;
coinex

رکورد قیمت آیفون 14 متعلق به ترکیه خواهد بود

به نظر می‌رسد امسال رکورد قیمت آیفون 14 متعلق به ترکیه باشد. پیش از این، سال‌ها رکورد بیشترین قیمت آیفون در اختیار کشور برزیل بود.

رکورد قیمت آیفون 14 امسال در اختیار کشور ترکیه خواهد بود. این در حالی است که در سال‌های اخیر همواره بیشترین قیمت آیفون در کل دنیا در اختیار کشور برزیل قرار داشت. این کشور در مورد آیفون‌های 12، 13 و نسل سوم آیفون SE بیشترین قیمت‌ها را داشت. اما حالا جایگاه خود را در مورد قیمت آیفون 14 به کشور ترکیه واگذار کرده است.

بیشتر بخوانید: چرا آیفون 14 پلاس می‌تواند یک شکست تجاری بزرگ برای اپل باشد؟

رکورد قیمت آیفون 14

طبق گزارش Nukeni معیار محاسبه قیمت‌ها در این زمینه، بر مبنای دو کشور کانادا و آمریکا خواهد بود و همچنین طبق لیست قیمت‌هایی که در وب‌سایت اپل منتشر شده آیفون 14 در هر کشور قیمت متفاوی خواهد داشت.

مطابق این لیست ترکیه گران‌ترین قیمت آیفون 14 را به بازار عرضه خواهد کرد. در حالی که به نظر می‌رسید که امسال هم برزیل بار دیگر پیشتاز قیمت آیفون باشد اما تا به اینجا کشور ترکیه شگفتی‌ساز بوده و شرایط متفاوتی را رقم زده است. بنابراین اگر به دنبال سفر به ترکیه هستید احتمالاً علاقه‌ای برای خرید آیفون نخواهید داشت.

گفتنی است قیمت نهایی گوشی جدید شرکت اپل در هر کشور تابع عواملی مانند نرخ تبادل ارز و عوارضی گمرکی است. در خصوص قیمت آیفون 14 استاندارد که ترکیه گران‌ترین قیمت را دارد، قیمت نسخه 128 گیگابایتی این گوشی در ترکیه معادل 1700 دلار تعیین شده است. همین نسخه گوشی در ارزان‌ترین قیمت خود در بازار آمریکا و ژاپن به ترتیب 829 و 831 دلار خواهد بود.

همچنین در مورد آیفون 14 پرو 128 گیگابایتی نیز باز ترکیه با قیمتی معادل 2193 دلار صدرنشین خواهد بود. این در حالی است که برزیل این گوشی را در همین نسخه با قیمت 1823 دلار به فروش می‌رساند. بعد از ترکیه و برزیل گران‌ترین کشورها برای خرید آیفون 14 پرو به ترتیب هند، مجارستان و لهستان خواهند بود. ارزان‌ترین قیمت این گوشی را نیز آمریکا و ژاپن با قیمت‌هایی به ترتیب 999 و 1039 دلار ارائه می‌کنند.

همانطور که اشاره شد، عوامل مختلفی در موضوع افزایش قیمت گوشی‌های آیفون در دنیا وجود دارد. در مورد کشور ترکیه هم باید گفت که این کشور در سال‌های اخیر با بحران شدید اقتصادی رو‌به‌رو بوده و نرخ تورم با شکست یک رکورد 20 ساله به بالای 80 درصد رسیده است. البته این موضوع فقط در مورد کشور ترکیه صدق نمی‌کند بلکه سایر کشورها نظیر انگلیس نیز کم و بیش با مشکل تورم دسته و پنجه نرم می‌کنند.

رکورد قیمت آیفون 14

بنابراین اپل به محض معرفی سری آیفون 14 خود، کاملاً بی‌سروصدا اقدام به افزایش قیمت برخی محصولات خود در سایر کشورها کرد. به عنوان مثال قیمت نسل سوم آیفون SE را در کشور انگلیس از 419 پوند به 449 پوند افزایش داد. به نظر می‌رسد که این موضوع به دنبال از دست دادن ارزش پوند و یورو به دلیل مشکلات موجود بر اثر جنگ اوکراین، اتفاق افتاده است. به همین دلیل شرکت‌هایی مانند اپل مجبور به افزایش قیمت محصولات خود برای جبران ضررها شده‌اند.

در مورد کشور ترکیه نیز لازم به ذکر است که اپل پیش از این در سال 2021 فروش آیفون در این کشور را به خاطر افت 15 درصدی ارزش لیر در برابر دلار معلق کرد، اما پس از مدتی تصمیم بر افزایش 25 درصدی قیمت محصولات خود در بازار ترکیه گرفت. همچنین قیمت سرویس‌های اشتراکی اپل نیز در این کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد رکورد قیمت آیفون 14 در ترکیه چیست؟ آیا در صورت ورود این محصول به ایران خریدار آن خواهید بود؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر