند در برابر اتفاق های تصادفی و آسیب ها به شما خدماتی را ارائه دهد که خسارت ناشی از این قبیل اتفاقات را جبران کند؛ بنابراین بیمه کردن دوربین عکاسی مقرون به صرفه است.

آیا بیمه دوربین ارزشش را دارد؟

در مقایسه با حق بیمه و کسر بیمه دوربین شما، یک بیمه نامه ممکن است میلیون ها تومان در تعمیرات یا تعویض کامل شما صرفه جویی کند. بیمه دوربین همچنین می تواند به شما اطمینان دهد که با خیال راحت با دوربین خود کار کنید.

بیمه دوربین چه چیزی را پوشش می دهد؟

بیمه دوربین از دستگاه های شما در برابر حوادث و خطرات غیرمنتظره محافظت می کند، صرف نظر از اینکه در خانه، پارک عمومی یا خارج از کشور اتفاق بیفتد. حوادث و سوانح تحت پوشش معمولا عبارتند از: سرقت، آسیب آب، نوسانات برق از رعد و برق و غیره.

هزینه بیمه دوربین چقدر است؟

حق بیمه شما به میزان پوششی که می خواهید بستگی دارد.

بیمه دوربین در ایران

اگر به دنبال بیمه دوربین و تجهیزات عکاسی هستید، تیم بی نظیر نورنگار، برای اولین بار در سال 1384 طرح خدمات طلایی (بیمه + گارانتی) را برای بیمه تجهیزات عکاسی و تصویربرداری ارائه داد. مواردی که تحت پوشش خدمات طلایی نورنگار قرار می گیرد عبارت است از:

  • پوشش کلیه موارد گارانتی 36 ماهه
  • آسیب تصادفی به دوربین، از جمله ترک خوردگی یا شکسته شدن لنزها و صفحه نمایش
  • خرابی الکتریکی ناشی از نوسان ولتاژ برق، اتصال کوتاه
  • انفجار،آتش سوزی، نیم سوز شدن، سوختگی، صاعقه، دود زدگی، زنگ زدگی
  • آسیب های ناشی از حوادث طبیعی نظیر طوفان، سیل و طغیان رودخانه (ارائه بدنه دستگاه قابل رویت بودن شماره سریال بر روی بدنه در خصوص این بند الزامی است)، به غیر از سرقت را پوشش می‌دهد.

بیمه دوربین عکاسی شامل چه مواردی است؟

شرایط استفاده از خدمات طلایی نورنگار برای بیمه دوربین عکاسی

  • اگر مشکل یا خسارتی متوجه دوربین عکاسی شما شود تا 15 ماه می توانید آن را به صورت رایگان تعمیر کنید.
  • اگر امکان تعمیر نباشد، با کسر مبلغی به عنوان فرانشیز که به عنوان هزینه استهلاک و تحویل دستگاه است، مبلغ باقی مانده برای خرید جدید ذخیره می‌گردد.
  • در مدت ماه اول فرانشیز هر دوربین کانن یا نیکون که غیر قابل تعمیر است به میزان ۲۰ درصد ارزش کل دستگاه است و به ازای هرماه اضافه ۱.۵ درصد، هزینه استهلاک محاسبه می شود.
  • در مورد هر دوربین پاناسونیک، سونی، سیگما و تامرون غیر قابل تعمیر، فرانشیز در مدت ماه اول به میزان ۲۰ درصد ارزش دستگاه اما به ازای هرماه 5 درصد، هزینه استهلاک محاسبه می شود.
  • شما می توانید از سرتاسر ایران برای تعمیرات درخواست دهید و نورنگار تا 3 ماه برای دستگاه تعمیر شده گارانتی تضمین تعمیرات ارائه می دهد.
  • تمامی خدمات و تعمیرات فقط در مرکز خدمات نورنگار صورت می پذیرد.

بیمه نامه عکاسان حرفه ای

بسیاری از عکاسان و فیلمبرداران چند نوع پوشش بیمه را برای آرامش خاطر بیشتر معمولا انتخاب می کنند که عبارت اند از:

بیمه اموال تجاری

بیمه اموال تجاری برای عکاسان ضروری است زیرا از تمام دارایی های مربوط به اموال تجاری شما از جمله تجهیزات دوربین، رایانه های پردازش عکس، لنز دوربین و سایر تجهیزات محافظت می کند. با این پوشش، شرکت بیمه شما هزینه سرقت اموال، خرابکاری و برخی حوادث را به شما بر می گرداند.

شما همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آیا بیمه اموال، تجهیزات شما را برای ارزش جایگزینی آن بیمه می کند یا ارزش نقدی. ارزش جایگزینی در بیمه نامه اموال تجاری شما برای جایگزینی دوربین آسیب دیده یا دزدیده شده شما با یک معادل کاملاً جدید پرداخت می شود. سیاست‌های ارزش نقدی معمولاً هزینه کمتری دارند، اما فقط ارزش فعلی تجهیزات از دست رفته را به شما پرداخت می‌کنند نه قیمت اصلی آن را.

بیمه مسئولیت عمومی

در صورت آسیب رساندن به اموال شخصی یا آسیب دیدگی در یک عکسبرداری، کسب و کار شما ممکن است مسئول شناخته شود. بیمه مسئولیت عمومی خسارت مالی و صدمات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد. اگر به فکر اجاره یک استودیوی عکاسی یا فضای اداری هستید، اکثر صاحبخانه های تجاری آن را به عنوان شرط امضای اجاره نامه می خواهند.

بیمه مسئولیت حرفه ای

اگر یک عکس برداری را از دست بدهید یا یک هارد دیسک پر از عکس هایی را که باید به مشتری تحویل دهید گم کنید، ممکن است با یک دعوی گران قیمت روبرو شوید. بیمه مسئولیت حرفه ای که به عنوان بیمه خطاها و اشتباهات، اگر مشتری از شما به خاطر کارتان شکایت کند، شما را پوشش می دهد.

اگر عکس‌ها یا ویدیوهای حساس یا اختصاصی یا اطلاعات حساس مشتری را در رایانه خود ذخیره می‌کنید، ممکن است بیمه مسئولیت سایبری را برای محافظت در برابر نقض داده‌ها در نظر بگیرید.

بیمه حوادث انفرادی

این پوشش به طور کلی برای مشاغلی که کارمند دارند مورد نیاز است و برای صاحبان انفرادی نیز توصیه می شود. اگر در حین کار مجروح شده باشید و قادر به کار نباشید، درآمد کسب و کار شما ضربه بزرگی خواهد خورد. بیمه حوادث انفرادی هزینه‌های پزشکی شما را پرداخت می‌کند و همچنین بخشی از دستمزدی را که در غیر این صورت از دست می‌دهید، ارائه می‌کند.

نکاتی برای اطمینان از اینکه تحت پوشش هستید

قبل از اینکه بیمه دوربین بگیرید، ممکن است ارائه دهنده شما بخواهد بررسی کند:

  • خواه دوربین یا دوربین فیلمبرداری شما مستقیماً از یک سازنده یا فروشگاه معتبر خریداری شده باشد.
  • این که آیا دستگاه شما قبلاً آسیب دیده است.
  • دوربین یا دوربین فیلمبرداری چند ساله است.
  • این که آیا مدرک خرید دارید.

اگر هنگام درخواست بیمه نامه اطلاعات نادرستی به ارائه دهنده بیمه بدهید، می تواند به این معنی باشد که آنها تصمیم می گیرند که در صورت ادعای شما پول را پرداخت نکنند.

سخن آخر

عکاسان یک نوع هنرمند منحصر به فرد هستند به طوری که هنر آن ها به شدت به تجهیزات عکاسی حرفه ای که استفاده می کنند متکی است، مانند برخی اشکال هنری، سرمایه گذاری در مواد و تجهیزات کلیدی است. کیفیت عکس ها با کیفیت لنز دوربین به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

بنابراین، به عنوان یک عکاس، باید مطمئن شوید که دوربین خود و همچنین بقیه تجهیزات و وسایلتان در صورت بروز حادثه، خواه آسیب دیده، گم شده یا دزدیده شود، تحت پوشش بیمه قرار داشته باشند. با داشتن بیمه دوربین عکاسی، اگر اتفاقی ناگوار برای تجهیزات شما بیفتد، تحت تأثیر هزینه‌های تجاری اضافی قرار نخواهید گرفت. نورنگار بهترین بیمه دوربین عکاسی و تجهیزات را در ایران ارائه می‌دهد که شما به راحتی می توانید با خیال راحت هم دوربین حرفه ای عکاسی خودتان را خریداری کنید و هم آن را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر