;
coinex

حمله سایبری به سامسونگ ؛ اطلاعات کاربران آمریکایی در معرض خطر

شرکت سامسونگ خبر از یک حمله سایبری به سامسونگ در ماه ژوئیه (تیر ماه) داده است. این حمله باعث افشای نام برخی از مشتریان، تاریخ تولد و موارد دیگر شده است.

سامسونگ در مورد یک حمله سایبری در ماه ژوئیه (تیر ماه) به مشتریان خود هشدار داده است که در آن یک شخص ثالث به صورت غیرمجاز اطلاعاتی از برخی سیستم‌های سامسونگ در ایالات متحده از جمله مواردی مانند نام، تولد، اطلاعات تماس و اطلاعات ثبت محصول به دست آورده است.

این شرکت می‌گوید که این حمله را در 4 اوت (13 مرداد) کشف کرده است و اکنون در حال بررسی آن با همکاری یک شرکت خارجی پیشرو در حوزه امنیت سایبری است.

با توجه به پرسش‌های متداولی که این شرکت در مورد این حادثه مطرح کرده است، به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال ارسال ایمیل به مشتریانی است که به طور خاص تحت تأثیر حمله سایبری قرار گرفته‌اند، و تا پیشرفت کامل تحقیقات به این کار ادامه خواهد داد.

سامسونگ می‌گوید که همه اطلاعات به طور یکسان فاش نشده‌اند. این شرکت هنوز به سوالاتی که حاوی اطلاعات بیشتر درباره سیستم مورد حمله سایبری بوده، پاسخ نداده است.

بیشتر بخوانید: فروش دوبرابری گلکسی فولدهای جدید سامسونگ نسبت به نسل قبل!

حمله سایبری به سامسونگ

در مورد نحوه واکنش این شرکت به افشا اطلاعات، سامسونگ بیان می‌کند که مستقیماً با مشتریانی که تحت تأثیر این حمله قرار گرفته‌اند، در ارتباط است. در حال حاضر، این شرکت ادعا می‌کند که هیچ اقدام فوری لازم نیست، اما به کاربران هشدار می‌دهد که مراقب پیام‌های مشکوکی که اطلاعات شخصی را می‌خواهند یا شما را به وب‌سایتی می‌فرستند که اطلاعات شخصی را می‌خواهد، باشند.

در حالی که این شرکت می‌گوید که هیچ شماره‌ی تامین اجتماعی یا شماره کارت اعتباری/دبیت کارت فاش نشده است، اما مشخص شدن نوع اطلاعاتی که هکرها در نهایت به دست آورده‌اند می‌تواند در شناسایی حملات سایبری گروهی به سایر سرویس‌هایی که استفاده می‌کنید بسیار مفید باشد. اگر فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای را در برخی حساب‌های مهم خود به تعویق انداخته‌اید، حتماً آن را در اسرع وقت انجام دهید.

حمله سایبری به سامسونگ ؛ اطلاعات کاربران آمریکایی در معرض خطر

سامسونگ می‌گوید در حال حاضر نیازی نیست رمز عبور خود را تغییر دهید یا اقدامات خاصی برای ایمن نگه داشتن محصولات یا حساب‌های سامسونگ خود انجام دهید، زیرا «دستگاه‌های مصرف‌کنندگان تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته‌اند». با این حال، این شرکت توصیه می‌کند که مراقب هرگونه فعالیت غیرعادی در حساب خود باشید و در مورد ایمیل‌های فیشینگ بسیار مراقب باشید.

جرایم سایبری، از کلاهبرداری‌های فیشینگ گرفته تا باج افزار، در چند سال اخیر افزایش یافته است و سامسونگ تنها شرکتی نیست که قربانی آن شده است. در واقع، همین سال گذشته، در شرکت T-Mobile یک حمله سایبری بزرگ رخ داده است و این شرکت مجبور شد 350 میلیون دلار به مشتریان آسیب دیده پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حمله سایبری به سامسونگ و فاش شدن اطلاعات کاربران آمریکایی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را از تکراتو دنبال کنید.

منابع: theverge و androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر